Upgrade izduva...

Sport, tjuning, uporedni testovi.
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Upgrade izduva...

Uto Dec 08, 2009 11:44 am

Posto svi znamo da je izduvni sistem jednako bitan koliko i usisni i postoje proivodjaci koji za odredjeni tip auta i odredjeni motor garantuju dobitak od npr 20 konja,zanima me da li bi se "dobilo/izgubilo nesto" ako bi se od izduvne grane "provukla" jedna ili 2 cijevi do samog kraja auta,full,full protok da bude... (decibeli nebitni)
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
Korisnikov avatar
darko qv
Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Lokacija: Sutomore
Lokacija: Sutomore
Postovi: 4628
Pridružio se: Pet Okt 30, 2009 10:06 am

Re: Upgrade izduva...

Uto Dec 08, 2009 1:50 pm

Pravo pitanje!!!!!!!!!! :arflag
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Upgrade izduva...

Uto Dec 08, 2009 2:42 pm

pa i da se dobija nešto nerealno je voziti bez lonca tj samo sa cevkom, zvuk bi bio očajan, ja sam skoro probao moju bez auspuha kad sam menjao lonac, doduse samo u mestu, užas :glare:
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: Upgrade izduva...

Uto Dec 08, 2009 5:55 pm

Alfe imaju vecinom 4-2-1 odlicno projektovan izduv...

ukidanjem lonaca dobijas smanjeni back pressure na vecim obrtajima tj. lakse disanje motora, ali gubis na niskim jer nema tog back pressura koji ti treba na niskim obrtajima...

snaga koju dobijes na normalnim kolima je zanemarljiva jer nikome se motor ne vrti preko 7000-8000 da bi osetio razliku...

trkacka kola nemaju lonce jer stalno su u visokim obrtajima i njima ler ne treba... ni mid range torque...

dok tebi svaki dan sve to treba... a da ne pominjemo da zvuk koji dobijes postaje ozbiljno iritirajuci preko 3000 rpm-a...

ja sam skinuo sve lonce sa 75-ice i skratio izduv.. onda stavio samo 1 veliki i izbacio ga napolje sa strane... i dalje su rezonance toliko gadne u kabini da ne cujem muziku ispod 60% a od normalne price preko 50km/h nema nista...

tako da ne skidajte lonce ako ne idete na trke... ili nemate v6 pa da uzivate u zvuku... naravno ako ne idete na duza putovanja kolima jer bi umrli od rezonance... na kratko je ok... ali provesti 5-6 sati u takvim kolima ne zelite...

epilog mog experimenta je 27k din. koje cu sad da dam za nov kompletan izduv...
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Upgrade izduva...

Uto Dec 08, 2009 7:37 pm

retki su trkacki automobili koji nemaju lonac, gotovo da ne znam nijedan takav u iole "normalnim" sampionatima, sem formule 1 i ostalih bolida naravno, jer u svetu trka je davno propisan odredjeni br. decibela koji ne sme da se predje zbog buke naravno ;) tako da svaki trkacki auto ima bar jedan lonac ali naravno specijalno konstruisan za dati model ili klasu tako da sigurno sa tim loncem ne gube nista na snazi vec dobijaju u odnosu na serijski izduv, cak i kod nas na trkama taj zakon sa decibelima vazi od pre nekoliko godina :D
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: Upgrade izduva...

Sre Dec 09, 2009 10:29 am

Ne bi to bilo za svakodnevnu upotrebu,mota mi se nesto po glavi pa samo pitam...Hvala na odgovorima :wave:
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
Korisnikov avatar
AlfistaNS
Garaža: Alfa Romeo
Lokacija: NS
Postovi: 377
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 10:13 am

Re: Upgrade izduva...

Sre Dec 09, 2009 2:24 pm

Izbacivanje svih lonaca bi bilo previse,ali mislim da bi se bez problema mogao izbaciti zadnji,koji i inace ne sluzi nicemu osim da samo malo prigusuje zvuk i umesto njega staviti protocni,ako bi se umesto katalizatora ubacio jos jedan protocni,dobio bi se sasvim lep sportski svuk koji ne bi smetrao na duzim putovanjima,a i koji konjic vise...
Cuore Sportivo
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Upgrade izduva...

Čet Dec 10, 2009 12:19 pm

ja kod mene imam samo jedan lonac pozadi, zvuk je rezak, ne bas mogo bucan, ali mi se ne svidja, sad bi trebalo da ubacim jedan ful protocni na sredini kako bih ublazio zvuk, a inace probao sam razne varijante umesto ovog mog postojeceg, i ful protocne i one sa pregradama i sa svakim se auto cuo prilicno jako i ruzno pa je jedino resenje dodavanje jos jednog lonca, e nisam probao varijantu sa 2 ful protocna ali mislim da ce se isto dosta cuti :rolleyes:
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: Upgrade izduva...

Čet Dec 10, 2009 1:08 pm

Ok... a da razmislite o rezonatorima... za ublazavanje zvuka do zadnjeg lonca...

koristi se odavno na fabriskim kolima da bi se promenila visina zvuka... radi na principu reflekcije bez vune ili materijala na putu gasova...

ako nekoga zanima sve to...:

http://www.nsxprime.com/FAQ/Miscellaneo ... theory.htm
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Upgrade izduva...

Čet Dec 10, 2009 1:54 pm

kako to izgleda ima li neka slika negde ?
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: Upgrade izduva...

Čet Dec 10, 2009 4:33 pm

Slika

ima vishe vrsta unturasnjih perforacija ali se sve svodi na isto...
Korisnikov avatar
ljube-kugla
Contact:
Garaža: alfa 75
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 166
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 147
1.9 jtd 8v
Lokacija: Batajnica
Lokacija: batajnica
Postovi: 3401
Pridružio se: Uto Nov 18, 2008 8:10 pm

Re: Upgrade izduva...

Čet Dec 10, 2009 11:08 pm

na nekim autima se cuje zvizduk na odredjenom rpm,ja na 75-ici imam prednji od vagena tdi,fi50 a pozadi od novijih opela,mislim da je vectra c prednji,oba su protocna

prednji ima guzvanu cev na sredini a zadnji ima razmak od nekih 2cm,simaptican je zvuk ali ja sam vise za ako moze da stane 5 protocnih nego jedno bure pozadi

bure ima ogromne redukcije a protocni je protocni i ne zove se tako dzabe ali cim ima vise sami od sebe prave redukciju koja je i potrebna motoru na malim obrtajima ili ako nema turbinu ili egzap ventil koji regulise protok u razlicitim rezimima rada

nista nije dzabe
ko na nas krene iz mesta je naje&o
alfaskorpion
Garaža: AUDI A4 B8
Lokacija: Smederevo
Lokacija: Smederevo
Postovi: 1593
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 7:53 pm

Re: Upgrade izduva...

Pet Dec 11, 2009 1:24 pm

JaMaL napisao:Slika

ima vishe vrsta unturasnjih perforacija ali se sve svodi na isto...
Ovo sam i ja video , nije losa stvarcica ;)
busso trsi Sline
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: Upgrade izduva...

Pet Dec 11, 2009 4:37 pm

Sto se tice Alfi izduvne grane su jako dobro projektovane - tu se slazhem, ali sto se tice izduvnih lonaca ne bih se kladio da ce fabricki lonac koji pravi backpressure napraviti neki bolji rezultat jer je jednacina suvise kompleksna i jako je tesko naci pravu meru za zadovoljavanje kriterijuma nivoa buke / gubitak prilikom prigusenja motora.

Bas bih voleo da napravimo neki ogled i uradimo dyno u vezi ovih stvari.
Korisnikov avatar
darko qv
Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Lokacija: Sutomore
Lokacija: Sutomore
Postovi: 4628
Pridružio se: Pet Okt 30, 2009 10:06 am

Re: Upgrade izduva...

Sub Dec 12, 2009 11:55 pm

Evo kako to izgleda na 155 Q4. :grin:
Slika
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
Korisnikov avatar
darko qv
Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Lokacija: Sutomore
Lokacija: Sutomore
Postovi: 4628
Pridružio se: Pet Okt 30, 2009 10:06 am

Re: Upgrade izduva...

Ned Dec 13, 2009 12:03 am

Ja sam cuo da je Abarth radio izduve..sad,takodje momak koji radi samo alfe rekao mi je da se skoro nikad ne moze desiti da na neku Alfu izleti dihtung glave ako se stisne...tj.to je odlicno napravljeno,ali isto tako zna da je na dosta mjesta bas izduvna grane izletjela iz bloka..posebno na 16V TS.Sad slazem se sa ovim,jer sam gledao na bratovu 164 2.0 8v i kod mene....pa da se ne lazemo,izduvna grana na njegov auto mnoooogo sira nego kod mene.Nekako imam osjecaj da je bar ovaj 2.0 16v nekako ugusen.Kao da su mogli s par sitnica da izvucu 170 ks.Cini mi se tako. :scratch: :arflag ;)
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
Korisnikov avatar
darko qv
Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Lokacija: Sutomore
Lokacija: Sutomore
Postovi: 4628
Pridružio se: Pet Okt 30, 2009 10:06 am

Re: Upgrade izduva...

Ned Dec 13, 2009 12:12 am

Sad se sjetih ovoga:Dva momka u HR(citao sam na njihovom AR forumu),imali su 2 identicne 145 :quadrifoglio ,i trkali su se milion puta.Nikad se ni jedan nije izdvojio,i auta su isla potpuno isto.Jedan je od njih kupio kompletan Supersprintov auspuh.Znaci od izduvne grane do kraja.Nakon ugradnje bukvalno je preskakao ovo drugog,jer mu je auto postao mnoooogo brzi. :wave: :hello:
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
Korisnikov avatar
ljube-kugla
Contact:
Garaža: alfa 75
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 166
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 147
1.9 jtd 8v
Lokacija: Batajnica
Lokacija: batajnica
Postovi: 3401
Pridružio se: Uto Nov 18, 2008 8:10 pm

Re: Upgrade izduva...

Ned Dec 13, 2009 12:22 am

ja bi probao nesto ovako,pa da vidim kakav bi se zvuk dobio na rednom motoru,mada je ovakva verzija predvidjena za v8 masine

http://www.allfordmustangs.com/forums/a ... master.jpg

http://www.autoanything.com/GenericPage ... uctID=2516
ko na nas krene iz mesta je naje&o
Korisnikov avatar
darko qv
Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Lokacija: Sutomore
Lokacija: Sutomore
Postovi: 4628
Pridružio se: Pet Okt 30, 2009 10:06 am

Re: Upgrade izduva...

Ned Dec 13, 2009 12:52 am

Da.Na prvoj slici je lijepo objasnjeno za sta je sta.Extra je nema price.!! :arflag
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
Korisnikov avatar
iwan
Postovi: 61
Pridružio se: Pon Jan 04, 2010 3:21 pm

Re: Upgrade izduva...

Sre Jan 06, 2010 12:27 am

kako bi izgledalo da se zadnji lonac ukloni i direktno nadogradi izduv ,,top"
iz licnog iskustva znam da donosi katastrofalnu razliku u brzini tj ubrzavanju..doduse ja sam ga imao na forda..mada mi je potrosnja bila malo veca?
:arflag
Korisnikov avatar
sentinel
Garaža: Alfa Romeo 156 2.0TS
Lokacija: Sombor
Lokacija: Sombor
Postovi: 65
Pridružio se: Sub Nov 07, 2009 9:36 pm

Izduv?

Ned Jan 17, 2010 11:07 am

Koji izduv da stavim na 146-icu da ima dubok, mocan (muski) zvuk? :gitara Dajte neki savet, predlog :banghead:
Korisnikov avatar
darko qv
Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Lokacija: Sutomore
Lokacija: Sutomore
Postovi: 4628
Pridružio se: Pet Okt 30, 2009 10:06 am

Re: Izduv?

Ned Jan 17, 2010 12:49 pm

Slika
Ovako nesto?? :grin:
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
Korisnikov avatar
sentinel
Garaža: Alfa Romeo 156 2.0TS
Lokacija: Sombor
Lokacija: Sombor
Postovi: 65
Pridružio se: Sub Nov 07, 2009 9:36 pm

Re: Izduv?

Ned Jan 17, 2010 2:12 pm

Not bad, not bad at all! :thumbsup: Mada mi se vise svidja izduv sa jednom cevkom sto je malo na kraju uzdignuta nagore :D. Imas li neku preporuku u vezi proizvodjaca? Npr. YED, SUPERSPRINT i gde bi mogao najpovoljnije da ga nabavim? Ili npr. BATASPORTAUSPUFF sto pravi svoje izduve, iz Novog Sada?
Korisnikov avatar
Flavio
Uprava ARCS
Uprava ARCS
Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 120 TS
Stilo 80 JTD
Felicia Combi 75 I.E.
Lokacija: Srbistan
Lokacija: Požarevac
Postovi: 7781
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:03 pm

Re: Izduv?

Ned Jan 17, 2010 2:32 pm

@sentinel,upisi lokaciju u profil da te ljudi lakse mogu uputiti na odgovor ;) .
Korisnikov avatar
alfaholic
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 146 ti '97. ex
Alfa Romeo 156 1.8 TS '05.
Lokacija: Pancevo
Postovi: 1121
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 8:16 pm

Re: Upgrade izduva...

Ned Jan 17, 2010 2:42 pm

Iwan to je varka, samo se jace dere, nema trika da ide bolje toliko da bi ti primetio, a ne jos da to bude katastrofalno...

Jednacina dinamike fluida je kompleksna, ali je jednostavna postavka rezonanci i frekvencija.
Ako postoji 4 lonca, onda svaki odradjuje odredjeni frekventni opseg, bar kada je obuzdavanje buke u pitanju.
Kao i na duvackim instrumentima, sto blize izvoru stavimo prigusivac, desice se dumping na visim frekvencijama, pa ce zato skidanjem zadnjeg lonca sve one nize frekvencije biti oslobodjene, ne bas prijatno za duze slusanje.

Kod mene je 3 lonca, od kako sam skinuo katalizator to je 4, prva dva mala, treci veliki i zadnji. Na prvom se javljaju frekvencije i do 10 khz, dok se nazad na zadnjem moze cuti i 80 hz, pa tako treba i napraviti proracun, da se poslednji i prvi lonac ne smeju dirati jer oni ne daju karakteristican Alfin zvuk, rezak i bez brundanja dole, kao BMW, zato je poenta u ovim srednjim loncima koji odradjuju te frekvencije koje su nam potrebne.
Recimo da taj predzadnji denfuje, ili generise od 150 hz do 600 hz, a ovaj mali ispred njega od 1 khz pa do 3-4 khz, treba skidati jedan po jedan i praviti odredjeni deo opsega po zelji, pa preci na sledeci.

Mogao bih ovo da izvedem u nasim uslovima, ako bi imali kvalitetan audio zapis iz kabine, pa da se poigramo sa odredjenim frekvencijama da vidimo kako bi ispalo, mada bi bilo potrebno snimiti sa celim izduvim, pa bez odredjenih lonaca i tako praviti poredjenje i konfiguraciju. Poenta je izracunati i zapreminu kabine i njenu rezonancu pa je dodati na dobijene frekvencije, zvuci komplikovani, ali ne tako neizvodljivo...
Trebao bi jos neko ko ce sve da montira, dok se se igramo EQ i filterima, ali uspeh je zagarantovan, za razliku od nasumicnog skidanja i stavljanja raznih lonaca i serpi. Bar kad je zvuk u pitanju...

Povratak na “Squadra Corse”