pre svega pozdrav svima...
imam mali problem za koj se nadam da mi neko sa foruma moze pomoci. vozim alfu 146 boxer 1.4 95-to god i od nedavno imam problem sa paljenjem. ovako pali na pola kljuca sve lepo radi, ali ponekad se auto ugasi sam od sebe dok radi u leru npr, i ne j...e zivu silu kasnije, posle kontakta ne daje znake zivota na ponovni okret kljuca. znaci kontakt se da i prodje provera brizgaljki ali na okret kljuca koj bi trebalo da upali auto se ne desi nista
kad skinem kleme sa akumulatora i vratim, normalno se upali i radi...
da li iko zna o cemu je rec, i na sta bi trebalo da obratim paznju?
hvala unapred
paljenje...
- TheWickerMan
- Administrator
- Garaža: Alfa Giulietta 1.4 TCT
Lancia Delta III 1.4 T-Jet - Lokacija: Stuttgart-Kraljevo
Post
Re: paljenje...
Jel' se čuje da zuji pumpa za gorivo?
EDIT. Sad pročitah malo bolje, jel vergla ili baš ništa?
EDIT. Sad pročitah malo bolje, jel vergla ili baš ništa?
- boza146
- Garaža: Alfa Romeo 146 1.4 boxer
- Lokacija: Pancevo
Post
Re: paljenje...
nista...
sumljam na neki kvar u kompu, jer prilikom skidanja klema se restartuje i sve opet radi...
sumljam na neki kvar u kompu, jer prilikom skidanja klema se restartuje i sve opet radi...
+ = LOVE!!!
- boza146
- Garaža: Alfa Romeo 146 1.4 boxer
- Lokacija: Pancevo
Post
Re: paljenje...
moze li neko da mi preporuci gde ima jeftino kacenje na kompjuter?
i da li je moguce da riknjava alnanser? na gurku pali bez problema...
i da li je moguce da riknjava alnanser? na gurku pali bez problema...
+ = LOVE!!!
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
Re: paljenje...
ako ni ne vergla, niti se ista cuje, onda su ti korodirali ili patinirali konektori na instalaciji, pa struja koja treba da dodje do automata na elektropokretacu (zvanom anlaser) nije dovoljna. a simptom se javlja kao ona zaba iz crtanog filma...
u Alfi su kao i na mnogim drugim kolima to glupavo napravili da od akumulatora preko kontakt brave ide struja 12A. kad se stavi relej koji preusmeri 12V sa akumulatora direktno u automat, a samo se pobudjuje preko kontakt brave, svaki put ces zavrglati motor. tada ne ide 12A kroz bravu vec 12mA sto ce proci ne znam kakvi da su ti konektori na instalaciji.
to je intervencija koja kod dobrog elektricara traje pola sata sa sve termobuzirima, izgleda kao san radi kao sat, a kosta par stotina dinara...
u Alfi su kao i na mnogim drugim kolima to glupavo napravili da od akumulatora preko kontakt brave ide struja 12A. kad se stavi relej koji preusmeri 12V sa akumulatora direktno u automat, a samo se pobudjuje preko kontakt brave, svaki put ces zavrglati motor. tada ne ide 12A kroz bravu vec 12mA sto ce proci ne znam kakvi da su ti konektori na instalaciji.
to je intervencija koja kod dobrog elektricara traje pola sata sa sve termobuzirima, izgleda kao san radi kao sat, a kosta par stotina dinara...
- SCHUMACHER
- Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V - Lokacija: PODGORICA
- Lokacija: PODGORICA
Post
Re: paljenje...
Isti problem imam i ja na 155:Barem jedan put mjesecno mi se desi da pumpa odradi,okrenem kljuc i nista...Dodjem nakon pola sata,pokusam ponovo,auto upali bez problema
Dje se nalaze na 155 TS 8V ti konektori,jer sam i ja pomislio da anlaser uopste ne dobija "pobudu"...
Dje se nalaze na 155 TS 8V ti konektori,jer sam i ja pomislio da anlaser uopste ne dobija "pobudu"...
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
Re: paljenje...
Idi kod elektricara, to je uobicajen problem. Jedan relej i resena stvar. Konektore i ne diras...
Sent from my Wildfire using Tapatalk
Sent from my Wildfire using Tapatalk
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: paljenje...
meni se to nikad nije desilo sem kad mi je stari akumulator ispustao dusu ali korisna informacija za prevenciju problema, bas cu da vidim sa ovim ortakom elektricarem dal je upoznat sa ovim i da mi to odradi
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
Re: paljenje...
mrzi me da crtam, nisam slikao kad je radjeno.
*evo moje price:
zeznulo me prvi put kad sam isao na dalek put. prodjem granicu super, zaustavimo se iza da malo predahnemo, i kad sam se vratio da krenem nece da cuje. nista. kao da nisam ni okrenuo kljuc...
i da stvar bude jos gora, najvise se javljalo kad se sve te instalacije razgreju i popuste kontakti, posle nekoliko stotina km voznje leti. remontovao sam anlaser jer mu je bilo vreme, vozio se bez ikakvih problema startovao svaki put 10 meseci, ali sledece putovanje - opet. a kad se ohladi, auto pali ko mina bez ikakvih problema.
sacekam pakleni dan da bih nekako izazvao kvar i tako dodjem do elektricara i na srecu kad sam ugasio - nije upalio. on za minut ispitivanja shvati u cemu je stvar, ugradi mi relej jako elegantno kao da je fabricki i onda mi je objasnio sta se desilo, ono sto sam napisao u svom prvom postu u ovoj temi.
struja ide od akumulatora kroz nekoliko konektora do same konakt brave, pa kad okrenete kljuc - natrag, preko istih onih nekoliko konektora sve do automata na anlaseru. on sluzi da odradi dve stvari: prvo, da izbaci osovinu sa zupcanikom i uzupci je sa zamajcem motora i drugo, da kratkospoji struju koja ide crvenim najdebljim kablom direktno sa akumulatora na namotaje anlasera koji pocinje da vrti.
e, sad.
umesto da ide preko svih tih konektora do brave i natrag pa u automat, struja ide direktno sa akumulatora preko releja na automat. nema gde da zataji. a ona instalacija koja je ranije sluzila za tu jaku struju sad sluzi samo kao signal za relej! genijalno.
relej kosta par stotina dinara, ruke majstora koliko ga castite. zaista nije skupa prepravka a trajnost joj je prakticno vecita.
*evo moje price:
zeznulo me prvi put kad sam isao na dalek put. prodjem granicu super, zaustavimo se iza da malo predahnemo, i kad sam se vratio da krenem nece da cuje. nista. kao da nisam ni okrenuo kljuc...
i da stvar bude jos gora, najvise se javljalo kad se sve te instalacije razgreju i popuste kontakti, posle nekoliko stotina km voznje leti. remontovao sam anlaser jer mu je bilo vreme, vozio se bez ikakvih problema startovao svaki put 10 meseci, ali sledece putovanje - opet. a kad se ohladi, auto pali ko mina bez ikakvih problema.
sacekam pakleni dan da bih nekako izazvao kvar i tako dodjem do elektricara i na srecu kad sam ugasio - nije upalio. on za minut ispitivanja shvati u cemu je stvar, ugradi mi relej jako elegantno kao da je fabricki i onda mi je objasnio sta se desilo, ono sto sam napisao u svom prvom postu u ovoj temi.
struja ide od akumulatora kroz nekoliko konektora do same konakt brave, pa kad okrenete kljuc - natrag, preko istih onih nekoliko konektora sve do automata na anlaseru. on sluzi da odradi dve stvari: prvo, da izbaci osovinu sa zupcanikom i uzupci je sa zamajcem motora i drugo, da kratkospoji struju koja ide crvenim najdebljim kablom direktno sa akumulatora na namotaje anlasera koji pocinje da vrti.
e, sad.
umesto da ide preko svih tih konektora do brave i natrag pa u automat, struja ide direktno sa akumulatora preko releja na automat. nema gde da zataji. a ona instalacija koja je ranije sluzila za tu jaku struju sad sluzi samo kao signal za relej! genijalno.
relej kosta par stotina dinara, ruke majstora koliko ga castite. zaista nije skupa prepravka a trajnost joj je prakticno vecita.
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
Re: paljenje...
*ako vam se cuje samo "TK", automat je izbacio ali su cetkice potrosene...
*ako vam se cuje kako vrti anlaser nekom ludom brzinom, polomila se poluga koja treba da izbaci zupcanik...
*ako se muci a dobar vam je akumulator, cuje se nesto kao "VU...VU...VU" verovatno su kontakti patinirali i cetkice dotrajale, a i lezajevi (biksne) su malo zaribale... tada se i lampice utisaju skroz dok su one pauze u verglanju.
***u slucaju o kom sam pisao, nista se ne desava, kao da ste dali kontakt i niste ni okrenuli dalje kljuc. postoji jos jedna stvar, ali se veoma retko desava, a to je da je crkao kontakt prekidac na samoj bravi.
*ako vam se cuje kako vrti anlaser nekom ludom brzinom, polomila se poluga koja treba da izbaci zupcanik...
*ako se muci a dobar vam je akumulator, cuje se nesto kao "VU...VU...VU" verovatno su kontakti patinirali i cetkice dotrajale, a i lezajevi (biksne) su malo zaribale... tada se i lampice utisaju skroz dok su one pauze u verglanju.
***u slucaju o kom sam pisao, nista se ne desava, kao da ste dali kontakt i niste ni okrenuli dalje kljuc. postoji jos jedna stvar, ali se veoma retko desava, a to je da je crkao kontakt prekidac na samoj bravi.
- SCHUMACHER
- Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V - Lokacija: PODGORICA
- Lokacija: PODGORICA
Post
Re: paljenje...
Meni je onda potreban relej...Hvala Deki
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
- boza146
- Garaža: Alfa Romeo 146 1.4 boxer
- Lokacija: Pancevo
Post
Re: paljenje...
hvala svima na odgovorima. probacu sam da odradim ovo sto je deki preporucio, mislim da nije neka nauka. koliko sam shvatio sve sto trebam da odradim je da iskoristim staru instalaciju za paljenje kao signal releju da pusti struju do anlasera i to je to?
+ = LOVE!!!
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
Re: paljenje...
tako je
*ako nisi iskusan sa instalacijama, odnosno nemas kvalitetne zice, bolje prepusti to elektricaru nek sve lepo izoluje. to je zahtevna instalacija sto se tice jacine struje i izolacije, samo to...
*ako nisi iskusan sa instalacijama, odnosno nemas kvalitetne zice, bolje prepusti to elektricaru nek sve lepo izoluje. to je zahtevna instalacija sto se tice jacine struje i izolacije, samo to...
- boza146
- Garaža: Alfa Romeo 146 1.4 boxer
- Lokacija: Pancevo
- boza146
- Garaža: Alfa Romeo 146 1.4 boxer
- Lokacija: Pancevo
Post
Re: paljenje...
evo ovako...problem se vratio i nakon ubacivanja releja samo sad nece da zavergla uopste. jedini nacin da upalim kola je da ga palim dok je prikacen kablovima za drugi automobil, ali samo dok radi. sad najvise sumnjam na starter(anlaaser), jer mu izgleda treba vise pocetne struje nego sto moj akumulator moze da mu da.
ima li neka posebna procedura kako da ga skinem i pogledam u kakvom su stanju cetkice itd???
hvala u napred...
ima li neka posebna procedura kako da ga skinem i pogledam u kakvom su stanju cetkice itd???
hvala u napred...
+ = LOVE!!!
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
Re: paljenje...
ocisti kontakte na klemama za akumulator i same kleme pa probaj ponovo. ako se cuje CAK a ne vergla onda su cetkice. remont alternatora. biksne, cetkice, kolektor...
- Flavio
- Uprava ARCS
- Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 120 TS
Stilo 80 JTD
Felicia Combi 75 I.E. - Lokacija: Srbistan
- Lokacija: Požarevac
Post
Re: paljenje...
Ispada da ti je anlaser zreo za komplet remont.
Radio sam to (t.j. majstor) pre 2-3 godine i glava ne boli . Koštalo me 30€ sve (nove četkice,biksna/e,obrada rotora i "ruke").
Nzm koja je procedura za skidanje anlasera sa motora na Boxeru mada kapiram da nije težak sex obzirom da motor uzduž stoji.
Radio sam to (t.j. majstor) pre 2-3 godine i glava ne boli . Koštalo me 30€ sve (nove četkice,biksna/e,obrada rotora i "ruke").
Nzm koja je procedura za skidanje anlasera sa motora na Boxeru mada kapiram da nije težak sex obzirom da motor uzduž stoji.
- boza146
- Garaža: Alfa Romeo 146 1.4 boxer
- Lokacija: Pancevo
Post
Re: paljenje...
vidim da ovaj post nije apdejtovan..
problem je bio anlaser..skinuo sam ga, ali tek nakon skidanja usisne glave (bem ti zivot al su ga smestili ). rasklopio ga i dobro ocistio, cetkice su bile ok al je bio mnogo zamascen. posto su i instalacije bile malo labave i korodirale, to sam osmirglao i naprskao wd-om prilkom vracanja.
pali kao mina..
problem je bio anlaser..skinuo sam ga, ali tek nakon skidanja usisne glave (bem ti zivot al su ga smestili ). rasklopio ga i dobro ocistio, cetkice su bile ok al je bio mnogo zamascen. posto su i instalacije bile malo labave i korodirale, to sam osmirglao i naprskao wd-om prilkom vracanja.
pali kao mina..
+ = LOVE!!!
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
- Flavio
- Uprava ARCS
- Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 120 TS
Stilo 80 JTD
Felicia Combi 75 I.E. - Lokacija: Srbistan
- Lokacija: Požarevac