Stranica 52 od 81

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Čet Mar 29, 2018 12:14 am
od DejanGT
Mislim da vi celu stvar posmatrate vrlo plitko i jednodimenzionalno. Jeste li čuli za termin "kreativno knjigovotstvo".

Verujem da jako mali broj ljudi i u samom FCA zapravo zna šta im donosi a šta gubi pare. Drugo, ti se parametri konstantno menjaju tokom vremena pa je o tome raspravljati malo jalovo. Treće, različite stvari im donose profit iz različitih razloga. Četvrto, uvek se nađe način da u papirima prikažeš ono što ti u tom trenutku odgovara, pa jednu priču pričaš poreskoj upravi a drugu potencijalnim investitorima, treću dobavljačima a četvrtu kupcima. Što bi vi jedini slepo verovali u sve brojke koje FCA prate?

Činjenica je da je Fiat kupio Chrysler a ne Chrysler Fiat, pa se na osnovu toga može zaključiti da je ipak fića kupio džip a ne džip fiću :)

A ako su pare i stigle iz Južne Amerike, stigle su od tehnologije koja je prethodnu deceniju izraubovana u Evropi, pa se opet može zaključiti da sve ipak potiče iz Evrope. Nisu ni Uno ni Palio pali s marsa. Jedan je u Evropi potrošen pa preseljen, a drugi je i nastao od raznih otpadaka sa idejom da se upotrebe za "siromašna tržišta u razvoju".

Saberi-oduzmi, koliko god se oni ložili da su globalni igrači, Fiat je ipak italijanska firma čiji svi uspesi i krahovi na kraju balade ipak potiču iz Italije i iz italijanskog načina razmišljanja.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Čet Mar 29, 2018 12:57 pm
od 2600
DejanGT napisao:Mislim da vi celu stvar posmatrate vrlo plitko i jednodimenzionalno. Jeste li čuli za termin "kreativno knjigovotstvo".
Ide li to baš tako jednostavno? Da, R&D se može prikazati na jednu diviziju, a da plodove uživa neka treća. Mnogi Amerikanci misle da je radi toga Maserati u plusu. Ali eto u tom primjeru su u krivu, to je provučeno preko Maseratia.

Da ne govorim kako u Americi ima SEC koji jedva čeka regirati na bilo kakve nepravilnosti. Da, i njima se dogode sranja.
DejanGT napisao:Saberi-oduzmi, koliko god se oni ložili da su globalni igrači, Fiat je ipak italijanska firma čiji svi uspesi i krahovi na kraju balade ipak potiču iz Italije i iz italijanskog načina razmišljanja.
Marchionne je Kanađanin. Odrastao i školovao se tamo, prve poslove ima tamo. Čini mi se da sa talijanskom firmom nije imao doticaja prije svoga 50. i nekog rođendana.
Operacije vode Nijemci, Britanci, Kanađani, Amerikanci. Talijani su manjina. Nema Talijana na čeku nekog branda.
https://www.fcagroup.com/en-US/group/go ... fault.aspx

No možemo reći da je Fiat, tada FGA, upala u govna radi Talijana.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Čet Apr 05, 2018 8:13 pm
od 2600
Objavili planove o odvajanju Magneti Marellia.

https://www.fcagroup.com/en-us/media_ce ... relli.aspx

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pet Apr 06, 2018 9:05 am
od Plexform
2600 napisao:Objavili planove o odvajanju Magneti Marellia.

https://www.fcagroup.com/en-us/media_ce ... relli.aspx
To mi ne deluje kao dobra vest?

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pon Maj 07, 2018 11:10 am
od 2600
Zadnjih dana su velike rotacije menadžment u FCA, tehnički dio je isto jako aktivan

Roberto Fedeli dosadašnji CTO Alfe i Maseratia je glavni u novom globalnom Odjelu za inovacije.
Fedeli je imao kratki boravak u BMW-u, a prije toga je radio za Ferrari.

Joe Grace novi šef razvoja za Alfu i Maserati. On je do sada bio glavni odgovorni za globalne arhitekture u FCA.

Njegovo mjesto je preuzeo Tom Cowing.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sre Maj 09, 2018 2:15 pm
od 2600
Čitam upravo.

Nakon 33 godine zamjena za FIRE u Europi.

FCA je na Motor Symposium u Beču pokazala nove GSE motore. GSE T3(1.0) sa maksimalnom snagom 120 Ks uz 190 Nm, odnosno GSE T4 (1.33 sa maksimalnom snagom 180 KS uz 270 Nm. Oba imaju GDI na 200 bara, 4 ventila po cilindru, i MultiAir 2. generacije. Masa za manji je 91 kg, a za veći 110 kg.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sre Maj 16, 2018 12:00 pm
od 2600
Čitali ste ovih dana Ilo Sole 24 Ore ili Autocar. Priču o novim modelima. Na dobrom su tragu. No nije sve točno. Ne koliko ja znam. Naravno vidjet ćemo 1.6. sve službeno. I što je bilo pogrešno i što točno.

Mislim da sam postavio jednu slikicu ima već neko vrijeme:
Slika

Prvo o budućim motorima. Alfa-Maserati R&D prije svega radi na P2 mild hybrid i BEV (Alfieri ?) rješenjima. Naravno mogu koristiti i druge tehnologije kao što su PHEV i P0 mild hybrid.
No V6 sa 650 KS i 2.0 350 KS motori bi koliko znam trebali imati e-turbo i biti P2 mild hybridi. Za drugog vjerujem da su mijenjali tehnologije tokom razvoja.

Kompaktni crossover. Izgleda da su se na koncu odlučili za Giorgio platformu. I to je sada unikat u segmentu što se tiče stražnjeg pogona. Ali moje je mišljenje da ne smiju pogriješiti sa ponudom prostora na stražnjoj klupi i sa kapacitetom prtljažnika. To je jako bitno u ovoj klasi kod europskog kupca. Ipak je trend da premium SUV/crossover C segmenta sve češće mijenja karavan iz premium D segmenta.

Za 6C... Primam konfliktne informacije. Biti će Giulia Coupe, biti će 6C, biti će oba. U ovo zadnje iskreno ne vjerujem. Svakako je plan da ima motor sa 650 KS. Doduše dio plana ovisi i o Maserati Alfieriu. Je li Alfieri isključivo BEV ili će biti verzija sa ICE?

E-SUV. Ovo je vrlo jednostavno. Jedna stvar je jako interesantna. Izaći će u slično vrijeme kao sljedeći Grand Cherokee. Jesu li direktno povezani? Ne znam. Ali nije sa 7 sjedala, sigurno ne pravih komodnih 7 sjedala. Zapravo "izvor" je rekao za priču o 7 sjedala "sranje". Neki mediju guraju priču o konkurentu Audiu Q7, zato ovo o 7 sjedala.

Za limuzinu/coupe sa 5 vrata. To je vrlo vjerojatno model E segmenta. Nije prioritet kao ovi gore. I to bi trebalo napokon zamijeniti Alfu 166.
"Izvor" kaže da je veličina između A5 Sportback i Panamere. A5 Sportback sada ima 4.75 (ranije 4.71) metara, a Panamera 5.05 metara.
Znamo da je Giorgio platforma efikasno pakiranje za RWD i znamo da V8 nije u planu tako da će to pomoći sa aspekta pakiranja.

B-SUV je u nekim planovima. Giulietta nema zeleno svjetlo, još ne.

Sada samo čekamo 1.6. da vidimo što je službeno, a što ne.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sre Maj 30, 2018 7:41 pm
od 2600
Od sada će Alfa i Maserati biti u financijskim izvještajima kao jedna divizija. Ja bih rekao nije neočekivano mada sam očekivao da će Alfu samostalno tu gurnuti.

Bar tako kažu Talijani:
Fca, un'unica divisione per Alfa e Maserati (at http://www.repubblica.it/economia/finan ... 11-S3.2-T1 )

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pet Jun 01, 2018 10:41 am
od 2600

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pet Jun 01, 2018 1:56 pm
od RatkoM
Bilo bi lepo da u C segmentu naprave nešto po veličini slično 156-ci ili Delti. Nešto što može da posluži kao porodični auto, a da ne bude preteško, preveliko i skupo.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pet Jun 01, 2018 3:33 pm
od Dulajo
Je l to znaci kraj za 4C i Mita?

Sta je ovo MCA?

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pet Jun 01, 2018 8:42 pm
od Zika
Bolje da naprave ovakav i jeftin coupe. Imaju delove iz braka sa Mercedesom.

Slika

Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pet Jun 01, 2018 9:02 pm
od nidza
Nema Alfa i jeftino. Pozicioniraju je premium i biće sve veoma skupo. Mislim da nema potrebe više da ponavljamo.

Na čijoj god koncernskoj platformi da naprave i koliko god jeftino njima bilo, biće skupa verzija sa Alfa znakom.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sub Jun 02, 2018 12:50 am
od alonso14
Samo da naprave to kvalitetno..bez reklamacija..opoziva..stvari koje najvise para im izvlace.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Sub Jun 02, 2018 12:07 pm
od 2600
GTV, i 2 SUV-a su izrazito izvjesni modeli. A ovo ostalo... LWB modeli su ionako za Kinu.


Izrazito je bitan plan elektrifikacije i koje će se tehnologije koristiti. Mislim na cijelu FCA grupaciju.

Slika

Slika

Slika

Slika

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Ned Jun 03, 2018 9:18 pm
od ForestGump
Ovo su 4 opcije električne hibridizacije vozila (SUS + EM) . Imao sam prilike da vidim novi Renault Scenic4 sa opcijom P1F 12V na motoru 1.5dCi. Vrlo interesantna tehnologija. Sve u svemu, Toyota je u ovom segmentu benchmark jer je prvi Prius nastao pre cca 20 godina. Vozio sam se pre par meseci s kraja na kraj Pariza u hibrid-Avensisu i vrlo sam se prijatno iznenadio kako taj automobil lepo radi i lepo ide. Pariski taksisti masovno voze Toyotine hibride.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pon Jun 04, 2018 11:04 am
od Djo83
Sri Lanka recimo, zemlja sa manjim standardom i manjom razvijenoscu od srbije, ima ogroman procenat hibridih vozila, po mojoj proceni preko 50%. Zive od turizma i ovo im je najbitniji faktor da smanje zagadjenje. Sve se moze :). Dominiraju naravno Japanci i to Toyota i Honda, ali ima i puno Reno-a, verovatno preko Nissan mreze.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pon Jun 04, 2018 11:29 am
od Zika
nidza napisao:Nema Alfa i jeftino. Pozicioniraju je premium i biće sve veoma skupo. Mislim da nema potrebe više da ponavljamo.

Na čijoj god koncernskoj platformi da naprave i koliko god jeftino njima bilo, biće skupa verzija sa Alfa znakom.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Giulia je već u minusu i to čitava petina (-20%) manje prodatih u evropi. Za Stelvio tek sledeća godina će biti pravi benchmark. MiTo se očigledno ukida a Giulietta koja kao da čeka sudbinu Bravo/Delta u još goroj poziciji. Godišnja prodaja daleko ispod jednomesečne za osnovni Golf sa tendencijom dvocifrenog pada.
Toliko o guranju među premijum modele.

Prazna kasa se debelo prazni , planovi kasne ili se unedogled odlažu.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pon Jun 04, 2018 12:01 pm
od 2600
A u pm. Pa kakva prazna kasa? Što ti misliš da lažiraju financijske rezultati?

Podsjećam da su financijski rezultati za FCA nikad bolji. Trend je da postanu još bolji.

I kažeš nema se. LOL

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pon Jun 04, 2018 2:51 pm
od 2600
Pošto je izvjesno da Giulietta dobiva facelift, ovaj put malo žešći, ovo je vjerojatno bitno i za nju.

Na Torino Auto Showu dolazi MY2019 Jeep Renegadea. To bi bio facelift.

Novost su motori 1.0 turbo sa 120 KS odnosno 1.3 sa 150 i 180 KS.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pon Jun 04, 2018 3:07 pm
od nidza
Zar ne treba Đulijeta na novu platformu?

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Uto Jun 05, 2018 9:23 am
od Zika
Giulietta navodno ostaje do 2022. a po iskustvu teraće i do 2025.

Kad imaju toliko para što ne menjaju stare modele za koje nema interesovanja ? Što se stalo sa razvojem ?
U zadnje vreme proređuju modele kao što su uradili sa Lancia-om.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Uto Jun 05, 2018 9:31 am
od Djo83
FCA mozda ima para, ali je pitanje dokle ce profit od drugih marki prelivati na Alfu... meni je i dalje tesko da poverujem da Alfa pravi profit sa tako slabim brojkama prodaje... Sve se cesce mogu videti Giulije i na nasim putevima bar jednom u 10 dana naletim na jednu po NS i zaista u obicnim verzijama da ne znam sta je u pitanju ne bih je ni primetio na putu, dizajn je toliko napredovao i kod nekih drugih marki, sve je prepuno kopiranja da mislim da je danas nemoguce napraviti auto koji ne pripada super-hiper kategoriji a da bude vauuuu kako su to bile 156 i 159... secam se kad sam prvi put video 159 ZG table negde 2005/6 u NS nije mi bilo dobro... Stelvio mi takodje ne izgleda nista spec uzivo u odnosu na konkurente, cak mi Jaguar F pace izgleda skladnije i bolje...

sta kod ko mislio, dizajn je bio Alfin glavni adut i veliko odudaranje od svega drugog na ulicama i to se bar po mom utisku definitivno izgubilo...

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Uto Jun 05, 2018 9:39 am
od nidza
Mislim da si malo prestrog, izdvaja se Alfa i dalje. Moj mlađi sin nepogrešivo prepoznaje Alfe na ulici, i stare i nove, iako on našu Alfu ne pamti, te nema neku povezanost tog tipa. Deca su odličan parametar za ovakve dileme.

Druge neke stvari su tu problem, ali mislim da su na dobrom putu. Đulija nije auto koji će da ih vrati iz mrtvih, samo je otvorila vrata, krosoveri će da naprave momentum.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Uto Jun 05, 2018 2:30 pm
od DejanGT
Djo83 napisao:FCA mozda ima para, ali je pitanje dokle ce profit od drugih marki prelivati na Alfu...
Alfa Romeo je samo jedan ukus kompanije FCA kao što je Schweppes Bitter Lemon danas samo jedan ukus kompanije Coca-Cola. Drugim rečima, ništa FCA ne preliva iz jedne marke u drugu, nego vrti svoje zarađene i pozajmljene pare i ulaže u ono što mu se čini da će mu doneti još više para. Tu nema nikakvih problema. Bar imaju taj "luksuz" da neki proizvod nazovu Fiatom, Jeepom ili Alfom kako im se učini zgodno.

E sad koliko je pametno napustiti svoje tradicionalne kupce i razoriti svoje tradicionalno jezgro u potrazi za novim kupcima to je već stvar za diskusiju. Drugi proizvođači automobila svoje palete proizvoda uglavnom proširuju i produbljuju, unapređuju i obogaćuju, a FCA konstantno u svemu pravi diskontinuitete i tektonske promene da ne kažem poremećaje. Možda ih to na kraju i dovede do nekog novog uspeha i neke nove pozicije, ali sasvim sigurno će u tom procesu pogubiti dosta nas vernih i tradicionalnih kupaca koji smo sve ove godine proveli uz njih.

Moje lično mišljenje je da će promenama pogubiti dosta tradicionalnih kupaca, osvojiće neke nove i kad se sve sabere i oduzme u periodu od deset godina biće na kraju tamo odakle su i krenuli. Neki će to smatrati neuspehom i trošenjem vremena, ali sam siguran da će neki i naći načina da to pretstave kao veliki uspeh i neverovatan napredak. Biće možda nešto više para u kasi, ali veliki koncern će imati i veće troškove i još više načina da te pare sagori i raspe. U odnosu na Toyotu ili VW će biti manje više na istoj poziciji kao i danas. Ništa se tu epohalno neće desiti.

Nekad su nudili Mareu, Lybru i 156-icu u isto vreme pa im je to smetalo, sada će da nude 3 ili 5 SUV-ova u isto vreme...
Što se više menjaju to su sve istiji kao što su bili :)