AR 156 podesivi amotizeri

Sport, tjuning, uporedni testovi.
Korisnikov avatar
delic
Garaža: 156 SS
Lokacija: BBR
Lokacija: BGD
Postovi: 580
Pridružio se: Sub Mar 27, 2010 10:28 pm

AR 156 podesivi amotizeri

Pon Apr 21, 2014 6:00 pm

Jel neko pravio od fabrickih amotizera,bilo kakav podatak,slika,iskustva
-koji viskozitet ulja u fabrickim?
-fi cevi za navoj koji ide preko prednjih -zadnjih amortizera?
-podesavanje ventila?
-presurizacija amortizera nakon sklapanja?
-oznake i proizvodjaci fabrickih amortizera?
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1855
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: AR 156 podesivi amotizeri

Pon Apr 21, 2014 8:46 pm

Vecina amortizera izgledaju prilicno isto sa unutrasnje strane, najvece razlike su proste dimenzije... Postoje neke varijacije oko ventila i nekih recirkulacija ali nista preterano bitno... Normalno podrazumeva se da pricamo o istom tipu amortizera tj da li je twintube ili monotube i slicno...

Usustini ako ti pomaze, mogu ti slikati od Yuga da vidis barem kako izgleda jer mnogi ne znaju sta moze da se ocekuje unutra ;) Ako je McPherson tip amortizera onda ce kod tebe biti prilicno slicno.

Ja sam dosta ekperimentisao oko toga (izmedju toga sam napravio i aparaturu za merenje sila) i ono sto ti mogu reci je da vrlo bitno da se pogodi viskozitet ulja u fabrickim amortizerima, jer ako je gusce onda maksimalna sila i ne raste samo raste pocetna sto ti daje samo vecu neudobnost, ako je drasticno gusce onda bukvalno zakuje pa radi bukvalno samo sa maksimalnom silom koja skoci prilicno (ja sam sipao ulje za menjac) tako da igranje oko ulja ne preporucujem... Igranje oko ventila moze ali neki imaju stegnut maticom pa je lako rastaviti i menjati diskove ventila sto bi ti usustini trebao jos jedan par pa da kombinujes i mozda dupliras poneki disk radi povecanja sile ali opet treba sve to meriti da bi se videli kakvi su rezultati... Mada mnogi imaju upresovan stift tako da mora da se obrusi i onda videti da li moze da se nareze navoj da se stavi na maticu ili nesto slicno...

Poslednje sto sam ekperimentisao je prepravka uljnih amortizera u gasne sa visokim pritiskom i tu su dobri rezultati... Sa 2 bara pritiska sila na sabijanje je skocila vec za 50% (mada to zavisi i od ulja i verovatno i od ventila mada sigurno ima primetan prirastaj sile)... Sila na izvlacenje ima skroman rast... Tako da usustini bi moglo da se podesava tvrdoca u skladu sa pritiskom u amortizeru. I ono sto je bitno napomenuti da sila proizvedena pritiskom u amortizeru ne utice mnogo na udobnost za razliku od sile koja se proizvodi prolaskom ulja kroz amortizer...

Moj savet je uzeti nove uljne amortizere, modifikovati duzinu ako je potrebno i napraviti navoj i to sto hoces (pretpostavljam da si pod podesivi mislio na visinu) i onda nagurati silu sa pritiskom... Polovni su problem oko ulja, stanje semeringa (da ne curi), karika na ventilima (da nema luft) i umanjenje sile (zamor ventila), plus jedan moze biti gori od drugog tako da mislim da nema smisla raditi sem u slucaju da amortizeri nisu skroz ispravni ;)

Plus prednost visokog pritiska u amortizeru naspram onih koji ga nemaju je drasticna po kvalitetu performansi ;)
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
delic
Garaža: 156 SS
Lokacija: BBR
Lokacija: BGD
Postovi: 580
Pridružio se: Sub Mar 27, 2010 10:28 pm

Re: AR 156 podesivi amotizeri

Pon Apr 21, 2014 9:13 pm

Zastavine amotizere sam radio,i RIV dok su ih pravili domacinski da mogu da se otvore.Kombinovanje viskoziteta sa menjackim uljem ne valja (radio),hoce da puca ventil kada je hladno posto se ulje mnogo zgusne i amortizer je previse tvrd tako da kad naidjes na par vezanih neravnina auto samo nastavi da skakuce bez gripa.Jedino sto mi je na zastavi bilo donekle korisno je skracen hod na izvlacenje kod prednjih amort. za 40mm.
Posto imam neku informaciju da je ulje u fabrickim amortizerima 5w,a postoje na trzistu ujla sirokog raspona viskoziteta 2.5w,5w,7.5w,10w itd.Recimo da bi na ispravne amortizere odradio stelovanje visine opruge i ubacio 10w.Naravno ugradio bi i ventil pa bi mogao neki pritisak da dodam(ne preko 3-4 bara)
Naravno radi se o duo tube fabrickim amortizerima.
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1855
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: AR 156 podesivi amotizeri

Pon Apr 21, 2014 9:33 pm

Pa kao sto sam rekao iznad, ja licno ne bih menjao viskozitet ulja jer ima drasticniji efekat na faze ventila koji su namenjeni za umirivanje oscilacija karoserije i rezonovanja oslanjanja a manji uticaj na ono sto ti treba, jaca sila za vece hodove... Pre bi se odlucio za vecu silu kroz veci pritisak sto ce ti dati vecu silu kroz ceo opseg rada amortizera... Najvise sto sam ja gurao je 7 bara...
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
delic
Garaža: 156 SS
Lokacija: BBR
Lokacija: BGD
Postovi: 580
Pridružio se: Sub Mar 27, 2010 10:28 pm

Re: AR 156 podesivi amotizeri

Pon Apr 21, 2014 9:38 pm

Da,ali u oba slucaja tvoj i moj ulje je pravljeno sa menjackim sto nije dobro.Nasao sam na netu kod ovih trulih kapitalista da fabricki amortizeri funkcionisu sa uljima do 20w,preko toga dolazi do lomova i meh. ostecenja.
U koje amortizere si uspeo da naguras 7 bara?
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1855
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: AR 156 podesivi amotizeri

Pon Apr 21, 2014 9:54 pm

Ja sam samo eksperimentisao sa tim uljem kao i sa motornim uljem jer to mnogi praktikuju pa sam hteo da vidim sta se zaista time dobija :D A kakvo god da je ulje (da li je adekvatno hidraulicno ili neadekvatno tipa za menjac) zbog dizajna ventila tj diskova u njemu, uvek ce imati veci uticaj u tim rezimima zaduzenim za male oscilacije nego u rezimima sa vecim oscilacijama.

Npr sa 10W-40 dobio sam da je pocetna sila veca, maksimalna sila zaduzena za te vece hodove da je kao fabricka na sabijanje, a posto fabricki ima vecu silu na izvlacenje sto podrazumeva manje protocan ventil postigao sam da na izvlacenje ima rast i pocetne i maksimalne sile... A kod sportskih amortizera upravo povecanje maksimalne sile na sabijanje je najdrasticnije...

U Yugov sam gurao 7 bara, evo tu mi je u sobi :D

Inace ja vozim Bilstein gasne amortizere na Yugu, cisto da ne bude zabune da ljudi misle da vozim svasta :D

EDIT: Jedan snimak :yahoo:
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
delic
Garaža: 156 SS
Lokacija: BBR
Lokacija: BGD
Postovi: 580
Pridružio se: Sub Mar 27, 2010 10:28 pm

Re: AR 156 podesivi amotizeri

Pon Apr 21, 2014 10:11 pm

Bilstajn je u redu ali bi ja da namunjim fabricke posto me svabe iritiraju,ako kupim njihove amorte pa ne budu valjali onda ce mi reci da su ugradjeni na mediteransko balkanskoj klimi i nisu u odgovarajucim uslovima.Posto sa jednim njihovim proizvodjacem imam losa iskustva,kad bi me namagarcili opet onda jedino da nekog isavijam amortizerom a to nije dobro.Nije evropski tuci se po radnjama a posto je vecina gradjana za tu opciju postujem i radim sta mogu sam,pa onda krivim sebe,to je lakse bar ne mogu da se fizicki obracunam.
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1855
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: AR 156 podesivi amotizeri

Pon Apr 21, 2014 10:22 pm

Pa kao "uradi sam" opcija mislim da bi ti bilo najbolje da se poigras samo sa pritiskom ako su u pitanju uljni amortizeri... Ako su gasni onda je stvar malo komplikovana jer prednost visokog pritiska ces osetiti samo kad predjes nivo fabrickog pritiska...
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
delic
Garaža: 156 SS
Lokacija: BBR
Lokacija: BGD
Postovi: 580
Pridružio se: Sub Mar 27, 2010 10:28 pm

Re: AR 156 podesivi amotizeri

Pon Apr 21, 2014 10:26 pm

Kad probam,pisem....
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1855
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: AR 156 podesivi amotizeri

Pon Apr 21, 2014 10:29 pm

Pa cekamo rezultate ;)
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: AR 156 podesivi amotizeri

Čet Apr 24, 2014 10:00 am

Bilstein fabricki dolazi napunjen na nekih 6 bara, to sto si "dobio" vecu silu otpora prilikom sabijanja je prirodna stvar i podvodi se pod efekat opruge a ne kontrole oscilacija koju amortizer treba da obavi. Dakle mozes nabiti i 10 bara pritiska, imaces tvrdji amortizer koji opet nece smirivati automobil.

Gas je tu da spreci kavitaciju (isparavanje ulja i upijanje vazduha) i to je izuzetno bitan deo matematike jer ce sacuvati idealnu sredinu za rad klipa amortizera. Sredjivanje reakcije amortizera na bump i rebound (sabijanje i izvlačenje) se rešava preko regulacionih ventila, može da se kombinuje sa gustinom ulja ali ako ste ozbiljni, idete prvo na ventile a onda vam gustina ulja nece biti bitna. Btw, mozes nabiti najgusce moguce ulje, ukoliko isto nije pod pritiskom dobices posle krace voznje vazduh u ulju i prepoloviti efekat amortizovanja.

Ozbiljan setup ide samo uz ozbiljno ogibljenje gde je Bilstein ubedljivo najpovoljniji kao ulazni brend kako sto se tice kvaliteta, tako i mogucnosti u smislu promene ventila, servisiranja itd.

Delicu, kada nadjes vremena da svratis do ljute garaze - videces kako izgleda i ponaša se set "prekaričenih" Bilstein-a i prepakovanih u coilover.

P.S: Ako neko želi da nešto nauči u vezi ove teme: http://farnorthracing.com/autocross_secrets6.html
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1855
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: AR 156 podesivi amotizeri

Čet Apr 24, 2014 2:01 pm

Imam malo osecaj da nisi detaljno procitao sta sam napisao ili mozda ja nisam bio dovoljno jasan. U svakom slucaju tu si nesto malo lose definisao (necu sad da preciziram, ne volim te dlake u jajetu fazone) i mozda je moj engleski zardjao ili ja lose tumacim tekst, ali ukoliko ovo sto izjavljujes je bazirano na tekstu sa tog sajta (koji moram reci da je stvarno dobar i preporucujem ga) onda se usustini ne slazemo jer prvo, moje iskustvo nije takvo kako ti kazes, a drugo tekst kako ja tumacim ne kaze bas 100% tako kako ti kazes. Ne kazem da si 100% pogresio ali nije ni da bih ti pruzio ruku i rekao u pravu si ;)

Ukoliko nije bazirano onda bi bilo lepo videti te podatke, normalno ako nisu tajna, ako jesu nikom nista ;)
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: AR 156 podesivi amotizeri

Čet Apr 24, 2014 7:11 pm

Sta je tvoje iskustvo? Sa cime mereno, na kakvom opterecenju i u kojim uslovima?
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1855
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: AR 156 podesivi amotizeri

Čet Apr 24, 2014 11:12 pm

Moje je iskustvo da jeste veci pritisak u amortizeru kao dodatna tvrdoca opruge pri sabijanju zbog sile koja gura klip amortizera u suprotnom smeru (van tela), ali to je primetno samo na fabrickim oprugama, sa nekim ozbiljnim, je to prilicno slab udeo sto se vidi i u tekstu da isto lik prica samo o klasi autokrosa sa automobilima gde su ograniceni na fabricke opruge (neracunamo sad tu jos specijalne slucajeve ko NASCAR). Ali ja nisam nigde strikno video da on naglasava da se prednost viskog pritiska ogledao samo kao efekat opruge... Niti vidim razlog zasto bi to tako bilo, ako ti bez pritiska imas lupam 150N a sa pritiskom 300N sile tebi ce pri umirivanju oscilacije opruge amortizer davati otpor od 300N... Ono sto jeste fora kod toga je da kada ti naidjes na neku neravninu (recimo veliku bankinu) moze da se desi da amortizer nema dovoljan protok kroz ventil pa ce auto da odskoci... U tom slucaju recimo da imas amortizer bez pritiska od 300N ce da odskoci dok ce ovaj drugi koji ima 150N klasicne sile i jos 150N od pritiska gasa da to amortizuje jer 150N sila ima veci protok kroz ventile a gas je uvek moguce sabiti dodatno i na stalnom je mestu... I procitao sam veci deo tih tekstova na tom sajtu oko tematike amortizera i koliko vidim rezultati nam se prilicno poklapaju i sa iskustvima kvaliteta amortizera ali i po pitanju poboljsanja performansi...

Naravno nisam zaboravio sprecavanje penusanja ulja.
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: AR 156 podesivi amotizeri

Pet Apr 25, 2014 11:24 am

Uf, verujem da ce laki sad da se raspise, ali poenta ukratko je da se amortizer bira prema opruzi a opruga prema sasiji... a ne nasumicno ili jednostrano tj. posebno.

Ti zeljenu tvrdocu dobijas oprugom a onda prilagodjavas amortizer toj opruzi i zeljenom hodu. tj. svrsi/brzini/terenu za koji je auto namenjen...

fabricki setup je previshe kompromisa za svaciji ukus i nikako ne dozvoljava menjanje 1 komponente. fabricke opruge zavisno od automobila ce istrpeti 15-30% tvrdje amortizere. i to je to.

teorija vesanja je veoma kompleksna i tesko da mozes dobiti neki boljitak menjanjem jedne komponente ili jedne varijabile i ocekivati da ne izgubis vishe nego sto si dobio na drugom polju i tu ne pricam samo o udobnosti.

Ali ako si procitao bilo sta na onom linku sto ti je laki stavio shvatio bi najbitniju stvar da je bilo kakva modifikacija amortizera bez shock dyno-a macka u dzaku i da nikada ne mozes biti siguran ni da li su sva 4 ista a kamoli sta si dobio sto se tice performansi. mislim da centar boban ima masinu za testiranje amortizera, i sigurno moze da se podese parametri testiranja na ono sto ti treba.

jednostavno sesti u auto i provozati nije dovoljno jer ima previshe nasumicnih varijabila, lepo je sto ti znas da vozis svoj auto i navikao si na njega pa i ako ti prednji levi amortizer ne valja ti ces to kompenzovati nesvesno svojom voznjom jer znas kako treba da ti se ponasa auto itd. ali to ne znaci da je on dobar niti da to sto si uradio valja.

"...people who are fast in spite of their setups, not because of their setups."

to je razlika izmedju dobro poznajem svoj auto i borim se sa njim za svaku milisekundu jer imam "skill" i vozim ga malim prstom razmisljajuci o kolacima a pravim isto vreme na stazi...
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1855
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: AR 156 podesivi amotizeri

Pet Apr 25, 2014 12:16 pm

Pa bas zato sto nema svako dyno ne preporucujem igranje sa ventilima i polovnim amortizerima... Za razliku od toga podizanje pritiska u amortizeru daje samo pozitivan efekat i utice na sve u pravcu po performansama koji imaju sportski amortizeri... I govorim ovo upravo zato sto sam ja pravio sebi dyno za ovakve potrebe da vidim zaista sta rade amortizeri i kojeg su kvaliteta odredjene marke amortizera... Nije sofisticiran kao pravi ali sasvim dovoljno da se utvrde neki parametri i stekne utisak o performansama istog.
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
delic
Garaža: 156 SS
Lokacija: BBR
Lokacija: BGD
Postovi: 580
Pridružio se: Sub Mar 27, 2010 10:28 pm

Re: AR 156 podesivi amotizeri

Pet Apr 25, 2014 12:38 pm

Au sto postavih temu,sve to sto pisete je u redu ali meni treba malo bolje i tvrdje setovanje od fabrickog za civilni auto.Ovde sad dizete na nivo F1,niti jurim pola sekunde u krivini kad krenem kolima na more ili na pijacu niti cu svaliti gomilu novca u brendirane amorte za voznju na civilnom autu.Vise je uradi sam varijanta da se to poboljsa u odnosu na fabricko stanje....
Laki javljam se pa svracam kad uvatim vremena...
E da sto se tice kontakta sa podlogom mislim da 90% voznog parka u Srbiji nema isti u zadovoljavajucoj meri pa cu se i ja tu negde snaci na misice.....
Korisnikov avatar
delic
Garaža: 156 SS
Lokacija: BBR
Lokacija: BGD
Postovi: 580
Pridružio se: Sub Mar 27, 2010 10:28 pm

Re: AR 156 podesivi amotizeri

Pon Apr 28, 2014 10:15 pm

Jamal:
Zaboravio sam da napisem,uzeo eibach sport opruge sto je dovoljno da smanji bauljanje karoserije po krivinama,ono sto mi ne odgovara je visina -45 do 50mm.Za nase ulice je to katastrofa tako da se mora uraditi stelovanje visine preko platformi opruge.
Od jednog drugara koji ima sa tim iskustva sam otprilike dobio savet da nista ne diram na fabrickom amortu sem visine stelovanja posto cu kaze izgubiti puno na udobnosti a lezanje nece biti drasticno bolje sem u varijanti bilstajn gas.
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1855
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: AR 156 podesivi amotizeri

Pon Apr 28, 2014 10:57 pm

Pa sto ne napravis prosto distancer i postavis izmedju opruge i platforme na amortizeru i podignes auto na visinu koja ti treba i resen problem... Stelujuce platforme imaju smisla samo ako ces raditi merenje tezine i podesavati balanas auta ili ako ces kao da dizes i spustas auto za neki sou ili pred zimu i na prolece sto obicno ljudi izgube zivce posle nekog vremena... Takodje ideja sa distancerima ti je jos bolja kada ti crknu ti amortizeri jer ces lako da izvrsis zamenu sa novima umesto opet da se smaras sa prepravkama...
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
delic
Garaža: 156 SS
Lokacija: BBR
Lokacija: BGD
Postovi: 580
Pridružio se: Sub Mar 27, 2010 10:28 pm

Re: AR 156 podesivi amotizeri

Pon Apr 28, 2014 11:12 pm

To jeste najjednostavnije ali onda nema preciznog podesavanja visine,ovako mogu da se zanimam po potrebi i kad crknu amortizeri u njih ubacim uloske kakve hocu i opet imam podesivu visinu :)
Te prepravke mi nisu smaranje kad imam vremena nego zadovoljstvo i smirivanje celog nervnog sistema,jednom recju ZEN faza
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Postovi: 1855
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: AR 156 podesivi amotizeri

Pon Apr 28, 2014 11:22 pm

Pa nije tako lako ubacivanje ulozaka posto je problem naci pre svega odgovarajucih dimenzija ;) Tako da ako planiras ici u tom pravcu, pre bilo kakvih radova bih prvo video da li je dostupno nesto za te potrebe i po pitanju dimenzija ali i po pitanju performansi. Za prepravke te onda necu sprecavati posto znam kako ti je :D
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
delic
Garaža: 156 SS
Lokacija: BBR
Lokacija: BGD
Postovi: 580
Pridružio se: Sub Mar 27, 2010 10:28 pm

Re: AR 156 podesivi amotizeri

Pon Apr 28, 2014 11:29 pm

:majstor :)

Povratak na “Squadra Corse”