Stranica 5 od 6

Re: Preporuke za kočnice i moguća unapređenja

Poslato: Pet Jul 29, 2016 10:14 pm
od IMSA75
BobanR napisao:...nema smisla uložiti trud i novac u upgrade, a onda štedeti na pločicama
Cekaj malo...

Sklop koji funkcionise u zadatim uslovima nema smisla???

Re: Preporuke za kočnice i moguća unapređenja

Poslato: Pet Jul 29, 2016 10:22 pm
od IMSA75
jerotije napisao:Dobro, to je tvoje iskustvo. Moje govori drugacije:
prvi i drugi put: 1450 kg autmobil, 281mm diskovi napred, jednoklipna klesta 57mm klip, 28C temperatura, ulje dot...
Jerotije, citas li ti?
Ti i ja imamo samo iste motore, sve ostalo je debelo razlicito. Tu pre svega mislim na kocioni sistem. Tvoja promena plocica je odlicna stvar i tu nema diskusije. Da vozim std kocioni sistem verovatno bih slicno uradio.

Re: Preporuke za kočnice i moguća unapređenja

Poslato: Pet Jul 29, 2016 10:25 pm
od BobanR
Da li, i na osnovu čega, možeš da garantuješ da bi isto bilo i da si vozio još jednu sesiju?
Evo jerotije ima drugačije iskustvo. To što si izneo, nije empirijski dokaz već iskustvo na uzorku od jedan, u IT industriji poznat kao "kod mene radi".
Svako ima pravo na svoj pristup problemu, ali ni na koji način nisi dokazao da si ti bio u pravu, a Yugša ne.
Ja sam mišljenja da ako potrošiš vremena i novca da upgrade-uješ čeljusti/diskove, vredi dodati još malo za neke premium pločice...pogotovo za track day.

Re: Preporuke za kočnice i moguća unapređenja

Poslato: Pet Jul 29, 2016 10:40 pm
od IMSA75
Sta bi bilo kad bi bilo..?
Pitanje je koliko krugova je potrebno da se obori teorema koju svi odobravaju jer su bespotrebno pukli novac. Da se razumemo, pricam o slucaju povecanja kocnica a ne o fabricki dimenzionisanim sklopovima.

Ne radi se ovde o dokazivanju vec o umetanju misljenja. Razlika izmedju nas je ocigledna, vi vec imate misljenje a ja ga tek formiram i to na bitno drugaciji nacin.

Re: Preporuke za kočnice i moguća unapređenja

Poslato: Pet Jul 29, 2016 11:02 pm
od BobanR
Moguće je da sam ja rečenicu
IMSA75 napisao:ne pametovati i ne nametati svoje neiskustvo u zadatom problemu po svaku cenu jer sa druge strane mozda sedi empirista.

Nema na cemu ;)
shvatio pogrešno, kao nešto što je predstavljeno kao budući aksiom. Ne tvrdim da gorenavedeno nije tačno, već da dokazivanje na uzorku od jedan nije najbolje.
Kod povećanja diskova i/ili čeljusti, dodavanje nekih boljih pločica dođe i najmanji trošak, pa ne vidim razlog zašto ekspreimentisati, ali u krajnjoj liniji, staza tome i služi :drink

Re: Preporuke za kočnice i moguća unapređenja

Poslato: Sub Jul 30, 2016 12:02 am
od IMSA75
Evo malo primenjenog motosporta iz inostranstva sa ozbiljnijim kocionim sistemom... Bitne stavke sam boldovao;

Brake upgrade
TMS slotted rotors (front, each) $69.98
TMS slotted rotors (rear, each) $54.98
Cobalt pads (front) $218
Cobalt pads (rear) $157
+ ATE fluid super blue racing $12.95
______________________________________________
Total spent: 638$

With the new equipment, Michael ran eight laps in total, setting a best time of 3:13.558. This was a saving of 1.43sec and although they did eventually fade, it was much later than before.
Ono sto je VEOMA vazno, ceo sistem je ostavljen u fabrickim dimenzijama te bih iskreno na sve ovo rekao; bacen novac. Pre ove nadgradnje, krugovi su vozeni sa matorim fabrickim plocicama-diskovima i uljem.

Re: Preporuke za kočnice i moguća unapređenja

Poslato: Sub Jul 30, 2016 7:07 am
od Zex
Michael se slabo razume u problematiku staze,umesto sto je sprco 600e u kocnice,bolje da je turbo ugradio za te novce i terao 4sec brze hahaha
Na navaku se dalo videti,sva ozbiljna kola,skupa,imaju fabricki sistem kocenja,bmw sa najboljim vremenom tera stock...mozda malko bolju plocicu,nista vise...

Re: Preporuke za kočnice i moguća unapređena

Poslato: Sub Jul 30, 2016 11:12 am
od edin
Pa ta benkice i u stocku ima brutalne ko nice.
Evo da se ukljucim i ja u diskusiju o fadingu kocnica.
Track day prosle godine, kocnice ni za onu stvar, a jedini fade sam imao kada su nas u brzom krugu isterali napolje zbog ciscenja sljunka, a nakon dva krugu se u potpunosti vratila kociona sila.
Ove godine jedina naznaka fadea je bila u istoj situaciji kada si nas izbacili sa staze da bi ocistili ja mislim ulje koje je laki rasuo po stazi :P
Isto tako, osim sto sa uvecao kocioni sistem, nisam kupovao nista posebno od diskova-plocica, Ricambi originali i ATE plocice(doduse u ATE kutiji su bile Gullfer plocice).

Re: Preporuke za kočnice i moguća unapređenja

Poslato: Pon Sep 26, 2016 11:39 am
od IMSA75
Novi track day 25.09.2016; kocioni sistem i ulje isti.
1100 kg automobil, 300mm diskovi napred, 4klipna kljesta napred, poluslikovi, 20C temperatura vazduha, ulje dot 4.1.
17 krugova vozeno, od toga 6 maks. Brzine na stazi 60-160km/h.

Iste prednje plocice (vrednost 3000 din). Vreme najbrzeg kruga 1:42,3 sto je vec solidno brzo a opet, bez brake fading-a.

Nastavice se...

Re: Preporuke za kočnice i moguća unapređenja

Poslato: Pon Sep 26, 2016 7:16 pm
od jerotije
Hajde da i ja napisem svoja iskustva za jucerasnjeg TD-a. Poslednji krug na stazi mi je bio brzi krug, nakon cega sam izasao sa staze i parkirao auto. Posle nekoliko sekundi, iz oba prednja tocka je poceo da kulja plavicasti dim. Seo sam u auto i provozao ga par km van staze, nakon cega je sve bilo ok. Ni u jednom trenutku nisam osetio slabljenje kocnica, a odvozao sam 10 brzih od 18 krugova ukupno. Kocnice koce u svim rezimima fantasticno. Po svim snimcima koje sam gledao sa staze, ja kocim dosta kasnije od svih. Moje iskustvo je da RedStuff vrede svaki dinar.

Re: Preporuke za kočnice i moguća unapređenja

Poslato: Pet Mar 02, 2018 3:02 pm
od alonso14
Nadam se da nisam u pogresnoj temi.
Moze li u Giuliettu 5.1 kociono ulje? I koje fabricki ide DOT 4 ili 5.1?
Pitam jer znam da neka ne smeju da se mesaju, pa ipak bolje da proverim. Svakako radim zamenu ulja, ne dolivanje. Nabavio sam Ferodo 5.1, pa da proverim moze li.
Hvala :arflag

Re: Preporuke za kočnice i moguća unapređenja

Poslato: Pet Mar 02, 2018 4:10 pm
od YUgisa
Moze sve da se mesa sem DOT5 sa ostalim DOTovima jer je ta kociona tecnost drugacijeg hemijskog sastava. DOT3, 4 i 5.1 su istog sastava, samo je svaki veci broj usustini veca tacka kljucanja.

Re: Preporuke za kočnice i moguća unapređenja

Poslato: Pet Mar 02, 2018 4:29 pm
od alonso14
Ok. Hvala :) !

Re: Preporuke za kočnice i moguća unapređenja

Poslato: Pet Mar 02, 2018 6:43 pm
od YUgisa
Nema na cemu ;)

Re: Preporuke za kočnice i moguća unapređenja

Poslato: Pet Mar 02, 2018 6:48 pm
od edin
Vrlo korisna informacija :arflag
Hvala YUgisa

Re: Preporuke za kočnice i moguća unapređenja

Poslato: Pet Mar 02, 2018 9:50 pm
od YUgisa
Ajd kad ste tako zahvalni da napisem, DOT5 je nekog silikonskog sastava i zato nije pogodna za mesanje sa ostalima, nije hidroskopna kao ostali DOTovi, ali je problem sa njom sto se nakupljena vlaga talozi na najnizem delu kocionog sistema i onda korodira delove kocionog sistema i neki radni vek je 5 godina. Dok ostali DOT sakuplja vlagu u sebi i na taj nacin gubi svoja svojstva i neki radni vek je 2 godine. Naravno moze vise, ali 2 godine bi trebalo da bude siguran radni vek da se nece nakupiti toliko vlage da degradira i da postane agresivna po gumene elemente u kocionom sistemu.

DOT 3 205 °C 140 °C
DOT 4 230 °C 155 °C
DOT 5 260 °C /
DOT 5.1 260 °C 180 °C

Prve temperature su za novu tecnost, druge su degradirane vlagom.

Re: Preporuke za kočnice i moguća unapređenja

Poslato: Pet Mar 02, 2018 11:02 pm
od novmaher
evo ja ga pazario pre neki dan.
Slika
Pise da se preporucuje za vozila sa ABS-om i ESP-om zbog viskoznosti na niskim temperaturama. Videcemo za koji dan da li ima razlike kad se zameni.
Ono sto sam primetio konkretno sa ovim uljem jeste da na pakovanju pise datum proizvodnje,u prvoj prodavnici gde su imali ulje na stanju ulje je proizvedeno 04/2013 tako da sam nabavio na drugom mestu novije proizvodnje 2017.
Kako pise na sajtu moguce je skladistenje do 5 god,tako da kad kupujete proveravajte datum proizvodnje.

Re: Preporuke za kočnice i moguća unapređenja

Poslato: Pet Mar 02, 2018 11:33 pm
od alonso14
Isto 2017 :)

Re: Preporuke za kočnice i moguća unapređenja

Poslato: Sub Jun 20, 2020 2:13 pm
od IMSA75
Da osvežim priču:
Novi track day 07.06.2020; kocioni sistem i ulje isti. 1100 kg automobil, 300mm diskovi napred, 4klipna kljesta napred, poluslikovi, 30C temperatura vazduha, ulje dot 4.1 - isto od prošlog TD-a, nepromenjeno!
31 krugova vozeno (!!!!) od toga 12 na maks. Brzine na stazi 60-167km/h.

Iste prednje plocice (vrednost 3000 din) NEPROMENJENE. Vreme najbrzeg kruga 1:41,57 sto je još bolje vreme u odnosu na prošli TD a opet, bez brake fading-a. Kako to??? Inače, par drugara iz kluba je vozilo iza mene pa se raspitajte kako koči moj kredenac sa krompirima. hahaha

Proizvođača pločica namerno ne navodim zbog teoretičara.

Re: Preporuke za kočnice i moguća unapređenja

Poslato: Sub Jun 20, 2020 6:30 pm
od Zex
Simer ? :coolguy: :lol:

Re: Preporuke za kočnice i moguća unapređenja

Poslato: Sub Jun 20, 2020 7:31 pm
od gpendula
'Ajd i ja da napišem moje iskustvo sa Ricambi pločicama i polovnim diskovima - ni jedan fade do sada. Posle odvozana dva TD-a imaju i dalje popriličnu količinu mesa, samo su krenule malo da cvile. Vozio kako sam i nameravao zbog svih sklopova na autu - brzi pa spori krug.

Možda bih voleo malo više ugriza kako bi imao više samopouzdanja, ali to je problem do mene. Od početka do kraja istom silom koče i na njih ne mogu da se žalim. Navak je poprilično bezbedna staza i malo bih trebao da pomerim tačke kočenja.

Re: Preporuke za kočnice i moguća unapređenja

Poslato: Sub Jun 20, 2020 7:34 pm
od IMSA75
@Zex: Shimmer and shine hahaha

@Gpendula: Daj podatke o konfiguraciji; dimenzije diskova, tip čeljusti, kilaža itd..?

Re: Preporuke za kočnice i moguća unapređenja

Poslato: Sub Jun 20, 2020 8:36 pm
od gpendula
Auuuuu... Laki, pa ti ne pratiš na času! Izmene na mojoj 145 dugo vremena pod lupom F1 i Rally timova. Mislio sam da je to izlišno pisati. hahaha hahaha hahaha

Ajd za vas iz zadnje klupe: 284mm diskovi i std čeljusti (kupljeno polovno), ATE dot 4 Racing ulje (kupljeno novo :D), pancirna creva (mala privreda), Ricambi prednje pločice (prod'o mi Željko), bez ABS-a i korektora kočenja (isek'o mi žice Brana). Pozadi diskovi i pločice sa kojima je kupljena (ne blokiraju zadnji točkovi). Odokativna težina auta 1050/1100kg + ja 107kg.

Što se tiče teme pločica rejsing/ne rejsing, za TD vožnju i umerno forsiranje, mislim da bilo koje "drumske" završavaju posao. Kad kreneš da vezuješ više brzih krugova dolazi do problema. Još jednom da okačim empirijski dokaz te tvrdnje u vidu tri moja "brza" kruga:
https://www.youtube.com/watch?v=6WxH3EHIctc&t


Std 330mm Brembo kočnice (stigle sa kolima), ATE pločice (najjeftinje, ne one fensi keramičke) i ATE dot 4 Racing ulje. 1450kg auto + ja (nešto mršaviji).

I dalje su mi u razmatranju DS2500 samo mi žao da dam cca 18000din, koliko koštaju u ENG, za nešto što mislim da mi sa ovim stilom vožnje nije neophodno. Još da radim na sebi pa možda ako zafali koja hiljaditinka...

Re: Preporuke za kočnice i moguća unapređenja

Poslato: Sub Jun 20, 2020 9:57 pm
od YUgisa
IMSA75 napisao:Da osvežim priču:
Novi track day 07.06.2020; kocioni sistem i ulje isti. 1100 kg automobil, 300mm diskovi napred, 4klipna kljesta napred, poluslikovi, 30C temperatura vazduha, ulje dot 4.1 - isto od prošlog TD-a, nepromenjeno!
31 krugova vozeno (!!!!) od toga 12 na maks. Brzine na stazi 60-167km/h.

Iste prednje plocice (vrednost 3000 din) NEPROMENJENE. Vreme najbrzeg kruga 1:41,57 sto je još bolje vreme u odnosu na prošli TD a opet, bez brake fading-a. Kako to??? Inače, par drugara iz kluba je vozilo iza mene pa se raspitajte kako koči moj kredenac sa krompirima. hahaha

Proizvođača pločica namerno ne navodim zbog teoretičara.
Koliko je uzastopnih brzih krugova?

Re: Preporuke za kočnice i moguća unapređenja

Poslato: Ned Jun 21, 2020 12:16 am
od IMSA75
Izvezao tačno 31 kom više nego što su teoretičari izvezli hahaha

@Gpendula: Super podaci vezani za 330mm disk. Tvoj auto sa velikim Brembom je teži od mog oko 25%, ima istu površinu pločice i veći disk za 10%. Verujem da se vozi bar na 17" točkovima ako ne i više u odnosu na 15" kod mene. Sad tu treba neki "trkački inženjeri" da izračunaju sile prilikom kočenja, rotacionu masu točkova, temperature i intervale hlađenja. Verovatno sam na granici ;)

Kakva creva su kod tebe? Guma, teflon?