Autodelta 50 godina u znaku pobeda

Ikone na točkovima. Šampioni na stazama.
Saznajte kako su se kovali trkački geni.
Achille Varzi
Garaža: vozila u vlasnistvu 1969-1972: Alfa Romeo Giulia Sprint 1600 GTA (Autodelta),
Alfa Romeo 1300 Junior GTA (Autodelta), Alfa Romeo 1750 GTAm (Autodelta), Shelby American AC 427 S/C Ford Cobra, + FIAT Dino 2000 Spider i Alfa Romeo 2000 GTV za normalnu upotrebu. Danas, Porsche Cayman S
Lokacija: Italija
Postovi: 50
Pridružio se: Ned Maj 13, 2012 7:03 pm

Autodelta 50 godina u znaku pobeda

Pon Mar 04, 2013 9:26 pm

5. marta 1963, u gradu Udine, registrovana je Auto Delta, kao zajednicko vlasnistvo Lodovica “Vica” Chizzole i Carla Chitija. Nakon 18 meseci ta, tek malo veca radionica za elaboraciju sportskih vozila, postace Autodelta, istureno odeljenje za razvoj i izradu trkackih automobila, vlasnistvo fabrike iz Portella, koje ce u narednih dvadeset godina, pod rukovodstvom Carla Chitija, ispisati neke od najznacajnijih stranica u istoriji svetskog autosporta. Zaista, nebrojeni uspesi i tek poneko iznevereno ocekivanje, obelezice te, mozda poslednje dve decenije kontinuiranog trijumfa, koje su Alfa Romeo potvrdile kao kovacnicu cuda u kojoj je sve moguce. Chiti je bio inzinjer cije su sposobnosti granicile sa genijalnoscu. Zarazno ubedljiv, strasno zaljubljen u posao kojim se bavio, prenosio je na okolinu taj svoj visak energije i entuzijazma kojim je resavao sve zadatke. Uvek okruzen coporom pasa koje je spasavao i sakupljao gde god bi ih nalazio i koji su mu to vracali onim manifestacijama radosti i slepog obozavanja koje su ponekad dvoriste Autodelte cinile slicnijim hotelu za pse nego radionici iz koje su dolazili medu najboljim trkackim automobilima na svetu. Duhovit, galantan, duboko human i zaljubljen u hranu, ovaj skoro dzin, (preko metar i devedeset i preko 120 kilograma), bio je spiritus movens tog neverovatnog spoja talentovanih ljudi, ideja, milanskog predgradja, buke i najlepsih automobila poredjanih pod krovom hangara u Settimo Milanese. Danas, posle toliko godina, sa setom i nostalgijom mislim na to vreme i zahvaljujem dobrom Bogu sto mi je podario mogucnost da provedem neko vreme u druzenju sa tim dragim, neverovatnim covekom. Za svoje “decake”, vozace koji su gravitirali oko Autodelte, bio je “stric Carlo” i siguran sam da nije bilo nikoga ko ga nije iskreno voleo i uvazavao i pored stalnog dizanja glasa i dobronamernih grdnji koje su bile deo njegove prirode. Njegovim odlaskom iz Autodelte, koja nije umela da mu se oduzi vecim razumevanjem i poverenjem, prestala je da postoji i ona mitska komponenta koja je od svih Alfista cinila jednu veliku porodicu rasutu na vise kontinenata. Kada je jednog dana prve nedelje jula 1994 godine, iznenada i zauvek otisao, Alfa nije umela da mu se zahvali i na trci u Donington Parku, samo nedelju dana nakon Chitijeve smrti, nijedno fabricko vozilo nije istaklo znak zalosti. “Veliki Carlo” poneo je sa sobom snove i price o TZ, TZ2, GTA, i 33 i zelim da verujem da u nekom raju, okruzen psima i mehanicarima od poverenja, nastavlja da stvara cuda. Danas, na dan kada se navrsava 50 godina od rodjenja Autodelte, pozivam sve Alfiste da se sete “Zlatnog doba” i njegivih protagonista. Struktura Autodelte u Settimo Milanese postoji jos uvek i jos je vlasnistvo Alfa Romea ali je vreme kada je bisarca natovarena bolidima i pracena legendarnim furgonom koji je pratio u svim transferima izlazila put evropskih trkalista, zauvek proslo.
Slika
Korisnikov avatar
mali radojica
Garaža: alfa romeo 147 jtdm
Lokacija: novi beograd
Lokacija: NBG
Postovi: 4132
Pridružio se: Ned Okt 30, 2011 10:05 pm

Re: Autodelta 50 godina u znaku pobeda

Pon Mar 04, 2013 10:39 pm

:gr8: :arflag
Achille Varzi
Garaža: vozila u vlasnistvu 1969-1972: Alfa Romeo Giulia Sprint 1600 GTA (Autodelta),
Alfa Romeo 1300 Junior GTA (Autodelta), Alfa Romeo 1750 GTAm (Autodelta), Shelby American AC 427 S/C Ford Cobra, + FIAT Dino 2000 Spider i Alfa Romeo 2000 GTV za normalnu upotrebu. Danas, Porsche Cayman S
Lokacija: Italija
Postovi: 50
Pridružio se: Ned Maj 13, 2012 7:03 pm

Re: Autodelta 50 godina u znaku pobeda

Čet Mar 07, 2013 8:41 am

Mara ispravka. U tekstu posvecenom jubileju Autodelte u okviru tema istorije Alfa Romea, postoje sitne greske koje je zbog faktografije neophodno ispraviti. Naime tekst navodi da se Autodelta formira kao realnost 1961 godine i 1963 ulazi u sastav fabrike. Auto Delta, kao "extra moenia" (izvan fabricka) struktura u privatnom vlasnistvu (Chiti-Chizzola) nastaje upravo 5 marta 1963 (ne 1961) na osnovu predloga tadasnjeg generalnog menadzera Alfe (fabrika je tada pod kontrolom IRI-ja, znaci drzavna) Giuseppe Luraghija, poslednjeg od velikih vizionara u sastavu rukovodstva firme. Buduci da je Alfa Romeo bila akcionarsko drustvo kvotirano na berzi, odluka da se stvori vanfabricki tim bila je (nakon zvanicnog povlacenja iz sportskih takmicenja 1952) jedina mogucnost za povratak na staze (na mala vrata), bez akcionarskog amina koji bi za takvu akciju bio neophodan. Chiti je do 1963 bio u ATS-u (kao suvlasnik) i njegov pristanak za udruzivanje sa bracom Chizzola (Lodovico i Gianni, talentovani inzinjeri sa prosloscu u Ferrariju i Fiatu) koji su kao koncesionari Autobianchija i Alfe za region Venezia Giulia, imali materijalne mogucnosti i odgovarajuci prostor (Feletto Umberto kod Udinea) da otvore radionicu za elaboriranje (tada samo TZ modela) vozila za takmicenje. Auto Delta je postojala 18 meseci kao privatna firma da bi je u nastavku Alfa Romeo absorbovala kupovinom u sastav fabrike i zbog logistike preselila u Settimo Milanese (tada predgradje Milana). Chiti je prihvatio mesto generalnog menadzera firme koja je prekrstena u Autodelta, dok je "Vico" Chizzola odlucio da ostane u Udineu i nastavi izradu TZ-a koja je ubrzo dosla do svog prirodnog kraja. Struktura Autodelte je postojala do 1985 godine kada se definitivno gasi a Chiti je napustio (bio prinudjen da napusti) Autodeltu 1983 definitivno, da bi formirao Motori Moderni. Prostor u Settimo Milanese je i dalje vlasnistvo Alfa Romea (Fiata) i u njemu je smesten (bio) reparto Alfa Corse. Pista u Ballocu (80 km od Milana) gde su testirana sva Alfina vozila, danas je zatvorenog tipa i pripada Fiatu (staza je bitno prosirena i deo pod imenom Misto Alfa gde su probana Alfina vozila danas se nesto manje koristi). Sama struktura Autodelte (u fizickom smislu) sastojala se od dva hangara i pratece, upravne zgrade. U starijem hangaru su sklapana vozila a u novijem se nalazio deo za elaboraciju motora. To je uglavom prica o Autodelti.
P.S. Logo nastaje skoro slucajno na ideju Lodovica Chizzole koji je video jedan slican americki znak za firmu koja je proizvodila motorno ulje i neznatno ga izmenio i prekrstio.
Korisnikov avatar
Santino
potenziato
potenziato
Garaža: 155 scary fast
Lokacija: BG-Zvezdara
Postovi: 968
Pridružio se: Ned Maj 31, 2009 11:47 am

Re: Autodelta 50 godina u znaku pobeda

Uto Mar 19, 2013 5:31 pm

Jel postoje neke fotografije tih hangara, radionica i uopste te atmosfere?
Slika
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Autodelta 50 godina u znaku pobeda

Čet Mar 21, 2013 6:22 pm

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Autodelta 50 godina u znaku pobeda

Pet Mar 22, 2013 12:19 pm

Slika
Slika
Slika
Slika
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Autodelta 50 godina u znaku pobeda

Pet Mar 22, 2013 12:23 pm

to je od prilike ono sto se moze naci od fotografija vezanih za autodeltu.
od uvek su me odusevljavale te "male" radionice iz kojih su izlazili ozbijlni trkacki automobili za to vreme poput radionica Filipinetija, Valtelina racinga, Trivelata, Konrera i dr. tjunera iz tog perioda
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji

Povratak na “Alfa Romeo Classico”