Stranica 2 od 2

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Čet Sep 13, 2018 9:08 pm
od tristatri
.
Neke gornje viljuske imaju 'imbus rupu' kao ova:

Slika

Ona sluzi da se imbusom drzi kontra dok se zavija matica inace se konus okrece.
(Ili se imbus bitom okrece konus a kljucem drzi matica).

U mom slucaju ta 'imbus rupua' je bila 'razlokana' jer viljuska jeste reparirana i potice od neke stare koja je tucena po tom vrhu, koriscen slab imbus, ne nabijen dobro, dzan ukoso i sl. ... Sve ostalo na njoj je mozda OK, ali beskorisna je kad ne mozes da zavijes maticu. I tu sam izgubio par sati pokusavajuci da nesto uradim ali sam na kraju odustao. Plus sto dva dana cekam drugu, ali radih zadnji deo dok cekam. Od Trifunovica koju sam dobio nema tu rupu i konus se ne okrece. Tj. ima ih razlicitih.

Inace tema je pocela o rupama u karoseriji radi voska, ali alfa ima gomilu fabrickih otvora, evo ih u pragovima po nekoliko sa svake strane:

Slika

Zadnji deo spreman danas za rad:

Slika

Slika

Branici i 'tepisi' oko zadnjih tockova na pranju, a ti 'tepisi' imaju bar po kilo prljastine:

Slika

Inace pola dana i vise sam izgubio na skidanje zadnjeg branika. 4 od 8 onih torks sravova nije htelo da se odvije, makar da se slome. Morao sam brusilicom, burgijama i bijaks vrhovima da ih uklanjam. A ne da je bas pristupacno. Sreca sto sam nesto smiren ovih dana ... valjda sto zena ostala kuci, a ovde, gde sam, radim sam. U stvari tu mi je deda od 96 godina, al njemu je svaki dan rodjendan, pa nit' moze da pomogne nit' smeta ...
.

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Čet Sep 13, 2018 9:26 pm
od edin
A i verovatno mu drago sto nije sam...

Poslato: Čet Sep 13, 2018 10:27 pm
od interceptor
Nešto tu drugo bilo problem sa tom viljuškom. Meni nikad nije trebala ta inbus rupa da bi zavrnuo. Nabiješ konus i on dovoljno uvati da se ne vrti i da možeš zategnuti.

Sent from maj el dži ge-2 manji

Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Čet Sep 13, 2018 10:56 pm
od Coo
OT
"U stvari tu mi je deda od 96 godina, al njemu je svaki dan rodjendan, pa nit' moze da pomogne nit' smeta ..."
Ovo sam se valjao od smeha. Moj kada čuje da neko ima 80 godina kaže "mladi ljudi", a ja mu kažem:od tebe je svako mlađi :)
Keep up the good work, kao što kažu:ko ima Alfu ima hobi za ceo život ;)

Послато са Mi A1 уз помоћ Тапатока

Re:

Poslato: Pet Sep 14, 2018 11:10 am
od mali radojica
interceptor napisao:Nešto tu drugo bilo problem sa tom viljuškom. Meni nikad nije trebala ta inbus rupa da bi zavrnuo. Nabiješ konus i on dovoljno uvati da se ne vrti i da možeš zategnuti.

Sent from maj el dži ge-2 manji
isto, nikad mi nije trebalo da nečim držim kontru. konus je dovoljan da drži.

e sad ako konus nije hteo da "uhvati" moguće da je neodgovarajući, tj da nisu pod istim uglom onaj na kugli i onaj na glavčini. u tom slučaju je bolje što si uzeo drugu viljušku.

Poslato: Pet Sep 14, 2018 11:22 am
od interceptor
Pa to sam i ja pomislio

Sent from maj el dži ge-2 manji

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Ned Sep 16, 2018 10:04 pm
od tristatri
.
U subotu zavrsena sva oblaganja tj, svi slojevi na celom podvozju. Potom radovi obustavljeni. Auto i dalje na klocnama, obavijen debljom folijom. Ja u Nisu, pocinjem da radim. Cekam vikend (i ako ukradem petak). Imam jos nekoliko dana posla na autu. Skinuo sam zadnje uporne uzduzne spone, ovde u Nisu cu izbiti silente i staviti poliuretane, ali za one manje silente na glavcini moram prvo da skidam diskove (srafovi da se izvade, pa izbijanje caura). Posle ovoga uglavnom pregled i dotezanje mosta i trapa i vracanje delova (interkuler, plastike, branici, auspuh, zamena par senora parkiranja na zadnjem braniku ...)

Ovde imam pitanje: dva unutrasnja senzora parkiranja na zadnjem braniku menjam novim (kineskim, aliexpres) i tu je sve OK, konektori dobri, a senzori upadaju fino u lezista tj nosace. Ali nosac jednog spolljnog je raskliman. Jos ranije se senzor od spolja na blagi pritisak pomerao ka unutra. Sada kada sam skinuo branik vidim da su ti nosaci okolo necim lepljeni. Meni sto pada napamet je da taj jedan lepim lepkom za soferke, koji i tako treba da kupim za bocne lajsne. Moze li lepak za soferke ili ima i treba sta drugo?

Takodje, imam 'procep' na spoju limova gde je dizano dizalicom to treba da zatvorim nekom 'zivom gumom' ili necim kao ono cime ptrkrivaju varove, spojeve. Sta je to tacno, sta da trazim i gde?

.

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Pon Sep 17, 2018 12:23 pm
od OMP
lepak za soferke lepi sve zivo i mnogo je jak, kad jednom zalepis senzor nema vise vadjenja, ako ga vec kupujes onda slobodno zalepi njime, a ovako i neki montaz kit tipa moment fix i sl. zavrsava posao.

za rascep izmedju limova uzmi sirovu gumu, tako se zove i kupuje ima je u ambalazi kao silikon, mada to redje vidjam, ili u kutiji pa kao plastelin izgleda ali isto tako mozes slbodno i tim lepokom za soferke da zapunis sem ako ne zjapi previse pa je onda sirova guma prakticnija

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Pon Sep 17, 2018 12:45 pm
od YUgisa
Imas i neki sika lepak za limove, dosta dobro drzi i prilicno je elastican, bilo je na KP za 400din mislim 0.5kg pakovanje, mislim da bi to bilo bolje od sirove gume.

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Pon Sep 17, 2018 2:10 pm
od Bojan90
Postoji diht masa (sirova guma) u kartusi, kao silikon. Diht masa pojedinih proizvodjaca moze da se koristi za lepljenje, moze da se prefarba, itd.

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Pon Sep 17, 2018 7:03 pm
od tristatri
.
Coo napisao:OT
"U stvari tu mi je deda od 96 godina, al njemu je svaki dan rodjendan, pa nit' moze da pomogne nit' smeta ..."
Ovo sam se valjao od smeha. Moj kada čuje da neko ima 80 godina kaže "mladi ljudi", a ja mu kažem:od tebe je svako mlađi :)
A kada ga pitaju: 'Stari kako je'?...Kaže: ... 'S obzirom na alternativu, nije loše'.

.

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Pon Sep 24, 2018 3:58 pm
od tristatri
.
Uglavnom sam zavrsio sta sam hteo.
Ostale neke sitnice … pozadi u gepeku plastika (koja je skidana radi skidanja branika) ... plastika oko rucne ... ne radi mi zadnja jedna pozicija (nesto sam raskacio) i sl. ... ali to cu ovde, mada ne danas, jer je hladno. Inace alfa je dosta bolja, zbog promene trapa napred, rupe jeva oseca, plus manje dimi … bilo mi pocepano crevo interkulera pa sam ga ulepio, ali kupicu drugo … (koliko sam cuo samo spider ima ovde da se prodaju i nisu losa).

Moram na centrirnje trapa i treba da mu stavim lajsne bocne. A moja desna lajsna je polomljena u zadnjem kraju plus tu mi treba poklopac na njoj. Ako neko zna za solidne lajsne ili jednu, tu desnu od restajla ili bar desni poklpoac neka javlja ... evo nekih slika sa kraja radova :

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika


.

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Pon Sep 24, 2018 5:06 pm
od edin
Bogami, svaka cast na radovima :gr8:

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Pon Sep 24, 2018 5:44 pm
od Bojan90
Super :)

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Pon Sep 24, 2018 6:37 pm
od TS_MASTER
Pratim temu. Prava stvar svaka cast.
Reci mi samo jel si sam menjao selen (silent) blokove. I gde si ih kupio?

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Pon Sep 24, 2018 8:18 pm
od tristatri
.
Uporne spone sa poslednjih slika sam sam skidao. Izbijanje starih silenta iz njih srecom ja nisam ni pokusavao, nego ih je tast nosio kod par majstora od kojih jedan nije smeo da ih izbija, a drugi ih je jedva izbio. Tako mi je receno, navodno pretanki zidovi.

Posle sam obradu spona (ciscenje, farbanje) radio sam. Nove silente na upornim sponama sam stavljao na presi, a one na glavcinama samo rukama i rucnim alatima. Silenti su od poliuretana i narucivao sam ih iz poljske.


Ove u sponi, sa presom (pa samo i sa stegom), nije tesko staviti, neke postove (linkove) u vezi toga imas na strani 98 teme 'Trapovi na našim Alfama'.

Sa ovima u glavcini nesto je teze. Prvo skinuti sraf iz njih zahteva skidanje diska i malo zakriviti limenu oplatu sto ide oko diska. Tu je i eLearn protivrecan sa slikama, na jednoj slici sraf se izvlaci suprotno od diska a na drugoj ka disku:

Slika

Slika

Kod mene je kao na drugoj slici i sraf se izlaci ka spolja, a tu smeta disk i oplata. Ali mislim da je to ispravnija opcija. Skinutu diskove je + par sati posla.

Posle treba skinuti stari silent u glavcini. Nije sasvim tesko. Ja sam prvo burgijom 4 ili 5 razorio, lagano u krug gumu silenta, a potom stafcigerom 'pokidao' ka unutra cauru koja deluje da je od aluminijuma ili neke slicne legure. To 'zabijanje' srafcigera imedju zida caure i tela glavcine treba cekicem ali lagano i strpljivo. Iako je na jednom islo lako na drugom sam polomio vrh srafcigera.

Posle se stavljaju poliuretani koji su iz dve polovine. Oni se mazu mascu i imaju 'tendeciju da beze' kod stavljanja. Ali stave se delimicno kao i unutrasnja caura, a potom sa pomocnim srafom i maticom i dve podloske privuku na svoje pozicije. Kasnije zavijanje srafa spone svakako ih potpono dovede u svoju poziciju.

Uglavnom taj deo posla mi je isao sa manje problema nego sam ocekivao. (Ipak, pukao mi je jedan sraf sto drzi oplatu oko jednog diska, pa na drugom tocku nisam ni pokusavao da ga odvijem nego sam samo blago zavrnuo taj lim i potom, kasnije, kod vracanja vratio lim u prvobitnu poziciju. Treba paziti na ABS senzor koji je tu i njega ne skidati, nego samo ceticom ocistiti).

.

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Uto Sep 25, 2018 12:57 pm
od TS_MASTER
Koliko dana si cekao da stignu? Kakva je voznja sada u odnosu na fabriku?
Ja hocu isto da sa poliuretanom produzim vek zamene. I da upotpunim tu neku sportsku varijantu sa malo tvrdjim silentima

Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Uto Sep 25, 2018 2:02 pm
od mali radojica
Ozbiljni radovi! Skidam kapu.

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Uto Sep 25, 2018 9:41 pm
od tristatri
.
^ da, bilo je oko 17 radnih dana. Najveci problem nedostatak ozbiljne dizalice, ostalo manje vise ...


TS_MASTER napisao:Koliko dana si cekao da stignu? Kakva je voznja sada u odnosu na fabriku?
Ja hocu isto da sa poliuretanom produzim vek zamene. I da upotpunim tu neku sportsku varijantu sa malo tvrdjim silentima
Stignu brzo 6-8 dana. Prvo sam narucio samo gumice prednje balans stangle, posle ove za zadnje uporne spone. Prve su kostsle 18.60 e + 4.77 e postarina, druge 62.47 e + 18.32 e postarina. Nasa carina i posta nesto manje od 1000 rsd kod druge isporuke ako se dobro secam, a kod prve nije je ni bilo, ja mislim.

Auto je sada dosta 'jednostavniji' preko neravnina, ali to je pre svega zbog zamene svih ramena/viljuski napred. A koliko utice ovo parcijalno dodavanje poliuretana ne bih znao. Ja sam ih stavio, radi toga da na te neke 'tacke' trapa vise ne razmisljam, a da ramena, viljuske, stabilizatore ... menjam kad koji ode, njihova zamena ide relativno lako ...

Ali, povod celog posla, je bila zapravo zastita odozdo i taj posao je oduzeo 70% vremena.
.

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Uto Sep 25, 2018 9:54 pm
od TS_MASTER
Carina se placa na vrednost robe preko 50e. Ja cu ovih dana da radim zastitu odozdo pa usput bih izmenjao i te neke silente. Pripreme su pola posla sigurno.
Koje sredstvo si koristio za zastitu?

Negde sam pronasao video gde negde u africi (tim nekim zemljama) prave gumene silenta od starih kamionskih guma. Bukvalno na strugu momak obradi za par min napravi silent. Pokusacu da pronadjem video

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Uto Sep 25, 2018 10:28 pm
od tristatri
.
Strongflex fakture salje mailom, ne uz robu, tako da nasa carina sama procenjuje vrednost. Kod mene su kod druge isporuke samo naplatili PDV na vrednost koju su procenili npr oko 4500-5000. U prethodnom mejlu sam rekao 'carina' reda radi ...

Sto se tice sve hemije kod zastite to sam napisao detaljno negde na prethodnoj strani.

A mislim da su kljucne tri stvari u zastiti odozdo: dobro mehanicko ciscenje korozije (koja nije uvek na lako dostupnim mestima), antikorozivna farba (a bolje neceg od dvokomponentne epoxi mislim da nema) i vosak (na ravnim povrsinama tanko, a u supljinama dosta). Ja sam pre epoxi boje isao i sa cink sprejom, ali za to nisam siguran da je bilo neophodno ...

Plus mislim da je na svakih par sezona (ili sezonski, pred zimu) dobro da se opere auto odozdo i nanovo ide samo voskom. To ne bi bila skupa investicija. Mislim da je bolje tu trositi vosak pre nego po karoseriji spolja ... e sada jedna ili druga opcija (ili obe) zavise od namere koliko auto ostaje kod tebe ... svaka ima prednosti ...
.