33 Stradale

Ikone na točkovima. Šampioni na stazama.
Saznajte kako su se kovali trkački geni.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

33 Stradale

Sre Jul 12, 2006 12:32 pm

Alfa 33 Stradale je ekstremni raritet medju automobilima koji je proizveden u svega 18 primeraka. Prve primerke 33 Stradale je proizvela Autodelta 1967 godine na bazi trkackog modela T33, dok su kasnije napravljene oslabljene verzije ovog modela za ulicu. (Autodelta 270ks - Road car 230-250ks)
Automobil je dizajnirao Franco Scaglione, a napravila poznata italijanska radionica Carrozzeria Marazzi nedaleko od Milana. Iste godine predstavljen na salonu automobila u Torinu.
Na ovom modelu je veliki deo tehnologija i mehanike preuzet sa trkackog polja, pa je to jos jedan od razloga zasto je ovaj model bio jako skup za siru populaciju - 17.000 dolara 1968 godine.
Jedno zanimljivo resenje, na 33 Stradale se vrata otvaraju na gore (Butterfly doors) sto je cini jedinstvenom. Veruje se da je bila prvi serijski model sa ovim resenjem otvaranja vrata...
Trkacki orijentisan motor nije u relaciji sa tadasnjim serijskim alfinim motorima.
Sportski inzenjer Carlos Chiti konstruisao je dvolitarski V8 agregat za ovaj model (79mm precnik x 52mm hod) koji je imao Spica elektronsko ubrizgavanje, 4 visokonaponska trafoa (bobine) i 16 svecica. Motor je imao 4 bregaste osovine pogonjene lancem sa limitom obrtaja od 10000 o/m, sto je bez presedana u konkurenciji klipnih motora slicne zapremine, nekada ili sada...
Snagu je prenosio sestostepeni transaxle menjac dizajniran od strane Valeria Colotti-ja.
Performanse automobila su takodje bez presedana, svega 5.5 sec od 0-100 km/h...



- Proizdvodnja od 1967 do 1969 god.
- Motor 90? V 8, 1995ccm, centralno uzduzno smesten.
- 2 ventila po cilindru
- 230 ks / 172 KW @ 8800 rpm & 200 Nm @ 7000 rpm
- Tezina 572 kg
- Maksimalna brzina 280 km/h


Slika
Slika
Slika
Slika
[size=]text & picture by milos & lazar[/size]
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Jul 13, 2006 10:19 am

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Čet Jul 13, 2006 10:22 am

Bila jednom jedna fantazija sa naslovom: Kako bi superautomobil trebao izgledati?

Entuzijazam i znanje rezultirali su nevidjenom lepotom i fantastichnim performansama.

Nisam siguran da li smo svesni shta je 33 Stradale znachila te davne 1967-me godine. Da li smo svesni rechi superautomobil, kada je danas koristimo za svaki model automobila koji koristi vec vidjena reshenja u jedinstvenoj 33 Stradale?

-Vrata koja se otvaraju na gore?
-Motor koji se vidi kroz zadnje staklo?
-Mali dvosed sa extremno malom tezhinom?
-2000 ccm koji se vrti do limita od 10.000 o/min.?
-Dve svecice po cilindru?
-Jedan trafo na dva cilindra?
-Skrivene kvake?

To su stavke koje bar iz teksta i slike mozhemo videti... Danashnji .superautomobili. koriste ta reshenja u malo poboljshanoj, a chesto i u loshijoj izvedbi. Zhal za proshlim vremenom ostaje, samo mashta mozhe docharati zvuk ovog V8 motora i performanse koje nudi sa njegovom fantastichnom pozicijom u telu ove lepotice. Definitivno zamishljam, performanse koje opravdavaju ovu lepotu. Kako nazvati 33 stradale, a ne uvrediti je svrstavanjem u sve kalupe koje rech .superautomobil. nosi sa sobom?

33 Stradale. Mislim da je dovoljno.
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4319
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Čet Jul 13, 2006 4:47 pm

Potpuno, apsolutno, neprevazidjeno remek delo... :cool

Da dodam i ja ponesto...

Aluminijumski ram sa karoserija od ojacane plastike. Tezina Stradale je bila oko 700kg, podatak od 500 i nesto odnosi se na trkacku varijantu.
14 isporuceno kupcima, 1 za muzej, 2 za Pinifarinu i po 1 za Bertonea i Ital Design za njihove dizajnerske studije koje ipak ne mogu da se mere sa Scaglione-ovim dizajnom...
115ks/l!!!!!!!!!!!!!!!!!!1967!!!!!!!!!!!!!!!!!bez 4 ventila po cilindru i varijabilnog rada bregastih!!!!!!!!!!!i ostalih kompresora i turbina!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Samo zbog ovog auta Alfa mora da pravi 8c Competizione! Bar to duguje ljubiteljima!
Acqua-Olio-Benzina
Korisnikov avatar
speedfreak968
Garaža: :
'07. AR 159 SW JTDm
'03. Peug 206 XS 1.6 16v
ex '96. AR 146 ti
ex '98. AR 156 2.0 TS
ex '02. AR 156 2.5 V6 24v
ex '04. AR 156 SW ti
Lokacija: Bgd
Lokacija: Cinecittà, Belgrado
Postovi: 2510
Pridružio se: Uto Nov 25, 2008 10:52 am

Čet Jul 13, 2006 8:39 pm

ONE AND ONLY!!!!!!!!
Slika
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Jul 13, 2006 9:23 pm

dovoljno je reci samo ALFA.
:bluechin:
Korisnikov avatar
dekideki
Drug Član
Drug Član
Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
Lokacija: Cukarica
Lokacija: Beograd
Postovi: 4465
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:11 pm

Čet Jul 13, 2006 10:12 pm

Milose druze moj SVAKA TI DALA!!!
divota. ulepsao si mi dan.

najvise me odusevljava zadnji izgled auta, LIMIT na 10.000rpm (???) i tolike bobine... uh. bacili ljudi sve dotadasnje od .tehnickih dostignuca. u djubre, zasukali rukave i napravili auto .iz nule.!!! pa gde to ima? i pre i posle ovog auta...

poz.

P.S. jedna od slika je okrenuta u ogledalu, vozac na slici sedi s desne strane. aha. vazi ;)
P.S.2 POGLEDAJTE FACE LJUDI NA PRVOJ SLICI KOJI GA PRATE POGLEDOM DOK DEFILUJE PORED NJIH... :shock:
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Jul 13, 2006 10:58 pm

Prelep auto, zaista pravo remek delo! Jos jedan od dokaza da dizajniranje i izrada automobila mogu da budu umetnost. Kad god vidim fotografiju Alfe 33 Stradale ostanem bez daha od divljenja. Jedinstven automobil. :bow: :bow: :bow:
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Sre Jul 19, 2006 12:52 pm

Da bi konstruisali novi trkacki automobil Alfa je 1963 godine napravila novo takmicarsko odeljenje nazvavsi ga .AUTODELTA.. Dve godine kasnije od izuzetno uspesne Giulie 1600 GTA je konstruisana specijalna verzija za u kojoj je dominirala narednih godina. U medjuvremenu Alfa i Autodelta su radili na potpuno novom trkackom automobilu sa namerom da povrate Alfin stari ugled i reputaciju, sifrovano nazvan .105.33.. Prototip je bio dizajniran u Alfinom istrazivackom odeljenju, a 1965 godine poslat u Autodeltu na dalji razvoj. (Kada je Autodelta primila prvi prototip, bio je pokretan izvedenim .TZ2. cetvorocilindricnim motorom. Motor je postavljen iza vozaca.) Potpuno novi V8 od 2 litra, bio je uparen sa 6-brzinskim Kolotijevim menjacem.

Sasija je lezalana tri velike aluminiumske cevi, dve uzduzno i jedna poprecno, pricvrscena na zadnju osovinu. Opremljen poslednjim girlingovim sistemom sa cetiri diska. Jednostavno nazvan 33, novi trkacki auto je debitovao u sezoni 1967 godine. Kasnije auto je nazvan 33/2 zbog 2-litarskog motora i da bi se jasno razlikovao od drugih verzija kasnijih vecih inzenjerskih razvitaka. U takmicarskoj verziji je poprilicno friziran (quad cam) V8 sa najmanje 270ks.

Njegov pobedonosni debi je doziveo na brdskim trkama u Belgiji, a njegova pouzdanost iznudila je dominaciju do kraja sezone. Za sezonu 1968 male dorade na motoru i sasiji sto je dodatno poboljsalo performanse i pouzdanost. Posle debitantske sezone 1968 33/2 se takmicio u Dajtoni, zavrsivsi na 3 mestu u generalnom plasmanu.

Septembra 1967 Autodelta je upakovala cenjeni 33 model u putnicki auto. Tehnicki 33 Stradale je prakticno identican sa trkackim modelom, osim duzeg rastojanja tockova i podesenog motora. Mnogo vaznije je to sto je Franco Scaglione Izveo zatvorenu karoseriju sto je dan danas rezultiralo da bude jedan od najlepse dizajniranih automobila ikad napravljenim. Zahvaljujuci aerodinamicnom obliku najveca brzina od 250km/h se lako postizala. Cak su na kraju sa 4 karoserije snabdeli it. proizvodjace automobila kako bi proucavali ovo uzbudljivo dizajnersko dostignuce. Uprkos zadivljujucim performansama i izgledu .Stradale. nije bio veliki trzisni uspeh, uglavnom zbog svoje astronomske cene. Izmedju 1967 i 1969 je konstruisano 18 primeraka ukljucujuci i 4 koje su sluzile za proucavanje.
Gore na fotografijama Stradale na Pebl Bicu - konkursu elegancije gde ga je Alfa Romeo izlozio na svom standu...
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Desktop

Čet Jul 20, 2006 9:23 am

Posto nemam teksta da ista dodam, prilazem jednu sliku za desktop:

Slika
Nigy
Garaža: .
Lokacija: ...
Postovi: 2436
Pridružio se: Sre Nov 19, 2008 4:33 am

Čet Jul 20, 2006 11:45 am

Dobra je, samo utisak kvari ova zgazena riba... :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Sep 21, 2006 10:18 am

Ma nije zgazena nego pala u nesvest od prevelikog uzbudjenja.... :D
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Čet Sep 21, 2006 10:22 am

ke#jala mu zena sto brzo vozi .. pa je covek izbacio napolje.... :lool: :lool:

btw:slika je extra , upravo sam je bacio na desktop.
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Sep 25, 2006 7:18 am

to je prava macchina! 8c malo vuce na nju .... tako i treba biti!
Go
Gost
Drug Član
Drug Član

Pon Sep 25, 2006 2:01 pm

Remek delo, pitanje je da li ce neko uspeti da napravi ovakav auto!
Korisnikov avatar
Mique
Contact:
Garaža: Mercedes GL500 4Matic
Audi TT Quattro
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd - Žarkovo
Postovi: 2342
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 9:09 am

Re: 33 Stradale

Pon Apr 20, 2009 7:24 pm

Morao sam izvuci temu iz naftalina jer zelim da se svi prisetimo koliko je ovo bio i ostao mocan automobil u svakom pogledu !!! Pa on se prozivodio pre skoro 40 Godina i tek se sada se moze videti koliko je bio ispred svog vremena... Posedovati ovako nesto je zaista sreca !!! :yahoo: :yahoo: :yahoo:
Postoje 2 vrste telefona : Nokia i ostali
Postoje 2 vrste konzola : Sony i ostali
Postoje 2 vrste automobila : Alfa i ostali
Korisnikov avatar
stajnajn
Lokacija: Nis
Postovi: 77
Pridružio se: Pon Feb 02, 2009 5:14 pm

Re: 33 Stradale

Čet Apr 30, 2009 2:05 pm

auuu kakav auto malopre sam ga prvi put video na slikama. ne mogu da verujem kako su ga napravili, ovo je savrsenstvo.
tekst o njemu cu procitati drugi put kad budem imao vide vremena, prave se organizacije za prvi maj sad.
imam temperaturu 75.20 *C
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4319
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Re: 33 Stradale

Uto Feb 01, 2011 8:08 pm

... re=related

"Italijanska antiteza"

Sta to grmi u gori zelenoj... :arflag :quadrifoglio
Acqua-Olio-Benzina
Korisnikov avatar
darko qv
Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Lokacija: Sutomore
Lokacija: Sutomore
Postovi: 4628
Pridružio se: Pet Okt 30, 2009 10:06 am

Re: 33 Stradale

Uto Feb 01, 2011 8:21 pm

33 STRADALE
:arflag
Pravi Alfa Romeo. 10.000 rpm???2.0??270 ks....ludost..... :kadr
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
Korisnikov avatar
sErGiO
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156SW 1.8TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 5764
Pridružio se: Pon Nov 24, 2008 3:11 pm

Re: 33 Stradale

Sre Feb 02, 2011 4:56 pm

starac vujadin napisao:

"Italijanska antiteza"

Sta to grmi u gori zelenoj... :arflag :quadrifoglio

Aaaaaaa kaaakvaaaa grmljavinaaaaaa :shock:
Purezza di linea e prefezione del meccanismo - Alfa Romeo
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
Korisnikov avatar
speedfreak968
Garaža: :
'07. AR 159 SW JTDm
'03. Peug 206 XS 1.6 16v
ex '96. AR 146 ti
ex '98. AR 156 2.0 TS
ex '02. AR 156 2.5 V6 24v
ex '04. AR 156 SW ti
Lokacija: Bgd
Lokacija: Cinecittà, Belgrado
Postovi: 2510
Pridružio se: Uto Nov 25, 2008 10:52 am

Re: 33 Stradale

Sre Feb 02, 2011 5:50 pm

Najlepsha muzika :love:
Slika
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
Korisnikov avatar
erdeljan
BANOVAN
Contact:
Garaža: Beli fijaker
Lokacija: Malmo
Postovi: 9404
Pridružio se: Ned Dec 26, 2010 10:54 am

Re: 33 Stradale

Pet Feb 11, 2011 12:57 pm

:love: :love: :love:

[youtube]VkYvy0ocMts[/youtube]
Ja imam sve što mi treba: Parče zemlje, komad neba, koru hleba, i nekog' gore što me gleda!
Korisnikov avatar
Mique
Contact:
Garaža: Mercedes GL500 4Matic
Audi TT Quattro
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd - Žarkovo
Postovi: 2342
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 9:09 am

Re: 33 Stradale

Čet Feb 23, 2012 10:48 pm

Pre neki sam kupio Evo magazin posle duzeg vremena i citam da u Hrvatskoj postoji ili je postojala jedna 33 Stradale i da se to smatra njihovom najvecom urbanom legendom. :arflag
Postoje 2 vrste telefona : Nokia i ostali
Postoje 2 vrste konzola : Sony i ostali
Postoje 2 vrste automobila : Alfa i ostali
Korisnikov avatar
erdeljan
BANOVAN
Contact:
Garaža: Beli fijaker
Lokacija: Malmo
Postovi: 9404
Pridružio se: Ned Dec 26, 2010 10:54 am

Re: 33 Stradale

Čet Feb 23, 2012 10:54 pm

Pa ti ne prestajes da mislis o Alfi! Moze se reci da ti zivis Alfa Romeo! Skidam kapu! :drink
Ja imam sve što mi treba: Parče zemlje, komad neba, koru hleba, i nekog' gore što me gleda!
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4319
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Re: 33 Stradale

Čet Feb 23, 2012 11:03 pm

Urbana legenda je to, naravno. Dosta je sto imaju Montreala, 8C i 2 SZ.
Acqua-Olio-Benzina

Povratak na “Alfa Romeo Classico”