Kvacilo menja otpor 1.9 JTD 8v - AR 147
- kizza
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 120KS
- Lokacija: Beograd
Post
Kvacilo menja otpor 1.9 JTD 8v - AR 147
Pozdrav ljudi,
Prosle godine zamenih set kvacila kao i oba cilindra.
Bilo je par problema pri promeni, pa se zavrsilo na tome da na kraju mora da bude montiran novi (drugi) set kvacila.
To se zavrsilo i od tada mi je kvacilo bilo okej do pre par meseci.
Prvo se, na pola stiskanja papucice, javilo neko kliktanje. Ako polako stiskam dok auto stoji, osetim da uz taj klik postoji i malo propadanje (tipa 2mm), ali moguce da mi se i cini jer se taj "klik" oseti na nozi a i cuje se.
Takodje u poslednje vreme mi se desava da kvacilo menja otpor. Bude tvrdo, pa odjedom mekano da noga hoce da propadne kroz pod (i dalje odvaja i radi normalno). Lamela ne proklizava.
Ima li neko ikakvu ideju sta bi moglo da se desava? Opet napominjem da je kvacilo promenjeno prosle godine.
p.s. nogu na kvacilu nikad ne drzim duze od 2-3 sekunde (dok sacekam ovog ispred mene dok krene, toliko)
Prosle godine zamenih set kvacila kao i oba cilindra.
Bilo je par problema pri promeni, pa se zavrsilo na tome da na kraju mora da bude montiran novi (drugi) set kvacila.
To se zavrsilo i od tada mi je kvacilo bilo okej do pre par meseci.
Prvo se, na pola stiskanja papucice, javilo neko kliktanje. Ako polako stiskam dok auto stoji, osetim da uz taj klik postoji i malo propadanje (tipa 2mm), ali moguce da mi se i cini jer se taj "klik" oseti na nozi a i cuje se.
Takodje u poslednje vreme mi se desava da kvacilo menja otpor. Bude tvrdo, pa odjedom mekano da noga hoce da propadne kroz pod (i dalje odvaja i radi normalno). Lamela ne proklizava.
Ima li neko ikakvu ideju sta bi moglo da se desava? Opet napominjem da je kvacilo promenjeno prosle godine.
p.s. nogu na kvacilu nikad ne drzim duze od 2-3 sekunde (dok sacekam ovog ispred mene dok krene, toliko)
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Kvacilo menja otpor 1.9 JTD 8v - AR 147
Mozda je ostao vazduh u sistemu kad si menjao cilindre
- kizza
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 120KS
- Lokacija: Beograd
- yorda
- Garaža: -
Citroen DS3 1.6THP, '10
---------------------------------
Ex: FIAT 500 '08 1.2 8v - Pablito
Ex: Alfa Romeo 147 Q2, 16v '07
Ex: Audi 80s, '89
Ex: Golf 3, GTI ABF 16v '95
Ex: Alfa Romeo 147 8v, '05 - Lokacija: Beograd
Post
Re: Kvacilo menja otpor 1.9 JTD 8v - AR 147
Da li ti se ovo dešava odma čim udješ u auto ili posle nekog vremena kada se auto zagreje?
- kizza
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 120KS
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Kvacilo menja otpor 1.9 JTD 8v - AR 147
Dobro pitanje, u 95% slucajeva tek kada se auto zagreje. Tipa odvezem se kuci sa posla (10km) i posle toga nastavim negde po gradu, posle tog njakanja krene.yorda napisao:Da li ti se ovo dešava odma čim udješ u auto ili posle nekog vremena kada se auto zagreje?
- Fica
- Garaža: Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16v
Alfa Romeo 159 SW 2.0 jtdm 136HP - Lokacija: Nis
- Lokacija: Niš
Post
Re: Kvacilo menja otpor 1.9 JTD 8v - AR 147
Slične simptome sam imao i ja pre 3 god. Isto nije bilo pravila kada će biti mekše kad tvrđe. Na kraju je počeo da se čuje druk ležaj pa sam zamenio ceo set. Ono što je majstor uspeo da vidi je da je viljuška koja da kažem tako "vuče" druk ležaj bila blago raširena pa druk nije lepo ležao u viljušci. To je verovatno stvaralo otpor pri stiskanju kvačila, a nesaosnost koja je postojala zbog iskošenosti druk ležaja dovela do propadanja istog.
Prilikom zamene seta kvačila viljuška je doterana tako da ona peraja druk ležaja lepo upadaju i klize, a samo uležištenje viljuške dobro podmazano mašću. Nedostatak te masti tj. podmazivanja takođe može da utiče na tvrdoću papučice kvačila, mislim da je već pisano o tome. Inače set koji sam skinuo je tri meseca pre uvoza auta bio zamenjen ali očigledno nestručno. Sad imam korpu i lamelu u ok stanju, ako nekome treba možemo da se dog.
Imao sam negde i slike ali jbg, obrisalo se. Izvinite ako sam bio preopširan...
Prilikom zamene seta kvačila viljuška je doterana tako da ona peraja druk ležaja lepo upadaju i klize, a samo uležištenje viljuške dobro podmazano mašću. Nedostatak te masti tj. podmazivanja takođe može da utiče na tvrdoću papučice kvačila, mislim da je već pisano o tome. Inače set koji sam skinuo je tri meseca pre uvoza auta bio zamenjen ali očigledno nestručno. Sad imam korpu i lamelu u ok stanju, ako nekome treba možemo da se dog.
Imao sam negde i slike ali jbg, obrisalo se. Izvinite ako sam bio preopširan...
- yorda
- Garaža: -
Citroen DS3 1.6THP, '10
---------------------------------
Ex: FIAT 500 '08 1.2 8v - Pablito
Ex: Alfa Romeo 147 Q2, 16v '07
Ex: Audi 80s, '89
Ex: Golf 3, GTI ABF 16v '95
Ex: Alfa Romeo 147 8v, '05 - Lokacija: Beograd
Post
Re: Kvacilo menja otpor 1.9 JTD 8v - AR 147
Kizzo, pitao sam te to, jer se meni ista stvar manifestuje. Identični simptomi, ali se kod mene prilikom punog pritiska papučice čuje druk kako melje. Isto sve ovo što je Fića napisao. Moj set je stavljen pre 8000km, i već se to dešava. Zato sam i promenio prošli set. Ako opet uradim isto, bez sredjivanje tih peraja ili kako već, opet će mi za 8000km druk otiči. Strašna glupost
- kizza
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 120KS
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Kvacilo menja otpor 1.9 JTD 8v - AR 147
Hvala puno na brzim odgovorima. Znaci nema leka dok ne krene bas da propada...
- yorda
- Garaža: -
Citroen DS3 1.6THP, '10
---------------------------------
Ex: FIAT 500 '08 1.2 8v - Pablito
Ex: Alfa Romeo 147 Q2, 16v '07
Ex: Audi 80s, '89
Ex: Golf 3, GTI ABF 16v '95
Ex: Alfa Romeo 147 8v, '05 - Lokacija: Beograd
Post
Re: Kvacilo menja otpor 1.9 JTD 8v - AR 147
Ne bi znao koja je alternativa stvarno, sem što ću cimam ovog što sam uzeo set kvačila od njega da mi pošalje novo da reklamiram, vrv će druk biti iskidan skoro. Mada nije to toliko strašno iskreno, sem što nervira vozača... Neverujem da će vek da mu se toliko skrati mada, ne znam. Jako me nervira da svaki put kad udjem u kola se setim da će da me smara. Mada poslednja dva dana kad je bilo baš ladno, nisam imao nikakve simptome, za nepoverovati.
- kizza
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 120KS
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Kvacilo menja otpor 1.9 JTD 8v - AR 147
Upravo to. Nerviram se cim se setim da treba da vozim negde posle posla, jer znam da ce da krene da "klikce" i da menja otpor.
- alonso14
- Saradnik Uprave
- Garaža: -
-ex Q2 211cv 3 porta
-ex Rossalinda Challenge Stradale by Nova Speed
-ex Giulietta QV Edizione Corsa 301cv by Nova Speed
- ex GTI PP DSG 317 cv by OnlyRevo
- S3 8v 370 cv by Freaks Motorsport
- MK6 GTI DSG 271 cv by Freaks Motorsport - Lokacija: MG
Post
Re: Kvacilo menja otpor 1.9 JTD 8v - AR 147
Ne moze cipovan jtd 16v da se vozi na setu od ~100e.. zato ti ne predlazem da opet stavljas set sa kvacila.rs i da kroz par hkm opet placas skidanje... ili original polovan pa na ojacavanje ili nesto kvalitetnije napolju traziti.
Najgore je tu da utegnut i jak auto kao Jordin npr ne vozis 100% opusten..
Najgore je tu da utegnut i jak auto kao Jordin npr ne vozis 100% opusten..
'' Izabran sam zbog suptilnog magnetizma moje licnosti ''
- kizza
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 120KS
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Kvacilo menja otpor 1.9 JTD 8v - AR 147
Cipovan? 16v? Kontam da ovo nije namenjeno meni... Uzeo sam bio Luk jer nisam nasao drugo, kostalo je 16k novo...
- Fica
- Garaža: Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16v
Alfa Romeo 159 SW 2.0 jtdm 136HP - Lokacija: Nis
- Lokacija: Niš
Post
Re: Kvacilo menja otpor 1.9 JTD 8v - AR 147
Može da se proba sa podmazivanjem osovine na kojoj se nalaze poluge koje vuku druk ležaj, trebalo bi da se vidi završetak osovinice kod donjeg cilindra kvačila na menjaču. Uležištenja osovine su podmazana mašću koja se vremenom ispere pa još kad se doda hladno vreme eto mogućnosti da kvačilo teže radi i da pri vraćanju ne vrati korpu do kraja a ti već nabio gas i eto klizanja kvačila. Malo PTFE spreja ili nekog ulja u spreju, vredi probati.
Ti yorda probaj sa reklamacijom, 8000km je mala km da ti se to dešava...
Evo kako to treba izvesti, objašnjenje je sa alfaowner-a:
Not too bad...took about 3 hours ( first time ).
Heres how in 10 easy steps....and photos.
1) Engine cover off
2) Battery off
3) Fuse box taken off battery tray
4) Battery tray off - this reveals what your after - the clutch actuator arm.
5) Remove slave cylinder circlip...push back slave cylinder, having taken the cap off
the clutch fluid bottle first.
6) Remove actuator arm circlip - spray area with WD40
7) Prize off actuator arm from underneath. I used a hammer to 'tap' it up
from below. When putting it back, it can only go back in one ( the right ) position.
8) WD40 on plastic bush. Be careful here as it can be fragile and break, take your time to let the WD40 penetrate, then gently twist it back and
forth with molegrips to get moving. Then use small
screw driver to gently prize up and off. Clean and grease.
9) Clutch shaft now revealed. Dribble about 2 table spoons of oil ( 3 in 1 will be OK ). This
will drain down the shaft and lube the bearing below. Do NOT use a spray oil, as it will get
on clutch plates causing them to slip. Leave for a few hours.
10) Re-assemble
Ti yorda probaj sa reklamacijom, 8000km je mala km da ti se to dešava...
Evo kako to treba izvesti, objašnjenje je sa alfaowner-a:
Not too bad...took about 3 hours ( first time ).
Heres how in 10 easy steps....and photos.
1) Engine cover off
2) Battery off
3) Fuse box taken off battery tray
4) Battery tray off - this reveals what your after - the clutch actuator arm.
5) Remove slave cylinder circlip...push back slave cylinder, having taken the cap off
the clutch fluid bottle first.
6) Remove actuator arm circlip - spray area with WD40
7) Prize off actuator arm from underneath. I used a hammer to 'tap' it up
from below. When putting it back, it can only go back in one ( the right ) position.
8) WD40 on plastic bush. Be careful here as it can be fragile and break, take your time to let the WD40 penetrate, then gently twist it back and
forth with molegrips to get moving. Then use small
screw driver to gently prize up and off. Clean and grease.
9) Clutch shaft now revealed. Dribble about 2 table spoons of oil ( 3 in 1 will be OK ). This
will drain down the shaft and lube the bearing below. Do NOT use a spray oil, as it will get
on clutch plates causing them to slip. Leave for a few hours.
10) Re-assemble
Poslednja izmena od Fica u Sre Nov 22, 2017 2:34 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
- yorda
- Garaža: -
Citroen DS3 1.6THP, '10
---------------------------------
Ex: FIAT 500 '08 1.2 8v - Pablito
Ex: Alfa Romeo 147 Q2, 16v '07
Ex: Audi 80s, '89
Ex: Golf 3, GTI ABF 16v '95
Ex: Alfa Romeo 147 8v, '05 - Lokacija: Beograd
Post
Prošli auto već gura 30.000 od seta kvačila kod drugara od istog čoveka kupljen i radi mekano i perfektno kao prvog dana.
Re: Kvacilo menja otpor 1.9 JTD 8v - AR 147
Upućeno je meni, jer zna koliko ulažem i čuvam kola i da ovako neka glupost se manifestuje možda ne kvalitetnim delom, a možda jednostavno nije do samog seta kvačila nego tačno do onoga što je rekao Fića. U Madjarskoj trenutno za 100e ricambi original set kvačila ali bez druka, a šta mi vredi dok ne sredim ovo što zeza. Ja sam bio ubedjen da je zamajac, ali jednostavno zamajac je bio kod više majstora koji su rekli da je u vrlo dobrom stanju.alonso14 napisao:Ne moze cipovan jtd 16v da se vozi na setu od ~100e.. zato ti ne predlazem da opet stavljas set sa kvacila.rs i da kroz par hkm opet placas skidanje... ili original polovan pa na ojacavanje ili nesto kvalitetnije napolju traziti.
Najgore je tu da utegnut i jak auto kao Jordin npr ne vozis 100% opusten..
Prošli auto već gura 30.000 od seta kvačila kod drugara od istog čoveka kupljen i radi mekano i perfektno kao prvog dana.
- alonso14
- Saradnik Uprave
- Garaža: -
-ex Q2 211cv 3 porta
-ex Rossalinda Challenge Stradale by Nova Speed
-ex Giulietta QV Edizione Corsa 301cv by Nova Speed
- ex GTI PP DSG 317 cv by OnlyRevo
- S3 8v 370 cv by Freaks Motorsport
- MK6 GTI DSG 271 cv by Freaks Motorsport - Lokacija: MG
Post
Re: Kvacilo menja otpor 1.9 JTD 8v - AR 147
Bas zato. Jer Jorda ulaze brda u auto i da ga glupost zeza..
opet znaj da je taj auto dosta slabiji od tvog te taj set to bolje nosi.
opet znaj da je taj auto dosta slabiji od tvog te taj set to bolje nosi.
'' Izabran sam zbog suptilnog magnetizma moje licnosti ''
- yorda
- Garaža: -
Citroen DS3 1.6THP, '10
---------------------------------
Ex: FIAT 500 '08 1.2 8v - Pablito
Ex: Alfa Romeo 147 Q2, 16v '07
Ex: Audi 80s, '89
Ex: Golf 3, GTI ABF 16v '95
Ex: Alfa Romeo 147 8v, '05 - Lokacija: Beograd
Post
link za thread: http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... -jtdm.html
Ovo je sa Alfa Ownera, to je prvi i najbolji i najefikasniji tutorial. Posle njega je dečko sve to isto uradio ali je napravio slike, ko nije registrovan evo da mu uštedim malo vremena.
Probaj step by step, ja ću sutra kod majstora da zajedno odradimo ovo pa ću da javim kako je prošlo.
Hvala Fico za nalazak threada i problema.
Re: Kvacilo menja otpor 1.9 JTD 8v - AR 147
link za thread: http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... -jtdm.html
Ovo je sa Alfa Ownera, to je prvi i najbolji i najefikasniji tutorial. Posle njega je dečko sve to isto uradio ali je napravio slike, ko nije registrovan evo da mu uštedim malo vremena.
Probaj step by step, ja ću sutra kod majstora da zajedno odradimo ovo pa ću da javim kako je prošlo.
Hvala Fico za nalazak threada i problema.
- Fica
- Garaža: Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16v
Alfa Romeo 159 SW 2.0 jtdm 136HP - Lokacija: Nis
- Lokacija: Niš
Post
Re: Kvacilo menja otpor 1.9 JTD 8v - AR 147
Sve za naše alfice...
Javi obavezno utiske nakon podmazivanja.
Javi obavezno utiske nakon podmazivanja.
- yorda
- Garaža: -
Citroen DS3 1.6THP, '10
---------------------------------
Ex: FIAT 500 '08 1.2 8v - Pablito
Ex: Alfa Romeo 147 Q2, 16v '07
Ex: Audi 80s, '89
Ex: Golf 3, GTI ABF 16v '95
Ex: Alfa Romeo 147 8v, '05 - Lokacija: Beograd
Post
Re: Kvacilo menja otpor 1.9 JTD 8v - AR 147
U petak sam rez kod majstora, javljam čim zavrišim.
Posao nije težak može i da se uradi u DIY varijanti, ali pustiću sturčnjaku jer ima dosta delova koji mogu da se polome...
Posao nije težak može i da se uradi u DIY varijanti, ali pustiću sturčnjaku jer ima dosta delova koji mogu da se polome...
- yorda
- Garaža: -
Citroen DS3 1.6THP, '10
---------------------------------
Ex: FIAT 500 '08 1.2 8v - Pablito
Ex: Alfa Romeo 147 Q2, 16v '07
Ex: Audi 80s, '89
Ex: Golf 3, GTI ABF 16v '95
Ex: Alfa Romeo 147 8v, '05 - Lokacija: Beograd
Post
Re: Kvacilo menja otpor 1.9 JTD 8v - AR 147
Odradjeno sve iz tutoriala, dobio sam mega mekano kvačilo(skoro kao papučica gasa) ali samo dok se kvačilo ne zagreje, tad mi se javi taj šum tj. čuje se druk ležaj kako se vrti i grebe od nešto ili slično. Jbg, videću šta ću, nije strašno kaže majstor, ali jednostavno me nervira, inače kvačilo odvaja od samog poda, nit kliza, sve savršeno sem tog grebanja kad se zagreje i zvuka. Probajte vi, dobićete sigurno bolje performanse podmazivanjem.
Mislim da mi je falično kvačilo ili nešto drugo. Kad sredim javljam =)
Mislim da mi je falično kvačilo ili nešto drugo. Kad sredim javljam =)
- voosaa
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9jtd
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Kvacilo menja otpor 1.9 JTD 8v - AR 147
@kizza
Da se tebi nije mozda polomila oprugica u papucici kvacila, meni je ona bila pukla na pola i imao sam taj simptom da nesto "klikne" kada pritisnes kvacilo, kao i da imas maltene nekih par mm lufta kad krenes da pritisnes kvacilo, jer bas taj deo od par mm pri kraju ona vraca papucicu.
Da se tebi nije mozda polomila oprugica u papucici kvacila, meni je ona bila pukla na pola i imao sam taj simptom da nesto "klikne" kada pritisnes kvacilo, kao i da imas maltene nekih par mm lufta kad krenes da pritisnes kvacilo, jer bas taj deo od par mm pri kraju ona vraca papucicu.
- kizza
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 120KS
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Kvacilo menja otpor 1.9 JTD 8v - AR 147
Sve je moguce. Idem uskoro na servis pa cu da proverim.voosaa napisao:@kizza
Da se tebi nije mozda polomila oprugica u papucici kvacila, meni je ona bila pukla na pola i imao sam taj simptom da nesto "klikne" kada pritisnes kvacilo, kao i da imas maltene nekih par mm lufta kad krenes da pritisnes kvacilo, jer bas taj deo od par mm pri kraju ona vraca papucicu.
- capcarapcap
- rookie
- Garaža: Lancia Lybra 1.9jtd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Kvacilo menja otpor 1.9 JTD 8v - AR 147
Pozdrav svima.
Vozim Lancia Lybra 1.9jtd koja je konstrukcijski mnogo slicna AR 156 kao sto znate. Naime, problem imam sa kvacilom. Otkad sam kupio auto u martu prosle godine primetio sam neke nepravilnosti. Prvo sta sam primetio jeste da posle duze voznje kad stiskam kvacilo ono kao da hoce da zapinje, recimo slican je osecaj kad kad uzmete spric na kome se ona gumica sjebala vremenom pa kad stiskate onaj klip onako zapinje, identican osecaj osecam pod nogom. To se desava i dan danas. Napominjem da nikad nisam imao problem sa saltanjem, ne racunajuci zimus kad je menjac malo teze ulazio u brzine dok se ne zagreje. Sledeca stvar je bila podrhtavanje pri kretanju, zamenio sam nosac "kosku" i podrhtavanje je nestalo na neko vreme. Doslo je hladnije vreme... Pri padu temperature pedala kvacila postaje tvrda, u toku voznje malo odmekne ali i dalje je poprilicno tvrda, uz to dolazi i podrhatvanje pri kretanju. Ako bi ujutru bio minus, pedala bi bila veoma veoma tvrda. E sad, zanimljiva stvar je da ako bi napolju otoplilo pedala bi bila meksa i obrnuto naravno. U medjuvremenu sam kupio set kvacila i planiram ovih dana da ga zamenim. Danas popodne sednem u kola, napolju 23C auto bio na suncu, pedala kvacila kao pracka, ma milina. Vibracije pri kretanju takodje nestale. Nisam pametan, molim za misljenje. Hvala.
Vozim Lancia Lybra 1.9jtd koja je konstrukcijski mnogo slicna AR 156 kao sto znate. Naime, problem imam sa kvacilom. Otkad sam kupio auto u martu prosle godine primetio sam neke nepravilnosti. Prvo sta sam primetio jeste da posle duze voznje kad stiskam kvacilo ono kao da hoce da zapinje, recimo slican je osecaj kad kad uzmete spric na kome se ona gumica sjebala vremenom pa kad stiskate onaj klip onako zapinje, identican osecaj osecam pod nogom. To se desava i dan danas. Napominjem da nikad nisam imao problem sa saltanjem, ne racunajuci zimus kad je menjac malo teze ulazio u brzine dok se ne zagreje. Sledeca stvar je bila podrhtavanje pri kretanju, zamenio sam nosac "kosku" i podrhtavanje je nestalo na neko vreme. Doslo je hladnije vreme... Pri padu temperature pedala kvacila postaje tvrda, u toku voznje malo odmekne ali i dalje je poprilicno tvrda, uz to dolazi i podrhatvanje pri kretanju. Ako bi ujutru bio minus, pedala bi bila veoma veoma tvrda. E sad, zanimljiva stvar je da ako bi napolju otoplilo pedala bi bila meksa i obrnuto naravno. U medjuvremenu sam kupio set kvacila i planiram ovih dana da ga zamenim. Danas popodne sednem u kola, napolju 23C auto bio na suncu, pedala kvacila kao pracka, ma milina. Vibracije pri kretanju takodje nestale. Nisam pametan, molim za misljenje. Hvala.
Povratak na “Alfa Romeo 147 | Alfa Romeo 156 | 166 | GTV | GT”