Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
- bane
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 146 junior 1.4ts
Alfa Romeo 147 1,9jtdm - Lokacija: Novi sad
- Lokacija: Novi sad
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
Ne valja ti turbina,opet ces da pokvaris auto!
Lepo je videti da ARCS i dalje diše punim plućima i dokazuje da je jedan od najboljih automobilskih klubova u Srbiji. Ako ne i najbolji…
- Zex
- Saradnik Uprave
- Garaža: ex ar147mjtd '05
ex ar147mjtd TI '07
ex ar159 mjtd '09
ex ar GT Q2 271hp '04
ex R.I.P. AR 155 v6 Q2 frankenstein
exAr giulieta 1750 QV
ar 33 1.7ie/16v
ar 75 rosso di beleza
Subi impreza sti 300hp - Lokacija: BEOGRAD
- Lokacija: UMKA
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
Evo ga gtb2260vzk,malo veci od tog vkl...cekam prolece da ga ugradim,spreman je na sraf,ali koliko vidim,nece docekati gt22 prolece
Falcon:
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
- FantomX
- Garaža: ex Julija 156 SW JTDm / 159.88whp
ex VW Passat 4motion B5.5 131hp tuned
AR 156 JTD 8v 158.9hp - numero duo :) '04 - Lokacija: Beograd
Post
Koji bre limiteri, boost, tork i ostali...
100ml na 2k obrtaja nema vezez ima tu jednostavno stvari koje ogranicavaju to.
Ako MAF nije lepo linearizovan ili pokvarwn u trenutku mapiranja, to je najveci problem.
Boost i nalivanje nafte mogu bez limitera, ima dosta drugih mesta u mapi gde moze sve da se utegne.
Njemu treba veci,/ jaci MAF do 3bar pritiska da lepo saradjuje sa mapom.
Ja bih od njega krenuo, 2256 je veliki zalogaj za masinu, treba dosta stvari da isprati to.
Koliko se secam, kod tebe je fabricki MAP koji meri do 2bar pritiska.
VNT moze da pravi problem, N75 mapa takodje, a 100ml na 2k obrtaja ne znaci nista ako nema drugih limitera.
No, zna zex sta mu je raditi
100ml na 2k obrtaja nema vezez ima tu jednostavno stvari koje ogranicavaju to.
Ako MAF nije lepo linearizovan ili pokvarwn u trenutku mapiranja, to je najveci problem.
Boost i nalivanje nafte mogu bez limitera, ima dosta drugih mesta u mapi gde moze sve da se utegne.
Njemu treba veci,/ jaci MAF do 3bar pritiska da lepo saradjuje sa mapom.
Ja bih od njega krenuo, 2256 je veliki zalogaj za masinu, treba dosta stvari da isprati to.
Koliko se secam, kod tebe je fabricki MAP koji meri do 2bar pritiska.
VNT moze da pravi problem, N75 mapa takodje, a 100ml na 2k obrtaja ne znaci nista ako nema drugih limitera.
No, zna zex sta mu je raditi
- Zex
- Saradnik Uprave
- Garaža: ex ar147mjtd '05
ex ar147mjtd TI '07
ex ar159 mjtd '09
ex ar GT Q2 271hp '04
ex R.I.P. AR 155 v6 Q2 frankenstein
exAr giulieta 1750 QV
ar 33 1.7ie/16v
ar 75 rosso di beleza
Subi impreza sti 300hp - Lokacija: BEOGRAD
- Lokacija: UMKA
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
Maf ili pfotokomer mi je fabricki,menjao sam,iste razlike pravi,map senzor je 3,5 bara
Falcon:
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
Map je lepo linearizovan, jer je dobar odnos ostvarenog pritiska i ocitavanja na maf-u.
A gt2256v je najlaksa opcija za mapiranje. Od tog tjunera je izaso veliki broj automobila sa tom turbinom.
Ako je tork limiter dignut u nebesa, a afr stavljen bogato, ubrizgavanje u odnosu na temp goriva takodje dignut u nebesa, onda nema vise sta da limitira gorivo, a ovde je to uradjeno sa ciljem da se podstakne turbina da puni ranije, sto se opet radi sa mnogo manjom golicinom nafte.
Ja i samo voleo da vidim klipove kako izgledaju posle jednog potapanja gasa, kladim se da se sijaju od nafte.
A gt2256v je najlaksa opcija za mapiranje. Od tog tjunera je izaso veliki broj automobila sa tom turbinom.
Ako je tork limiter dignut u nebesa, a afr stavljen bogato, ubrizgavanje u odnosu na temp goriva takodje dignut u nebesa, onda nema vise sta da limitira gorivo, a ovde je to uradjeno sa ciljem da se podstakne turbina da puni ranije, sto se opet radi sa mnogo manjom golicinom nafte.
Ja i samo voleo da vidim klipove kako izgledaju posle jednog potapanja gasa, kladim se da se sijaju od nafte.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- FantomX
- Garaža: ex Julija 156 SW JTDm / 159.88whp
ex VW Passat 4motion B5.5 131hp tuned
AR 156 JTD 8v 158.9hp - numero duo :) '04 - Lokacija: Beograd
Post
Ima gremlina definitivno.
Gurali smo i 100mg na 1449 turbinu sa fabrickim senzorima i reil-om na 1350bar od 1750rpm, dimi, ziv, presao 110k tako jtd.
Tup sam trenutno, nesto pravi zajeb, ali nemam ideju vise.
Pogledaj zex molim te u kakvom je stanju plocica kojom si zapusio egr.
Skini, ocisti i nategni dobro.
Imao sam situaciju gde je busna plocica palila turbinu sa 2.4jtd na 1.9 motoru tek na 3500rpm.
To ti je par minuta posla
Gurali smo i 100mg na 1449 turbinu sa fabrickim senzorima i reil-om na 1350bar od 1750rpm, dimi, ziv, presao 110k tako jtd.
Tup sam trenutno, nesto pravi zajeb, ali nemam ideju vise.
Pogledaj zex molim te u kakvom je stanju plocica kojom si zapusio egr.
Skini, ocisti i nategni dobro.
Imao sam situaciju gde je busna plocica palila turbinu sa 2.4jtd na 1.9 motoru tek na 3500rpm.
To ti je par minuta posla
- Zex
- Saradnik Uprave
- Garaža: ex ar147mjtd '05
ex ar147mjtd TI '07
ex ar159 mjtd '09
ex ar GT Q2 271hp '04
ex R.I.P. AR 155 v6 Q2 frankenstein
exAr giulieta 1750 QV
ar 33 1.7ie/16v
ar 75 rosso di beleza
Subi impreza sti 300hp - Lokacija: BEOGRAD
- Lokacija: UMKA
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
Danas sam cackao oko egr,posto mi je pre toga pustao po malo...napravio sam plocicu i u nedostatku diht mase,stavio sam klingerit,koji je izgleda pustio na danasnjem gasu 235km/h na pupinu ali cini mi se da se bolje ponasao jutros dok nije zacvileo
Falcon:
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
- FantomX
- Garaža: ex Julija 156 SW JTDm / 159.88whp
ex VW Passat 4motion B5.5 131hp tuned
AR 156 JTD 8v 158.9hp - numero duo :) '04 - Lokacija: Beograd
Post
Stavi prohrom od par mm, nema da zeva posle, ili skini ceo izfuvni deo zajedno sa ventilom, ona creva na hladnjaku izduvnih gasova skinin i premosti cevkom i navuci creva na nju, sa dve selne dotegni.
Ima da sabija
Ima da sabija
- Zex
- Saradnik Uprave
- Garaža: ex ar147mjtd '05
ex ar147mjtd TI '07
ex ar159 mjtd '09
ex ar GT Q2 271hp '04
ex R.I.P. AR 155 v6 Q2 frankenstein
exAr giulieta 1750 QV
ar 33 1.7ie/16v
ar 75 rosso di beleza
Subi impreza sti 300hp - Lokacija: BEOGRAD
- Lokacija: UMKA
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
Egr odavno nije u funkciji,sa obe strane stoje debele plocice,nije zakacen ni za sta,samo stoji zbog rashladne tecnosti...
@mladenke ne mogu da odmerim koliki je raspon te varijabile koliki je i na fabrickoj gt22 jer je ovo kao neki "hibrid" koji je odavno potrosen,ja ga jednostavno rasturim,vidim gde treba da stoji poluga kad je zatvorena ili otvorena,i dostelujem posle u toku vozne,znam da mora da ispostuje zadati pritisak,i to mi je merilo...a ovi dijagrami nisu merodavni,zbog pustanja egr,videcu da danas nove logove uradim
@mladenke ne mogu da odmerim koliki je raspon te varijabile koliki je i na fabrickoj gt22 jer je ovo kao neki "hibrid" koji je odavno potrosen,ja ga jednostavno rasturim,vidim gde treba da stoji poluga kad je zatvorena ili otvorena,i dostelujem posle u toku vozne,znam da mora da ispostuje zadati pritisak,i to mi je merilo...a ovi dijagrami nisu merodavni,zbog pustanja egr,videcu da danas nove logove uradim
Falcon:
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
Dobro znaci nije obican gt2256v nego hybrid. A koji? Sta je menjano?
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- Zex
- Saradnik Uprave
- Garaža: ex ar147mjtd '05
ex ar147mjtd TI '07
ex ar159 mjtd '09
ex ar GT Q2 271hp '04
ex R.I.P. AR 155 v6 Q2 frankenstein
exAr giulieta 1750 QV
ar 33 1.7ie/16v
ar 75 rosso di beleza
Subi impreza sti 300hp - Lokacija: BEOGRAD
- Lokacija: UMKA
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
Ma izmenio je i kompredorski i turbinski deo,osovinu takodje...nisam taj turbo ni otvarao da vidim sta je skarabudzeno,ko zna koje je tolerancije pohebao,ali def nije gt22 fabricki a evo i zasto,po 100ti put pisem,nikako da zapamtis (prosle zime sam sa gt22 vozio na 1.8bar relativnog vozio 208hp bez dima,skinuo sam ga zbog turbo laga,stavio neki polovan gtb hibrid turbo koji je bio vec potrosen ali se lepo vozio donekle,do skoro..u medjuvremenu odnesem onaj gt22 kod turbadzije da mi smanji nekako lag,uzmem i namontiram skoro i izmapiramo i dobijem ovo sto sam dobio,na mnogo vecoj barazi skoro ista snaga...uhebao je nesto) zato i ima toliko goriva i dima,a u medjuvremenu motor pun kompresije
Falcon:
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
- Zex
- Saradnik Uprave
- Garaža: ex ar147mjtd '05
ex ar147mjtd TI '07
ex ar159 mjtd '09
ex ar GT Q2 271hp '04
ex R.I.P. AR 155 v6 Q2 frankenstein
exAr giulieta 1750 QV
ar 33 1.7ie/16v
ar 75 rosso di beleza
Subi impreza sti 300hp - Lokacija: BEOGRAD
- Lokacija: UMKA
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
Falcon:
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
Komplikovano do 00 Zasnaj kakav je to gt22 hybrid sto ga sad vozis jer mozda on i ne moze da smanji lag, jer ako si sa 56 otiso na 60 na obicnoj gt turbini neces nikad smanjiti lag, a po meni mora biti 60 cim ga je neko zavrteo na 3.5 bara.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
Evo malo logova za zanimaciju,da vidimo sta kazu poznavaoci materije.
Ovo je log motora 1.9 16v,a turbina je GT1749 hibrid,koja je preradjena na GT1752.
Nisam siguran u ovu mapu sto sada imam,pa mi treba i dodatna informacija,koji je radni pritisak turbine GT1749 na 159-ci,odnosno pritisak na kome ista radi,pri cipovanju na 180ks.
Radni pritisak ovog hibrida po mojoj zamisli, bi trebao u svojoj rasterecenoj verziji, da se poklapa sa radnim pritiskom remapirane GT1749 (tako je hibrid i projektovan,da radi rastereceno na cipu 180-185ks),ali mislim da je ovde taj pritisak nesto veci i da postoji mogucnost da se isti razleti.
Evo loga u grafiku i u excelu
Ovo je log motora 1.9 16v,a turbina je GT1749 hibrid,koja je preradjena na GT1752.
Nisam siguran u ovu mapu sto sada imam,pa mi treba i dodatna informacija,koji je radni pritisak turbine GT1749 na 159-ci,odnosno pritisak na kome ista radi,pri cipovanju na 180ks.
Radni pritisak ovog hibrida po mojoj zamisli, bi trebao u svojoj rasterecenoj verziji, da se poklapa sa radnim pritiskom remapirane GT1749 (tako je hibrid i projektovan,da radi rastereceno na cipu 180-185ks),ali mislim da je ovde taj pritisak nesto veci i da postoji mogucnost da se isti razleti.
Evo loga u grafiku i u excelu
A Man's Got to Know His Limitations...
- Zex
- Saradnik Uprave
- Garaža: ex ar147mjtd '05
ex ar147mjtd TI '07
ex ar159 mjtd '09
ex ar GT Q2 271hp '04
ex R.I.P. AR 155 v6 Q2 frankenstein
exAr giulieta 1750 QV
ar 33 1.7ie/16v
ar 75 rosso di beleza
Subi impreza sti 300hp - Lokacija: BEOGRAD
- Lokacija: UMKA
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
Za ovaj turbo Pise goxy,1.8 bara,ili 2,8 apsolutnog,a i ja se secam da sam rekao raletu da ne dizu preko toga,a i ti si,a prEtisak sa fabrickom 1749 nacipovanon bio ti je 1.65
Falcon:
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
Znači načipovana GT1749 ima 1.65bar?
A Man's Got to Know His Limitations...
- Zex
- Saradnik Uprave
- Garaža: ex ar147mjtd '05
ex ar147mjtd TI '07
ex ar159 mjtd '09
ex ar GT Q2 271hp '04
ex R.I.P. AR 155 v6 Q2 frankenstein
exAr giulieta 1750 QV
ar 33 1.7ie/16v
ar 75 rosso di beleza
Subi impreza sti 300hp - Lokacija: BEOGRAD
- Lokacija: UMKA
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
Jasta,opet zavisi kako ko radi, stanje motora,turbine ali neki prosek je 1.6-1,65
Falcon:
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
1749v 8v i 1749v 16v su iste turbine, stim sto je flow malo bolji na vecim obrtajima na strani 16v turbine. Inace i jedan i druga je neka normalna granica od 2.5bara. Za hybrid od 1749v na 1752v bih odredio granicu na max 2.8bara i to u odredjenim obrtajima. Medjutim, takav hybrid nikad ne bi radio, jer vec postoji gt2052 koja ima mnogo veci flow od 1752 hybrida. Inace prvi log, totalno los sa oscilacijama turbine a po ubrizgavanju se vidi ko ga je radio. Kao pod kalup da izlazite odande.G0XY napisao:Znači načipovana GT1749 ima 1.65bar?
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- Zex
- Saradnik Uprave
- Garaža: ex ar147mjtd '05
ex ar147mjtd TI '07
ex ar159 mjtd '09
ex ar GT Q2 271hp '04
ex R.I.P. AR 155 v6 Q2 frankenstein
exAr giulieta 1750 QV
ar 33 1.7ie/16v
ar 75 rosso di beleza
Subi impreza sti 300hp - Lokacija: BEOGRAD
- Lokacija: UMKA
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
Pa brdo komercijalnih kola su izasla iz tog kalupa,nikom nista nije falilo,posle dosta oredjenih km...ako bi ti na goxyijevim logovima,mapi smanjio gorivo u dosta manjoj meri,izbacio bi 20ks manje,valjda je cilj sto ranije (u granici nekoj) krenuti i drzati snagu linearno,sto se i vidi po logovima da kriva snage ide extremno linearno
Falcon:
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
Pregledaj i prvi i drugi log pa ces da vidis nepotreban pik turbine od 2.8bara na 2.1k obrtaja i pad na 3k obrtaja na 2.5bara, pa onda lagano dizanje do 4k obrtaja na 2.8bara. Posto je ubrizgavanje tako odredjeno remapom, on nema odredjeni afr koji treba da prati pritisak turbine i ocitavanje na maf-u, vec od 2.5k obrtaja oko 95mm3 i rokaj do 4k obrtaja a turbina ide gore dole, pid kontroler pokusava da to koriguje ali sporo, pa na auspuhu onda ima dima pa nema dima i tako u krug. Afr ide 19-20:1 pa pada na 15-16:1, EOI varira takodje, egt vruce pa vrelo. Ringispil. Ne moze ni sve da bude idealno ali ovo je daleko od dobrog loga.
Valjda je cilj sacuvati auto, turbinu, zamajac, ne iskriviti izduvnu granu, slepiti klipove a ako zarad toga pokaze 10-20ks manje, onda je vredno toga.
Ako pravimo auto za drag trke, onda to nije bitno, radicemo polugeneralnu posle svakog potezanja.
Valjda je cilj sacuvati auto, turbinu, zamajac, ne iskriviti izduvnu granu, slepiti klipove a ako zarad toga pokaze 10-20ks manje, onda je vredno toga.
Ako pravimo auto za drag trke, onda to nije bitno, radicemo polugeneralnu posle svakog potezanja.
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- Zex
- Saradnik Uprave
- Garaža: ex ar147mjtd '05
ex ar147mjtd TI '07
ex ar159 mjtd '09
ex ar GT Q2 271hp '04
ex R.I.P. AR 155 v6 Q2 frankenstein
exAr giulieta 1750 QV
ar 33 1.7ie/16v
ar 75 rosso di beleza
Subi impreza sti 300hp - Lokacija: BEOGRAD
- Lokacija: UMKA
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
Falcon:
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
- Zex
- Saradnik Uprave
- Garaža: ex ar147mjtd '05
ex ar147mjtd TI '07
ex ar159 mjtd '09
ex ar GT Q2 271hp '04
ex R.I.P. AR 155 v6 Q2 frankenstein
exAr giulieta 1750 QV
ar 33 1.7ie/16v
ar 75 rosso di beleza
Subi impreza sti 300hp - Lokacija: BEOGRAD
- Lokacija: UMKA
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
Pa vidis na koje je kablove zakacen bio box,pa spojis lagano jbg
Falcon:
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
Jbt,kod tebe sve sad i za odmah
- Bracod
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4 20v
- Lokacija: Sokolac
Post
Re: Mapiranje(chip tuning), turbo prerade, rezultati, saveti
Zna li neko sta se mijenja u radu motora prilikom podesavanja torque limitera?
- FantomX
- Garaža: ex Julija 156 SW JTDm / 159.88whp
ex VW Passat 4motion B5.5 131hp tuned
AR 156 JTD 8v 158.9hp - numero duo :) '04 - Lokacija: Beograd
Post
Pa dize se limiter obrtnog momenta.
Ali on moze da se skine (citaj - postavi na 1000Nm naprimer) jer postoje druge mape u ECU-u koje kontrolisu snagu i druge parametre.
Ali on moze da se skine (citaj - postavi na 1000Nm naprimer) jer postoje druge mape u ECU-u koje kontrolisu snagu i druge parametre.