Brazilska Alfa - Fábrica Nacional de Motores

Ikone na točkovima. Šampioni na stazama.
Saznajte kako su se kovali trkački geni.
Korisnikov avatar
sErGiO
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156SW 1.8TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 5764
Pridružio se: Pon Nov 24, 2008 3:11 pm

Brazilska Alfa - Fábrica Nacional de Motores

Pet Maj 31, 2013 10:16 am

Možda niste znali, Alfa se na neki način proizvodila u Brazilu...

Fábrica Nacional de Motores (FNM) je brazilska kompanija koja se bavila proizvodnjom automobila i kamiona između 1942. i 1988. godine.

Slika

Godine 1952. potpisan je ugovor sa Alfa Romeom po kojem je počela proizvodnja Alfinih komercijalnih vozila. Između 1956. i 1960. godine FNM je proizvela oko 15000 teških kamiona a bavila se i proizvodnjom šasija za autobuse.

Slika

1960. godine paleta proizvoda se proširila na putničke automobile pa je tako proizveden auto pod nazivom FNM 2000, što je zapravo bila brazilska verzija Alfa Romea 2000 (serija 102), sedan sa 4 vrata. Motor je bio identičan onom u Alfi, imao je 1975 kubika ali sa manje snage (samo 95 KS u odnosu na Alfinih 105). Ovaj automobil je dobio i naziv JK u čast tadašnjeg predsednika Brazila Juscelino Kubitschek-a koji je i inicirao saradnju FNM-a sa Alfa Romeom.

Slika
Slika Slika Slika

1968 FNM Alfa Romeo JK 2000

Kupe verzija se pojavila na tržištu 1966. godine pod imenom FNM Onça. Ovaj automobil nije pratio dizajn AR-a ali je imalo vrlo elegantnu liniju koja je neodoljivo podsećala na Ford Mustang.

Slika

Slika Slika Slika
FNM Onça

U međuvremenu FNM 2000 je dobijao snažnije motore na čelu sa Turismo Internazionale Modello Brasile (TiMB) sa 130 KS, koji je u to vreme bio snažniji i od Alfinih motora. TiMB verzija je imala i nešto drugačiji izgled od običnog modela:

Slika

Isti dizajn je korišćen i za kasniji model FNM 2150, sa nekim razlikama u detaljima.

Godine 1968. Alfa Romeo je postao većinski vlasnik kompanije FNM, a već sledeće godine se pojavio FNM 2150. Za ovaj model je povećana zapremina, četvorocilindričnog motora sa dve bregaste osovine na 2132 kubika. Takođe je ubačen petostepeni manuelni menjač umesto četvorostepenog koji je korišćen u modelu 2000. Ovaj model je bio u proizvodnji od 1969-1974. godine.

Godine 1971. pojavljuje se novi kupe pod nazivom Furia GT 2150, baziran na šasiji FNM/JK 2150. Automobil je dizajnirao brazilski dizajner Toni Bianco. Na žalost svih ljubitelja automobilizma, ovaj model je proizveden u svega nekoliko primeraka.

Slika

Slika

Slika

Godine 1974. FNM je prestao da stavlja svoj bedž na automobile a proizvodnja je nastavljena pod nazivom Alfa Romeo. Te godine je na tržiše izašao model Alfa Romeo 2300, koji izgledom neodoljivo podseća na Alfettu ali je veći auto (41 cm duži i 7cm širi). Ovaj model je zapravo bio postavljen na platformu nešto starijeg Alfa Romea 1900. Za razliku od Alfette koja je imala Transaxle ovaj auto je imao menjač koji je postavljen pored samog motora. Motor je dodatno povećan na 2310 kubika i imao je snagu od oko 140 KS i maksimalnu brzinu od 170 km/h.
Ovaj model je u manje više istom obliku proizvođen sve do 1986. godine a godinu dana ranije je preimenovan u Alfa Romeo 85.
Pod nazivom Alfa Romeo Rio ovaj auto je na kratko ponuđen i evropskom tržištu 1981. godine a prodato je oko 600 primeraka.

Slika Slika Slika
Alfa Romeo Rio

Kada je 1986. godine Alfa Romeo otišao u ruke Fiata FNM je prestao da proizvodi automobile i nastavio da se bavi komercijalnim vozilima pod firmom Iveco.

Izvor:
Wikipedia
Alfisti.hr
Italiaspeed.com
Purezza di linea e prefezione del meccanismo - Alfa Romeo
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
Korisnikov avatar
sErGiO
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156SW 1.8TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 5764
Pridružio se: Pon Nov 24, 2008 3:11 pm

Re: Brazilska Alfa - Fábrica Nacional de Motores

Pet Maj 31, 2013 11:55 am

Slika Slika Slika

Slika Slika Slika

Slika Slika Slika

Slika Slika Slika

Slika Slika Slika

Slika Slika Slika
Purezza di linea e prefezione del meccanismo - Alfa Romeo
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
Korisnikov avatar
sErGiO
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156SW 1.8TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 5764
Pridružio se: Pon Nov 24, 2008 3:11 pm

Re: Brazilska Alfa - Fábrica Nacional de Motores

Pet Maj 31, 2013 12:01 pm

[youtube]eNAwrpL7CBo[/youtube]

[youtube]0pVpOZvEiOQ[/youtube]

[youtube]w0iaLakmMgc[/youtube]
Purezza di linea e prefezione del meccanismo - Alfa Romeo
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
Korisnikov avatar
sErGiO
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 156SW 1.8TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 5764
Pridružio se: Pon Nov 24, 2008 3:11 pm

Re: Brazilska Alfa - Fábrica Nacional de Motores

Pet Maj 31, 2013 12:01 pm

Slika

Slika

Slika
Purezza di linea e prefezione del meccanismo - Alfa Romeo
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
Korisnikov avatar
vojaalfa
Drug Član
Drug Član
Garaža: 156 1.8TS SW
Lokacija: Beograd
Lokacija: Bgd-Zarkovo
Postovi: 2009
Pridružio se: Pon Dec 01, 2008 3:42 pm

Re: Brazilska Alfa - Fábrica Nacional de Motores

Sub Jun 01, 2013 1:28 am

Ova crvena je prilično ružan auto mada ideja uopšte nije loša.

Povratak na “Alfa Romeo Classico”