Zanimljivo upoređenje...

Sport, tjuning, uporedni testovi.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Zanimljivo upoređenje...

Pet Jul 27, 2012 12:00 pm

Remapovani GT 1.9 JTDm 16v (EDC16c39, FMIC, 105mm³/inj, stock turbo i injektori, ali sa dosta dima) vs. GT 3.2 v6 (240KS, sve stock)...
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
EnricoAdams
Garaža: Alfa Romeo 156 restyle 1.9 JTD 16V
Lokacija: Novi Beograd
Lokacija: Beograd <-> Lazarevac
Postovi: 712
Pridružio se: Čet Nov 10, 2011 7:32 pm

Re: Zanimljivo upoređenje...

Pet Jul 27, 2012 12:25 pm

Uf, ispod 6s 1-100 iz ovog motora :) Koliko okvirno kostaju ove performanse?
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Zanimljivo upoređenje...

Pet Jul 27, 2012 2:32 pm

Kad se ovo dole sve sabere dobije se iznos je oko dva puta veći od cene četiri polovne felne i nove letnje gume od 17"... Izvesno je da f) može da košta kao i sve ostalo a)-e).

a) FMIC i cevi (sa šelnama, nastavcima i kolenima) mogu da se nabave za oko 400€,
b) BMC-CDA filter je oko 200€ (iako postoje mišljenja da je Alfin fabrički filter OK),
c) downpipe može da se kupi za oko 100€,
d) skidanje drugog katalizatora, DPFa i pravljenje protočnog zadnjeg lonca neka je oko 100€ i
e) remap - neka kažu Rale i Ale.
f) da bi sve ovo potrajalo i bilo bezbedno, potrebno je da se razmišlja o ojačanom setu kvačila (oko 300€), eventualno zamajcu i kočnicama (ebay).
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
EnricoAdams
Garaža: Alfa Romeo 156 restyle 1.9 JTD 16V
Lokacija: Novi Beograd
Lokacija: Beograd <-> Lazarevac
Postovi: 712
Pridružio se: Čet Nov 10, 2011 7:32 pm

Re: Zanimljivo upoređenje...

Pet Jul 27, 2012 3:39 pm

Pa i nije neka astronomska cifra ako se uzme u obzir koji se nivo performansi dobija. Nadam se da moze izmedju ovoga i standardnog remapa da se nadje jos neki sweet spot, pa da se dobije jos bolji odnos performanse/evro bez sporednih efekata :)
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Zanimljivo upoređenje...

Pet Jul 27, 2012 4:37 pm

Naravno da najbolji odnos cena/performanse ima:
g) čist remap (sa softverskim blokiranjem EGR i isključivanjem DPF),
A sa veoma malo dodatnih ulaganja (oko 200€):
h) izbacuje se prednji katalizator i stavlja se downpipe,
i) izbacuje se srednji katalizator i DPF i stavlja se protočni prigušeni lonac i
j) stavlja se neki protočni zadnji lonac...

Izbacivanje fabričkog bočnog IC i stavljanje FMIC više doprinosi performansama u gornjoj zoni obrtaja, tj snazi i košta kao i ovo gore g)-j). Te dodatne KS su najskuplje.

Uz "disciplinovanu" vožnju i odgovorno održavanje, ne bi trebalo da ima nekih ozbiljnijih posledica...
Alfa je stil... ostalo je status...
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: Zanimljivo upoređenje...

Pet Jul 27, 2012 11:53 pm

Fabricki podaci za taj auto kazu 1615 kg i 9.7s 0-100...

koliko KS treba da ima auto da bi skoro prepolovio deklarisano vreme ubrzanja (fabricko za koje sumnjam da je bas tacno kao i kod vecine kola definitivno je vece) sa tezinom od preko 1600kg bez vozaca...?

primera radi imprezi iz 2006 treba 300ks za slicne performanse sa nekih 50kg manje...

ne kazem da je nemoguce... samo mi nesto smrdi da to moze da se uradi sa tako malo modifikacija i para da se izvuce ta snaga... trajno... da ne bude 2 dana zabave i generalna :)

ovakav video iz kabine moze da se edituje i timeshiftuje lako... neko vreme na drag stazi sa pravim timerom na 400m bi bio verodostojniji... ali opet ne vredi nista ako ne znas sta je ispod haube...
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Zanimljivo upoređenje...

Sub Jul 28, 2012 7:56 am

Jedna ispravka i jedan citat:
k) prema fabričkim podacima masa Alfe GT 1.9 JTDm 16v je 1320kg i
l) Kerol Šelbi (1923-2012): "Konjske snage prodaju kola, a trke dobija obrtni moment" :quadrifoglio

Masa Alfe GT 3.2 v6 (240KS, 290Nm) je 1410kg (90kg veća nego kod GT 1.9 JTDm 16v), a obrtni moment remapovane GT 1.9 JTDm 16v je obično +400Nm (oko 1.35 puta veći nego kod GT 3.2 v6), pa je sve jasno.

Inače, Peterov (Sarkan sa AO foruma) snimak je iz novembra prošle godine, a pre nekoliko meseci je uradio turbo upgrade na GTB2056v... :)
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
nidza
Garaža: ex 159
Lokacija: NBG
Postovi: 2274
Pridružio se: Pon Mar 05, 2012 4:11 pm

Re: Zanimljivo upoređenje...

Sub Jul 28, 2012 8:51 am

Samo konjske snage su nedovoljne za poređenje. Čak i po fabričkim podacima za iste automobile je razlika u korist dizela velika u odnosu na benzinca sa istom KS.

Subjektivan osećaj je još veći, verovatno zbog međuubrzanja.

Stilo 1.2 ima takođe 80ks kao moj JTD, ali verujte da ne mogu da se porede u vožnji. Dva sveta, iako je benzinac malo lakši i ima 6 brzina. :-)
Gu
Gumetina
Drug Član
Drug Član

Re: Zanimljivo upoređenje...

Sub Jul 28, 2012 9:11 am

ko je vas pustio ovde ?

:drink
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Zanimljivo upoređenje...

Sub Jul 28, 2012 10:17 am

Mi došli u goste, domaćini spavaju, a vrata širom otvorena... ;)
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
nidza
Garaža: ex 159
Lokacija: NBG
Postovi: 2274
Pridružio se: Pon Mar 05, 2012 4:11 pm

Re: Zanimljivo upoređenje...

Sub Jul 28, 2012 10:46 am

Tema je krajnje zanimljiva. :-) Čudim se da nema više naroda da nešto lepo piskara. ;-)
Korisnikov avatar
Alex V6
Garaža: V6 inside
Lokacija: Srbija
Postovi: 773
Pridružio se: Ned Sep 11, 2011 11:23 pm

Re: Zanimljivo upoređenje...

Sub Jul 28, 2012 11:28 am

Nema sta vise da se piskara. Sve je 1000 puta prezvakano. Vlasnici malih dizela su misljenja da mogu da pobede i Ferrari samo ako stave drugu mapu i sl. Ovakva tema se zgodno pretvori u svadju pa treba da budemo pazljivi. A ubrzanja na klipu nisu bitna, kada dodju na stazu i izmere vreme profesionalnom opremom, onda mozemo da diskutujumo. Nije moguce da dizelcic sa 200+ konja ide 0-100 za 5.7s. Za takvo ubrzanje potrebno je 300 konja ili neka smesna masa.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Zanimljivo upoređenje...

Sub Jul 28, 2012 11:38 am

Mogao bih da razumem eventualni prezir vlasnika nekog "manjeg" Aston Martina (4280cm³, 385KS, 410Nm) u odnosu na "male dizele", ali mi nije jasan stav (a ni ton) u prethodnom postu. S obzirom da je ova sekcija ARCS foruma usmerena na tehničke diskusije, pa i rasprave, ali zasnovane na brojevima, nema potrebe da se reaguje provokacijom, već argumentima.
Argumenti?
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
nidza
Garaža: ex 159
Lokacija: NBG
Postovi: 2274
Pridružio se: Pon Mar 05, 2012 4:11 pm

Re: Zanimljivo upoređenje...

Sub Jul 28, 2012 11:58 am

Čemu potcenjivanje zapremine? Pre 30g su iz 1500 kubika izvlačili i više od 1500 konja iz motora formule 1. Znam da je to neuporedivo sa ovom našom pričom, ali prošlo je 30 mnogo vremena, tehnika je znatno napredovala, a dizel motori su postali nešto sasvim drugo u odnosu na to što su nekad bili.

Samo drugom mapom se iz 1.9 motora može dobiti 400Nm, a zamenom 'hardvera' i više. 2.0 motor ide i preko 450Nm... To su sve jako ozbiljne cifre za sprave koje su ipak mnogim ljudima finansijski dostupne.

Vozim remapiran 1.9 u velikom i teškom automobilu. On stvarno pokreće ovu grdosiju kao da je laka ko pero. Ozbiljnu to silu isporučuje na točkove, čak mnogo više nego što je za neku normalnu upotrebu potrebno. :-)
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Zanimljivo upoređenje...

Sub Jul 28, 2012 12:08 pm

Evo još jednog klipa (mapa je sa smanjenom količinom goriva, Peter kaže da nema dima):



vreme 0-100km/h sad je već bliže normalnim ;) vrednostima.

A evo i Peterovog GTa u fazi sklapanja pomenutog hardvera:

Slika
Alfa je stil... ostalo je status...
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: Zanimljivo upoređenje...

Sub Jul 28, 2012 12:48 pm

Ne radi se o potcenjivanju zapremine... bar sa moje strane... ja vozim 1.8t... :)
radi se o odnosu masa/snaga... jasno je da Nm vuku bilo sta kao tenk... sve je to meni jasno i znam kako radi... ali Nm i KS su usko povezani... A turbo daje lazan utisak snage kroz veliki momenat koji nije jednak snazi motora na tim obrtajima...

da ne ulazimo previshe u tehnicke rasprave... covek na ovom klipu vozi tog dizela kao benzinca i menja brzine na redline-u, svi znamo da se dizeli ne voze tako... ako zelis obrtaje i da menjas na redline-u vozis pogresan auto ... i ubijas sve prednosti dizela i samu sustinu zbog koje je napravljen...

mene iskreno zanima koliko to cudo trosi... sa tih 235hp koliko pise dole...

dakle da uzmemo na papir:

cena modifikacija
cena koriscenja/potrosnja/odrzavanja

onda to uporedimo sa recimo benzincem priblizne zapremine i snage i vidimo da li to ima smisla...

jer ako je cena veca u startu (kapiram da jeste) kao i cena odrzavanja sto je sigurno zbog specificnosti modernih dizela, pitanje samo da li se mozda isplati potrosnjom? mozda? i da je sve to dovoljno da se istolerise zvuk i tresenje dizela i ogranicen broj obrtaja i osecaj u voznji koji to stvara?

jer turbo benzincu ne treba skoro nista od tih promena sem podizanja pritiska turbine, tj. remapa, i mozda zamene injectora da bi postigao istu stvar... mnogo elegantnije, efikasnije i lepse...

onda uzmes razliku u ceni tih modifikacija na dizelu i benzincu i prebacis to u gorivo, tj. ako ima neke prednosti u potrosnji tog dizela onda posle svega toga... i vidis koliko imas da se vozis sa benzincem hiljada kilometara pre nego sto ti se isplati cela ta igra sa dizelom...

ne pokusavam da vas ubedim u bilo sta sa ovim, samo zelim da shvatim zbog cega bi neko kupio auto zbog ekonomicnosti i potrosnje u startu i onda pravio sportsku masinu iz svega toga? cemu to? cena tog automobila + cena tih modifikacija = neki pristojan sportski auto koji to radi iz fabrike bez potrebe za svim tim zezanjima i sa mnogo boljim osecajem u voznji i svim sto ide sa tim...? ako zelis imprezu kupi je... nemoj da kupis golfa pa pravis imprezu od njega... u cemu je poenta...?
Gu
Gumetina
Drug Član
Drug Član

Re: Zanimljivo upoređenje...

Sub Jul 28, 2012 1:13 pm

Pazite da se stvar ne pretvori u rat, jer se gazda probudio i nashiljio :)

btw, imam da potkrepim jednom totalno nepreciznom metodom i neprofesionalnom opremom,

1. subaru impreza WRX 220hp - tuniran na oko 300ks
2. BMW M3 (3.2 321hp) - stock u vrlo vrlo ispravnom izdanju
3. Seat Ibiza 1.9TDI 130hp - tuning u vidu mape, auspuha, egr delete...

Seat ih do 230-240 OTKINE.....

Tako da prica o utisku i nemoci tih Nm da pokrenu auto ne stoji.... druga je stvar sto TDI vrti 4500rpm i max brzina mu je bas tu negde dok oba ova druga auta mogu da postignu blizu 300....

na kratko, Nm pobedi svaki put....
Sa
Sasha
Drug Član
Drug Član

Re: Zanimljivo upoređenje...

Sub Jul 28, 2012 1:39 pm

Malo mi teško da poverujem u tako nešto....

Nije dizel ali je turbo benzinac nasviran na 265ks. U startu iz mesta nema šta da tražim ali u letećem startu iz 2 je već druga priča...

Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Zanimljivo upoređenje...

Sub Jul 28, 2012 1:50 pm

Gazda Rale ovo su sasvim indikativni podaci, ali moraš ranije da se rasaniš... ;)

Sašin primer je slično ilustrativan... Uzgred, ko je vlasnik WRXa: Dragan ili Nenad?

Dakle, niko pametan (i realan) ne tvrdi da će savremeni turbo-dizel (kao kad Srbin u vicevima nadj... Rusa, Amera i sve ostale...) u svim situacijama da bude svrsishodnije rešenje od svega drugog. Izneo sam, po meni, zanimljiv podatak da su performanse remapovanog 1.9 JTDm 16v (EDC16c39) u 24/7 situacijama uporedive sa GT 3.2 v6.

Da nas običan narod razume, evo primera: moja bivša 147 1.9 JTD 8v (remapovana i sa modifikacijama umerene cene) ide bolje (tzv. "vozljivost") od moje aktuelne neremapovane GT 1.9 JTDm 16v. Cena takve 147ce je oko 3500€ (ili oko 4500€ sa remapom i modifikacijama), a cena moje GT je bila oko 11500€...

Sasvim umesno pitanje: pa što je zamenjeno nešto sa tako povoljnim odnosom cena/performanse?
Sasvim razložan odgovor: zbog mogućnosti povećanja snage - granica kod 1.9 JTD 8v je na oko +370Nm i +160KS (remap+modifikacije), a granica 1.9 JTDm 16v je na oko 400Nm i ≈190KS (samo remap). Potrošnja ovog drugog u gradskim letnjim uslovima je oko 8.2l/100km, pri čemu se o ekonomičnosti ne vodi računa (kad god mogu stisnem do poda)... Kada bi sve to mogao da postignem sa nekim turbo-benzincem od 1950cm³, e tek tada bi počeo da mi smeta, zvuk, vibracije, miris, ukus i ograničenje na 4500o/min turbo-dizela.
Alfa je stil... ostalo je status...
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: Zanimljivo upoređenje...

Sub Jul 28, 2012 3:51 pm

Realno te kapiram, i znam da su atmo motori mrtvi... i to je cinjenica, m3 stari ispada iz konkurencije odmah... nadpunjenje vlada i vladalo je gde god je bilo dozvoljeno...

Ono sto rale poredi kapiram da stoji ali takodje i sam kaze da se transmisije mnogo razlikuju... max brzine... medju ubrzanje...

Ja i dalje ostajem pri stavu da ako zelis sportski auto nema svrhe kupiti eko dizel od 1300+kg sa prednjim pogonom i praviti zver od njega...

btw. koja guma i diff treba da se stavi na taj auto da bi smeo da pritisnes gas u krivini? 400+Nm na prednje tockove... dakle samo drag i na pola gasa do trece...

kapiras poentu... tj. nedostatak iste...
Gu
Gumetina
Drug Član
Drug Član

Re: Zanimljivo upoređenje...

Sub Jul 28, 2012 4:17 pm

Kao sto svi znamo there is no replacement for displacement, i to je prosto aksiom. radi se samo o tome da u svakodnevnoj upotrebi moderan turbo dizel je daleko isplativije i brze vozilo nego li bilo sta drugo na ulici sto vozimo mi , smrtnici.

ne pricamo o stazi , koliko ja znam kod nas je track day kao imenica poceo da postoji ove godine, tkao da ne prica o vajnim srpskim majstorima na volanu ne pije vodu. coskare i semafor semafor su nam realnost a tu JTD vlada....

ja prvi sutra da pravim auto za svoju dusu (a radim to upravo ako nekog zanima) bi trazio nesto sa sto vise cilindara litara ventila, obrtaja, samo da nema turbo....

ali na zalost to je long term projekat, traje, trazi para (ko danas ima para da pravi atmo amshinu za svoju dusu) zivaca ljubavi, a u medjuvremenu sam se sit navozao sa 147 m-jet (2 pune godine i oko 50kkm) sa 200+ks i potrosnjom od oko 7l na 100km to za sad ne moze da se pobedi u smislu price performance i siguran sam da cete se sloziti sa tim.

eh ta GTA..... :beg:

p.s. jako bi voleo da vidim 159 3.2 protiv moje ljubimice 159 2.4 :D
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: Zanimljivo upoređenje...

Sub Jul 28, 2012 4:37 pm

i can respect that...

mozda si u pravu sto se tice modernih turbo dizela i njihove ekonomicnosti do odredjenih granica performansi i za svakodnevnu uporebu... tj. verovatno da jesi... mada ako gledamo cistu ekonomiju... mislim da je plin tu mozda i bolji... mada ja licno ne volim duple instalacije komponenti u kolima...

jedino se ne slazem sa tobom oko "dream machine-a"... ali ok... ukusi se razlikuju, postujem svacije snove...

i dalje stojim pri tome da 200+ ks na prednjim tockovima za svakodnevni auto i to jos dizel je totalno bekorisno i bez poente... kada se predje odredjena kolicina snage mora se ozbiljno razmisljati o upotrebljivosti iste i mogucnosti efikasnog prenosa na podlogu... a tu teski automobili sa prednjim pogonom gube svaki smisao...

my 2 cents...
Gu
Gumetina
Drug Član
Drug Član

Re: Zanimljivo upoređenje...

Sub Jul 28, 2012 5:10 pm

poenta price je da 200ks i nije tako puno kao sto izgleda... sta reci za turbo benzince sa 400+ks na fwd....

elem, mislim da smo ovaj rat zavrsili, dobro si me podsetio za plin... nikad jeftinija voznja, pitam se samo do kad.

idem da si ugradim isti :) ali ne u jtd, tu ga vec imam....
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Zanimljivo upoređenje...

Sub Jul 28, 2012 6:22 pm

TNG u JTD hladi, čisti i pomaže sagorevanje na velikim obrtajima ili...? Gde su nozle i gde je boca?
Alfa je stil... ostalo je status...
Gu
Gumetina
Drug Član
Drug Član

Re: Zanimljivo upoređenje...

Sub Jul 28, 2012 9:21 pm

u mojim kolima, koga zanima dodje, vidi proba, kupi..... :)

xexexexexexe

elem idem ja danas gradom i vidim neke dripce skidaju kapice sa jedne lepe alfe gt....

pojurim bagru, i kad sam ih stigao otmem im kapice, ali kad sam se vratio kola vise nema...

ako neko prepozna svoj auto kapice su mu kod mene :)

:club:


Slika

Povratak na “Squadra Corse”