Novi pocetak (modeli)

Alfa Romeo MiTo forum | Alfa Romeo Giulietta forum | 4C | GIULIA | Prototipi
Korisnikov avatar
DejanGT
Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
Lokacija: Beograd
Postovi: 1478
Pridružio se: Pet Apr 23, 2010 12:09 am

Re: Novi pocetak (modeli)

Čet Jun 22, 2017 4:25 pm

Video sam to, brilijantna reklama. Trebalo bi da naštancaju sličnih stvari i da spucaju neke stotine miliona na prostor u medijima i vratili bi se u igru mnogo brže nego što je to slučaj trenutno. Siguran sam da i oni to znaju, ali siguran sam i da fale te stotine miliona...
Korisnikov avatar
Alfanatic
Garaža: Giulia Sprint 2.0
200 AT8 RWD '21 Vesuvio Grigio
+ MiTo QV '10 Rosso
......................................
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
......................................
Lokacija: Indjija
Postovi: 6613
Pridružio se: Sub Apr 11, 2009 3:40 pm

Re: Novi pocetak (modeli)

Čet Jun 22, 2017 6:19 pm

Mislim da se u budžetu mora predvideti novac za to. Ne znam tačno kakve su sve cake marketinga danas, ali išao bih bukvalno đonom, lobirao agresivno, kupovao novinare i testiranja (ništa što i drugi ne rade s' tim što u slučaju novih Alfi novinari ništa ne bi trebalo da izmišljaju već samo da pišu istinu šta automobili zaista nude). Davao bih uticajnim i popularnim ličnostima džabe najbolje modele, ako treba i plaćao da ih voze, koristio bih sva sredstva oglašavanja i pustio mašti na volju poput fantastične reklame koju smo upravo videli. Verujem da treba vremena i mnogo rada i novca, ali jednom kad se "zakotrlja", ljudi vole da kopiraju popularne i one od uticaja iz svih sfera života. Kod Alfe ništa nije jednostavno i izgleda da je najmanji problem ono što je drugima najveći - da naprave strašan automobil, pa se mora zanimati i drugim stvarima pod obavezno...
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
Korisnikov avatar
Zika
Garaža: Alfa Romeo
Lokacija: Selo
Postovi: 764
Pridružio se: Pon Mar 20, 2017 9:56 am

Re: Novi pocetak (modeli)

Čet Jun 22, 2017 10:47 pm

nidza napisao:Ajd' 147, ali 156 je star auto poprilično meke karoserije i to se odražava i na upravljivost. Ima naprednije vešanje od Đulijete, dupla ramena napred naspram mekfersona, ali da bi vešanje moglo maksimalno da se iskoristi, potrebno je i karoserija da bude adekvatna.

Podatak za Đulijetu nisam uspeo da nađem (barem je duplo čvršća od 156), ali ovako stoje stvari sa prethodnicima što se tiče torzione čvrstine:

Alfa Romeo 147 3-door 16,600
Alfa Romeo 156 11,000
Alfa Romeo 159 31,400

Ne treba mešati izuzetan i precizan upravljač sa ukupnim silama koje auto prenosi na podlogu, a tu su mnoga novija kola lošija, dobro si rekao, ali mnoga su i bolja, recimo naslednik 156 - Alfa 159. Vrlo moguće i Đulijeta, mada je poređenje neumesno s obzirom na razliku u klasi.
Upravo tako, baš iz tog razloga automobili za trke imaju pojačane varove na karoseriji i roll-bar-ove koji daju daleko veću čvrstinu karoserije, time i stabilnost.
Evo nekih vrednosti pored gore navedenih
Alfa Romeo Giulia ~ 34,900 Nm/deg
Audi A4 (B7, 2005 – 2008) 22,000 Nm/deg
Audi A4 (B8, 2009 – ) 23,100 Nm/deg
BMW E30 M3 (race car with roll cage) 23,500 Nm/deg
BMW E36 M3 10,900 Nm/deg
BMW E46 Coupe (with folding seats) 12,500 Nm/deg, M3 GTR (with roll cage) 46,000 Nm/deg
BMW E90 3-Series 22,500 Nm/deg
BMW F30 3-Series 29,300 Nm/deg
BMW F80 M3 40,000 Nm/deg
FIAT Bravo 10,600 Nm/deg
Fiat Nuova Bravo 21,300 Nm/deg
Fiat Stilo 17,400 Nm/deg
Fiat Grande Punto 19,700 Nm/deg for the 3-door and 16,500 Nm/deg for the 5-door
Mercedes W212 E-class 29,920 Nm/deg
Saab 9-3 Sport Sedan (2008 – 2011) 22,000 Nm/deg
Volvo S60 (2011 – ) 29,400 Nm/deg
VW Passat B7 2010 – 2014 ) 30,000 Nm/deg / 25,000 Nm/deg Estate
Slika
Korisnikov avatar
Zika
Garaža: Alfa Romeo
Lokacija: Selo
Postovi: 764
Pridružio se: Pon Mar 20, 2017 9:56 am

Re: Novi pocetak (modeli)

Čet Jun 22, 2017 11:32 pm

Slika
Slika
Korisnikov avatar
IvanNS
Garaža: 159 kle kle kle, punto kle kle kle, superb kle kle kle
Lokacija: NS
Postovi: 192
Pridružio se: Ned Nov 13, 2016 8:44 pm

Re: Novi pocetak (modeli)

Pet Jun 23, 2017 5:31 am

Bas sam o tome pricao negde pre, vidi se sve u zadnja 2 posta, koliko je slabija karoserija kod 147 nego kod grande punta, sto sam rekao da sam osetio, pogotovo sto sam presao iz 3v gp 1.9 u 5v 147fl 1.9.
Na drugoj slici se vidi body roll 147, a i da dosta losije lezi nego audi a3, bmw1.

Kazem samo jer se konstantno provlace neke price o nenadmasnom lezanju 147/156, mozda ali za 1997 godinu, jedino sto stoji da su subjektivno jako zabavni za voznju i dan danas.
2600
Garaža: -
Lokacija: HRV
Postovi: 444
Pridružio se: Sre Mar 29, 2017 8:36 pm

Re: Novi pocetak (modeli)

Pet Jun 23, 2017 8:47 am

Samo što body roll nije vezan sa torzijskom krutosti nego sa postavkama ovjesa.

Uostalom vrlo je česta pojava da jedan model za dva različita tržišta ima na jednom dosta veći body roll. Primjer je novi Fiat 124 Spider. Slično je i sa ostalim Fiat modelima u Sjevernoj Americi.

Isto tako ako dobro vidim Audi gore je bar jednu generaciju modernije automobil od 147. Pa i nije bio puno brži. Sada Tipo 1.6 karavan ide skoro takva vremena. :D

A lako se nađu i vremena sa te staze za razne Golfove. Recimo i za Alfu GT 3.2 V6. Znači srodan model za 147 i 156.
Korisnikov avatar
PapaSle
Garaža: "Il Biscione" 147 JTDm
Lokacija: Citta di Belgrado
Lokacija: Cita di Belgado
Postovi: 1365
Pridružio se: Sub Jun 07, 2014 11:56 pm

Re: Novi pocetak (modeli)

Pet Jun 23, 2017 11:26 am

Na drugoj slici se vidi body roll 147, a i da dosta losije lezi nego audi a3, bmw1.
Verujem da je istina, samo na slici je i 147 daleko u krivini, a A3 nije ni ušao u krivinu, al dobro :)
Dosta zanimljive prepiske se ovde može pročitati, koju ubije ova nerazumna patkometrija, iz nepoznatih razloga...

En general, problem kod Alfe je što ni Italijani ne veruju sebi, a i što nisu ponosni desničari, kao što su to Francuzi...

U francuskoj su njihova kola zaista nacionalna vozila, vozi ih narod, službe, svi... Kod Italijana to nije slučaj. Njima su top kola nemačka kola, Alfe voze panduri i kriminalci, ili tako neke glupe krilatice, od nekoliko Italana drugara sam bio isprozivan što vozim Alfu :blink: Oni uredno voze Hondu i BMW....

A ako ne veruješ sebi, što bi ti drugi verovali?

Što se strategije tiče, ja nisam saglasan sa gašenjem Mito segmenta. Po meni jedan sportski brend mora da ima i sportskog gradskog brzanjca.

Ne vidim problem sa deljenjem platformi, sa pucanjem na različite kategorije vozača.

Nek recimo Fiat 500 bude mali gradski, šmekerski autić, praktičan, štedljiv, kabrio, milion kombinacija boja, enterijera... Nek na istoj platformi bude neki novi Mito, besan, brži, neudobniji, glasniji, crveni, beli i crni i zdravo.

Nek na svaki zahtev tržišta imaju odgovor, ne vidim nikakav problem.

Što se samog sadašnjeg Mita tiče, pa ni meni nije nešto preterano lep ( lepsi mi je i Fiat 500 i Ford Fiesta, lepsi je i Opel Adam, Mini), po meni ima i ružan donji spojler i farovi su mu nekako zblebani, i unutrašnjost je bzvz, ali je i dalje kao pojava jako kul, čak mi je padalo na pamet da uletim u neke kombinacije i pazarim to malo čudo, kao sigurno je jeftin, ali onda dođemo do pravog problema Italijanske autoindustrije, apsolutno odsustvo sluha, taktike, smisla... Em košta neku sumanutu cifru za taj auto, em mislim da je u ponudi od benzinaca bio samo 78ks, em nije bio izložen na sajmu. :blink:
Korisnikov avatar
Alfanatic
Garaža: Giulia Sprint 2.0
200 AT8 RWD '21 Vesuvio Grigio
+ MiTo QV '10 Rosso
......................................
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
......................................
Lokacija: Indjija
Postovi: 6613
Pridružio se: Sub Apr 11, 2009 3:40 pm

Re: Novi pocetak (modeli)

Pet Jun 23, 2017 12:32 pm

PapaSle napisao:Što se strategije tiče, ja nisam saglasan sa gašenjem Mito segmenta. Po meni jedan sportski brend mora da ima i sportskog gradskog brzanjca.
Prema ovoj novoj filozofiji sada nema mesta za B segmet ni za mnogo toga drugog što nam generalno nedostaje. Verujem da će svu energiju usmeriti da naprave zver u E segmentu (i odatle kasnije veći SUV), a ako ti modeli privuku adekvatnu pažnju onda će i oni dodatno pogurati ove koji su sada ušli u ponudu. Kad ti dobro krene i kada imaš dosta novca na raspolaganju ne samo za trošenje već i ulaganje, onda možeš da se širiš kao konkurencija, od bicikala, pa do traktora i kamiona ako će donositi profit. Moguće da bi u slučaju tržišnog uspeha vremenom reaktivirali i male hatcheve.

Apropo diskusije o torzionoj čvrstoći jasno je da su današnji standardi pobegli modelima koji su projektovani prošlog veka. Koliko god obožavali 156/147 jednostavno tehnologija napreduje, zahtevi su sve ozbiljniji i to je to. Ono što mi se kod MiTo u poređenju sa 156 odmah dopalo jeste i taj osećaj kao da sam u malom tenku iako je dva "broja" manji automobil. Više me subjektivno, a izvesno i objektivno asocira na 159 koji je u svoje vreme bio jedan od čvršćih i najstabilnijih na tržištu.
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
Korisnikov avatar
DejanGT
Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
Lokacija: Beograd
Postovi: 1478
Pridružio se: Pet Apr 23, 2010 12:09 am

Re: Novi pocetak (modeli)

Pet Jun 23, 2017 1:21 pm

PapaSle napisao: lepsi mi je i Opel Adam
Eto kako su ukusi različiti.

Meni je taj Opel Adam najodvratnija stvar na zemaljskoj kugli i zabranio bih ga zakonom :)
Korisnikov avatar
PapaSle
Garaža: "Il Biscione" 147 JTDm
Lokacija: Citta di Belgrado
Lokacija: Cita di Belgado
Postovi: 1365
Pridružio se: Sub Jun 07, 2014 11:56 pm

Re: Novi pocetak (modeli)

Pet Jun 23, 2017 1:32 pm

DejanGT napisao:
PapaSle napisao: lepsi mi je i Opel Adam
Meni je taj Opel najodvratnija stvar na zemaljskoj kugli i zabranio bih ga zakonom :)
Sa ovim se slažem :D
Ali mi se iz potpuno nepoznatih razloga sviđaju Opel Moka i Opel Adam :blink: Što ne znači da bi ih ja lično vozio, jer po mene da bi muškarac vozio Opel Adama prethodno treba da izvrši postupak odstranjivanja polnog organa :) ali bih recimo i te kako mogao da zamislim da mi žena to vozi...
Prema ovoj novoj filozofiji sada nema mesta za B segmet ni za mnogo toga drugog što nam generalno nedostaje. Verujem da će svu energiju usmeriti da naprave zver u E segmentu (i odatle kasnije veći SUV), a ako ti modeli privuku adekvatnu pažnju onda će i oni dodatno pogurati ove koji su sada ušli u ponudu. Kad ti dobro krene i kada imaš dosta novca na raspolaganju ne samo za trošenje već i ulaganje, onda možeš da se širiš kao konkurencija, od bicikala, pa do traktora i kamiona ako će donositi profit. Moguće da bi u slučaju tržišnog uspeha vremenom reaktivirali i male hatcheve.
Ja tako i vidim Alfa Romeo, kao nekog aristokratu, koji je zbog raskalašnog života i spleta okolnosti ostao švorc, pa sad seče uši, krpi dupe, ali pritom trudeći se da ne izgubi ruho eksluziviteta i duh aristokratije...

Pa oni kad su pravili 147 FL, umesto da isprave sve bubice, oni su hteli da na konto stare slave namaknu još koji dinar, pa su koristili jeftiniju kožu, pa su sa zadnjih sedišta izbacivali onu platnenu pregradu itd itd... Znači štekanje do besmisla, a mi onda pričamo o onim zadnjim žabicama koje drže policu.... :banghead: (AKO IH IMA NEKO NEK VIČE) :help:
Korisnikov avatar
DejanGT
Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
Lokacija: Beograd
Postovi: 1478
Pridružio se: Pet Apr 23, 2010 12:09 am

Re: Novi pocetak (modeli)

Pet Jun 23, 2017 2:57 pm

Pa kad je već stvar štednje, zašto onda auto od €12.000 ima kvalitetnije i raskošnije rešenu policu od auta od €22.000. Meni to nije stvar štednje nego javašluk, konfuzija i loš protok ideja i informacija unutar samog FCA. Kad provališ da nešto dobro funkcioniše, odmah to fotokopiraš prvom zgodnom prilikom na celu gamu, tako se postiže i čuva kvalitet proizvoda. A ne ono - promenićemo to sa novim modelom za 4 godine...

Ja sam te nosače police uspevao da nađem u onoj AR prodavnici u Cvijićevoj, ali to je bilo pre 5-6 godina, ne znam ni dal ta prodavnica više postoji. Sad bih takvu stvar tražio direktno u Fiatu, to je dovoljno jeftina stvar da ako sačekaš da je oni nabave biće sve ok i nećeš bankrotirati... U ovim "mala privreda" radnjama će ti često gurati držače od Stila ili tako nešto, koji su vrlo slični ali uopšte nisu isti.

Inače oni i jesu ispravljali bubice na 147FL, ali samo one jeftine ispravke, skupe zahvate nisu ni razmatrali pošto u tom momentu ni sami nisu imali pojma da će taj auto proizvoditi još 5 godina.
Korisnikov avatar
Shanirani
Contact:
Garaža: 156 2.0 TS
Lokacija: Blace
Postovi: 5423
Pridružio se: Uto Jun 18, 2013 8:47 am

Re: Novi pocetak (modeli)

Pet Jun 23, 2017 3:45 pm

Fiat je u to doba bio u rasulu, pravili su 147 6-7 godina dok su 156 zamenili sa 159. Meni to nema logike. Ako se izbacuje jedan novi model, svi ostali treba da se osveze. Verovatno je neko nekad planirao zamenu za 147 pa se nisu ni trudili toliko, ali opet jako neozbiljno rukovotstvo.
Korisnikov avatar
IvanNS
Garaža: 159 kle kle kle, punto kle kle kle, superb kle kle kle
Lokacija: NS
Postovi: 192
Pridružio se: Ned Nov 13, 2016 8:44 pm

Pet Jun 23, 2017 4:02 pm

Jos su I dobri sa 147 jer je dozivela djulijetu, a 159 nije docekala djuliju.

Potpuno mi je logicno sto povlace mita jer ni punta nisu osvezili, ne moze mito da se tuce sa aktuelnom premijum konkurencijom sa 12g starom platformom.

Posto pricamo o fiat grupi generalno tuzno je I sto su se uspavali u b segmentu, grande punto je bio maltene u vrhu tamo 2005, posle su samo izbacili iz ponude jace motore I menjali par puta stopaljke, komande klime I ime iz grande preko evo do obicnog punta :)

Tako je I tipo zamenio brava, sa slabijim motorima, nece da ponude jacr 1.4t, a nrma 1.9-2.0 dizela koji su po meni bili nosioci modela.

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4319
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Re: Novi pocetak (modeli)

Pet Jun 23, 2017 4:35 pm

Nisu se uspavali, namerno su spustili gas u mainstream klasama s mainstream konkurecijom. Tu je ispravan Marchioneov rezon da se ne isplati ulogati milijarde za razvoj novog i konkuretnog automobila u tim mainstream masovnim klasama za razmaženog evropskog kupca s neizvesnim izgledima za uspeh. Ne treba zaboraviti da je u to vreme buktala kriza i tržište padalo. Zato su se usmerili na druga tržišta, pre svega američko neka druga koja nisu bila pogođena krizom i gde može da se prođe s manjim tehnološkim naporom i da se uzima veća kinta.
Acqua-Olio-Benzina
Korisnikov avatar
IvanNS
Garaža: 159 kle kle kle, punto kle kle kle, superb kle kle kle
Lokacija: NS
Postovi: 192
Pridružio se: Ned Nov 13, 2016 8:44 pm

Re: Novi pocetak (modeli)

Pet Jun 23, 2017 6:51 pm

Mozda ne razumem, ali cini mi se da je npr. clio4 "pokidao", kao grande u svoje vreme, a nedavno vidim u pola vw ubacuje adaptivno oslanjanje, ipak ima para i u toj klasi.
Takodje zasto nikada nisu grande punta (abartha ili ss), a jos tuznije ni mita nasvirali da tuce sa cliom RS.
Mozda je finansijski opravdano, ali mi se ne svidja.
Korisnikov avatar
Coo
Garaža: ex 147 '07 JTDm 8v
Yeti TDI 4x4
Lokacija: BGD
Lokacija: Beograd
Postovi: 508
Pridružio se: Čet Apr 25, 2013 7:42 am

Novi pocetak (modeli)

Pet Jun 23, 2017 7:19 pm

@PapaSle za plastike police vidi iz originala ako nećeš da se cimaš po otpadima. Msm da su bile nešto oko 400-500rsd komad i po kataloškom broju mi se čini da su iste za Stila. Pre 5 godina sam ih kupovao pa se možda nešto promenilo u međuvremenu ili sam ja promešao.

Ako im Lancia Delta nije imala prođu koja je jako zanimljiv i komotan auto stvarno ne znam šta su očekivali od prodaje sa Đulijetom. Ni Delta nema duple viljuške, ima daylight, elektroservo, solidan izbor motora, opreme... Inače elektro servo su imali još na Puntu 2, tako da je mogao u 159 i 147 FL lagano da se ubaci.
Mali off na Ibizi '04 preko dijagnostike može da se setuje "težina" volana tako da ovo što rade sa Alfom je too little to late kako stvari stoje. 159 porediti sa E90 je iluzija, ko god je vozio E90 zna o čemu pričam-da se ne lažemo. Giulia je već druga priča i tu verovatno može da se napravi paralela sa novijim BMW. Nisam ih probao, odmah da se ogradim. Sa Alfom imam utisak da ne znaju da li su pošli ili su došli. I epic fail im je što je otišao Walter de Silva. Pogledajte šta je sve čovek dizajnirao za VW grupu i sve je jasno.


Sent from my LG-D802 using Tapatalk
If it ain't broke, don't fix it.
Korisnikov avatar
Alfanatic
Garaža: Giulia Sprint 2.0
200 AT8 RWD '21 Vesuvio Grigio
+ MiTo QV '10 Rosso
......................................
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
......................................
Lokacija: Indjija
Postovi: 6613
Pridružio se: Sub Apr 11, 2009 3:40 pm

Re: Novi pocetak (modeli)

Pet Jun 23, 2017 7:35 pm

PapaSle napisao:Ja tako i vidim Alfa Romeo, kao nekog aristokratu, koji je zbog raskalašnog života i spleta okolnosti ostao švorc, pa sad seče uši, krpi dupe, ali pritom trudeći se da ne izgubi ruho eksluziviteta i duh aristokratije...
Pa ne znam baš da li to može tako da se okarakteriše jer teško da je Alfa u skorašnjoj istoriji bila aristokratija i mogla sebi da priušti raskalašan život pa da kažemo da su sve "propili i raskućili". Strast, emocija, dizajn, lepota i pod obavezno performanse za vozača zaljubljenika jeste ta suština i po meni praktično svaki Alfin model zadovoljava ove postulate. Jedini koji je baš napravio bum, doneo dobar rezultat i prodao se u oko 700 hiljada primeraka jeste 156, ali teško da se i od tog novca baš mogla raširiti ponuda maksimalno i oporaviti brend u potpunosti.

OK, propusta je definitivno bilo, neke šanse su protraćene, bilo je i malo lutanja, ali sada više nema nazad. Koliko god da svako od nas ima neki pametan predlog i koliko god da bi ti predlozi mogli pomoći u prošlosti, više nema svrhe lupati glavu. Verujem da bi nadležni mogli pomoći kad bi nam razjasnili iz svoje perspektive zašto su radili kako su radili.
To nam je što nam je i ostaje samo nada da će ovo aktuelno da upali, ali ako ni to ne bude dovoljno i ako se ovih 5 milijardi predviđenih za revitalizaciju ispostavi kao uzaludno, plašim se da drugih šansi neće biti...
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
Korisnikov avatar
IvanNS
Garaža: 159 kle kle kle, punto kle kle kle, superb kle kle kle
Lokacija: NS
Postovi: 192
Pridružio se: Ned Nov 13, 2016 8:44 pm

Pet Jun 23, 2017 7:49 pm

Apsolutno se ne slazem da se e90 I 159 ne mogu porediti.
Cak bih isao dotle da kazem da tako iluzije moze spominjati neko ko je vrlo ostrascen ili se jako slabo razume, unapred molim bez dizanja strasti ako se previse direktno izrazavam, nije mi namera da se neko oseti prozvanim.

Dakle ni u nemackim testovima nemacki novinari nisu govorili da se ne mogu porediti ili da su drasticne razlike, uglavnom je e90 nosio recimo 10% vise bodova, znaci itekako se mogu porediti.

A generalno se slazem da e90 u principu jeste bolji auto, ali nikako neuporedivo/iluzorno ili sta vec bolji, posto sam se bmwa navozao, bas e90 sam vozio do italije I nazad, a e39 sam I posedovao nepune dve godine.

Mozda previse teram mak na konac, ali mi bode oci kada se nesto proglasava neuporedivo cisto jer se moze osetiti razlika.



Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4319
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Re: Novi pocetak (modeli)

Pet Jun 23, 2017 7:54 pm

IvanNS napisao:Mozda ne razumem, ali cini mi se da je npr. clio4 "pokidao", kao grande u svoje vreme, a nedavno vidim u pola vw ubacuje adaptivno oslanjanje, ipak ima para i u toj klasi.
Takodje zasto nikada nisu grande punta (abartha ili ss), a jos tuznije ni mita nasvirali da tuce sa cliom RS.
Mozda je finansijski opravdano, ali mi se ne svidja.
Pa, procena je bila u to vreme da Fiat s novim modelom neće pokidati uzimajući u obzir stanje na evropskom tržištu, krizu, nove norme koje iziskuju velika ulaganja, njihovo finansijsko stanje...i uz uobičajenu skepsu medija prema novim Fiatima koje hvale samo ako su epohalno dobri. Onda bolje otići u "gerilu" i uzimati kintu na Fići i njegovim derivatima i u Americi sa Chrysler-om i Jeep-om. Potpuno se slažem da niej bilo pametno "rovit" ići na "šibanje" sa opasnim konkurentima u to vreme već da je vrmee da se pregrupišu i osnaže, pa jednog dana Bože zdravlja. Ne zaobravi da je Bravo dosta loše prošao u to vreme i da im to nije baš ulivalo nadu. I sam vidiš da se proizvođači, ne samo Fiat, pregrupišu što u druge klase, što na druga tržišta. Novi Clio se nudi bez verzije sa 3v, orijentisali su se na male motore, ima tu puno štednje pod funky šminkom... On se prodaje u velikim tiražima, ali zarada nije tolika. Slađa je para koja dolazi od Captura, npr. Inače, model koji je najvažniji u toj grupaciji je Qashqai i od njega mnog zavisi kako će stajati ceo koncern. Francuzi imaju dosta muka da izbacuju nove modele i da prate žestok ritam novih tehnologija koji je nametnut.
Acqua-Olio-Benzina
Korisnikov avatar
Zika
Garaža: Alfa Romeo
Lokacija: Selo
Postovi: 764
Pridružio se: Pon Mar 20, 2017 9:56 am

Re: Novi pocetak (modeli)

Pet Jun 23, 2017 8:25 pm

Kako misle da zarade kad pola proizvodnje pogase ? Sa čim.
Alfa spala na dva matora modela koja se ni u najbolje vreme nisu nešto ni prodavala.
Lancia takođe Y i Delta daleko ispod 100 000.
Fiat sa nesrećnom Cromom i Bravom u debeloj dubiozi.
Grande u početku i palio sad već mator i za izbegavanje. 500 i Panda su se držali.
Za to vreme Vagen i Co samo štancuju modele (na istim platformama) i razbijaju sa prodajom. I francuzi se malo trgli.
Slika
2600
Garaža: -
Lokacija: HRV
Postovi: 444
Pridružio se: Sre Mar 29, 2017 8:36 pm

Re: Novi pocetak (modeli)

Pet Jun 23, 2017 8:33 pm

Pogledajte dva najjača segmenta u Europi. To su mislim B i C godina pada iz godine u godinu. Ranije već je D segment u Europi skoro ugašen što se tiče ne-premium proizvođača. A kad se sjetim da su neki nekad praktički pokušavali sa ne-premium E, recimo Ford Scorpio.

Nije puno drugačije ni sa druge strane Atlantika. Mid-size segment rapidno pada iz godine u godinu, compact se nekako drži al i on je u velikom padu. Proizvođači koji tu ostaju gube novac, čak je Honda priznala da im je tako tamo sa Civicom.

No ima nešto što ljudi žele platiti. To su SUV-ovi i crossoveri. I nije čudo da FCA upire u tom pravcu. Pogotovo jer im u Sjevernoj Americi nedostaje proizvodnih kapaciteta.

Tko misli da se ne zarađuje neka pogleda financijska izvješća. Javna su i jako detaljna.
Korisnikov avatar
Zika
Garaža: Alfa Romeo
Lokacija: Selo
Postovi: 764
Pridružio se: Pon Mar 20, 2017 9:56 am

Re: Novi pocetak (modeli)

Pet Jun 23, 2017 8:40 pm

Daj upoređenje Vagena i FCA u zadnjih 10 godina. Može i neki francuz.
Baš me interesuje čija je filozofija uspešnija.
Slika
2600
Garaža: -
Lokacija: HRV
Postovi: 444
Pridružio se: Sre Mar 29, 2017 8:36 pm

Re: Novi pocetak (modeli)

Pet Jun 23, 2017 10:04 pm

PSA je u tih 10 godina dadiljala država. Kupili Kinezi koliko ono? Je li 20%?
Mislim da Kinezi imaju planove sa Opelom.

Renault godinama male margine. Sada napokon idu ma bolje. Suradnja sa Nissanom je dobra i loša. Skupa imaju odlične prodajne brojke ali zalud im bilo do sada kada su margine niske.

Jedino svjetli baš primjer u 10 godina je VAG. Ali i oni imaju Seat koji je u minusu od 2007. Imaju sam VW sa iznimno niskim marginama. Njihov zamašnjak, njihovi nosioci profita su Kina, Porsche i Audi.

Nije ni čudo što sada Marchionne toliko gura Alfu i Maserati. Već sa malom prodajom margine su takve da se te marke ne smije zanemarivat.
U Sjevernoj Americi ide dobro sa zdravim marginama.
Jedino šteka sada ono što im je nosilo pare i nekada u doba krize. To je Južna Amerika. No i tu ima dobar plan. Jeftini modeli idu u drugi plan, skupi sa većim maržama u prvi.
No isto tako jasno je da Sergio cilja na to da ne bude ovisan o samo jednoj regiji. Ako dođe kriza ispušiš. To je pomalo Francuze i ostale, a diglo VW. Kina je vukla sve to skupa. I nije VW jedini. I GM je takav primjer čiji Buick ide odlično u Kini.
Korisnikov avatar
Zika
Garaža: Alfa Romeo
Lokacija: Selo
Postovi: 764
Pridružio se: Pon Mar 20, 2017 9:56 am

Re: Novi pocetak (modeli)

Pet Jun 23, 2017 10:40 pm

U Kini gde VAG dominira Fiat je prso. Sramota.
Jeep se tamo sasvim lepo probija. Maserati lepo raste.
Brazil i Argentina u usponu.
Rusija veliki minus.
I kakvi su mu planovi za Kinu , Rusiju i Aziju ?
SAD polako stagniraju i tamo se gase modeli, JEEP pada 13 %,Dodge se drži, RAM solidan, Fiat kako uvede model tako ukupna prodaja padne.

VAG je nazovi na jednoj platformi nagurao široku lepezu modela i time pojeftinio proizvodnju. Razvoj novih modela nikad lakši , nikad brži. I opet jeftiniji.
Slika
Korisnikov avatar
DejanGT
Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
Lokacija: Beograd
Postovi: 1478
Pridružio se: Pet Apr 23, 2010 12:09 am

Re: Novi pocetak (modeli)

Sub Jun 24, 2017 12:52 am

Coo napisao: Ako im Lancia Delta nije imala prođu koja je jako zanimljiv i komotan auto stvarno ne znam šta su očekivali od prodaje sa Đulijetom. Ni Delta nema duple viljuške, ima daylight, elektroservo, solidan izbor motora, opreme...
Delta je bila očigledan promašaj prvog dana kad se pojavila, za razliku od Giuliette koja konceptom uopšte nije promašaj.

Ideja da napraviš auto na pola klase, koji ne pripada ni tamo ni ovamo je uvek glupa, a italijani su u to vreme takoreći seriski pravili te gluposti.

Ugasili 156 i 166 i probali da ih zamene jednim autom - 159. Za kupce 156 je veliki auto, za kupce 166 159 je mali i nedovoljno luksuzan auto... Problem kako god da pogledaš.

Delta - mala i nedovoljno luksuzna da zameni Lybru, a prevelika i bez grama sporta u sebi da zameni prethodnu generaciju Delte. Znači odličan auto koji nema nijednog kupca prvog dana prodaje.

Da je Delta rađena u dve dimenzije karoserije, jedna onakva kakva jeste i druga kraća u gabaritima Brava, i da je odmah imala luksuzni trim i sportski trim sa voznom dinamikom Giuliette, imala bi ozbiljne šanse. Ovako kako je taj auto ima užasno usku publiku i nije čudo da je pukao.

Povratak na “Alfa Romeo Nuova Razza”