Koji su buduci Alfa Classic modeli?

Ikone na točkovima. Šampioni na stazama.
Saznajte kako su se kovali trkački geni.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Koji su buduci Alfa Classic modeli?

Pet Okt 06, 2006 7:19 pm

Zakuvala se interesantna tema: Koji su buduci Alfa klasici?
Sto se mog misljenja tice, stvari stoje ovako...

-Alfa 33: NE :(

-Alfa 75: DA, sa modelima 1.8 Turbo (Classic/America/Evolution) i 2.5/3.0 V6 :twisted:

-Alfa 164: NE VERUJEM :?

-Alfa 155: MOZDA, i to eventualno Q4, posto 2.5v6 moze vec sada da se kupi u Nemackoj za manje od 1000eur :(

-Alfa 145/146: NE :(

-Alfa GTV/Spider: DA :cool

-Alfa 147/156: DA, ali samo GTA modeli. :cool

-Alfa GT: DA :cool

-Alfa Brera/Spider: DA :cool

-Alfa 8C/Spider: DAAA :twisted:

Zanimaju me misljenja ostalih... na koga tipujete ili ne, i zasto?
Sa
Sasha
Drug Član
Drug Član

Pet Okt 06, 2006 7:30 pm

Slazem se sa tobom samo cu dodati 164 Q4.
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4319
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Pet Okt 06, 2006 10:44 pm

...`ajde da ponovim ono sto sam napisao u postu od kojeg je sve pocelo...

Poslednji pravi klasik koji je izuzetno cenjen je SZ/RZ (SZ je vise cenjen od RZ).

Od ostalih Alfi nijedna po mom misljenju sem mozda 156GTA (i to samo u crvenoj boji, limuzina) ce imati neku vecu vrednost. Mogu da pretpostavim da ce biti youngtimer, ali klasik...ne znam, ne verujem.

33, 75, 164 da mogu da vrede vise vec bi vredele, posto to nisu modeli u cvetu mladosti.

Moze da se desi da Sprint Veloce sa hrom branicima (95ks) bude cenjen, njegova cena je solidna, ali je vrlo malo dobro ocuvanih.

GTV je odlican, ali je masovno pravljen, kao i GT. Uz to nigde se nisu trkali. Jos su svezi, ne verujem da ce imait neku posebnu vrednost.

155 ljudi mnogo vezuju sa Fiatom i zbog toga ne moze da bude nikada klasik, sem original DTM verzije (ima jedna prodaje se za 255000 eura, ex-Christian Danner auto).

Brera...mozda neka GTA u buducnosti bude nesto vredela, auto nema dobre perfomanse i to se nece ceniti.

8c ce biti siguran pogodak i investicija. To ce biti pravi klasik u najboljem smislu te reci. Jedino moze da ga poremeti ako nesto zeznu sa kvalitetom, ali s obzirom na Ferrari-Maserati background to ne bi smelo da se desi. Bolje kupiti 8c nego se zezati sa akcijama, veca ce biti kamata!

Nikad se ne zna koji auto moze postati klasik, youngtimer, oldtimer. Moze da se sa velikom sigurnoscu pretpostavi ko nece da ispuni te uslove, ako hoce - to ide vec teze.
Acqua-Olio-Benzina
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pet Okt 06, 2006 11:08 pm

@starac vujadin
.Silno gresis sinak, znas.... :lool:
Turbo u ok stanje ne mozes vise da se kupi ispod 5000eur, i cena mu raste... ;)
To je classic, legenda, SEKTA :cool

http://www.autoscout24.hr/home/index/de ... oto=0&zip=
http://www.autoscout24.hr/home/index/de ... oto=0&zip=
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Pet Okt 06, 2006 11:28 pm

75 Turbo evoluzione ce biti klasik sigurno, ostale 75-ice nema shanse.

Btw, ako mislite da 155 TiZ nece biti klasik, onda me obavezno cimnite ako vidite neshto BAS ovakvog izgleda:

Slika

Inache, u Italiji vec postoji specijalno izdanje automobilchica 155 V6 Ti u Martini izvedbi sa knjizhicom koja govori o ovoj mashini.

Q4 i dalje tvrdim da nece biti klasik, shto kazhe Starac, isuvishe je Fiat.
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4319
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Sub Okt 07, 2006 12:23 am

Cenim ja sektu, ali neces naci nigde 75-icu ni u jednom katalogu klasika. A i 5000 nije bas cena za klasik (mada nije ni cena za obican polovnjak...).
Ta cena je znak da spada u tzv. youngtimer i da je cenjen u nekom uskom (sektaskom krugu :lool: ) ljubitelja. Nije klasik, ali ima neku vrednost...Da bi bio legenda trebalo bi da ima neku mitologiju oko sebe - trke, ekskluzivnost, konstrukcionu ludost, odnos prema vremenu u kojem je nastao... Nije dovoljno samo sto je poslednja rwd Alfa.

Malo je tesko objasniti sta u stvari spada u te kategorije i zasto neki auto jeste, a drugi nije klasik. Zasto je .buba cabrio. klasik, ili Giulia Super, ili Citroen DS koji su se masovno pravili, a recimo Ferrari Dino 308GT4 nije toliko cenjen...ili Porsche 928 recimo.
Za ljubitelje Porsche-a on jeste legenda, ali objektivno nije. Jedan Carmann Ghia je mnogo vredniji auto od njega.
Acqua-Olio-Benzina
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sub Okt 07, 2006 7:56 am

U pravu ste obojica...
Milano/75 nema status klasika, jer je tek prosle godine napunila 20 godina. Ona je samo .ubogi. youngtimer :(
Sva sreca pa su za 75 godina Alfe narucili trubace i striptizete, umesto da su u tu cast natravili automobil koji ce nositi oznaku jubileja :?
Naravno, na 20#anniversario cuvene feste, u Aresu nije napravljen skup (a i sto bi :? ) vec su pozvani pobednici iz guce i pekli su jagnje...
Tu su sanjarili kako bi (da je ikada napravljen model 75) taj auto osvojio Giro Di Italija ili prvenstvo Italije '88 sa mozda nekim Gianfranco Brancatelli-jem za volan 75 Turbo, a kasnije bi mu se u nizanju pobeda (ukupno 28 u periodu '88-'91) pridruzio i nadaleko ne cuveni Nicola Larini :cool

.Nije dovoljno samo sto je poslednja rwd Alfa..
...Pa eto ti Mita... sta ces vise? ;)

Ovo sve je inace misljenje jednog presubjektivnog sektasa :lool:

p.s.-Cik napisite na AlfaBB forumu neku losu o 75/Milano-ima opet da nas bombarduju! :lool:

Slika
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Uto Okt 10, 2006 12:16 pm

Vidim da se tema prebacila ovde, pa da opet ponovim sta sam pitao-konstatovao :

. Nesto mi ipak nije jasno. Koji su to uopste kritirijumi koji odredjuju da jedan auto kasnije postane .klasik. kao oldtajmer...
Iz svega sto sam procitao znaci - kvalitet izrade, male serije itd... Da li to znaci da iskljucuje serijski proizvedene automobile u velikom broju ?
Odnosno oni nikada nece biti na ceni kao oldtajmeri recimo primera radi 156 ili 147 ?
Cini mi se ipak da ima oldtajmera koji su serijski pravljeni a vrlo cenjeni danas ako se ne varam. U cemu je stos ? .

Vidim, sta je ovde pisano pa ko sto kaze starac vrlo je kompilovano sve to objasniti ali mislim da je moguce.
Ipak postoje neki svetski i objektivni standardi ma koliko neko od nas voleo neki model...
Korisnikov avatar
HEMI 426
Garaža: Ford Focus 2.0 Ghia
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 387
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:59 pm

Uto Okt 10, 2006 4:04 pm

sta razlikuje klasican automobil i staro prevozno sredstvo?
nije stvar ( toliko ) u retkosti, ceni, kvalitetu izrade, tehnickim resenjima, cak ni u dizajnu, nego je stvar u tome sta je taj automobil znacio za industriju i publiku, odnosno da li je svojim kvalitetima uspeo da nadje mesto u istoriji ili i pored svih njih je ostao zaboravljen. E sad, ako tako posmatramo stvari, neka ogranicena serija, revolucionarna tehnicka resenja i kvalitet izrade samo mogu da pomognu ucvrscavanju legendarnog statusa nekog modela ali sami po sebi ne garantuju titulu klasike. Mnogo vaznije je to da li je auto svojom pojavom obezbedio popularnost, postovanje, upotrebljivost do danasnjih dana i da li je bio tako dobar da je postao deo zivota svojih vlasnika i ljudi koji im se dive ( kao sto su alfe )

Naravno, kad se spoje svi kvaliteti, dobije se vozilo koje je remek delo na tockovima a to je na primer Lamborghini Miura ili Ferrari 250 GTO, koji su lepi, brzi, fantasticno uspesni, revolucionarni, retki, skupi....sve naj. A sa druge strane, imas i Lamborghini Islereo koji ima sve od Miure u drugoj ( takodje lepoj ) karoseriji a moze da se nadje za 20 k evra dok Miura kosta 300k. Jednostavno, nije .pogodjen..

Najbolji primer vezan za alfe je odnos 75-156. 75ca je bila ( i jos uvek je ) revolucionaran auto prema tehnici koja je u nju ugradjena kao i prilicno snazan auto u klasi prema motorima koje je imala. 156ca je nije bila revolucionarna uopste ( osim po dizajnu ), motori koje je imala su bili u klasi sa nemackom konkurencijom a sto kaze jedan Sashin i moj drugar, ucinila je Alfi medvedju uslugu, povecala joj prodaju a prosirila krug kupaca sa likovima koji imaju para a ne razumeju marku i time malo degradirala ceo trip. Danas se slavi 20 godina 75ce i sekta je jaka ne samo kod nas nego i u celom svetu, sta mislis, hoce li se iko setiti da slavi 20 godina 156ce, kad bude bilo, neke 2016 godine (ako se ne varam )???
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4319
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Uto Okt 10, 2006 4:52 pm

Alfa 156 je remek delo industrijskog dizajna automobila 20. veka i sigurno ce ostati upamcena u istoriji automobila. Retki su tako dobro dizajnirani velikoserijski automobili. Ona je pored toga sa sobom donela i neka savremena tehnicka resenja koja su danas [postala standard (zakljucavanje suvozacevog air baga, integrisani stereo i mobilni telefon, multilink ogibljenje u velikoserijskom automobilu srednje klase)... a o dizajnerskim elementima da i ne pricamo. Zbog toga je i bila ubedljivo izglasana za Auto godine, a isto tako u vecini lokalnih izbora za Auto godine. 156 je za Alfa Romeo bio mnogo uspesniji model nego recimo 75 i sigurno ce se obeleziti njena godisnjica 2017. godine. Nema nijedne Alfe iz doba drzavnog vlasnistva u 80-im koji predstavlja znacajan i cenjen model ako se gleda objektivnim merilima. Prvi model koji je poceo da ekonomski dize Alfu je bio 164, zatim je usledio izvanredni GTV/Spider (setite se da nekoliko godina unazad Alfa uopste nije pravila kupe sem Sprinta...), da bi uspon i oporavak bio definitivan sa 156 i 147.
Alfa 75 nije bila nikakav revolucionaran automobil. Platforma je manje vise ista kao Giulia Super, a zbog teske finasijske situacije mnogi delovi su bili isti kao kod Giulietta. Znaci, baza je bila stara i proverena mehanika.
Hvala Bogu da se prosiruje krug kupaca Alfe, jer da se ostalo na .sektaskoj psihologiji. Alfa kao brenda vec davno ne bi bilo. Mozemo da lamentiramo nad tim sta je prava Alfa i sta je izgubljeno sa ovim ili onim, ali je cinjenica da je Fiat spasio Alfu. A, Alfa 156 je prava Alfa u smislu da ima sve osobine koje su krasile njene sportske limuzine - izgled, napredna tehnicka resenja, dominantne perfomanse (njeni motori nisu bili u rangu sa konkurencijom vec uglavnom dosta jaci), pristupacna cena, seksepil...
Meni je potpuno jasno da ima ljudi koji ce vise voleti 75 ili neki drugi model od 156...to je sasvim prirodno, ali gledano nekim objektivnim merilima treba staviti stvari u realan kontekst.
Sve ovo ne znaci da ce Alfa 156 biti klasik, jer je napravljena u skoro milion primeraka. Da ponovim - siguran youngtimer je 156 GTA i to samo limuzina. Za klasike cemo da vidimo.

E, sad oko termina...Terminologija je tu pomalo fluidna, ali mogu se postaviti neki parametri. .Oldtimer. je najbolje definisan termin i on se odnosi na automobil koji je stariji od 30 godina i ima istorijsku vrendost. .Youngtimer. je izmisljotina (ali se u medjuvrmenu etablirala) nemacke auto stampe. Naime, Nemci su poprilicno isfrustrirani sto nemaju toliki broj klasika kao Italijani, Englezi, pa i Amerikanci. Iako su neki od najsvetlijih klasika upravo nemacka kola, jednostavno kvantitativno ih ima malo i to ih boli. Pokusali su oni (mislim na stampu) neka kola .na silu. da utrpaju u klasike, ali nije islo. Kola tipa Audi 100 coupe (Audi do Quattra nema nijednog klasika), pa onda neki Ford OSI (italijanski dizajn), Opel GT (on je jedini pravi Opel klasik), VW slicno itd...
Onda su izmislili .youngtimer., znaci kola koja imaju neku vrednost, mladje su godiste i stoje kao u nekom .predsoblju. da budu oldtimeri. Tako tu imamo Golfa I GTi, Kadette GT/E itd, itd. U toj kategoriji sada ima znatno vise nemackih kola.
Klasik je termin koji se najvise koristi u smislu da je to auto koji ima istorijsku, ali i upotrebnu vrednost - znaci moze da se registruje, pa cak i da se vozi svaki dan (mada to nije preporucljivo za vecinu klasika). On znaci da nikako ne obuhvata predratne automobile. Klasik ne mora da bude stariji od 30 godina. Imas i mlade klasike kao Alfa SZ ili Lancia Rallye Stradale.
Kako auto da postane klasik? Do pre 15-20 godina to niko nije znao da predvidi, ali zato sada postoje citavi timovi ljudi koji u firmama pokusavaju da predvide rekaciju kupaca na moguce klasike. Prva stvar kojom pokusavaju da postignu da neki auto bude klasik je ogranicena serija. Ali, to nije uvek uspesno. Ford RS 200 je bio sjajan auto, uradjen samo u 200 primeraka, ali losa reputacija automobila u kojem su ginuli takmicari, velika cena i teska prodaja je ucinila da taj auto ne spada u klasike - trenutno. Ima jos nekih primera, da ne duzim. Retro elementi u dizajnu cesto treba da navedu kupce da izvedu paralele sa nekim znacajnim modelom iz proslosti pa da se na njega prenese .pelcer.. klasike - ponekad uspe. Tako ce biti sa Alfom 8c. Uspesi na trkama su bitan elemenat koji moze da pomogne. Napredna resenja (revolucionarna) isto. Tako su klasici postali .ajkula., Mini Cooper, itd. Zatim, tezina brenda. Novi Ferrari ce u 99% slucajeva biti klasik. Novi Daihatsu jako tesko. Zatim tu je pozicioniranost nekog modela u vremenu u kome se nalazio - Fiat 500, VW Bus, Datsun 240/260 Z, Porsche 356, US muscle cars iz 60-ih i 70-ih...
Kao sto vidis vrlo je komplikovano, verovatno sam nesto propustio, ali ne postoji knjiga sa pravilima .kako se postaje klasik.. Verovatno je u tome i sva draz svega toga.
Acqua-Olio-Benzina
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Uto Okt 10, 2006 5:55 pm

Pa znam da je komplikovano, ali mislim da si apsolvirao temu takoreci ;)
U svakom slucaju veliku ulogu tu ima i polozaj brenda, na trzistu u datom trenutku. Recimo ranije sa 8c, GT-om, sud-om itd alfa je bila mnogo jaca kao brend, a prvenstveno po cuvenoj sportskoj reputacij pa su i zbog toga mnogi od tih modela postali klasici, ali danas su stvari u auto industriji dosta drugacije pa je tesko predvideti te stvari...

U svakom slucaju mislim da 75 nece postati klasik, osim mozda kao sto rekoste Turbo varijanta. Ovaj model ce svakako ostati cuven u istoriji fabrike i visoko cenjen, svi znamo zasto, ali ako je za utehu sektasima gotovo na istoj platformi 75-ice radjeni SZ i RZ jesu :lool:

Ok, pa cak i ako neki model nije klasik, pretpostavljam da svaki auto onda ima makar neku jacu cenu kada udje u krug oldtajmera. Odnosno cena mu se formira verovatno prema statusu, ocuvanosti, kolicini takvih istih modela i trazenosti... Prema tome, mozemo da pocnemo da odrzavamo neke modele i za 30-40 godina svakako ce nam se isplatiti. Sigurno da jedna full ocuvana 75 ili 155 nece za 30 godina kostati 4000-5000 nego mnogo vise... Ili mozda gresim ? :?
Korisnikov avatar
HEMI 426
Garaža: Ford Focus 2.0 Ghia
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 387
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:59 pm

Uto Okt 10, 2006 6:27 pm

Nemoj pogresno da me shvatis, ja mislim da je 156ca izuzetan auto ( i jako bi je rado posedovao ) ali mislim da nije 90tih bila ono sto je 75ca bila 80tih. Da je spasila alfu i indirektno i fiat, to nema sumnje ali nije donela nista tako prepoznatljivo i tehnicki revolucionarno osim dizajna i smeka ( ponekad je i to sasvim dovoljno ) a ( .zakljucavanje suvozacevog air baga, integrisani stereo i mobilni telefon. su luxuzni detalji razvijani za Lanciu a na tom polju alfa nema potrebe da se dokazuje ). Ako pogledamo koji su joj automobili bili konkurencija 97, 156 je apsolutna missica ali joj je tehnologija potpuno korporacijska a cak mislim da ju je prednja vuca ogranicila ( pogotovo u GTA varijanti ) jer da je zadrzala ( uz neophodnu modernizaciju ) provereni tehnicki layout 75ce, 156ca bi bila apsolutno dominantna a BMW niti Audi sa quattrom ne bi mogli da joj pridju.

E sad, to me dovodi do jedne druge stvari ( na ovo ce sasha da poludi jer to slusa svako drugo vece :lool: ) a to je da je danas Alfa pomalo ( napominjem pomalo ) u zaostatku za konkurencijom. Nikada ( napominjem nikada ) nece biti u zaostatku na polju lepote, imagea, stila ili tradicije ali na polju snage, agilnosti i performansi polako je prebacuju druge marke. alfa nikada nije bila spora i teska i ruzna ( osim arne ili 90 ke ) ali danas je recimo najjaca brera ( 3,2 sa 260 ks ) ima 1630 kg ( danak EURONACAP-u ) i ubrzanje i max brzinu, losiju od skrnavog Audija TT sa istim motorom ( 200 kg i manje i par hiljada e vise ) , gadnog Nissana Z350 i provaljenog BMWa 330i...... :shock: Od kad je Alfa spora!?! Hocu da kazem, da bi alfa bila alfa ( ona koju volimo i postujemo i ona koje su se konkurenti plasili ) treba da dozivi veliko spremanje gde ce dobiti nove ( jace pa i V8 ili veci V6 ) motore, platfomu napravljenu prvenstveno za zadnju vucu a ne za prednju i opcionalno integralni pogon ( kao 159 ) i da se vrati u klase gde bi bila apsolutna kao sto su mali lak kupe sa zadnjom vucom, ne preterane cene ( nesto kao GT Junior za 21 vek, ako moze 'ebeni hyundai coupe da bude globalno popularan, moze i alfa ) , mali roadster na istoj platformi ( Duetto/Spider za 21 vek - ako moze mazda miata da se valja u milionima kom, moze i alfa ), dve limuzine ( 159 i buduca 169 ) i manji model kao 147 ali sa zadnjom vucom ( ako moze bmw 1 moze i alfa ) koji bi bio nenormalno dobar auto. Kada bi se sa tom gamom pojavila na trzistu + svi postojeci kvaliteti, mislim da ne bi mogli da dovoljno prodaju automobila a na kola bi se cekalo kao na bentley! Alfa bi tada postavila nove standarde a opet pri tom ne bi ostetila tradiciju, nacin i smek svojih automobila, nego bi ih samo kvalitetno unapredila.....to ja mislim a vi me sada ispljujte..... ;)
Sa
Sasha
Drug Član
Drug Član

Uto Okt 10, 2006 7:47 pm

Brera 3.2 je sa 4x4 pogonom kao i 159.
Necu nista da dodam, zadovoljan sam tvojim pisanjem :lool: i zato imas onaj kalendar sto sam ti obecao :dugokosi: ;)
Korisnikov avatar
HEMI 426
Garaža: Ford Focus 2.0 Ghia
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 387
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:59 pm

Uto Okt 10, 2006 8:08 pm

Sasha napisao:Brera 3.2 je sa 4x4 pogonom kao i 159.
Necu nista da dodam, zadovoljan sam tvojim pisanjem :lool: i zato imas onaj kalendar sto sam ti obecao :dugokosi: ;)
zato breru i uporedjujem sa TT-om...



p.s. obecanje ludom radovanje... :lool:
ima ( . )( . ) da mi izrastu dok se ti ne setis da mi ga das :roll:
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4319
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Uto Okt 10, 2006 8:27 pm

Ma, ne mislim ja da ti ne volis 156, ali je uporedjivanje znacaja, tehnoloskog nivoa, nivoa perfomansi u kontekstu vremena sa 75 potpuno neobjektivno. Alfu 75 u ono vreme (a vrlo dobro ga pamtim, kao i njenu premijeru i slogan Linea Nuova) nije bila ozbiljno konkurentna drugima, na samom startu je vec predstavljala konzervativan auto. Alfa 156 je bila ispred svoje konkurencije i ostala konkuretna do kraja. Bez problema je sa dizajnerske i tehnoloske strane mogla da se proizvodi jos 4-5 godina...sem NCAP-a. Ne bih dalje o 75, pomislice neko da ne volim taj auto, a u stvari on mi je jako simpatican.

Hemi, u pravu si sto se tice perfomansi novih Alfi, ali to ne vazi za 156. 156 je imala dominantne perfomanse. Na primer: Alfa 156 1.8 144ks - BMW 318i 118ks - Accord 131ks, itd, itd. Alfa 156 GTA 250ks - BMW 330i 231ks. 156 1.6 120ks, 316i 105ks, A4 1.6 100ks...

Ocigledno si veliki pobornik zadnje vuce, ali i to treba staviti u realan kontekst. To sto BMW i Mercedes (i samo oni) propagiraju prednosti zadnje vuce u svim klasama, ne znaci da je to istina. Njihova propaganda je vrlo glasna i uticajna (zbog Mercedesa, pre svega). Malo mi to lici kao kada proizvodjaci propagiraju kako dizel moze biti sportski auto - isilovano totalno. Back to basics -je vec davno utvrdjeno i potvrdjeno - do 200 ks bolja je prednja vuce, izmedju 200 i 250 je prelazni segment (sve zavisi od konstrukcije), preko 250 je bolja zadnja. Ali, posto su BMW i Mercedes zeleli da se spuste u nize klase, a nisu hteli da razvijaju platforme sa prednjom vucom (ne racunajuci A klasu), onda su se nasli pametni da nam ispiraju mozak. A ljudi cesto iz dosade vole da preispituju nesto sto je vec davno poznato. Sve te zezalice sa elektronikom koje sprecavaju proklizavanje i otklizavanje kola su super, ali one ne znace da je konstrukcija bolja, vec da eletronika ispravlja konstrukciona ogranicenja.

Alfina platforma sa integralnim pogonom je odlicna stvar za buducnost i tom pravcu treba ici. Jedini auto koji ce mozda biti sa zadnjim pogonom je naslednik 166 ako bude bio na podvozju Maseratija, a nadam se da ce imati integralni. U donjim klasama besmisleno je ici na zadnju vucu, to bi bio korak unazad. Uostalom, ko je to uradio, ko je otisao u tom pravcu? Niko. Od .rwd manije. imamo mali Lexus i Miatu kao znacajnije primere. Suvise malo.
Alfa treba da pravi laksa kola, a to je stvar tehnologije izrade koja zaostaje za Audijem na primer. To se moze nadoknaditi, ali za to treba malo vise para. Tu treba da se napravi napredak. Sledeca stvar je poboljsanje servisne mreze i sirenje prodajne mreze. Dizanje kvaliteta stalno i uvek. Ne treba mesati nase zelje i slike proslosti sa sadasnjoscu.
Acqua-Olio-Benzina
Korisnikov avatar
HEMI 426
Garaža: Ford Focus 2.0 Ghia
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 387
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:59 pm

Uto Okt 10, 2006 8:49 pm

jeste, pobornik sam zadnje vuce, na njoj sam naucio da vozim i uvek bi se ( ako mogu ) na nju i vratio. fizika je prilicno egzaktna, bolje je gurati nego vuci neki predmet ( dokazano i u praxi ) ;)
Iskreno, jako su me obradovale vesti da neki proizvodjaci razvijaju V4 motor, kompaktan a snazan koji ce moci da se montira i uzduz kod malih automobila subGolf klase. Iskreno, jedva cekam to da provozam!

U pravu si za to da je alfina 4x4 platforma dobra investicija u buducnost ali ne bi trebali da zanemare i samu zadnju vucu, pogotovo zbog toga sto ta koncepcija moze resiti ( ili bar pomoci da se resi ) problem tezine, koji je kod novih alfi akutan! Sto se kvaliteta tice, Alfa je napravila veliki korak napred i kvalitet se ne moze osporiti ali ne bi rekao da je tesna saradnja sa Maseratijem dobra stvar, prvo, ono sto alfa bude od njega dobila ce biti high tech i high cost da bi moglo da se dobro proda a moze i da zbuni kupce ( primer BMW-a tokom 50 tih ) a realan put je Maseratijev know-how a a Alfin format. Drugo, Maserati odvlaci alfine i onako tesne fondove a prodaja i jednog i drugog brenda ne moze da to pokrije.

Ipak, mislim da treba mesati slike proslosti sa sadasnjoscu, jer je tradicija ogroman marketinski adut koji neki Lexus nema a Alfa ima i te kako. U situaciji kada jedan Seat ima galopirajucu marketinsku kampanju punu crvenih bilborda, slogana .auto emotion. i automobila koji svi imaju oko i preko 200 ks ( a to je vec ozbiljna snaga ) i kurce se germanskim kvalitetom a latinskom emocijom, Alfa ne koristi svoje nasledje i poziciju u globalnoj automobilskoj svesti kako bi trebala. U slucaju da se svi aspekti Alfe kao brenda posteno marketinski iskoriste, Seat bi morao da ulozi bar jos oko 50tak mil evra da promeni kampanju jer je provaljen... ;)
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4319
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Uto Okt 10, 2006 9:00 pm

Koliko god diskutovali o zadnjoj vuci, to nije realno u Alfinom slucaju jer bi iziskivalo ogromne troskove u promeni proizvodnje.

Kad sam mislio na slike prslosti u sadsnjosti mislio sam na tebe i ljubitelje Alfi koji zale za .starim dobrim vremenima., a ne o koriscenju tradicije u novim modelima Alfe. Tekovine proslosti Alfa treba da eksploatise do maksimuma (normalno sa stilom, kao sto je i dosada radila). Mislim da Alfa to i radi...Alfa 156 je najbolji primer za to, kao i 8c, ali moze vise i bolje sigurno. Ali, dobro je imati nesto skroz originalno kao Brera.

Inace, Seatu ide vrlo lose prodaja i pored svih kampanja...
Acqua-Olio-Benzina
Korisnikov avatar
HEMI 426
Garaža: Ford Focus 2.0 Ghia
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 387
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:59 pm

Uto Okt 10, 2006 9:18 pm

Seat sam samo spomenuo kao primer kako se druge ne zasluzne fabrike kite Alfinim perjem a i potpuno razumem zasto im prodaja slabo ide. Ako je iko mislio da ce uspeti da prodaju gamu od 5 automobila istog prednjeg kraja i malo drugacijeg zadnjeg, jako se prevario. U vreme kad svi pokusavaju da se diferenciraju od konkurencije, seat pravi iste automobile ( ja sam vozio par novih seata, a da me pitas koji su bili, ne bi znao da kazem, u stvari znam, vozio sam jedan crveni i jedan crni.... :shock: ;) )

Ima jos jedna stvar koja bi alfi mogla da omoguci vece prisutstvo na trzistu, donese kesh a opet da ne odstupi od sustine. neki model na bazi Grande Punta i pozicioniran ispod 147/9 ke. Grande Punto ( za razliku od Punta Mk II ) je ozbiljan auto i sa Alfinim dizajnom, smekom, boljom opremom i motorima od min 100 ks ( dizel/benzin ) a po ceni za nijansu visoj od G Punta ( znaci oko 13-14 k e ) bi svugde bio hit. To bi u stvari i mogao da bude pravi naslednik Alfa Suda, mali ( GPunto platforma nije vise mala ) ili manji auto a ipak prgav i dinamican...
Sa
Sasha
Drug Član
Drug Član

Uto Okt 10, 2006 10:14 pm

HEMI 426 napisao:
Sasha napisao:Brera 3.2 je sa 4x4 pogonom kao i 159.
Necu nista da dodam, zadovoljan sam tvojim pisanjem :lool: i zato imas onaj kalendar sto sam ti obecao :dugokosi: ;)
zato breru i uporedjujem sa TT-om...



p.s. obecanje ludom radovanje... :lool:
ima ( . )( . ) da mi izrastu dok se ti ne setis da mi ga das :roll:
Znam da su ti samo sise na umu ali isto tako znam da te kalendar ceka u komsiluku na grbavici! ;)
Sa
Sasha
Drug Član
Drug Član

Uto Okt 10, 2006 10:47 pm

starac vujadin napisao:Alfa 75 u ono vreme (a vrlo dobro ga pamtim, kao i njenu premijeru i slogan Linea Nuova) nije bila ozbiljno konkurentna drugima, na samom startu je vec predstavljala konzervativan auto.
Konzervativna!? Mozda samo po dizajnu. Egzoticna, u svemu ostalom. Ko je od konkurencije imao de dion,lsd,transaxle koncepciju,....NIKO, cak ni mnogo,mnogo skuplji modeli.
Nije bila ozbiljno konkurentna drugima????????????????????????
Ne verujem da si ti napisao ovakvu nebulozu!
Evo malo uporednih testova sa .konkurencijom.

Slika
Slika

Slika
Slika

Slika
Slika
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4319
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Uto Okt 10, 2006 11:14 pm

Kao sto rekoh, necu da ovde raspredam o Alfi 75, jer mi je auto simpatican. Jedino ne volim da se bilo kome i cemu daju epiteti koji ne stoje.

Hemi, ta ideja o Alfi na bazi Grandea ce sigurno biti stvarnost, to je vec potvrdjeno. Radi se na kupeu (radno ime je Junior) koji ce imati snagu do 220ks (turbo).
Acqua-Olio-Benzina
Korisnikov avatar
HEMI 426
Garaža: Ford Focus 2.0 Ghia
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 387
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:59 pm

Uto Okt 10, 2006 11:53 pm

e vidis ta vest me raduje, samo da skupe hrabrosti i para da je dovedu na ulicu. Junior ime je idealno, tacno veze proslost i prepoznatljivu koncepciju sa buducnoscu. Platforma Grandea je jeftina a dobra i sve je tu ( jos kad bi bio zadnja vuca ali sad ja mozda suvise trazim )
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Okt 11, 2006 12:55 am

Sasha napisao:
starac vujadin napisao:Alfa 75 u ono vreme (a vrlo dobro ga pamtim, kao i njenu premijeru i slogan Linea Nuova) nije bila ozbiljno konkurentna drugima, na samom startu je vec predstavljala konzervativan auto.
Konzervativna!? Mozda samo po dizajnu. Egzoticna, u svemu ostalom. Ko je od konkurencije imao de dion,lsd,transaxle koncepciju,....NIKO, cak ni mnogo,mnogo skuplji modeli.
Nije bila ozbiljno konkurentna drugima????????????????????????
Ne verujem da si ti napisao ovakvu nebulozu!
Evo malo uporednih testova sa .konkurencijom.
Ma 75-ca koliko god je mi sekta
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Nov 16, 2006 1:17 pm

Pojednostavimo:

Ono sto je 75 bila osamdesetih to su nekad bile Giulietta/Giulia,
takodje automobili koji su imali tehnicka rjesenja ispred konkurencije.

Koji su se postali klasici?
Koja klasicna (trovolumenska) limuzina je klasik?

Mora biti nesto poput 156 GTA

Ili neka kupe/kabrio verzija sa ekstremnim ili egzoticnim karakteristikama,
mada ni to ne garantuje da ce uci u klasike.

Alfetta je prva ponudila trans-axle i to 1972 godine, pa mislim da nece steci status klasika.

Jedina limuzina koja se u zadnje vrijeme napravila a moze da udje u odeljak klasici je 156 GTA, mada cisto sumnjam upravo zbog nadolazece 159 GTA (motor iz 8C Competizione) jer ce 159 biti nesto najekstremnije u srednjoj klasi.
Korisnikov avatar
Mique
Contact:
Garaža: Mercedes GL500 4Matic
Audi TT Quattro
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd - Žarkovo
Postovi: 2342
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 9:09 am

Classic & youngtimer Alfa Romeo cars

Čet Jan 28, 2010 1:55 am

Ovo je nesto sto me jako zanima , koji ce po vama Alfini modeli postati klasik i youngtimer u narednom periodu i da li uopste postoje neki kriterijumi kako se to odredjuje ??? :wave:
Postoje 2 vrste telefona : Nokia i ostali
Postoje 2 vrste konzola : Sony i ostali
Postoje 2 vrste automobila : Alfa i ostali

Povratak na “Alfa Romeo Classico”