Hocu da menjam zglobove, jos ne znam koji je tacno otisao pa cu mozda morati oba da skidam.
Ako je neko vec skidao sam nek napise otprilike redosled i samu proceduru, da li treba eventualno neki specijalan alat i sl. Otprilike znam kako ide ali cisto da proverim.
Hvala unapred!
1.9 JTDm - zamena hk zgloba do menjaca
- mali radojica
- Garaža: alfa romeo 147 jtdm
- Lokacija: novi beograd
- Lokacija: NBG
- mali radojica
- Garaža: alfa romeo 147 jtdm
- Lokacija: novi beograd
- Lokacija: NBG
Post
1.9 JTDm - zamena hk zgloba do menjaca
Posto sam odradio ovo da napisem ukratko kako je islo pa mozda nekom bude od koristi.
Ispusti se ulje iz menjaca, ima cep sa na kucistu diferencijala, gleda ka zadnjem delu auta.
Skinuti sus pleh, i tocak naravno.
Skinuti deo podkrila koji stiti menjac.
Osloboditi glavcinu tako sto se odvije i izvadi sraf koji ide kroz donju viljusku i usku amortizera, odviti i osloboditi kuglu na donjoj viljusci. Otkaciti stabizator. Gornja viljuska se ne dira, HK zglob do tocka se ne dira. Potrebno je naravno osloboditi crevo kocnice iz drzaca kao i kabal od ABS senzora i senzora za potrosenost plocica. Da se ne bi pokidali prilikom manevrisanja.
Glavcina se povuce napolje i trokraki deo zgloba ce samo izvuci. Naravno prethodno skidanje selni sa manzetne se podrazumeva.
Leva strana.
Da bi se svukao ovaj trokraki ulozak prvo se mora skinuti seger osigurac, za to trebaju posebna klesta. Nakon toga se moze koristiti radapciger za svlacenje (kao na slici) ili klasican izbijac i cekic sa tim sto se mora voditi racuna da se napinje homo zglob do tocka jer poluosovina radi u njemu.
Ovo je univerzalno za obe strane.
Sto se tice cupanja flansne iz menjaca, na levoj strani se samo zavuku dva pajsera ili deblja srafcigera i samo se odupre jednako sa obe strane. Na osovini ima prstenasti osigurac koji se samo sabije i sve izlazi napolje.
Na desnoj strani je potrebno prvo odviti tri srafa koje drze lezaj i samo iscupati sve komplet sa osovinom. Ovde nema nikakvig osiguraca, jedini problem moze da pravi lezaj koji se zalepi u kucistu pa nece da izadje. Kod mene nije bilo problema.
Montaza novih flansni ide lako. Se leve strane se samo ubaci u menjac , do kraja tj dok osigurac ne zabravi. Sa desne strane se takodje samo unaci i stegne drzac lezaja sa ona tri srafa. Potrebno je malo namazati uljem deo osovine gde nalete semering cisto radi zastite.
Na strani do tocka se prvo navlaci manzetna jelte.
Pa montaza trokrakog dela zgloba koji sesamo navuce na poluosovinu, ako treba udari cekicem da bi dosao do kraja i vratiti seger osigurac. Nakon toga se malo namaze.
Cela tuba masti se isprazni u flansnu i uz malo gimnastike ubaci trokraki deo unutra. Navuce se manzetna.
Selne mogu da se stave odmah a mogu i kad se vrati glavcina na svoje mesto jer se tad poluosovina, a samim tim i manzetna dovode i neki svoj prirodan polozaj.
Sklapanje i vracanje delova ide obrnutim redosledom.
Naravno - nasuti ulje u menjac! Kod 6b menjaca sipa se odgore kroz rupu za merac.
Od specijalnog alata pozeljno je imati klesta za skidanje seger osiguraca i alat za odvajanje-cupanje kugli.
Moguci problemi su: stabilizator ne moze da se odvije, konus kugle na donjoj viljusci nece da popusti, i lezaj desne poluosovine nece da izadje.
Toliko od mene. Ako sam nesto preskocio slobodno neka neko doda.
Ispusti se ulje iz menjaca, ima cep sa na kucistu diferencijala, gleda ka zadnjem delu auta.
Skinuti sus pleh, i tocak naravno.
Skinuti deo podkrila koji stiti menjac.
Osloboditi glavcinu tako sto se odvije i izvadi sraf koji ide kroz donju viljusku i usku amortizera, odviti i osloboditi kuglu na donjoj viljusci. Otkaciti stabizator. Gornja viljuska se ne dira, HK zglob do tocka se ne dira. Potrebno je naravno osloboditi crevo kocnice iz drzaca kao i kabal od ABS senzora i senzora za potrosenost plocica. Da se ne bi pokidali prilikom manevrisanja.
Glavcina se povuce napolje i trokraki deo zgloba ce samo izvuci. Naravno prethodno skidanje selni sa manzetne se podrazumeva.
Leva strana.
Da bi se svukao ovaj trokraki ulozak prvo se mora skinuti seger osigurac, za to trebaju posebna klesta. Nakon toga se moze koristiti radapciger za svlacenje (kao na slici) ili klasican izbijac i cekic sa tim sto se mora voditi racuna da se napinje homo zglob do tocka jer poluosovina radi u njemu.
Ovo je univerzalno za obe strane.
Sto se tice cupanja flansne iz menjaca, na levoj strani se samo zavuku dva pajsera ili deblja srafcigera i samo se odupre jednako sa obe strane. Na osovini ima prstenasti osigurac koji se samo sabije i sve izlazi napolje.
Na desnoj strani je potrebno prvo odviti tri srafa koje drze lezaj i samo iscupati sve komplet sa osovinom. Ovde nema nikakvig osiguraca, jedini problem moze da pravi lezaj koji se zalepi u kucistu pa nece da izadje. Kod mene nije bilo problema.
Montaza novih flansni ide lako. Se leve strane se samo ubaci u menjac , do kraja tj dok osigurac ne zabravi. Sa desne strane se takodje samo unaci i stegne drzac lezaja sa ona tri srafa. Potrebno je malo namazati uljem deo osovine gde nalete semering cisto radi zastite.
Na strani do tocka se prvo navlaci manzetna jelte.
Pa montaza trokrakog dela zgloba koji sesamo navuce na poluosovinu, ako treba udari cekicem da bi dosao do kraja i vratiti seger osigurac. Nakon toga se malo namaze.
Cela tuba masti se isprazni u flansnu i uz malo gimnastike ubaci trokraki deo unutra. Navuce se manzetna.
Selne mogu da se stave odmah a mogu i kad se vrati glavcina na svoje mesto jer se tad poluosovina, a samim tim i manzetna dovode i neki svoj prirodan polozaj.
Sklapanje i vracanje delova ide obrnutim redosledom.
Naravno - nasuti ulje u menjac! Kod 6b menjaca sipa se odgore kroz rupu za merac.
Od specijalnog alata pozeljno je imati klesta za skidanje seger osiguraca i alat za odvajanje-cupanje kugli.
Moguci problemi su: stabilizator ne moze da se odvije, konus kugle na donjoj viljusci nece da popusti, i lezaj desne poluosovine nece da izadje.
Toliko od mene. Ako sam nesto preskocio slobodno neka neko doda.
- Slash
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 156 SW 1.9 16v MJet
Alfa Romeo MiTo 1.4 TB 155hp
Lancia Ypsilon 1.4 16v Momo Design
Yamaha FZ8-SA - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: 1.9 JTDm - zamena hk zgloba do menjaca
Alal vera za objasnjenje
Posluzice svakome ko se nadje u istom problemu.
Posluzice svakome ko se nadje u istom problemu.
- Sule
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 16v
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
- mali radojica
- Garaža: alfa romeo 147 jtdm
- Lokacija: novi beograd
- Lokacija: NBG