Evo kako izgledaju moji trenutno, sad su negde na pola puta do gotovih
Inace, ajde da ne bude da govorim o njima bez nekog konretnog primera, evo jedan:
Inace sam namerno pobrisao imena...XXX napisao:...
Sledi prica o punjenju amortizera o kojoj moze da se napise jedno 10 strana A4, ali cu ja ukratko napisati moje iskustvo pa neka ljudi tumace...
Sve je pocelo od saznanja da vozim samo na oprugama neko vreme jer su moji fabricki amortizeri jednostavno izgubili svojstvo (nisu iscureli ali su imali slab otpor). S' obzirom da su novi sportski amortizeri poprilicno skupi, ja sam se odlucio za punjenje amorta kod BoboSport-a.
Pozvao coveka, pitao da li moze ti amorti da se pune- moze, sutradan skinuo sva 4 amorta i sa drugarom Miticem odneo njegovim kolima u SD, dogovorili se u vezi tvrdoce sa covekom, upoznali coveka o setup-u auta (da je spusten na progresivnim oprugama...).
Dan kasnije ista posada otisla po amorte, uredno sve placeno, montirani amorti isti dan...... kad ono- prvi fail, sva 4 amortizera lupaju kao da se raspao i prednji i zadnji trap (ruku na srce, auto je pored lupanja amortizera bolesno dobro lezao-tvrdoca win).
Zvao sutradan majstora da reklamiram, tu vec postaje pomalo neprijatno jer je majstor neljubazan u startu, ali prihvata da donesem da opet otvori amorte i proveri sta je u problemu.
Dan kasnije se opet skidaju amorti, opet se ide u SD, ostavljaju se amortizeri, ventili nisu bili lepo namesteni unutar amortizera.
Sutradan otisli po amorte, vratili se, montirali, sve perfektno, nista se ne cuje, jos za nijansu tvrdji auto, jos bolje upravljanje, ja srecan kao malo dete , to stanje je potrajalo nekih 2 nedelje, dok nisam upao u malo ozbiljniju rupu( nista sto amortizeri ne mogu da izdrze), prednji desni amort prolupao i izgubio funkciju, prednji levi samo prolupao ali drzi.
Opet zvao jos neljubaznijeg majstora tada po drugi put da reklamiram, on rece da nadjem neke druge amorte jer nije siguran da me da opet otvara po treci put ove iste..... Ja nabavim 2 amortizera, Monroe, covek me umalo iznapusavao sto sam njih uzeo, ali ajde.
Odneti amorti ujutru, isti dan gotovi bili, malo blejali po SD-u da ne smetamo majstoru dok radi. Vratili se, namontirali, sve ok taj dan.
Sutradan vozim, nas 4 u kolima u XXX krenuli na rucak mojim kolima kod tetke i tece, predjem preko sahta (tip sahta malko udubljeniji od standardnog ravnog), i boooom , zakovao levi prednji amort. Sutradan kada smo skinuli imali smo sta da vidimo, skroz se raspao u dva dela amort i ostao zakocen.
Na sugestije prijatelja sam opet nazvao majstora i objasnio sta je bilo, covek ne moze da veruje, kaze da mu ja ipak donesem prethodne fabricke amorte da proba da ih namesti.
opet sutradan u SD, covek ljut sto sam dosao, probao da otvori jedan, i rece: "nemam ja ovaj ventil, ajde evo ti novac i zdravo", dao mi novac (za ta dva amorta), izbaksuzirao da ce da mi puste i zadnji amorti i okrenuo se i otisao svojim putem bez pozdrava.............
Trenutno namontiran levi punjen fabricki koji lupka ali drzi, i desni punjen Monroe koji ceka saht da se otvori najverovatnije Za sada ta kombinacija radi, dok ne kupim "NOVE AMORTIZERE"
Kada se sve sabere (6 puta u SD- po 1000dinara svaki put, punjenje 80e, montaza i demontaza..... stres), relax, take it easy 8-)
Evo ga amort koji se raspao:
A inace ono sto sam jos ranije napisao zasto ne bih otisao, prica je bila da je neki momak sa autom otisao kod njih, oni su mi sredili da budu tvrdji amortizeri i u roku od par dana su mu procurili na sta je jedan drugi (zadovoljan) korisnik Bobo amortizera rekao da to tako treba, posto po njegovim recima, Bobo uvek ulije malo vise ulja u amortizere pa onda amortizer izbaci visak i posle radi kako treba...
I inace sam naleteo na jos 5-6 slicnih negativnih iskustava po internetu...
U svakom slucaju, ne znam sta konretno radi Bobo pri modifikovanju amortizera tj da li menja pohabane delove, ali ako to neradi onda nema smisla raditi modifikaciju na propalim amortizerima, procurice svakako ponovo... A ako se radi na novim, onda cena je mnogo veca na kraju.
Mnogi se vode djolers-ovom logikom, dobro je da potraju godinu dana, ali mislim da tako posle godinu dve, postane skuplja pita od tepsije... Naleteo na par ljudi koji su i cesce od godinu dana nosili na punjenje amortizera kod Boboa, mada naravno, pitanje je i kilometraze...
Inace ja ne podrzavam Bobo radionicu iz jos nekih razloga, koji nemaju veze sa kvalitetom modifikacija, ali necu o tome posto je to tema u kojoj bi veliki deo "tjuning" scene u Srbiji se nasao prozvanim...
Kod Yuga je dobro sto zbog oblika prednjih opruga, lako je nabaciti neke druge pa gewinde nisu obavezna stvar kad se zele neke drasticno tvrdje opruge (npr ja sam umesto fabrickih opruga od 15kg/cm nabacio 50kg/cm) dok kod stranih kola ja mislim da je to najbolji i najkvalitetniji nacin da se uradi (jer sve te zamenske opruge koje se montiraju na obicne amortizere su tamo 10 do 30% tvrdje od fabrickih i to je slabo ako se traze drasticno bolje performanse)... Pocetna cena jeste veca ali ce se sigurno sa dugotrajnoscu isplatiti na kraju... I moram reci djolers-u, da nema smisla davati prednost obicnim amortizerima i oprugama naspram gewinda iz razloga sto ce se navoj sjebati... Kao sto sa obicnim oprugama i amortizerima ne mozes menjati visinu naknadno, tako isto ne mozes ni sa sjebanim gevindama, ali ce ti zato dati pocetnu prednost u tacnom uskladjivanju kad ih kupis... A i postoje nacini da se zastiti navoj
U svakom slucaju, ja sam siguran da nije ni sve tako crno kod Boboa, ali nije ni sve tako belo...