Stranica 61 od 81

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pet Avg 30, 2019 2:17 pm
od DejanGT
Alfanatic napisao: Ono što mene sada najviše zanima jeste ta neka računica i ekološki faktor gde baš nisam siguran da su stvari tako jasne i čiste. Zamislimo na primer da većinu sadašnjih vozila u BG pokreće struja i da najveći broj istih vlasnici tokom noći zakače na električnu mrežu, )

Ti voziš po Beogradu, a auspuh ti je na TE u Obrenovcu... to je napredak tehnologije! Pričaš da se voziš na struju a suštinski se voziš na ugalj. Magija!

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pet Avg 30, 2019 2:30 pm
od Zillgian
Istini za volju, TENT trenutno radi postrojenje za prečišćavanje dimnih gasova, pa će manje da zagađuje :)

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pet Avg 30, 2019 3:19 pm
od Alfanatic
Ko hoće da se malo udubi - sve mu je jasno. Da makar pola postojećih vozila opterete mrežu u isto vreme, eto momentalnog kolapsa sistema, a odakle toliko povećati kapacitete?

Razumem ipak i tu priču koju bogate zemlje sa obiljem pristupačne električne energije guraju. Kanada ima ogromne resurse i može joj se, u USA se najviše i gura trend koji je recimo u prebogatoj i sunčanoj Kaliforniji podignut na nivo moranja i izrugivanja onima koji nisu politički korektni, pojedine evropske zemlje poput Norveške (Skandinavije) takođe bezbolno mogu da prave tranziciju...

Ali kako bezbolno elektrifikovati neku Kinu, Indiju i velik deo manje razvijenog sveta? Dakle opet politiziranje i raslojavanje gde se jedni prave fini i ekološki osvešćeni, dok se suštinski ništa ne rešava. Ipak ovi bogati diktiraju trendove, a proizvođači hteli-ne hteli moraju u to kolo...

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pet Avg 30, 2019 4:25 pm
od Veloce
Zillgian napisao:Istini za volju, TENT trenutno radi postrojenje za prečišćavanje dimnih gasova, pa će manje da zagađuje :)
Džabe, kada ugalj nema dovoljno kalorija obogaćuje se mazutom.. To ne želite da vidite... :banghead:

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pet Avg 30, 2019 4:40 pm
od bnovica
Alfanatic napisao:Ko hoće da se malo udubi - sve mu je jasno. Da makar pola postojećih vozila opterete mrežu u isto vreme, eto momentalnog kolapsa sistema, a odakle toliko povećati kapacitete?


Ali kako bezbolno elektrifikovati neku Kinu, Indiju i velik deo manje razvijenog sveta?
Pretpostavljam da nek umovi u elektroenergetskim sistemima odavno razmisljaju o povecanju kapaciteta i profita. Kako ni povecanje broj EV nece doci preko noci, sto zbog stavova stanovnista, sto zbog postepenog napretka tehnologije i infrastrukture, tako mislim da ce se i kapaciteti mreze povecavati i da ce to sve nekako da dodje na svoje. Mozda gresim...

Sto se tiece konkretno Kine, oni vec uveliko rade na tome, bar u vecim gradovima. Taksa za Sangaj za automobil sa SUS motorom je, verovali ili ne, nesto malo preko 10k eur. Broj hibridnih automobila koji se ovde (Sangaj) moze videti na ulicama je otprilike, 4-5 puta veci u odnosu na Bec, Tesli na svakom koraku. Sad, kad bi se uzimali procenti stvarno ne znam, ali je subjektivni dozivljaj da je stepen elektrifikacije Sangaja znacajno veci nego Beca. A Austrijanci vec vode racuna o ekologiji, zastiti, itd...

Nego, s obzirom na to da ima kolega koji sa odbojnoscu docekuju ovaj prelazak na struju, pitanje je koliko je nas zapravo probalo elektricni auto?
Imao sam priliku da nedavno po gradu probam BMW I3 i ostao sam zapanjen kakav je ono zvrk. Privatno sam tada vozio 159 2.4 JTD i celokupni uzitak je bolji u 159 zbog zvuka petocilindrasa, ali je osecaj ubrzanja uporediv i rekao cak bih kazem na strani malenog I3. A sad da ubacimo u pricu neki EV sa ozbiljnijim performansama.
Da se razumemo, nadam se da cu u skorijoj buducnosti biti vlasnik bezniske alfe, ali kad se uzme u obzir to su minimalne prilike kada se zapravo moze u potpunosti uzivati u voznji, a da su performanse EV po gradu vise neko ok, iz mog ugla prelazak na struju i nece biti toliko crn. :arflag
Elektricni auto 6 dana u nedelji i benziski 2h. S tim sto ce ovaj drugi za 20ak godina biti ozbiljna ekskluziva :)

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pet Avg 30, 2019 4:58 pm
od Raketa
Kinezi vec vise od 10 godine imaju svoje neke marke elektricnih automobila .. a sigurno vec postoji tehnologija za baterije da mogu da prelaze 1000 i vise km sa jednim punjenjem , samo eto drze ovako da bi imali sta “novo” da izmisljaju i povecavaju polako ...

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pet Avg 30, 2019 5:17 pm
od Alfanatic
@ bnovica
Ako gledamo samo ubrzanja i momentalnu isporuku momenta, onda nema šta dalje da tražimo i teško je parirati električarima, ali za mene je vožnja nešto malo više i užitak za sva čula, uključujući zvuk i miris benzina :) Ne negiram prednosti vozila na struju i neka ih vozi kome god to odgovara, ali smeta mi pomodarstvo kome se valja prikloniti odmah i po svaku cenu, kao i prodavanje priče o ekologiji. Ništa drugo.

Mislim da je veći potencijal i čistija priča bila sa gorivnim ćelijama vodonika (što je Starac već spominjao) i rekao bih da je tu Toyota bila prilično odmakla u istraživanjima, ali neko je preko noći prelomio za ovu varijantu. Uveren sam da će starog dobrog SUS motora biti i za 20-30 godina u najvećem broju i pored sve današnje kampanje. Mislilo se i da će jako brzo doći potpuno autonomna vožnja, ali poslednja istraživanja kažu da vozači ne prihvataju baš tako masovno asistencije i da je mnogo duži put do tog cilja koji se takođe agresivno nameće.

Još jednom kažem, ništa nemam protiv svega toga niti sam nešto posebno ugrožen ja i moja benzinska Alfa. Samo bih voleo da neko prizna kako je sve ovo nametanje mode i politika, a teško jedna dirljiva priča upakovana u ekološku oblandu.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pet Avg 30, 2019 9:56 pm
od bums85
DejanGT napisao:
Alfanatic napisao: Ono što mene sada najviše zanima jeste ta neka računica i ekološki faktor gde baš nisam siguran da su stvari tako jasne i čiste. Zamislimo na primer da većinu sadašnjih vozila u BG pokreće struja i da najveći broj istih vlasnici tokom noći zakače na električnu mrežu, )

Ti voziš po Beogradu, a auspuh ti je na TE u Obrenovcu... to je napredak tehnologije! Pričaš da se voziš na struju a suštinski se voziš na ugalj. Magija!
Ne budi na kraj srca, postoje i cistije elktrane, vetar, voda, solarne, nuklearne :D A vozio ili ne elektricni auto ta termoelektrana radi zbog napajanja svega ostalog, tako da elektrifikacija svakako smanjuje zagadjenost jer pored tog uglja koji vec gori ne sagorevas benzin i dizel

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sub Avg 31, 2019 1:28 am
od starac vujadin
Trenutno pričamo o električnim vozilima iz aspekta njihove navodne čistoće tokom eksplotacije. To nema mnogo veze sa tim kakav im je osećaj u vožnji.

Proces nastajanja električne energije je samo jedan aspekt gde se vidi licemeran pristup onih koji zagovaraju uvođenje električnih vozila i kako stvari nisu onakve kakvim se prikazuju. Udeo čistih izvora struje je mizeran u odnosu na celokupne potrebe i zato prljave tehnologije moraju da ostanu aktivne.

No, to možda i nije najgora stvar. Da li ste svesni kako se dolazi do litijuma koji je neophodan za izradu baterija i kakve to sve ima posledice na eko sistem - vodu, vazduh, tlo? Da li znate kolika je potrošnja vode da bi se došlo do litijuma? Da li znate kako se dolazi do kobalta i nikla koji su takođe potrebni da bi se pravile baterije? Da li znsate koliko je svaki do tih metala pojedinačno opasan za okolinu i to na različite načine? Da li znate koliko ja kratak rok trajanja baterija upotrebljavale se one ili ne? Da li znate koliko je komplikovano i skupo skladištenje neupotrelbjivih i istrošenih baterija da one ne bi uništavale okolinu? Da li znate da su te baterije skoro nemoguće za recikliranje? Informišite se i sagledajte stvari u njihovoj suštini, a ne samo u pojavnom obliku.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sub Avg 31, 2019 4:30 am
od bnovica
@ Stari - evo priznajem da ne znam previse o procesu proizvodnje baterija i ruda potrebnih za to. Mogu da potrazim na netu, ali ako imas neki materijal sazet, zamolio bih te da podelis ovde.

Mozda su cisti izvori energije trenutno zanemarljiv proceta u ukupnom udelu, ali i to ce se vremenom menjati.

Ne znam, mozda ja ne vidim dalje od ociju, ali nekako razmisljam da su proizvodjaci automobila vagali i isprobavali razne tehnologije i pristupe i da se s dobrim razlogom prelomilo u korist struje.

Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sub Avg 31, 2019 5:32 am
od interceptor
Da da dobro su vagali i o naravno odlučili čisto ekonomski i sve to lepo upakovali u "ekološku" priču.Sve što je starac napisao je 100% tačno i el. vozila.samo izmeštaju zagadjenje iz urbanih sredina. Neko će reći da je i to dovoljno...ako se ne sagledava šira slika.Inače i proizvodnja el.automobila (i svega potrebnog za njih) još uvek proizvodi mnogo više co2 nego proizvodnja dizela.Sve je to oko el.vozila samo trend i nije održivo rešenje,to nije samo moje mišljenje već mnogi stručnjaci u svetu to kažu i za sada gorivne ćelije deluju kao prava budućnost ali one su još uvek ostavljene pomstrani dok se ne "iscedi" ideja sa el.vozilima.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sub Avg 31, 2019 6:44 am
od range
U pravu je Starac 1/1. To izgleda otprilike ovako:

https://www.washingtonpost.com/news/in- ... edirect=on

I to je slika koju ja posto pojedem svoj veganski dorucak, sednem u svoj ekoloski auto i odem da radim svoj posao jednostavno ne zelim da vidim. A mogu, jer ta slika postoji u Kongu, Indoneziji, Kolumbiji... a svi znamo sto je daleko od EU/USA - daleko od srca.
Slicna licemerstina je bila sa etanolom: Brazil je posekao ogromne sume ne bi li zasadio kukuruz. I samim nim neto efekat CO2 (posto secenje sume otpusta uskladjeni CO2 u atmosferu) je bio negativan.
Moze tu da se drobi o zastiti okoline koliko hocemo, ali cela prica nema veze sa tim. Ja prvi ni ne razmisljam o EV sve dok pricamo o suludim cenama i dometu od 300km. Da finansiram mentola koji salje raketu na Mars time sto cu da kupim njegovo precenjeno vozilo - ne u ovom zivotu.
Kada gorivo bude preskupo, porezi na SUS preveliki a EV zaista budu prikladna zamena, sta da radimo... svi cemo voziti EV. Srecniji ce imati petrol u garazi, oni manje youtube i to je to.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sub Avg 31, 2019 1:13 pm
od Alfanatic
Nije problem da sve te tehnologije postoje paralelno i da svako bira kako mu odgovara. Pa da električnih vozila bude onoliko koliko resursi dozvoljavaju. Problem su direktive, zabrane, administrativno uvođenje taksi, proterivanje i nasilno menjanje postojećeg stanja bez da je alternativa spremna u smislu dovoljno električne energije iz obnovljivih izbora, odgovarajuće autonomije, infrastrukture,..., pa do bezbednog odlaganja otpada. To je ono što smeta u celoj priči, a ne vozila na struju. Hajde da preko noći sve zabranimo i proteramo, pa da se svi lepo voze čisto i ekološki osvešćeno. E to može da se prodaje samo nekome ko neće ili ne može da skapira suštinu...

Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sub Avg 31, 2019 2:04 pm
od interceptor
Svet teži nečemu što je lepo simbolično prikazano u filmskoj franšizi "hunger games" Bogati delovi sveta se baškare u luksuzu i izmišljaju kojekakve gluposti a siromašni distrikti (u realnosti zemlje trećeg sveta) to plaćaju i omogućuju bez da se nešto pitaju.Samo u realnosti se to neće rešavati kao tamo.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sub Avg 31, 2019 2:33 pm
od Raketa
Negde sam procitao da proizvidnja EV zagadi okolinu onoliko koliko auto sa sus motorom zagadi sa proizvodnjom i voznjom do 160 000km .. znaci Ev vozilo je zagadilo cim izadje iz fabrike kao auto koji je presao 160 000km ..

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pet Sep 06, 2019 9:36 am
od 2600
Press materijal FIM-CISL sindikata u vezi ulaganja u Pomigliano u visini od skoro milijardu eura:
https://www.fim-cisl.it/2019/09/04/bent ... u-cassino/

Kaže da je dio ulaganja Panda mild hybrid koja dolazi sljedeće godine.

Što se tiče ulaganja za Alfin kompaktni SUV ona su počela već prošlog mjeseca postavljanjem nove generacije robota za lakirnicu. Daljnja ulaganja će biti kroz sljedećih par mjeseci u raznim odjelima tvornice. Npr. novi kalupi, montaža...

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pet Sep 06, 2019 4:58 pm
od Alfanatic
Izgleda da je zvanično, restilizacija Giulie i Stelvia u novembru...

[video][/video]

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sub Sep 07, 2019 9:03 am
od 2600
Ne, to nije MCA. To je samo MY20 koja donosi razne novosti u interijeru i tehnološke novosti.

MCA je na redu za najmanje godinu dana.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sub Sep 07, 2019 11:44 am
od Alfanatic
Kako god, neko peglanje sledi, a prvo se rešava ono najvažnije - ekrani, infotainment, asistencije...

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sub Sep 07, 2019 12:20 pm
od 2600
Još više će sa MCA, recimo skroz novi i infotainment i tek će tada neke stvari biti riješene.

A vjerujem da će doći i još ADAS-a.

Naravno i nova motorizacija dolazi tada. Biti će nešto MHEV i PHEV noviteta.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Ned Sep 29, 2019 11:30 am
od 2600
ePT MHEV BSG 48V GME HO
mag 2019 – presente
ePT MHEV Maserati D-UV (M182) & Ghibli (M157.)



ePT AWD system for BEV 800V Maserati M189 GranTurismo/ GranCabrio
mag 2019 – presente
ePT All wheel drive Maserati M189 Gran Turismo/Gran Cabrio BEV 800V.



Transmission for M240 Maserati Sport DCT electrified 8 speeds
mag 2019 – presente
New Transmission DCT electrify 8 speed for New M240 BEV Sport.



Transmission ZF gen IV 8P80PH (MHEV)
mag 2019 – presente
Transmission ZF Gen IV 8HP80HP for Maserati M189 Gran Turismo Gran Cabrio, Alfa Romeo Stelvio, Alfa Romeo Giulia.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pon Okt 07, 2019 10:44 pm
od 2600
Uskoro bi trebala započeti proizvodnja V6 90° motora u Termoliu. Ovaj je za Maserati M240 i trebao bi imati 630-640 KS.

Koliko imam informaciju odobren je novi model za Alfu. Znači model nakon Tonalea.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Uto Okt 08, 2019 12:24 pm
od DejanCA
pricamo o istoj zapremini?

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Uto Okt 08, 2019 12:52 pm
od 2600
Koliko znam ista ili jako slična, svakako trebala bi biti do 3 litre.

Maserati M240 je ono što je u zadnjem poslovnom planu bila Alfa 8C. Prebacili su ga kod Maseratia. Auto bi koliko znam trebalo imati blizu 800 KS jer će sprijeda imati električni motor u stilu Ferraria SF90.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Uto Okt 08, 2019 1:03 pm
od 2600
Slika

Slika

Slika