Alfa Romeo Giulietta

Ikone na točkovima. Šampioni na stazama.
Saznajte kako su se kovali trkački geni.
Sa
Sasha
Drug Član
Drug Član

Alfa Romeo Giulietta

Sub Nov 21, 2009 4:27 pm

Berlina, Sprint, Spider (1954-63)

Slika

Alfa Romeo je zbog svojih rezultata na utrkama u prvoj polovici prošloga stoljeća bila jedna od najcijenjenijih sportskih marki. Samo od sportskih uspjeha nije se moglo razmišljati o masovnoj proizvodnji automobila, a čelnici Alfe su baš o tome razmišljali. Zato je 1954 godine predstavljena prva Alfa namijenjena širem krugu kupaca. Dakle, prva masovna Alfa koja je u velikoj, ako ne i najvećoj mjeri zaslužna za današnju slavu «milanskih» automobila. Alfa koja je za tvrtku označila početak novog doba - Giulietta.
Priča o Giulietti počinje predstavljanjem Guilette Sprint, kupea (2+2 sjedala) koji i danas predstavlja jedan od najljepših limenih primjeraka u povijesti (dizajnirao Bertone), da bi koji mjesec kasnije na istoj platformi, ali s nešto duljim međuosovinskim razmakom stigla i praktična četverovratna limuzinska izvedba – Giulietta Berlina.
Obje verzije koristile su isti 1.3-litreni motor, ali snaga se razlikovala. Dok je u Sprint izvedbi razvijao 65 KS kod limuzine je bio nešto prigušeniji. 53 KS je bilo sasvim u rangu konkurencije, ali s obzirom da se tu ipak radilo o Alfi možda malo premalo. Bez obzira na to vozne osobine su bile vrijedne Alfinog znaka, dizajn je bio jednostavno rečeno «neodoljiv» i kako je cijena bila po prvi puta pristupačna, limuzinska Giulietta je naišla na vrlo dobar odaziv kupaca.
SlikaSlika

Godine 1956 na torinskom salonu Alfa predstavlja još jedan predivan primjerak – Giuliettu Spider (dizajnirao Pininfarina). Spider je koristio mehaniku kakvu je imao i Sprint samo što je međuosovinski razmak bio kraći za pet centimetara.
Izvedba «Veloce» predstavljala je olakšanu verziju Sprinta ili Spidera (upotreba aluminija, pleksiglasa) koja je sa svojih 800-tinjak kilograma uz pomoć prerađenog motora (90 KS) pružala fantastična vozna svojstva.
Važna je i 1957 godina jer tada stiže «TI» izvedba limuzinske Giuliette sa 65 KS (155 km/h, 17.5 sek od 0-100 km/h). Upravo je taj model potpuno pogodio u «žicu» kupaca, pa je činio preko 50% ukupne prodaje svih Giulietta i svakako je jedan od najpopularnijih talijana toga doba.
Sljedećih godina Giuliette su prolazile kroz blage tehničke i vizualne modifikacije. Limuzina je dobila redizajniranu masku, ručica mjenjača je standardno dolazila ugrađena na podu, Spider je dobio identični međuosovinski razmak kao i Sprint (+ 5 cm), a i motor je uredno prerađivan (75 KS, odnosno 100 KS za Sprint i Spider).
«Obitelji» se pri kraju proizvodnje pridružila i Giulietta Promiscua, karavanska izvedba koja je zaživjela u samo 90-ak primjeraka.
Slika
Slika
Slika

Prva masovna Alfa nasljednika je dobila 1962 godine u modelu Giulia. Godinu kasnije Giulietta se nakon skoro 132 tisuće prodanih primjeraka prestala proizvoditi. Uz tu brojku treba još dodati oko 27 tisuća Sprinta i 17 tisuća Spidera.
Koliko je Giulietta značila za Alfu Romeo pokazuje i rast proizvodnje s oko šest tisuća proizvedenih automobila 1955 godine na gotovo 60 tisuća 1960 godine.
Danas Giulietta, Giulietta Sprint i Giulietta Spider zbog svojih sportskih voznih osobina, prelijepog dizajna, ali i samog značenja za slavnu talijansku marku predstavljaju pravu poslasticu u svijetu oldtimera.

Slika

Uz navedene Giuliette pojavile su se i dvije specijalne izvedbe koje su bile namijenjene pravim «sladokuscima» s nešto dubljim džepom.
Giulietta SS (Sprint Speciale) iz 1957 godine Bertoneovo je djelo koje je na Spiderovoj platformi uz pomoć 100 KS i dodatno olakšane nove karoserije pružalo potpunu satisfakciju kupcima koji su se smatrali većim rangom od onih koji su posjedovali običnu Giuliettu Sprint. 1.366 primjeraka je proizvedeno do 1962 kada Giulietta dobiva nasljednika u modelu Giulia. Giulietta SS tada dobiva nešto izmijenjeni interijer i preimenuje se u Giuliju SS koja se do 1965 godine proizvodi u još nekih 1.400 primjeraka.
Nešto ekstremnija bila je još lakša Zagatova izvedba Giulietta SZ predstavljena 1960 godine. Zbog vrlo aerodinamične linije, 115 KS i 770 kilograma ovaj «trkač» je dostizao 200 km/h i od 0-100 km/h stizao za 11 sekundi. Do 1963 godine proizvelo se točno 200 komada koliko je zahtijevala homologacija kako bi se Giulietta SZ mogla natjecati u GT-utrkama. Zagato je krajem 1961 predstavio i nešto «civiliziraniju» predivnu Giuliettu SZ «Coda tronca» koja s obzirom na tek 30 proizvedenih primjeraka predstavlja vrlo cijenjen kolekcionarski dragulj.

Slika
Slika
Slika

Izvor: Autoklasika.net
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4319
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Re: Alfa Romeo Giulietta

Sub Nov 21, 2009 5:59 pm

E, ovakav model treba danas Alfi...
Acqua-Olio-Benzina
Korisnikov avatar
elas
Garaža: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
Lokacija: beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 2592
Pridružio se: Čet Dec 13, 2012 5:48 pm

Re: Alfa Romeo Giulietta

Sre Jul 09, 2014 8:09 pm

Meni najlepsa alfa svih vremena
Slika
Korisnikov avatar
elas
Garaža: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
Lokacija: beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 2592
Pridružio se: Čet Dec 13, 2012 5:48 pm

Re: Alfa Romeo Giulietta

Sre Okt 14, 2015 7:00 pm

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Slika

Povratak na “Alfa Romeo Classico”