Vredi li kupiti K&N filter vazduha?

Sport, tjuning, uporedni testovi.
Korisnikov avatar
vnov
Garaža: Ex Alfa Romeo 147 1.6TS 120ks+chip
Ex Alfa Romeo Sprint QV 1.7 8v
Ex Škoda Octavia A5 FL 1.4TSI
Ex Fiat Punto Sporting 1.2 16v
Ex Alfa Romeo GT 1.9jtd 16v
Alfa Romeo Giulietta Sprint 1.4 tb 2020
Škoda Kodiaq
Peugeot speedfight 3
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 3407
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:27 pm

Re: Gde da kupim sprej za KN filter vazduha?

Pet Maj 06, 2011 7:58 am

Ovde http://www.deltad.rs/v3/ imamo i popust kod njih.
Slika
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1855
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?

Čet Jul 21, 2011 1:12 pm

Nadam se da nije problem sto podizem temu, ali voleo bih da napisem moje misljenje :grin:

Pre svega, niko nije spomenuo najbitniju stavku, a to je velicina filtera... Da bi on u nekoj teoriji mogao dati vecu propusnost, mora i da bude dovoljno veliki... Tj da kazem ovako, ako recimo neki sportski filter daje 30% bolju protocnost od fabrickog, onda to moze samo da obezbedi ako je propusna povrsina velika koliko i kod fabrickog filtera, u suprotnom dzabe ako ima vecu propusnost ako je manji i daje jednaku kolicinu ili cak i manju od fabrickog filtera... Naravno pricam o pecurkama, panelni filter koji se ugradjuje u kutiju naravno je iste velicine kao i fabricki...

Mada, vecina vozila imaju odgovarajucu velicinu filtera i nije u njemu problem, nego kao u vecini automobila, problem je ono sto ide pre filtera... Iz razno raznih razloga, vecina vozila imaju usis osmisljen tako da uvlaci vazduh iznad maske, kod haube pa ide oko hladnjaka i cevi menjaju par puta oblik i velicinu i vecinom su manjeg precnika nego leptir i tu nastaje gubitak snage... Naravno, govorimo mozda oko 1 do 2% gubitka snage, ali kod nekih moze da se dobije i vise, recimo 1.1 motor iz Pezoa ima tako glup mali filter i malu surlicu za uvlacenje vazduha, da sam nasao na netu neki likovi sto su radili testiranje na valjcima, pa su dobili 60ks da ima u fabrickoj postavci, i 65ks kada su od leptira do pecurke postavili jednu metalnu cevku i ogromnu pecurku... Naravno, ovo je preracunata snaga, tj nije ona na tockovima, i postoje uvek greske izmedju dva merenja, i pecurka je bila u motornom prostoru, ali je bila otvorena hauba sirom pa se motorni prostor nije tako zagrejao kao sto bi u voznji, ali neka je neki dobitak od 3ks, opet je 5%... Tako, da ako koristite panelni filter, dobro bi bilo da ako postoji mogucnost da modifikujete usis ispred kucista filtera da bude sto kraca cev, sa sto manje krivina, precnika minimum kao leptir i da ide direkno u masku ili branik i da vuce kroz mrezu, a ne skriveno kao fabricki... Tako da se postigne ram air efekat... Da, znam da pravi ram air efekat se postize tek na vecim brzinama, cesto pominjano oko 220km/h, ali to je trenutak kada vakum motora nadvladjuje nadpritisak, tj pri tim brzinama motor bez turba se ponasa kao sa turbom, istina to je mala kolicina nadpritiska... A pre tog efekta, ukoliko je usis hermeticki zatvoren, ipak se postize povecanje pritiska vazduha u usisu tj povecava se gustina vazduha a samim tim i veca je koncetracija kisonika... Naravno, ovo u teoriji jako lepo zvuci, ali u praksi to su prilicno mali dobitci na snazi, koji su skoro pa ne merljivi i neosetni... Ali ako se zeli nesto napraviti, onda najbolje napraviti kako treba :grin: Cisto da svoju teoriju o ovome podkrepim sa pricom mog druga, koji je napravio jako primitivan usis sa nekim jako mali ram air efektom, i posto je vozio na venturi plin, motor mu se ugasio svaki put kada je ubrzao preko 120 :D

Takodje, moram reci da na turbo motorima ne vidim poentu izvlacenja filtera od temperature motora... Smatram da pecurka moze slobodno da bude otvorena kod turbo motora (za razliku kod motora bez turba, gde je pozeljno da uvlaci hladan vazduh pa je pecurku potrebno odvojiti od motornog prostora jer inace ce doci do gubitka snage) jer temperatura turbine je mnogo veca od onoga sto je u motornom prostoru, pa nema poente negde provlaciti pecurku tj filter, jer ce se svakako ugrejati na vecu temperaturu kada dodje do turbine... No ako neko ipak brine sto ce tako turbo da uvlaci topliji vazduh koji je ujedno i redji, onda postavite cev veceg precnika ispred turba i ogromnu pecurku ;)

I jos jedna bitna stavka, cesto se moze naici pri kupovini ovih bezimenih pecurki kako su neke do lupam 1400ccm, a druge do 2000ccm, pa ovde za 2000ccm ne mogu na 1400ccm, e to je zabluda velika, ne postoji prevelika pecurka, samo premala... Posto motor vuce njemu vazduha koliko moze pod odredjenim uslovima, a ne koliko njemu filter daje... Jer kad bi postojala prevelika pecurka, onda prakticno bi znacilo, da motor ne bi mogli ni da upalite kada bi skinuli sve ispred leptira, sto naravno nije istina... Naravno, govorimo o benzinu tj dizelu, plin ima malo drugacije mogucnosti rada ako se radi o venturi sistemu... Naravno, postavlja se onda pitanje, zasto proizvodjaci onda prave razlicite velicine i oblike, kada bi mogli praviti samo jednu najvecu, pa pre svega, u pitanju je prostor potreban za njihovo smestanje, koji nije svuda jednak, takodje neke poznatije fabrike mogu da se igraju malo sa merenjima pa mogu da naprave filter odredjene velicine i oblika i samim tim, kad vec ne mogu da uticu na neko povecanje snage, onda mogu da uticu na "buku" koju ce praviti kojima je mnogima prilicno bitna ;) Manje pecurke ce zbog brzeg strujanja vazduha vise da siste, a vece pecurke obicno daju dublji zvuk...

I posle svega ovoga, evo kako to izgleda kod mene na Yugu. Iskoristio sam fabricku kuptiju koju sam prepravio da u njoj stoji pecurka, a umesto fi 40 usisne cevi, uvlaci vazduh direkno iz maske kroz cev fi 100. Naravno, kod mene je postojao prostor za to :drink Nije nesto preterano sofisticirano ali mozda nekome posluzi nekome kao neka smernica ;)

Slika

Slika

Slika

Naravno, ovo je moje licno misljenje oko ovoga, ne znaci da sam u pravu ili da neko ko drugacije od ovoga smatra da nije u pravu :arflag :drink
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?

Čet Jul 21, 2011 1:50 pm

YUgisa napisao: Takodje, moram reci da na turbo motorima ne vidim poentu izvlacenja filtera od temperature motora...
Da nije baš nevažno, provereno je u jednoj diskusiji na Alfaowner forumu, gde je bilo reči o tome da je kod turbo motora temperatura usisanog vazduha značajan parametar.
Dakle... sa dobrim intercoolerom (veličina i pozicija) i usisom dovoljno dobro zaštićenim od toplote motornog prostora postiže se napredak u odnosu na situaciju sa otvorenom pečurkom. Pored toga posebni oblik kutije (obično cilindar ili konus) za zaštitu filtera od toplote može da utiče na povećanje protoka. Zato su BMC-CDA i K&N Appollo bolji od odgovarajućih otvorenih filtera.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1855
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?

Čet Jul 21, 2011 2:33 pm

Naravno da je temperatura usisanog vazduha u motor bitan parametar, ali koliko je niza temperatura kod turbaka koji provlace vazduh iz motornog prostora u odnosu na onaj koji to ne radi? Naravno da je vazan dobar IC, zato sam i ubedjen da polozaj filtera ne moze biti od nekog merljivog znacaja posto ce posle turbine IC da ohladi taj vazduh... Naravno, mozda gresim kao sto si rekao... Takodje, moram da dodam, da kod mene ne postoji turbak bez IC, ako je to fabricki tako napravljeno, da imam takav auto, prva stvar bi bila, uglavljivanje odgovarajuceg ICa :grin: A sto se tice filtera sa kucistem, protok jedino mogu da povecaju usled toga sto provlace hladniji vazduh... Ako si mislio na njihov oblik da taj cilindar pospesuje nekim usmeravanjem ili necim drugim slicnim efektom protok, to moram reci da je to pomalo kontra nekom mom izucavanju kretanja fluida, istina na gradjevinskom fakultetu... Tj to bi sada bilo toliko duga prica da se premere svi ti dobitici i gubitci na dizajnu oko toga, a verujem da u prakticnom smislu bi bili ne merljivi...

Za tubake bih ja najradije napravio ono sto cesto urade japanci, jedanu veliku trubicu kao dodatak na turbo i odmah na nju pecurku (istina nju redje postavljaju)...
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?

Čet Jul 21, 2011 2:53 pm

dusan147 napisao: ...provereno je u jednoj diskusiji na Alfaowner forumu...
Možeš da nađeš na tom forumu - ja merio i prikazao rezultate...
dusan147 napisao:...posebni oblik kutije (obično cilindar ili konus)...
Da ne smaramo ostale analizom turbulentnog i laminarnog strujanja vazduha (što ne zavisi samo od brzine fluida, već i od oblika cevi), nije takav forum...
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1855
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?

Čet Jul 21, 2011 4:30 pm

Pa mogao bi napisati i ovde ili dati link, necu naci to do nove godine... :arflag :grin:
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
darko qv
Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Lokacija: Sutomore
Lokacija: Sutomore
Postovi: 4628
Pridružio se: Pet Okt 30, 2009 10:06 am

Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?

Ned Jul 31, 2011 8:29 pm

Da ne otvaram novu temu:
Kupio moj drug Cartech-ovu pecurku u Gang lendu.I poklonio je meni. :)
Ja prvi put cujem za ovu marku,a i na net-u nije nesto zastupljena.Zna li ko sta o njima?Pise da je zemlja porijekla Njemacka.
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
Korisnikov avatar
necromancer
Garaža: Alfa romeo 156 2.0
Lokacija: Beograd
Postovi: 92
Pridružio se: Ned Feb 01, 2009 8:00 am

Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?

Pon Avg 01, 2011 12:08 pm

Poreklo je iz Kine kao i svi ostali jeftini proizvodi, bez obzira sto pise Nemacka, inace cartech je firma iz Grcke. Ne znam koji model si uzeo, ako si uzeo onaj sto je sundjerast sa metalnom mrezicom okolo, nemoj nikako da stavljas na auto, jer je to kao da si stavio obican sundjer na auto, koji je supalj samo tako i propasce jako brzo, a nista neces dobiti.

Taj model mi je prvi pao na pamet, ako nije taj ispravi me.
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1855
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?

Pon Avg 01, 2011 2:52 pm

Ako je ova:

Slika

Onda bi trebala da je dobra, tj tako sam citao na nekom forumu pre jedno 2 godine :grin:

A ako je ova:

Slika

Onda je da prostite, golo govno ;)

Inace ja imam onu sto je postavljena par poruka iznad na slici, bezimena je, ali sam saznao da se inace proizvodi kod nas, ne treba da se ulji ali dobro filtrira, jedino treba je obavezno posle pranja vodom naprskati sa WD ;) Ja moju perem posle svakih 500km i to je pravo iznenadjenje sta se sve nakupi, posto kada je stavim i vodu, nece da potone (kada otvor okrenem gore) a i kad sipam vodu u nju nece da curi iz nje skoro... A posle pranja se vidi jasna razlika, potone skoro momentalno, a voda isuri odmah iz nje... Cena je 1500din i inace postoje vuzelno skoro jednake, ali po kvalitetu jako lose ;) Ne filtiraju bas najbolje, onaj deo sto se navlaci na cev nije uopste od mekane gume nego od neke tvrde gume, ko plastika, pa je tesko navuci na crevo a i vuce fals vazduh na spoju tog gumenog dela i ostatka metalnog kucista filtera...

Inace jedan test pecurki skupljih proizvodjaca:
http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/

Posto ja nemam pojma odakle mi taj link, ja se izvinjavam ako sam ja to davno pozajmio sa ovog foruma pa postavljam ponovo :drink
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?

Pon Avg 01, 2011 5:23 pm

Takodje, moram reci da na turbo motorima ne vidim poentu izvlacenja filtera od temperature motora... Smatram da pecurka moze slobodno da bude otvorena kod turbo motora (za razliku kod motora bez turba, gde je pozeljno da uvlaci hladan vazduh pa je pecurku potrebno odvojiti od motornog prostora jer inace ce doci do gubitka snage) jer temperatura turbine je mnogo veca od onoga sto je u motornom prostoru, pa nema poente negde provlaciti pecurku tj filter, jer ce se svakako ugrejati na vecu temperaturu kada dodje do turbine... No ako neko ipak brine sto ce tako turbo da uvlaci topliji vazduh koji je ujedno i redji, onda postavite cev veceg precnika ispred turba i ogromnu pecurku
Pazi totalno se ne slazem sa ovim... veruj mi... 1 stepen je 1 stepen... a 10 necu da pricam... koja je razlika...
Vrlo dobro znam kada je napolju 25c a kada je 30c... da ne pricam 35c ili -5c...

razlika u voznji kola nebo i zemlja... jutro 18c... auto ide normalno... 1 popodne isti dan... 24c vec se vuce i ima sporiji spool i "muci se" da nabije pritisak... treba mu duze realno, 3 popodne 27c motor vec vreo kutija filtera vrela, mozes jaja da przis na njoj, auto je slina... jedva dobijam full boost na 3500 rpma... i vec opada na 4800.. ne moze da ga odrzi jer je previshe vreo vazduh...

kod atmoa se primeti razlika... a kod turba se veoma primeti...

takodje skoro sam citao neki test u casopisu... KN ima najvecu restrikciju... svi ostali su imali veci flow od njega... veliki sundjerasti filteri su sada najbolji... mislim sto se filtracije tice papirni originalni je i dalje najbolji... za auto koji se vozi svaki dan... za nas koji vozimo kola jednom nedeljno moze i sportski sundjerasti filter koji ima preko 80% filtraciju... dovoljno je, vazno da flow-uje dovoljno... taj nedostatak filtracije na 2000km koje ja godisnje predjem nece mi nesto uticati na motor...
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1855
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?

Pon Avg 01, 2011 5:42 pm

Pa dobro, onda je moja greska i ja to prihvatam :drink Vredi onda i na turbu odvojiti od toplote pecurku :grin: A sto se tice protoka, ja bih radije isao na pecurke ogromnih dimenzija, nego da stedim na filtraciji ;)
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
darko qv
Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Lokacija: Sutomore
Lokacija: Sutomore
Postovi: 4628
Pridružio se: Pet Okt 30, 2009 10:06 am

Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?

Pon Avg 01, 2011 8:08 pm

Pecurka je velika,u carbon look-u je uradjena,a pakovanje i njen izgled djeluju ozbiljni.
Ovu fotku sam nasao na brzinu,a vidjeh i cijenu u Baru je bila skuplja malo.
Slika
Ova desna je u pitanju.
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1855
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?

Pon Avg 01, 2011 8:18 pm

Hehehehe ja se nadam da nije to ta, ali imao sam priliku da isprobam po izgledu istu takvu i imas par poruka iznad ove moje vrlo negativno iskustvo sa njom... :blush:
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
darko qv
Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Lokacija: Sutomore
Lokacija: Sutomore
Postovi: 4628
Pridružio se: Pet Okt 30, 2009 10:06 am

Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?

Pon Avg 01, 2011 8:32 pm

Ma,pretpostavio sam.Doduse brat je moj imao na 164 2.0 ts kinesku pecurku i presao je s njom 70000 km,nikad nije oprana dok je ja nisam skinuo i oprao.Bila je uzasna.Auto je isao normalno.I prije i sad. :)
Doduse cuh se s Shumijem,pa mozda uzmemo panel KN za kuciste,mislim da je to ubjedljivo naj,naj resenje.
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?

Pon Avg 01, 2011 8:56 pm

Nije poenta u velicini vec u materijalu od koga je napravljen filter...

papir je i dalje najbolji... ali je i najrestriktivniji... jbg... logicno...
najgori su oni sa metalnom mrezicom kao filtrirajucim elementom...

sundjer ima najvishe potencijala za odnos kvaliteta filtracije/protoka u odnosu na velicinu filtera...

E sad, ja ovde naravno pricam o testu koji je vrsen nad filterima sa imenom... od kojih je K&N od 65-70e bio u jeftinijim... do filtera koji su preko 110e... ako oni imaju 75%+ filtracije u odnosu na fabricki koji ima 99.75%...
sta mislis koliko imaju kineski noname filteri koji se prodaju kod nas po tim "tuning shopovima" i realno da li mislis da je pametno staviti tako nesto na svoj motor... kako god da pogledam mene generalna bez ruku izadje 1000+ eura... i mnogo vishe u vremenu, zivcima, cekanju itd... dakle mentalno zdravlje i miran san se ne mogu izmeriti parama...
ako vec nemam pare za filter od 80e (140e dok stigne do srbije) a imam savrseno kvalitetnu fabricku alternativu od 1000 din. koji je razlog da se zajebavam i rizikujem sa nekim kineskim djubretom od 1500 din koje nema ni jedan sertifikat niti test uradjen bilo gde? koji sutra moze turbina da usisa sve zajedno sa tom pecurkom xD ...

da ima vishe ljudi sa zdravim razumom na ovom svetu kinezi bi i dalje bili uzgajivaci pirinca i proizvodjaci sandala od bambusa... jer je to jedino sto znaju da naprave kako treba...


Slika

Slika

Slika

Edit:
imam panelni K&N filter za moj auto... ostavio sam ga nazad u kutiju posle 2 nedelje... nema APSOLUTNO NIKAKVIH merljivih poboljsanja sa njim u odnosu na fabricki... sharena laza...
Korisnikov avatar
TheWickerMan
Administrator
Administrator
Garaža: Alfa Giulietta 1.4 TCT
Lancia Delta III 1.4 T-Jet
Lokacija: Stuttgart-Kraljevo
Postovi: 6293
Pridružio se: Sub Apr 18, 2009 2:54 pm

Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?

Pon Avg 01, 2011 9:06 pm

JaMaL napisao: Pazi totalno se ne slazem sa ovim... veruj mi... 1 stepen je 1 stepen... a 10 necu da pricam... koja je razlika...
Vrlo dobro znam kada je napolju 25c a kada je 30c... da ne pricam 35c ili -5c...

razlika u voznji kola nebo i zemlja... jutro 18c... auto ide normalno... 1 popodne isti dan... 24c vec se vuce i ima sporiji spool i "muci se" da nabije pritisak... treba mu duze realno, 3 popodne 27c motor vec vreo kutija filtera vrela, mozes jaja da przis na njoj, auto je slina... jedva dobijam full boost na 3500 rpma... i vec opada na 4800.. ne moze da ga odrzi jer je previshe vreo vazduh...

kod atmoa se primeti razlika... a kod turba se veoma primeti...
Apropo price,veceras,kad je relativno zahladnelo u odnosu na danas, atmo 2.0 ide bar 5% bolje nego danas...da li je subjektivan ili objektivan osecaj ne znam,ali mi se svidja :)
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1855
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?

Uto Avg 02, 2011 9:07 am

JaMal, ali na velikoj velicni automobila nije problem u samom filteru... Nego je problem u onom sto ide ispred i iza filtera, a to su razni restritori i naravno potreba da se obezbedi po svaku cenu suv vazduh, jer ce papirni fabricki da se raspadne usled vode... Samom tom logikom, vidi se da na panelni filter necete puno toga dobiti ukoliko je fabricki filter bio dobro dimenzionisan... A vecinom jesu dobro dimenzionsani, tj i vecih su velicina nego sto treba, ali posto usled zaprljanosti dolazi do smanjivanja protoka, to se kompenzuje nesto vecim velicinama...

Tj sta se moze postici sa sportskim filterom na fabrickom motoru? Pa nista spacijalno...

-Sa panelnim na vecini kola nista merljivo... Na pojedinim koji imaju neki efekat, ali to su vecinom sportski automobili koji i imaju u nekoj meri vrlo kvalitetan usis koji usisava vazduh bez mnogo restriktora... Na motorima gde nije bila poenta ugusiti zvuk motora nego ga pojacati, definitivno od onih koji je meni zapao za uvo, BMW M3 CSL...

-Sa pecurkama, nesto osetno ako se pametno ugrade i odvoje od toplote i dovede im se velika kolicina hladnog vazduha... Ali iako je osetno, nece biti bas nesto preterano merljivo... A i 80% dobitka kroz pecurku je ustvari to sto ste izbacili smesan fabricki usis ako je takav na vasem motoru, a u 90% slucajeva jeste...

Takodje, na fabrickom motoru, ako vec hocete neki sportski filter, nema poente ga montirati ako ce te ga prati na svakih 5000-10000km... Dzabe sve te njegove "prednosti" ako je on zaprljan... Gore sam napisao koliko ja cesto perem svoj i kakvo je stanje, mozda ne daje neko merljivo poboljsanje naspram novog fabrickog, ali zato barem odrzavam da uvek motor bude na max snage koliko moze sto jeste prilicno osetno...

I za kraj, tuning je najefikasniji sto je blizi samoj eksploziji... Sto je dalje to manje ima efekta... Tako pecurka i zadnji lonac ce da imaju najmanje efekta na motoru (naravno, govorim o nekim normalno konstruisanim automobilima, ne onim fazonima ko peglica sa ustinutim zavrsetkom cevi i slicnim pametnim resenjima proslosti), pa sto idete blize motoru imaju vise efekta, izduvna grana daje mnogo vise dobitka nego ceo ostatak auspuha, kao sto i veci leptir daje vise od 15 pecurki ispred, pa obrada glave daje vise od svega ovoga sto je nabrojano...

Poenta sportskom filtera nije dodavanje snage (posto on to ne moze da uradi, i makar bilo ne merljivo, on je uvek restrikcija u usisu), nego smanjivanje gubitaka fabrickog usisa... Pa koliko gubitaka u usisu smanjite, toliko ce biti povecanje snage...

I za kraj, jedan savet, ako ipak imate zelje da kupite neki filter, prvo probajte vas auto bez fabrickog i dovedite usis u to stanje da vuce vazduh odakle ce vuci i pecurka... Pa ako budete zadovoljni dobijenim, onda uzmite sportski filter... Jer on nece dati nikad vise snage nego sto ima fabricki motor bez filtera...
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
darko qv
Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Lokacija: Sutomore
Lokacija: Sutomore
Postovi: 4628
Pridružio se: Pet Okt 30, 2009 10:06 am

Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?

Uto Avg 02, 2011 9:58 am

YUgisa,slazem se.Razlog zbog kojeg bih ja stavio pecurku,air-box ili panel je fabricko kuciste filtera koje je malo.Pa,je samim tim i filter mali,a dubok.
Slika
Ovo je konkretno moj filter,dok je na primer na 164 kuciste vece ,pa je i filter plici.
Slika
Mislim da jednostavno motor lakse usisava vazduh na 164 nego na 145.
Ova fotka filtera sa 164 je sa net-a.
A,evo koliki je Autodeltin i kakav je njihov filter.
Slika
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1855
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?

Uto Avg 02, 2011 8:32 pm

Bas sam pogledao u tvojoj temi, stvarno imas malo kuciste filtera ;) Jedino zar ti nisi imao pecurku? Pa da sam ja na tvom mestu, posto je filter bas iza akumulatora, ja bih stavio pecurku neku i napravio pregradu sa kederom (cini mi se da ti je to i OMP predlagao), posto bas ima prostora za nju ;) Jedino ne znam kako je resen dovod vazduha za fabricki filter, mozda bi trebalo prosiriti dovod sa vecim fi cevi i videti kako iz branika da vuce ;)
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
darko qv
Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Lokacija: Sutomore
Lokacija: Sutomore
Postovi: 4628
Pridružio se: Pet Okt 30, 2009 10:06 am

Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?

Uto Avg 02, 2011 8:57 pm

Pa,nije ni fabricko resenje bas bajno.Kao da su ga sklepali na brzinu. :scratch:
Dovod u kuciste nema direktan udar vazduha nego vuce iz branika vazduh.Nekako glupavo.
Mislim da su zato Holandjani,dosta njih,busili rupe u braniku da vazduh ide direktno,pa onda stavljali cepove kad je kisa i sl.
Mislim da je neki air-box najbolje resenje za 145 uopste,nebitno koji je motor. :drift
Nisam kuci,imam dobrih fotki u kompu,mada ima i u temi o 145,ubacivao sam ja to nego me mrzi sad da trazim kako su momci u Hr odradili njihovu 145 QV koja im prestavlja klub.
I Bravo Hgt i Coupe ima dovod iz maske slicno kao na 155,dok je 145 iz kucista samo sira cijev direkt u branik i to je to.Zato mislim da tu ima mjesta napretku. :cool:
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
sprintaljka
rookie
Postovi: 1
Pridružio se: Uto Maj 10, 2011 10:50 am

Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?

Uto Avg 02, 2011 9:03 pm

ja imam na sprintu taj filter i mogu ti reci da se lepse cuje
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1855
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?

Uto Avg 02, 2011 9:24 pm

Pa dobro, naravno da moze i air box, samo da li ima prostora za air box odgovarajuce velicine... U svakom slucaju, sigurno da postoji prostora za napredovanje, ne treba ocekivati cuda, ali mislim da moze da se izvede nesto ;)
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
darko qv
Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Lokacija: Sutomore
Lokacija: Sutomore
Postovi: 4628
Pridružio se: Pet Okt 30, 2009 10:06 am

Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?

Uto Avg 02, 2011 10:44 pm

:drink :drink :drink
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?

Sre Avg 03, 2011 7:13 am

darko qv napisao:...nego vuce iz branika vazduh.Nekako glupavo.
Mislim da su zato Holandjani,dosta njih,busili rupe u braniku da vazduh ide direktno,pa onda stavljali cepove kad je kisa i sl...
Ima situacija da se u nekim zonama iza branika stvara nadpritisak (zbog tzv. turbulentnog kretanja vazduha), pa mnogi proizvođači stavljaju usis filtera u te zone... Naravno da to nije direktni usis hladnog vazduha, ali je bolje rešenje nego proizvoljni položaj "gole" pečurke u vrelom motornom prostoru...
S obzirom da dobici na motorima relativno malih snaga nisu veliki (a zvuk je sigurno drugačiji) važno je da se ne prave gubici (zbog velike temperature motornom prostoru)... U tom smislu, može da se napravi (od plastike ili aluminijuma) nekakav "duct" koji usmerava vazduh od nekog postojećeg otvora u braniku (neki su zbog toga vadili maglenke) ka filteru... Ako je filter daleko od branika onda mora kombinacija: duct-cev-filter u boxu-cev-usis u motor.
Kod mene je usis BMC-CDA (Ø80mm) na 15cm od otvora u braniku, pa sam stavio gumenu cev koja ide od mrežice na braniku do usisa u BMC...
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
darko qv
Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Lokacija: Sutomore
Lokacija: Sutomore
Postovi: 4628
Pridružio se: Pet Okt 30, 2009 10:06 am

Re: Vredi li kupiti K&N filter vazduha?

Sre Avg 03, 2011 10:31 am

Nisam znao za ovo Dule. :beerchug:
I meni je palo na pamet skidanje maglenke,ali mi je to glupo da radim. thinkof:
Moglo bi se od plastike ili tankog aluminijuma napraviti neki usmjerivac na usis,to nije losa ideja.
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF

Povratak na “Squadra Corse”