Stranica 1 od 1

Temperature - neka pitanja.

Poslato: Čet Dec 19, 2019 9:07 pm
od tristatri
.
Temperatura koju prikazuje centralni displej (Infocentar displej) je bila 5,5° C, dok je temperatura, u isto vreme koju sam očitavao sa MES-om, bila 12,3° C. Otkuda tolika razlika?

Pretpostavljam da je temperatura na centralnom displeju ona koju ocitava senzor iz desnog retrovizora, dok je ona koju očitava MES sa MAF-a? Da li MAF sem protoka očitava i temperaturu?

I ako da, otkud tolika razlika? Do MAF-a vazduh prodje samo filter, a uvlači se od spolja. Merio sam gotovo tek upaljen motor tako da i motorni prostor nije baš bio nešto prezagrejan?
.

Re: Temperature - neka pitanja.

Poslato: Čet Dec 19, 2019 9:12 pm
od popovicvl
Koja je realno očitavanje od ta dva?

Re: Temperature - neka pitanja.

Poslato: Čet Dec 19, 2019 9:24 pm
od alonso14
Na mafu je temperatura uvek visa. Ta razlika zavisi od temperature napolju, da li si u mestu ili ne, kao i od temperatura motora. Dok se usisa vazduh, negde pod haubom, dodje do maf-a zagreje se fino.
Ja sam sa CAI na Giulietti doveo razliku spoljne i usisane temp vazduha na 1.5° C u mestu.

Re: Temperature - neka pitanja.

Poslato: Čet Dec 19, 2019 10:15 pm
od tristatri
.
Očitavano je na parkingu, ne u pokretu. I, sada sam gledao neki fajl koji sam očitavao neposredno pre čitanja tih temperatura, pa po proteklom vremenu iz tog prethodnog fajla vidim da je motor već radio nekih 5-8 minuta, dakle ne baš upaljen kako sam rekao u prvom postu.
.

Re: Temperature - neka pitanja.

Poslato: Pet Dec 20, 2019 10:55 am
od ForestGump
Temperaturu usisanog vazduha očitava računar motora, nebitno da li je sa MAF-a, MAP-a ili je zaseban senzor. Taj parametar je uslov za kalkulaciju ubrizgavanja. Mislim da za razliku od 147-ce 156-ca nema umrežene računare tako da spoljnu temperaturu koju vidiš na instrum-panelu ne možeš očitati MES-om u motorskom računaru. Možda eventualno ako imaš pristup MES-om jedinici klimatizacije i ako program ima opciju prikaza parametara. Temperaturu spoljnog vazduha na primeru 147-ce dele preko mreže instrument-tabla i jedinica klimatizacije/grejanja. Isto kao što npr informaciju o brzini vozila preko mreže mogu da dele tabla, ubrizgavanje, BCM , ABS/ESP, automatski menjač,AirBag, radar ( ili RadCam, nebitno) , radio i navigacija . A signal brzine vozila generiše samo ABS i distribuira preko mreže svim ostalim računarima kojima je taj signal za nešto neophodan. Sve zavisi od elektronske arhitekture konkretnog vozila.