BMC-CDA u Alfi GT
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
BMC-CDA u Alfi GT
Kao i na prethodnoj 147ci, na Alfu GT je, umesto postojećeg, ugrađen BMC-CDA 85-150 filter za vazduh i glatko crevo usisa u turbinu. Fabrički MAF zamenjen je onim za Breru 2.4 JTDm 20v.
Ovo je rađeno zbog povećanja performansi tj. omogućavanja većeg protoka vazduha. BMC je odabran s obzirom na kvalitet, tradiciju i pozitivna iskustva u primeni na 147ci. Merena količina usisanog vazduha na remapovanoj 147 1.9 JTD 8v sa BMC-CDA ima veće vrednosti nego kod remapovane Alfe GT JTDm 16v sa fabričkim filterom (1150mg/i > 1035mg/i).
Ako se uzme u obzir da je test rađen na oko 4000o/min, da 16v usisava više vazduha nego 8v i da je snaga GT veća nego snaga 147ce, može da se zaključi da je BMC sasvim dobar upgrade.
Umesto fabričkog MAFa ("Bosch" 0281002792, Ø70mm, 644kg/h) stavljen je MAF Brere 2.4 JTDm 20v ("Bosch" 0281002764, Ø80mm, 850kg/h) uz obaveznu promenu vrednosti u mapi tzv. MAF linearizacije.
Ovo je urađeno zbog buduće zamene turbokompresora većim (GTB2056v) tj. zbog veće količine usisanog vazduga koji se očekuje... Uz to, 30% povećana površina preseka cevi novog MAF sigurno će doprineti dodatnom povećanju protoka usisanog vazduha i sa postojećim turbokompresorom (GT1749v).
Umesto rebrastog creva usisa u kompresor, stavljena je cev sa glatkim zidovima i bez ulaza za iberlauf, a crevo ibelaufa sada odvodi uljne pare u improvizovani "oil catch can".
Na slikama dole je "višak" delova (usmerivači strujanja vazduha, fabrički filter sa MAFom i rebrasto crevo)... i izgled nove postavke sa BMC. Sledeće na redu - FMIC.
Ovo je rađeno zbog povećanja performansi tj. omogućavanja većeg protoka vazduha. BMC je odabran s obzirom na kvalitet, tradiciju i pozitivna iskustva u primeni na 147ci. Merena količina usisanog vazduha na remapovanoj 147 1.9 JTD 8v sa BMC-CDA ima veće vrednosti nego kod remapovane Alfe GT JTDm 16v sa fabričkim filterom (1150mg/i > 1035mg/i).
Ako se uzme u obzir da je test rađen na oko 4000o/min, da 16v usisava više vazduha nego 8v i da je snaga GT veća nego snaga 147ce, može da se zaključi da je BMC sasvim dobar upgrade.
Umesto fabričkog MAFa ("Bosch" 0281002792, Ø70mm, 644kg/h) stavljen je MAF Brere 2.4 JTDm 20v ("Bosch" 0281002764, Ø80mm, 850kg/h) uz obaveznu promenu vrednosti u mapi tzv. MAF linearizacije.
Ovo je urađeno zbog buduće zamene turbokompresora većim (GTB2056v) tj. zbog veće količine usisanog vazduga koji se očekuje... Uz to, 30% povećana površina preseka cevi novog MAF sigurno će doprineti dodatnom povećanju protoka usisanog vazduha i sa postojećim turbokompresorom (GT1749v).
Umesto rebrastog creva usisa u kompresor, stavljena je cev sa glatkim zidovima i bez ulaza za iberlauf, a crevo ibelaufa sada odvodi uljne pare u improvizovani "oil catch can".
Na slikama dole je "višak" delova (usmerivači strujanja vazduha, fabrički filter sa MAFom i rebrasto crevo)... i izgled nove postavke sa BMC. Sledeće na redu - FMIC.
Alfa je stil... ostalo je status...
- darko qv
- Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor - Lokacija: Sutomore
- Lokacija: Sutomore
Post
Re: BMC-CDA u Alfi GT
Odlican upgrade!Bmc-cda je odlican,nije jeftin uopste,ali u svijetu performance filtera po meni best-buy.Koja je trenutna snaga i na koju ciljas??
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: BMC-CDA u Alfi GT
Na JTDm 16v sa turbinom GTB2056v (i sa FMIC) dobija se oko 240KS na oko 4500o/min.
http://www.alfaowner.com/Forum/tuning-a ... ost4763231
Ne opterećujem se brojevima... više zadovoljstvom u 24/7 vožnji koje potvrde brojevi. Kad budem siguran u objektivnost naših dyno test mašina sledi merenje. Do tada... ova količina goriva (90mm³/i) i boost (1.65bara) "daju" 185-190KS na 4000o/min.
http://www.alfaowner.com/Forum/tuning-a ... ost4763231
Ne opterećujem se brojevima... više zadovoljstvom u 24/7 vožnji koje potvrde brojevi. Kad budem siguran u objektivnost naših dyno test mašina sledi merenje. Do tada... ova količina goriva (90mm³/i) i boost (1.65bara) "daju" 185-190KS na 4000o/min.
Alfa je stil... ostalo je status...
- darko qv
- Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor - Lokacija: Sutomore
- Lokacija: Sutomore
Post
Sto je po meni sasvim dovoljno.Koliko uopste kvacilo izdrzava tu snagu?Jos sa drugim turbom,momenat ce biti
Re: BMC-CDA u Alfi GT
Sto je po meni sasvim dovoljno.Koliko uopste kvacilo izdrzava tu snagu?Jos sa drugim turbom,momenat ce biti
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: BMC-CDA u Alfi GT
Ipak, veći problem je fabrički diferencijal, pa sam zato i stavio Q2.
Inače, na AO forumu tvrde da fabričko kvačilo trpi i do 350Nm, a dvojica imaju 440Nm na 3000o/min - dole je primer za 1.9 JTDm 16v (Euro3).
i slično za GT...
[youtube]_4_4v8iuqjg[/youtube]
Jedan od pomenutih je probao sve moguće varijante i vratio se na standardni armirani set - važna mu udobnost u vožnji, sa čim se slažem...
Inače utisci u vožnji sa BMC su veoma povoljni - odziv se dodatno popravio, kao i zvuk na većim obrtajima. Ima malo vibracija u leru (BMC-CDA nema rezonator), ali to je prihvatljivo. Nisam baš hteo da testiram/merim po ovoj kiši...
Inače, na AO forumu tvrde da fabričko kvačilo trpi i do 350Nm, a dvojica imaju 440Nm na 3000o/min - dole je primer za 1.9 JTDm 16v (Euro3).
i slično za GT...
[youtube]_4_4v8iuqjg[/youtube]
Jedan od pomenutih je probao sve moguće varijante i vratio se na standardni armirani set - važna mu udobnost u vožnji, sa čim se slažem...
Inače utisci u vožnji sa BMC su veoma povoljni - odziv se dodatno popravio, kao i zvuk na većim obrtajima. Ima malo vibracija u leru (BMC-CDA nema rezonator), ali to je prihvatljivo. Nisam baš hteo da testiram/merim po ovoj kiši...
Alfa je stil... ostalo je status...
- Pittatore
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga - Lokacija: BG
- Lokacija: Beograd
- alfaskorpion
- Garaža: AUDI A4 B8
- Lokacija: Smederevo
- Lokacija: Smederevo
- Sone Bg
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002
- Lokacija: Borca-Bg
Post
Re: BMC-CDA u Alfi GT
Jedino preko nisam cuo da ima kod nas. Da je dobar dobar je ali su i cene paprenePittatore napisao:Ako moze pitanje jedno, gde naci taj BMC CDA filter?
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: BMC-CDA u Alfi GT
Bio 230€ u martu ove godine...
http://www.moto-mania.rs/catalog/bmc/op ... zduha.html
http://www.moto-mania.rs/catalog/bmc/op ... zduha.html
Alfa je stil... ostalo je status...
- vnov
- Garaža: Ex Alfa Romeo 147 1.6TS 120ks+chip
Ex Alfa Romeo Sprint QV 1.7 8v
Ex Škoda Octavia A5 FL 1.4TSI
Ex Fiat Punto Sporting 1.2 16v
Ex Alfa Romeo GT 1.9jtd 16v
Alfa Romeo Giulietta Sprint 1.4 tb 2020
Škoda Kodiaq
Peugeot speedfight 3 - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: BMC-CDA u Alfi GT
Dušane mali predlog što sve radove ne stavljaš i u svojoj temi u virusu, ovako ne mogu da pohvatam šta si sve radio.Koliko si plaćao Q-2 i gde si ga ugradjivao.
- mali radojica
- Garaža: alfa romeo 147 jtdm
- Lokacija: novi beograd
- Lokacija: NBG
Post
Re: BMC-CDA u Alfi GT
odakle vuče vazduh? ne vidim dobro na drugoj slici ali ovo mi izgleda nisko?!
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: BMC-CDA u Alfi GT
@vnov - Virus sekcija je namenjena za predstavljanje novonabavljenih vozila, a sve ostalo (remap, upgrade, update, styling, detailing...) su uglavnom tehničke stvari i nailaze na bolji odziv u nekoj drugoj sekciji... Q2 je koštao 890€ i ugrađen je kod Sandija u Sirigu.
@mali radojica - jeste nisko (30cm od podloge), ali logika je sledeća: bolje je sve vreme imati dobar usis/protok, jer je verovatnoća pojave 30cm duboke bare relativno mala, nego sve vreme imati ne baš dobar usis zbog te male verovatnoće.
@mali radojica - jeste nisko (30cm od podloge), ali logika je sledeća: bolje je sve vreme imati dobar usis/protok, jer je verovatnoća pojave 30cm duboke bare relativno mala, nego sve vreme imati ne baš dobar usis zbog te male verovatnoće.
Alfa je stil... ostalo je status...
- mali radojica
- Garaža: alfa romeo 147 jtdm
- Lokacija: novi beograd
- Lokacija: NBG
Post
Re: BMC-CDA u Alfi GT
zar nema neko mesto koje će zadovoljiti obe potrebe? dovoljno visoko sa dobrim dotokom vazduha.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: BMC-CDA u Alfi GT
Ima dovoljno visoko, ali mora da se pravi dve dodatne krivine sistema usisa...
Jel' imao neko na forumu hidro-udar?
Jel' imao neko na forumu hidro-udar?
Alfa je stil... ostalo je status...
- mali radojica
- Garaža: alfa romeo 147 jtdm
- Lokacija: novi beograd
- Lokacija: NBG
Post
Re: BMC-CDA u Alfi GT
znam za dva slučaja, jedan je na fabričkom bmw-u 535d koji je bio treći u "koloni", dva auta su prošla kroz baru najnormalnije, bmw je ostao. kaže drugar da nije bila duboka bara.
drugi slučaj je kod drugara na motociklu, kad im je neko rekao da mogu da čiste usis direktno na motoru. ne znam šta su koristili od sprejeva i koliku su prskali ali epilog je bila jedna klipnjača i radilica.
šanse jesu male ali nezgodna stvcar kod hidro udara je da popravka nikad nije jeftina.
drugi slučaj je kod drugara na motociklu, kad im je neko rekao da mogu da čiste usis direktno na motoru. ne znam šta su koristili od sprejeva i koliku su prskali ali epilog je bila jedna klipnjača i radilica.
šanse jesu male ali nezgodna stvcar kod hidro udara je da popravka nikad nije jeftina.
- EnricoAdams
- Garaža: Alfa Romeo 156 restyle 1.9 JTD 16V
- Lokacija: Novi Beograd
- Lokacija: Beograd <-> Lazarevac
Post
Da li taj naknadno ugradjeni Q2 funkcionise isto kao i fabricka ugradnja? Da li Q2 zahteva ASR/ESP modul da bi pravilno funkcionisao?
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: BMC-CDA u Alfi GT
@mali radojica - sve je stvar verovatnoće i ličnog izbora. Ipak, teško je zamisliti da voda (ili neka druga tečnost) nekontrolisano uđe u motor i pored prilično gusto tkanog filtera za vazduh i impelera kompresora koji se vrti 150000o/min...
@EnricoAdams - ABS računar (upravlja radom i ASR i VDC) nije isti na "ne-Q2" i "Q2" Alfama. Razlika je u aktiviranju ASR servisa na manjim brzinama na "ne-Q2" vozilima. Problem se rešava isključivanjem ASR, što sam redovno radio i mnogo pre nabavke Q2. U uslovima kad je ASR veoma koristan (led, blato, klizavo) potrebno ga je uključiti, jer tu ni Q2 ne pomaže mnogo, ali to i nisu uslovi u kojima se uživa u prednostima Q2 u odnosu na fabrički "otvoreni" diferencijal.
Oni koji su probali Q2 sa uključenim ASR tvrdili su da se taj servis tada mnogo ređe aktivira nego pre ugradnje Q2. Naravno da je najbolje imati pravi "ABS računar za Q2 vozilo", ali to je dosta skupo kao naknadna ugradnja. Nezgodno kod nabavke polovnog je pouzdanost činjenice da li je to baš "ABS za Q2". Reprogramiranje nije moguće jer je ABS modul zaliven u neku smolu/silikon...
@EnricoAdams - ABS računar (upravlja radom i ASR i VDC) nije isti na "ne-Q2" i "Q2" Alfama. Razlika je u aktiviranju ASR servisa na manjim brzinama na "ne-Q2" vozilima. Problem se rešava isključivanjem ASR, što sam redovno radio i mnogo pre nabavke Q2. U uslovima kad je ASR veoma koristan (led, blato, klizavo) potrebno ga je uključiti, jer tu ni Q2 ne pomaže mnogo, ali to i nisu uslovi u kojima se uživa u prednostima Q2 u odnosu na fabrički "otvoreni" diferencijal.
Oni koji su probali Q2 sa uključenim ASR tvrdili su da se taj servis tada mnogo ređe aktivira nego pre ugradnje Q2. Naravno da je najbolje imati pravi "ABS računar za Q2 vozilo", ali to je dosta skupo kao naknadna ugradnja. Nezgodno kod nabavke polovnog je pouzdanost činjenice da li je to baš "ABS za Q2". Reprogramiranje nije moguće jer je ABS modul zaliven u neku smolu/silikon...
Alfa je stil... ostalo je status...
- alfa&omega
- Garaža: Fiat Punto 1.9 JTD
Fiat Coupe 20 VT
Alfa 155 TS 2.0 16V Sport
Alfa 166 2.4 JTD Distinctive
Alfa 147 1.9 JTD Distinctive
Alfa 156 2.5 V6 24V Distinctive - Lokacija: Prijepolje
- Lokacija: Prijepolje
Post
Re: BMC-CDA u Alfi GT
Kolike dimenzije su tog FMIC-a koji planiras da ugradis i moras li raditi neke prepravke na braniku?
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: BMC-CDA u Alfi GT
Gabariti su 700x140x65mm, a dužina aktivnog dela tj. "saća" je, mislim, 550mm.
Na 147ci sam imao FMIC visine 180mm, pa sam morao da "operišem" branik. Uz to, "tanji" FMIC ima manji "lag", a samo neznatno slabije hladi vazduh iz kompresora.
Veći problem su cevi koje iznutra naležu na zadnju stranu žmigavaca, ali može da se reši.
Gde je bio IC na tvom bivšem Fiat Coupeu?
Na 147ci sam imao FMIC visine 180mm, pa sam morao da "operišem" branik. Uz to, "tanji" FMIC ima manji "lag", a samo neznatno slabije hladi vazduh iz kompresora.
Veći problem su cevi koje iznutra naležu na zadnju stranu žmigavaca, ali može da se reši.
Gde je bio IC na tvom bivšem Fiat Coupeu?
Alfa je stil... ostalo je status...
- EnricoAdams
- Garaža: Alfa Romeo 156 restyle 1.9 JTD 16V
- Lokacija: Novi Beograd
- Lokacija: Beograd <-> Lazarevac
Post
Hvala na pojasnjenju. Pitao sam ovo zato sto bih voleo u buducnosti da ugradim Q2 a moja Alfa fabricki nema ASR (ne znam kako) pa me je zanimalo da li ce to uopste da radi bez ASRa. Ako sam te dobro razumeo tu nece biti nikakvih problema.
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: BMC-CDA u Alfi GT
Ne bi trebalo da bude problema, čak naprotiv... Inače, ASR sistem je mnogo lakše "simulirati" stilom vožnje nego ABS, a VDC praktično nemoguće...
Alfa je stil... ostalo je status...
- vnov
- Garaža: Ex Alfa Romeo 147 1.6TS 120ks+chip
Ex Alfa Romeo Sprint QV 1.7 8v
Ex Škoda Octavia A5 FL 1.4TSI
Ex Fiat Punto Sporting 1.2 16v
Ex Alfa Romeo GT 1.9jtd 16v
Alfa Romeo Giulietta Sprint 1.4 tb 2020
Škoda Kodiaq
Peugeot speedfight 3 - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: BMC-CDA u Alfi GT
Uf poprilična je cifra za naknadno ugradjivanje Q2, jel to cena sa ugradnjom, vidim da je bolje u startu tražit neku koja je fabrička, mada to je teško uklopiti kad se kupuje polovan auto.Dušane zar nisi mogao da namestiš filter da vuče vazduh gde je i fabrički iznad hladnjaka vode ako se nevaram.
- mali radojica
- Garaža: alfa romeo 147 jtdm
- Lokacija: novi beograd
- Lokacija: NBG
Post
Re: BMC-CDA u Alfi GT
teško zamisliti ili ne bmw ostade u bari. nisam napisao da je e60 u pitanju, tj moderan CR dizelaš.
naravno, sve je stvar ličnog izbora, a i verovatnoća da se tako nešto desi je mala ali opet...
naravno, sve je stvar ličnog izbora, a i verovatnoća da se tako nešto desi je mala ali opet...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: BMC-CDA u Alfi GT
vnov@
Cena za Q2 (ili alternativno Quaife LSD) je oko 600£, što je oko 700€, na šta bi trebalo dodati poštarinu, carinu i PDV. Mene je ugradnja izašla 70€. Cena u UK je ubedljivo najmanja, a u Evropi je čak veća nego preko "Stojanova".
Originalni položaj usisnog levka (otvor u vertikalnim veznom limu, ispod haube) je čudan i ne razumem njegovu logiku (sišuća zona podpritiska?). Pored toga je sistem cevi usisa je sa dva oštra kolena, što nije dobro. Slično je i sa kutijom filtera: oblik i pozicija rezonatora ukazuju na moguće ometanje velikog i slobodnog protoka vazduha.
Na svim sportskim vozilima je usis uvek frontalno postavljen i maksimalno otvoren, da bi usisana količina vazduha bila što veća. Ovo što sam napravio je najdirektniji mogući usis hladnog vazduha samo sa jednim kolenom. Kad ugradim FMIC, povući ću BMC malo unazad (zbog cevi iz FMIC) i na njegov prednji otvor staviti levak - "duct".
http://www.revotec.com/acatalog/Air_Intake_Ducts.html
Cena za Q2 (ili alternativno Quaife LSD) je oko 600£, što je oko 700€, na šta bi trebalo dodati poštarinu, carinu i PDV. Mene je ugradnja izašla 70€. Cena u UK je ubedljivo najmanja, a u Evropi je čak veća nego preko "Stojanova".
Originalni položaj usisnog levka (otvor u vertikalnim veznom limu, ispod haube) je čudan i ne razumem njegovu logiku (sišuća zona podpritiska?). Pored toga je sistem cevi usisa je sa dva oštra kolena, što nije dobro. Slično je i sa kutijom filtera: oblik i pozicija rezonatora ukazuju na moguće ometanje velikog i slobodnog protoka vazduha.
Na svim sportskim vozilima je usis uvek frontalno postavljen i maksimalno otvoren, da bi usisana količina vazduha bila što veća. Ovo što sam napravio je najdirektniji mogući usis hladnog vazduha samo sa jednim kolenom. Kad ugradim FMIC, povući ću BMC malo unazad (zbog cevi iz FMIC) i na njegov prednji otvor staviti levak - "duct".
http://www.revotec.com/acatalog/Air_Intake_Ducts.html
Alfa je stil... ostalo je status...
- alfa&omega
- Garaža: Fiat Punto 1.9 JTD
Fiat Coupe 20 VT
Alfa 155 TS 2.0 16V Sport
Alfa 166 2.4 JTD Distinctive
Alfa 147 1.9 JTD Distinctive
Alfa 156 2.5 V6 24V Distinctive - Lokacija: Prijepolje
- Lokacija: Prijepolje
Post
Re: BMC-CDA u Alfi GT
Dusane, na mom bivsem Coupe-u je bilo sve standardno sto je islo na 20VT motor, IC se nalazio ispred kucista filtera vazduha, tj.malo nize