Stranica 1 od 2

Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Pet Avg 24, 2018 7:55 pm
od tristatri
.

Treba da busim rupe ᴓ 12 mm na pragovima i po nekim drugim mestima po patosu karoserije.
Jel' neko radio nešto slično pa da da savet kako bušiti te rupe.

Odmah dvanaesticom za metal? Da ne pogužva lim?
Pominju neke jelkice.

Govor'te tehniku dok ne bude kasno!!

.

Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Pet Avg 24, 2018 7:58 pm
od ChobbyJTD
Nije taj lim toliko tanak da ga burgija uvije.
Kreni s manjom burgijom pa proširuj postepeno i lagano, ne pun gas :lol:

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Pet Avg 24, 2018 8:15 pm
od ForestGump
@tristatri:

"Jelkice" su specijalne stepenaste burgije za lim. Standardne (najčešće) dimenzije su 4mm-22mm ili 4-32mm sa razlikom u stepenima od 2 mm. Pogodne su za limove debljine do 2,2mm, dakle za većinu karoserijskih panela. Vrh prečnika 4mm je standardnog vrha kao i obična burgija (120*) i on služi za centriranje otvora. Ostali stepeni praktično režu otvor u limu iznutra, po principu strugarskog noža, čime se izbegava gužvanje/ulubljivanje lima, pregrevanje lima i ovalnost rupe. Po pravilu što je veći prečnik otvora broj okretaja bušilice treba da bude manji. Sve ostalo je stvar osećaja u ruci. Kvalitet jelkica se razlikuje po materijalu od kog su napravljene i ugla rezne površine. Jelkice od visokougljeničnih čelika dugo zadržavaju oštrinu rezne ivice a lepše buše otvore jelkice sa zakrivljenom reznom ivicom u odnosu na jeftinije sa ravnom ivicom. Za karoserijske otvore moje iskustvo je da do 20mm prečnika otvora treba koristiti "jelkice" a preko 20mm takozvane kružne testere za metal.

https://www.google.rs/search?q=stepenas ... e&ie=UTF-8

http://www.web-trgovina.profi-al.hr/pil ... 19mm/01451

Posle bušenja podrazumeva se zaštita ovora antikorozivnom bojom pa lakom preko nje.

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Pet Avg 24, 2018 8:57 pm
od tristatri
.

^^ OK, prilicno jasno, samo jos nekoliko potpitanja:

Kada busim tom jelkicom trebam li prvo obicnom burgijom otvor od 4 mm?
Dalje, kada krenem sa jelkicom hocu li jasno osetiti svaki korak ('propadanje'), npr sa 4 na 6, sa 6 na 8 itd.? Tj. ne bih da mi se omakne na 14 mm.

I ide li jelkica u klasicni futer busilice ili sraferice?

.

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Sub Avg 25, 2018 8:21 am
od ForestGump
Ne, da i da.
Samo ako je vrh jelkice oštećen treba započeti bušenje običnom burgijom. U suprotnom nema potrebe.
Oseti se svaki korak tako što se bušilica rastereti.
Jelkice 4-22 mogu u futer 10mm koji je na baterijskim bušilicama. Bušilica mora biti kvalitetnija i mora biti dobro napunjena , u suprotnom treba koristiti električnu bušilicu.

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Sub Avg 25, 2018 2:13 pm
od tristatri
.
Hvala Forest puno na odgovorima!!
Nadjoh i jelkicu, colovnu, bas kakva mi treba na KP https://www.kupujemprodajem.com/Alati-i ... -oglas.htm. Lik iz Nisa, ali se ne javlja. Izgleda sezona odmora ... Grcka ...

Kupio sam jos ranije kapice od 1/2 cola:
Slika

Planiram jednu dobru zastitu odozdo, a vosak u supljine, A verovatno ću vosak i kao poslednji sloj preko celog patosa odozdo.

.

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Ned Avg 26, 2018 7:21 pm
od ForestGump
Nema na čemu. Ako ti se taj ne javi nije greška kupiti "metričku" jelkicu jer tih 0.3mm razlike u minus za gumeni čep u praksi ne znači ništa jer će lim stisnuti gumu za 0.15mm i manje. I tu jelkicu ćeš sigurno više koristiti kasnije nego colovnu jer živimo u metričkom a ne imperijalnom sistemu mera. U varijanti colovne (prečnik 12,7mm) biće zazor od 0.2mm i možda malo više što je opet beznačajno. Hoću da ti kažem da za ovu dimenziju čepova koje si kupio nema greške ni ako izbušiš sa 12.0 niti sa 12.7mm a mislim da će otvori biti bolje zaptiveni čepovima ako prečnik rupa bude 12.0mm obzirom na zahvat koji planiraš da uradiš.
Kada uradiš, voleo bih da napišeš koju reč o tome, možda i neku sliku da postaviš. Verujem da će to i druge osim mene interesovati.
Srećno sa radovima :)

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Ned Avg 26, 2018 8:45 pm
od tristatri
.

^^ Hvala opet!

Jelkica nabavljena. Sva hemija, ostalo jos i ranije, presa pri samom kraju ...
Radovi pocinju za oko nedelju dana i ići će u dve nedelje potom.

Daću ovde slika i teksta ...

.

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Uto Sep 04, 2018 7:41 pm
od tristatri
*Radovi krenuli!!

U prethodnih par dana auto podignut, skunut suspleh, plastike oko prednjih tockova, prednji branik, auspuh sklonjen ... jos neke sitnice oko ciscenja sravova, delova itd. Neide bas brzo, dan kratak. Sutra bi trebao most dole ... ako ne bude nekih kisa većih ...

Evo nekoliko slika:

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Sre Sep 05, 2018 9:17 pm
od tristatri
Skinut most i spremljen drugi. Usput popucalo nekoliko srafova kod odvijanja, iako sam ih prsakao, i to dan pre, a i 'odmarao' one koji tesko idu. Dva na donjim viljuskama i jedan od balans stangle.

Slika



U poslednjih par meseci alfa je malo vise dimila i imala nesto vecu potrosnju. Kada sam skidao interculer radi pranja mislio sam da na njemu pusta:

Slika

Ali ne, puklo crevo ispred usisne:

Slika.

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Sre Sep 05, 2018 9:26 pm
od tristatri
.

Treba mi hitan odgovor (za sutra pre podne), kako se skidaju donje lajsne ili pragovi ne znam kako ih zovu:

................................. Slika

Odvio sam bocni sraf nazad i 'holsrafe' odozdo. E sada kako ih skinuti? Imaju li zabice ili su lepljene?
Ako imaju zabice kako ih skinuti? Odakle pocei?

.

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Čet Sep 06, 2018 10:25 am
od Bojan90
Ako su fabricki postavljene, trebalo bi da imaju zabice i da su lepljene.

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Čet Sep 06, 2018 12:37 pm
od tristatri
.

Mislim da su original, ali nisam 100% siguran, a zabice su polomljene pa su lajsne naknadno i lepljene. Plus dva srafa odozdo nisu original. Kakogod, neko ih je zbog necega skidao i ponovo stavljao. A mozda nesto trece, koce znati ... Ja sam ih, uglavnom, skinuo.

Skinuo sam sada i donje viljiske, sada idem gornje.

Nije hitno sada ali mi treba savet kako najlakse skinuti onaj lepak-gumu sa pragova sto su lajsne lepljene? Verovatno je bio lepak za soferke.

.

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Čet Sep 06, 2018 6:49 pm
od Bojan90
Mozda sa ovim?

http://www.autobojeilakovi.rs/alati-i-o ... a-sia.html

Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Čet Sep 06, 2018 7:33 pm
od mali radojica
Sto menjas prednji most?!

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Čet Sep 06, 2018 8:44 pm
od tristatri
Bojan90 napisao:Mozda sa ovim?

http://www.autobojeilakovi.rs/alati-i-o ... a-sia.html
To je i meni padalo napamet. Vidjao sam crvene. Da li boja ima veze sa tvrdocom, namenom? ... pitacemo u farbari.



A most sam skidao zbog previse rdje i gomile parcica rdje po supljinama, koliko god da sam ih ja, s vremena na vreme, uklanjao uvek ih je bilo nanovo. Ako stignem slikacu ti ga sa donje strane. Drugi, dobar, me je kostao 2o e. A i tako sam hteo most da skidam zbog gumica balans stangle. Sutra perem auto odozdo karcherom i dok se auto cedi i suši namestacu te gumice. Od poliuretana su a plus cu im staviti mazalice. To cu odslikat kada zavrsim.

.

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Pet Sep 07, 2018 10:01 am
od Bojan90
islim da je razlika samo u boji zbog razlicitog proizvodjaca.

Kolegi s posla je pukao most na 147. Auto je iz Austrije. Mozda ne bi bilo lose da supljine na drugom mostu ispunis antikorozivnim voskom ili necim slicnom. Ovaj vosak moze da se kupi u spreju.

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Pet Sep 07, 2018 9:53 pm
od tristatri
.
Da, ićiće vosak u novi most obavezno. Zapravo, sem mosta nema previse korozije drugde. Nosac interkulera ima rdje i pozadi gde je auto dizan dizalicom. Plus negde po neka mrljica ili oko nekih srafova.

Zastita koju radim je sledeca: gde mehanicki skidm koroziju ide prvo Tekasol Zinc 98%, a preko toga nesto kasnije Hempelov LIGHT PRIMER (to je dvokomponentna epoksi). Posle na tu epoksi stavljam roberlo siltex 800, to 'stone chip protector' na bazi sintetickih smola.

Sve ovo gore samo na na mesta koja obradjujem, tj. ne preko celog poda, zapravo gde je dobro tu ne diram.

Preko celog poda, obradjeno i ne obradjeno, kao i u supljine i pragove (a i u most) ide vosak (roberlo cavitex vosak). Njega sam uzeo najvise.

Problem je sto ide relativno sporo, ode vreme na bocne radove. Plus sto ipak menjam i prednji trap komplet. To najpre jesam hteo, pa potom odustao, pa sada ipak ulazi u pricu. Nadam se, a nisam siguran, da cu zavrsiti do kraja sledece nedelje.

.

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Sub Sep 08, 2018 10:02 pm
od tristatri
.
Danas je stiglo sto je nedostajalo za prednji trap:
Slika

Auto umotan, od sutra idu celicne cetke, brusni papiri i hemija:

Slika

Slika

Slika

.

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Pon Sep 10, 2018 6:44 am
od tristatri
.
Juce ocisceno oko koseva i napred sto je, imalo (nosac interkulera i hladnjaka), isprskano cinkom i kasnije epoksi bojom. Danas prepodne prskam to od juce sa smolom i potom ide ciscenje od motora ka nazad. Juce uradjena i priprema balans stangle. Njoj sam stavio mazalice. Evo par slika:

Slika

Slika

.

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Pon Sep 10, 2018 6:47 am
od tristatri
.
Imam nekoliko pitanja.

Reparirana gornja viljuska kada sa stegne koliko je lagan njen hod rukom gore dole? Lako, srednje, tesko?

Koja viljuska (ili obe) se potpuno zatezu tek kada se spusti auto u radni nivo? Gornja?
(Donjoj silenti se usrafljuju kako mora, ne moze se spustanjem prenapregnuti, a?)

I poslednje pitanje, balans stangla kada se stegne na svoje mesto ima slobodnu rotaciju u gumicama? Dtrzaci i gumice je fiksiraju balans stanglu u dve date tacke ali ne ometaju njen hod kroz gumice? Je li ovo tacno ili je cvrsto stezu?
.

Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Pon Sep 10, 2018 10:39 am
od mali radojica
Ja sam stavio reparirane vilnuske od Trifunovica, okrecu se onako srednje, ceo silent se okrece u viljusci tako da moze odmah da se stegne viljuska u nosacu i posle rukom namesti gore-dole.

Gumice balans stangle sam na proslom autu stavljo obicne, tj gumene. Balans stangla nije mogla da mrdne ama bas nigde. Ni gore dole ni napred nazad. Morao sam da je postavim u polozaj u kom treba da bude i onda stegnem.

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Pon Sep 10, 2018 9:16 pm
od tristatri
.
Hvala na odgovorima!!

Meni balans stangla satra je je imala slobodno okretanje, ali to je normalno za staru s istrosenom gumicom. Ali ove sa poliuretnom prodaju sa mascu za podmazivanje!? Mada ja nisam stavio tu njihovu mast nego Fam For 2 HZ koju jedva nadjoh.

.

Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Sre Sep 12, 2018 9:13 pm
od tristatri
.
Napravio sam za'eb sa ovim mazalicama na balans stangli. Ako ko bude hteo da ne gleda ovu gore sliku da ne radi tako. Trebalo je da budu na onoj manje strmoj strani nosaca gumice. Ovako gledaju tik u zid ka kabini cak i malo smetaju, tako da su beskorisne. Ostavio sam tako pa ako, i kada proskripe otpusti cu malo most i podmazivati. Dosta teza varijanta od predvidjene, koja je mogla iz kanala, jednostavno. Dvaput sam 'merio' ali ne i treci put.

Dalje, nakon podizanja mosta sklapanja ramena, viljuski itd. na kraju, danas, ispostavi se da jedna gornja reparirana viljuska ne valja. Montirao sam je na amortizeru dok je bio skinut, pa sve zajedno nazad. Posle svega, na kraju, kada je trebalo ubosti u onaj vrh od glavcine ispostavi se da imbus rupa kojom se drzi kontra kada se srafi matica ne valja nikako, prorajbovao i cela reparirana viljuska biva beskorisna. Nju mi je dao jedan decko sto radi sa delovima, a on je dobio od nekog svog prijatelja. Neverujem da bilo losih namera, ali eto desilo se. Od njega je jedan par, gornja i donja. Drugi sam narucio bio od Trifunovica i one su odlicne. Ovu sto nevalja sam skinuo i u petak treba da mi stigne od Trifunovica dobra. 'Ebiga plan se pomera za naknadnih dva dana.

Auto je komplet zasticen do zadnjih tockova i trebalo je danas da bude spusten prednji kraj. Ostalo mi cetiri dana od odmora. Verovatno cu je od sutra krenuti, dok cekam, od nazad, da uradim taj zadnji kraj. Verovatno necu sici sve pa ce 'prelezati' narednu radnu nedelju, do onog tamo vikenda, ali otom potom ...

Eto malo iskukah da mi bude lakse.

.

Bušenje rupa na limu karoserije - kako?

Poslato: Čet Sep 13, 2018 8:56 am
od mali radojica
Nisam najbolje razumeo sta je sa tom gornjom viljuskom problem?