Pozdrav
Dakle imam problem koji se vuce od prosle zime. Kad padne spoljasnja temperatura ispod 10-15c alfa mi teze pali,nekad iz prvog pokusaja,nekad iz 3-4 ali svaki put kad se upali par sekundi radi nemirno,ceo auto se bukvalno trese . Letos svaki put iz prve (na pola kljuca) i motor radi super. Nisam do sada na prethodnim autima imao slican problem pa se javljam u nadi da se neko od forumasa susreo sa slicnim problemom.
147 ts 1.6 88kw tesko pali
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
- Nenad84
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Stara Pazova
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
- darko qv
- Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor - Lokacija: Sutomore
- Lokacija: Sutomore
Post
Re: 147 ts 1.6 88kw tesko pali
Trebalo bi spojiti auto na dijagnostiku. Moze biti svasta. Ja tipujem na protokomer.
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
- Nenad84
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Stara Pazova
Post
Re: 147 ts 1.6 88kw tesko pali
@bums85 Procitao sam ceo topic i mislim da nemamo iste simptome...
@darko qv Bio je na diagnostici i nema nikakvih gresaka ( a inace je menjan protokomer),nov je akumulator,svecice i uradjen mali servis. Jutros je lepo upalio a bilo je 6 stepeni.
@darko qv Bio je na diagnostici i nema nikakvih gresaka ( a inace je menjan protokomer),nov je akumulator,svecice i uradjen mali servis. Jutros je lepo upalio a bilo je 6 stepeni.
- ForestGump
- Garaža: MB W169 A170
- Lokacija: Okolina Grada
Post
Re: 147 ts 1.6 88kw tesko pali
Problem može biti i mehanički u vezi sa ventilima i hidropodizačima. Pričam na osnovu iskustva od pre 10-ak godina u vezi sa nekim drugim motorima.
Jedan scenario ("scenario" = nekoliko identičnih slučajeva) je bio u vezi sa hidropodizačima koji nakon stajanja motora izgube ulje pa je potrebno "naverglavanje" da se postigne normalan klirens ventila za pokretanje i rad motora. Karakteristično je bilo više ili manje otežano okretanje motora pri verglanju. Verglanje je trajalo duže po hladnom vremenu verovatno zbog veće viskoznosti (manje tečljivosti) ulja pa je trebalo više vremena da ulje kroz kanale napuni hidropodizač(e). Rešavano je zamenom neispravnih ili svih hidropodizača. Merenjem kompresije uočavali smo samo brz skok pritiska do maksimuma na jednom ili više cilindara što u početku nismo umeli da protumačimo da ima veze sa ovim simptomom. Posle toga smo napredovali .
Drugi scenario je bio glavljenje usisnih ventila usled nakupljanja koksovanih naslaga na stablu ventila između glave i vođice ventila. Kako to? Kada se motor zaustavi uvek su na nekim cilindrima više ili manje otvoreni usisni ventili. Kada se u poziciji otvorenih ventila pri hlađenju motora stegnu te naslage, ventili ne zatvaraju u potpunosti jer im je ometeno kretanje kroz vođicu. Nakon određenog broja okretaja pri "verglanju" te naslage se razbiju i ventili počnu da zaptivaju. Uzrok tih naslaga bio je loš kvalitet benzina i još lošiji kvalitet ulja. Blaži slučajevi su rešavani aditivima koji su dodavani u benzin, teži slučajevi rešavani skidanjem glave i čišćenjem usisnih ventila uz obaveznu zamenu gumica ventila. Na izduvnim ventilima nije bilo nikakvih neispravnosti. Merenjem kompresije hladnog motora smo u početku "naletali" na cilindre koji nemaju pritisak pa onda u ponovljenom ciklusu imaju (?!) Tek kada smo prvi put skinuli glavu na jednom težem slučaju shvatili smo (videli smo) da nije problem u cilindrima već u stablu/vođici usisnih ventila.
Zajedničko za oba scenarija je bilo da su simptomi bili intenzivniji sa padom temperature i vremenom stajanja motora i da su nakon produženog verglanja kada(ako) prorade motori radili loše i neravnomerno. Uzrok neravnomernog rada je zapravo bio višak benzina koji je ubrizgan pri pokretanju za vreme dok su usisni ventili bili, da tako kažem, u pogrešnom položaju. Ni u jednom slučaju dijagnostika nije pokazivala nijednu grešku. Kod dizel-motora nikada nisam čuo niti video nijedan od gore opisanih simptoma sa takvim uzrocima.
Znači, ništa ne prognoziram, samo sam napisao svoje iskustvo na osnovu simptoma.
Još nešto u vezi pada temperature i pada pritiska goriva u magistrali: sa padom temperature opada elastičnost odnosno zaptivna karakteristika svakog zaptivača. Ako se u rezervoaru sa padom temperature ispod neke vrednosti da izvinete ukruti o-ring na regulatoru pritiska goriva - eto problema. Otkriva se vrlo lako manometrom spojenim između rampe sa injekotrima i dovodne cevi benzina, tako što se postavi manometar, motor pokrene na kratko, zaustavi i ostavi da prenoći. Ujutru se sve vidi jasno kao dan.
Jedan scenario ("scenario" = nekoliko identičnih slučajeva) je bio u vezi sa hidropodizačima koji nakon stajanja motora izgube ulje pa je potrebno "naverglavanje" da se postigne normalan klirens ventila za pokretanje i rad motora. Karakteristično je bilo više ili manje otežano okretanje motora pri verglanju. Verglanje je trajalo duže po hladnom vremenu verovatno zbog veće viskoznosti (manje tečljivosti) ulja pa je trebalo više vremena da ulje kroz kanale napuni hidropodizač(e). Rešavano je zamenom neispravnih ili svih hidropodizača. Merenjem kompresije uočavali smo samo brz skok pritiska do maksimuma na jednom ili više cilindara što u početku nismo umeli da protumačimo da ima veze sa ovim simptomom. Posle toga smo napredovali .
Drugi scenario je bio glavljenje usisnih ventila usled nakupljanja koksovanih naslaga na stablu ventila između glave i vođice ventila. Kako to? Kada se motor zaustavi uvek su na nekim cilindrima više ili manje otvoreni usisni ventili. Kada se u poziciji otvorenih ventila pri hlađenju motora stegnu te naslage, ventili ne zatvaraju u potpunosti jer im je ometeno kretanje kroz vođicu. Nakon određenog broja okretaja pri "verglanju" te naslage se razbiju i ventili počnu da zaptivaju. Uzrok tih naslaga bio je loš kvalitet benzina i još lošiji kvalitet ulja. Blaži slučajevi su rešavani aditivima koji su dodavani u benzin, teži slučajevi rešavani skidanjem glave i čišćenjem usisnih ventila uz obaveznu zamenu gumica ventila. Na izduvnim ventilima nije bilo nikakvih neispravnosti. Merenjem kompresije hladnog motora smo u početku "naletali" na cilindre koji nemaju pritisak pa onda u ponovljenom ciklusu imaju (?!) Tek kada smo prvi put skinuli glavu na jednom težem slučaju shvatili smo (videli smo) da nije problem u cilindrima već u stablu/vođici usisnih ventila.
Zajedničko za oba scenarija je bilo da su simptomi bili intenzivniji sa padom temperature i vremenom stajanja motora i da su nakon produženog verglanja kada(ako) prorade motori radili loše i neravnomerno. Uzrok neravnomernog rada je zapravo bio višak benzina koji je ubrizgan pri pokretanju za vreme dok su usisni ventili bili, da tako kažem, u pogrešnom položaju. Ni u jednom slučaju dijagnostika nije pokazivala nijednu grešku. Kod dizel-motora nikada nisam čuo niti video nijedan od gore opisanih simptoma sa takvim uzrocima.
Znači, ništa ne prognoziram, samo sam napisao svoje iskustvo na osnovu simptoma.
Još nešto u vezi pada temperature i pada pritiska goriva u magistrali: sa padom temperature opada elastičnost odnosno zaptivna karakteristika svakog zaptivača. Ako se u rezervoaru sa padom temperature ispod neke vrednosti da izvinete ukruti o-ring na regulatoru pritiska goriva - eto problema. Otkriva se vrlo lako manometrom spojenim između rampe sa injekotrima i dovodne cevi benzina, tako što se postavi manometar, motor pokrene na kratko, zaustavi i ostavi da prenoći. Ujutru se sve vidi jasno kao dan.
- Nenad84
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Stara Pazova
Post
Re: 147 ts 1.6 88kw tesko pali
@ForestGump
I meni deluje da je problem u dovodu goriva tj. da negde opada pritisak. Zvao sam majstora danas i zakazao "pregled" u utorak pa javljam sta je bilo. Inace svaka cast na postu i na objasnjenju.
I meni deluje da je problem u dovodu goriva tj. da negde opada pritisak. Zvao sam majstora danas i zakazao "pregled" u utorak pa javljam sta je bilo. Inace svaka cast na postu i na objasnjenju.
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: 147 ts 1.6 88kw tesko pali
Jesi li čistio dizne?
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- ForestGump
- Garaža: MB W169 A170
- Lokacija: Okolina Grada
Post
Re: 147 ts 1.6 88kw tesko pali
@Nenad84: to ti je ona situacija kad vodimo računa o svojim automobilima, redovno održavamo, volimo i nastojimo da nam je sve ispravno i onda se tako ničim izazvan pojavi neki gremlin. Nadam se da ćeš brzo i lako rešiti problem pa kad rešiš - ne bilo ti teško baci nam neku povratnu informaciju.
- darko qv
- Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor - Lokacija: Sutomore
- Lokacija: Sutomore
Post
Re: 147 ts 1.6 88kw tesko pali
Zanimljivo ovo za hidropodizace i td. Svakako se treba s vremena na vrijeme dobro ugrijati auto uz neko brdo da mu je opterecenje i ima sve da izbaci kroz auspuh
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
- ForestGump
- Garaža: MB W169 A170
- Lokacija: Okolina Grada
Post
Re: 147 ts 1.6 88kw tesko pali
Lako je tebi. Mi koji nemamo brda i vozamo se po gradu ćemo da menjamo ulje malo redovnije i sve ok...
- Nenad84
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Stara Pazova
Post
Re: 147 ts 1.6 88kw tesko pali
Evo mene dva meseca kasnije sa "resenim" problemom. Kolega mi je rekao da je mozda oslabila pumpa i da probam da dva puta dam kontakt i da tek onda bez dodavanja gasa zaverglam. Nisam palio auto skoro mesec dana i na -5 probam da ga upailm a on iz prve upalio i normalno bez podrhtavanja motor radi. Evo vec par dana tako palim auto kad je hladan i svaki put bez problema.
- PetarP
- Garaža: nemam garažu
- Lokacija: Novi Beograd
Post
Re: 147 ts 1.6 88kw tesko pali
To treba da ti bude znak da ispitas protok pumpe i da li je sistem dovoda goriva do dizni negde zapusen (filter) . Ispitati da li pumpa pravi odgovarajuć pritisak.
A kad vec sve skines onda odneti i dizne da vidis koliki im je protok trenutni i uporediti ga sa katalogom. +-180cc/min
Nema gore stvari za benzinca nego siromašna mešavina.
edit: ts pumpa 60L/H
A kad vec sve skines onda odneti i dizne da vidis koliki im je protok trenutni i uporediti ga sa katalogom. +-180cc/min
Nema gore stvari za benzinca nego siromašna mešavina.
edit: ts pumpa 60L/H
- karburator
- rookie
- Garaža: Alfa Romeo 147 1600 tvin spark
- Lokacija: Beograd
Post
Re: 147 ts 1.6 88kw tesko pali
Brate ForestGump,
Imam istu Alfu kao ti (147, 2002, 88kW).
Želim ovim putem da ti izrazim zahvalnost što si mi svojim postom od 30. septembra 2018., 6:58, veoma pomogao. U tvom postu sam našao naznaku šta je moj problem – sa hidropodizačima i glavljenjem usisnih ventila. Primenio sam aditiv za čišćenje hidropodizača i sipao ga u ulje. Aditiv je bio firme Bardahl a zvao se: ''Hydraulic valve lifters''. Već posle 100-tinak km stanje je bilo mnogo bolje, motor je lakše prihvatao paljenje. Nisam više morao da verglam 3x po hladnom vremenu ili posle dužeg hlađenja motora. Posle zamene ulja opredelio sam se za istovrsni aditiv za ulje ali od proizvođača Liqui Moly (''Hidro Stossel Aditiv'').
Napomena:
Pre ovakvog rešenja problema, promenio sam dve pumpe za benzin, misleći da je pumpa oslabila, ali eto se pokazalo da nije u pumpi problem.
Hvala ti još jednom i POZDRAV.
Imam istu Alfu kao ti (147, 2002, 88kW).
Želim ovim putem da ti izrazim zahvalnost što si mi svojim postom od 30. septembra 2018., 6:58, veoma pomogao. U tvom postu sam našao naznaku šta je moj problem – sa hidropodizačima i glavljenjem usisnih ventila. Primenio sam aditiv za čišćenje hidropodizača i sipao ga u ulje. Aditiv je bio firme Bardahl a zvao se: ''Hydraulic valve lifters''. Već posle 100-tinak km stanje je bilo mnogo bolje, motor je lakše prihvatao paljenje. Nisam više morao da verglam 3x po hladnom vremenu ili posle dužeg hlađenja motora. Posle zamene ulja opredelio sam se za istovrsni aditiv za ulje ali od proizvođača Liqui Moly (''Hidro Stossel Aditiv'').
Napomena:
Pre ovakvog rešenja problema, promenio sam dve pumpe za benzin, misleći da je pumpa oslabila, ali eto se pokazalo da nije u pumpi problem.
Hvala ti još jednom i POZDRAV.
- ForestGump
- Garaža: MB W169 A170
- Lokacija: Okolina Grada
Post
Re: 147 ts 1.6 88kw tesko pali
Dragi "karburator", drago mi je da sam pomogao a najviše ti hvala na povratnoj informaciji.
U zdravlju da se voziš i da te lepo služi auto .
U zdravlju da se voziš i da te lepo služi auto .
Povratak na “Alfa Romeo 147 | Alfa Romeo 156 | 166 | GTV | GT”