159 Prvi start

Tehnička pitanja i odgovori. Održavanje, servisiranje i eksploatacija za sve modele.
Korisnikov avatar
Alex147
Garaža: BMW 318 F31
Alfa Romeo MiTo Multiair 135
Lokacija: Obrenovac
Postovi: 25
Pridružio se: Sre Jul 06, 2016 10:58 pm

159 Prvi start

Uto Avg 15, 2017 2:22 pm

Pozdrav svima, 159 1.9 jtdm 120ks.

Vozim vec godinu dana auto sa ovim problemom, tako je i kupljen. Prosao sam nekoliko majstora i u principu niko nema pojma sta je, pa da okusam srecu i sa vama :)

Dakle prvo paljenje u danu je grubo, okrene par puta, zatrese se pa tek onda upali, posle toga pali super bez ikakvih problema. Ovakvo ponasanje je najgore kada je temperatura vazduha od 10 do 15 stepeni, sto je temperatura veca ili manja to je paljenje bolje. Na primer zimi kada je ispod nule pali "na zub" i bez ikakvih problema. Takodje po ovim vrucinama pali, pa ne bas idealno mozda za pola sekunde duze vergla, ali recimo bez vecih poteskoca.

Dakle kada je temperatura u najgorem rasponu (10-15 stepeni) bukvalno ovako pali (nije moj snimak, ako ne sme da se kaci link admini slobodno obrisite):

Naravno bio je na dijagnostici, bez gresaka. Sledeci korak je izgleda nasumicno menjanje delova (mnogo je teorija medju majstorima, moze da bude 10 stvari), za sta ja nemam ni vremena ni zivaca posto ne znam nikog ko bi mi dao da ih skidam sa stranca, dakle morao bi da ih kupujem i vracam zarad jednog testa dnevno. I da napomenem da je auto redovno odrzavan i da vodim racuna o njemu kako dolikuje :)
Korisnikov avatar
Boxa
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Contact:
Garaža: Stelvio QV
Lokacija: Beograd
Postovi: 2965
Pridružio se: Sub Dec 26, 2015 2:40 pm

Re: 159 Prvi start

Uto Avg 15, 2017 2:56 pm

Au brate sta je ovo sa paljenjem?! :scratch:

Kreni od alternatora alnasera akumulatora...

Prva dva skini i odnesi na proveru, sve neka provere

Ako nije nesto od ta 3, mada akumulator sumnjam da je, ne znam sta bi moglo da bude
Korisnikov avatar
BobanR
Garaža: Brera 2.4
Lokacija: Kragujevac
Postovi: 3703
Pridružio se: Čet Jul 31, 2014 8:34 pm

Re: 159 Prvi start

Uto Avg 15, 2017 3:03 pm

Ima li belog dima na paljenju?
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
Korisnikov avatar
alonso14
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: -
-ex Q2 211cv 3 porta
-ex Rossalinda Challenge Stradale by Nova Speed
-ex Giulietta QV Edizione Corsa 301cv by Nova Speed

- ex GTI PP DSG 317 cv by OnlyRevo

- S3 8v 370 cv by Freaks Motorsport

- MK6 GTI DSG 271 cv by Freaks Motorsport
Lokacija: MG
Postovi: 3354
Pridružio se: Čet Avg 25, 2016 5:45 pm

Re: 159 Prvi start

Uto Avg 15, 2017 3:03 pm

Ja bih rekao da je ovo problem oko dovoda goriva.. Regulator pritiska, ili nesto oko cr pumpe.. Citah dosta ranije na FLCS da je to problem bio na nekom Jtd, koji je sasvim slcajno resen posle godinu dana... Bas je slican snimak postavio covek. Videcu ako nadjem temu. :)
'' Izabran sam zbog suptilnog magnetizma moje licnosti ''
Korisnikov avatar
Sauriann
Drug Član
Drug Član
Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso

ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW
Lokacija: Novi Beograd
Postovi: 4868
Pridružio se: Sub Okt 30, 2010 7:39 am

Re: 159 Prvi start

Uto Avg 15, 2017 3:05 pm

i ja sam prvo pomislio na cr pumpu ili kvalitet goriva. Ovo bi bolji majstor moralo da reši.
Korisnikov avatar
Alex147
Garaža: BMW 318 F31
Alfa Romeo MiTo Multiair 135
Lokacija: Obrenovac
Postovi: 25
Pridružio se: Sre Jul 06, 2016 10:58 pm

Re: 159 Prvi start

Uto Avg 15, 2017 3:14 pm

@Boxa

Prvo su svi gledali to, vergla brzo nije to problem, aku je Varta kupljen zimus, i sa starim je palio na zub zimi samo je jednog dana crko pa sam uzeo novi. Zimi nema problem nikakav, najgore je prolece/jesen kada su temperature 10-15 stepeni.

Takodje da ponovim da cim je temperatura manja od 10-tak ili veca od 15-tak stepeni sve bolje pali, ispod nule pali perfektno - sto iskljucuje uobicajene krivce kao sto su aku i anlaser.

Ako je bas hladno zimi, ili bas toplo kao ovih dana - pali perfektno. Sto se vise temperatura blizi srednjem podeoku paljenje je teze. I to naravno samo prvi put, kad jednom upali nema problema ceo dan.

@BobanR

nema nikakvog dima ALI dpf nije skunut pa i ne moze da dimi. Regenerisao sam ga prosle godine, trebalo bi da je super.

@Alonso i @ Sauriann

vrlo je moguce da je nesto oko sistema goriva, jedna "bolja" teorija koja mi je ostala u glavi je da je moguce da dobavna pumpa ima negde pukotinu pa vrati gorivo kad se dugo ne vozi, mada kako onda zimi pali normalno...
Korisnikov avatar
Zika
Garaža: Alfa Romeo
Lokacija: Selo
Postovi: 764
Pridružio se: Pon Mar 20, 2017 9:56 am

Re: 159 Prvi start

Uto Avg 15, 2017 4:08 pm

Regulator pritiska goriva ili sam filter goriva.
Slika
Korisnikov avatar
tadicd
Garaža: ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW
Lokacija: Beograd
Postovi: 326
Pridružio se: Sub Nov 16, 2013 12:56 pm

Uto Avg 15, 2017 6:17 pm

Ima nas par sa identičnim problemom...

Meni prestalo zadnjih mesec dana pa nisam ni cackao dalje, a stigao sam do ovoga sto Zika kaze... Jedino su mi velike korekcije po diznama, nisam uhvatio vremena ni tom temom da se pozabavim...

Sent from my C6903 using Tapatalk
Korisnikov avatar
Alex147
Garaža: BMW 318 F31
Alfa Romeo MiTo Multiair 135
Lokacija: Obrenovac
Postovi: 25
Pridružio se: Sre Jul 06, 2016 10:58 pm

Re: 159 Prvi start

Uto Avg 15, 2017 8:03 pm

Pa i meni prestane leti i zimi kada su niske i visoke temperature, nego ovih dana ujutru zahladilo, taman da me podseti :)

Ovo za regulator idem kod bosiste jel?
Alfa servis Brana
Sponzor
Sponzor
Garaža: Alfa Romeo 159,147,Gt,Brera,156Q4,Fiat tipo,B4 cabrio
Lokacija: Vranic Bgd
Lokacija: Beograd Vranic
Postovi: 212
Pridružio se: Sub Apr 30, 2016 6:33 pm

Re: 159 Prvi start

Uto Avg 15, 2017 8:11 pm

Svi sa takvim problemima prvo na merenje kompeesije. U zadnjih 7-8 meseci bilo nam je nekoliko 159 koje su imale takve simptome. Na hladno svi cilindri izmedju 13 i 15 bar. Jednostavno ravnomerno na svim cilindrima su se umorili. Budite sigurni dpf filteri su ih pobili. 400000km i polako počinju da posustaju. Km na tabli su naravno nesto drugo. Pozz :arflag
Korisnikov avatar
tadicd
Garaža: ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW
Lokacija: Beograd
Postovi: 326
Pridružio se: Sub Nov 16, 2013 12:56 pm

Uto Avg 15, 2017 8:14 pm

A meni se javilo sa dolaskom temperatura od 10 pa naviše..

Kod bosiste... U Beogradu sam dobio najtoplije preporuke za Ninica...

Sent from my C6903 using Tapatalk
Alfa servis Brana
Sponzor
Sponzor
Garaža: Alfa Romeo 159,147,Gt,Brera,156Q4,Fiat tipo,B4 cabrio
Lokacija: Vranic Bgd
Lokacija: Beograd Vranic
Postovi: 212
Pridružio se: Sub Apr 30, 2016 6:33 pm

Re: 159 Prvi start

Uto Avg 15, 2017 8:22 pm

Pa jbg ispod 10 pali grejače koji mu pomazu, preko 10 nema grejača. Tu kompresija igra glavnu ulogu.
Korisnikov avatar
tadicd
Garaža: ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW
Lokacija: Beograd
Postovi: 326
Pridružio se: Sub Nov 16, 2013 12:56 pm

Uto Avg 15, 2017 8:29 pm

Vidim ja da se vidimo da se upoznamo ubrzo, i malo ozbiljnije popricamo o autu, jer imam još jedan gremlin-kvar sa pistanjem/skičanjem kad ga dam na gas, a koji mi se rodio pred remont turba, a ni posle nije nestao...

Sent from my C6903 using Tapatalk
Korisnikov avatar
Sava
Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170ks
Lokacija: Beograd
Postovi: 1235
Pridružio se: Sre Dec 28, 2011 12:59 pm

159 Prvi start

Uto Avg 15, 2017 8:48 pm

Pistanje/skicanje pri dodavanju gasa hoće na 1.9 16v da bude puknut brezon na izduvnoj grani. Pogledaj da li ima garezi negde oko izduvne grane.

Generalno za 1.9 sam cuo samo na 159-kama da imaju problema sa paljenjem a da nije standardna boljka anlaser/akumulator. A posto skoro svaka ima dpf i sto kaze brana da ih taj isti dpf sjebe, sad mi je i jasno zasto cujem samo za njih da imaju probleme.
ognjen877
Garaža: Alfa Romeo 159 16v
Alfa Romeo 166 2.0 t.s
Lokacija: Beograd
Postovi: 81
Pridružio se: Pon Maj 29, 2017 8:13 pm

Re: 159 Prvi start

Uto Avg 15, 2017 9:17 pm

Alfa servis Brana napisao:Svi sa takvim problemima prvo na merenje kompeesije. U zadnjih 7-8 meseci bilo nam je nekoliko 159 koje su imale takve simptome. Na hladno svi cilindri izmedju 13 i 15 bar. Jednostavno ravnomerno na svim cilindrima su se umorili. Budite sigurni dpf filteri su ih pobili. 400000km i polako počinju da posustaju. Km na tabli su naravno nesto drugo. Pozz :arflag
komparater pa trcanje po auto placu :P
Korisnikov avatar
tadicd
Garaža: ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW
Lokacija: Beograd
Postovi: 326
Pridružio se: Sub Nov 16, 2013 12:56 pm

Re: 159 Prvi start

Uto Avg 15, 2017 9:33 pm

Savo, hvala ti na naznaci, sad sam pogledao i na alfisti.hr, veoma sličan opis... Sutra ću da proverim ima li gareži... neću ni da pitam koliko mi je pametno da potežem za Grčku u nedelju :banghead:
Korisnikov avatar
nidza
Garaža: ex 159
Lokacija: NBG
Postovi: 2274
Pridružio se: Pon Mar 05, 2012 4:11 pm

Uto Avg 15, 2017 9:39 pm

Ako nisi uradio remont anlasera, uradi. Ja sam tako rešio.

Moja teorija je da to nešto sporije što vrti, uz već malo umorne i cilindre i pumpu i dizne, jednostavno ne napravi dovoljno dobru maglu i teško sastavi.

Deša je dao ne znam kome da anlaser napuca muški i znatno se ubrzalo verglanje. Palila kao mina nakon toga, kačio sam klip hladnog starta. Skoro ko nov auto da je.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Korisnikov avatar
Alex147
Garaža: BMW 318 F31
Alfa Romeo MiTo Multiair 135
Lokacija: Obrenovac
Postovi: 25
Pridružio se: Sre Jul 06, 2016 10:58 pm

Re: 159 Prvi start

Uto Avg 15, 2017 10:21 pm

Sto se kompresije tice vrlo moguce, mada u mom slucaju vrlo tesko da je to problem. Zimus kad je krenulo hladno vreme poceo je da pali lampicu grejaca sto me je smorilo posle nekog vremena te sam ih zamenio sve, ispostavilo se da 2 nisu radila uopste, a auto je palio "na kljuc" celo vreme, tako da tesko da je kompresija.

Meni ovo smrdi na neki senzor, kao da mu nije jasna temperatura, nemam pojma...

Posle toliko razgovora i bajanja najpopularnija teorija je da vraca naftu preko noci, dal na pumpi ili na crevima/filteru, sto ajde moze da bude validan argument tipa kad je hladno materijal se skupi pa ne povuce vazduh a kad malo ugreje onda povuce, ali onda zasto bi opet bilo bolje paljenje na visokim temperaturama.

Sa druge strane kad jednom upali onda pali super ceo dan, cak i kada ga odmah ugasim pa upalim, znaci ne bi trebalo ni da je do nekog senzora.

Nemam pojma, nema smisla uopste :)
Korisnikov avatar
Pittatore
Drug Član
Drug Član
Contact:
Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga
Lokacija: BG
Lokacija: Beograd
Postovi: 2299
Pridružio se: Pon Dec 29, 2008 10:08 am

Re: 159 Prvi start

Uto Avg 15, 2017 11:00 pm

To pistanje iliti zvuk cvrcka kada turbo pocinje da pravi pritisak od 2000rpm pa na dalje je verovatno kriva izduvna grana od visoke temperature izduvnih gasova.
UTD-Performance
Raven Club Serbia 063/666-156
Slika
Korisnikov avatar
tadicd
Garaža: ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW
Lokacija: Beograd
Postovi: 326
Pridružio se: Sub Nov 16, 2013 12:56 pm

Sre Avg 16, 2017 5:37 am

Hvala momci, dali ste mi korisne naznake, ispitam pa javljam.

Sent from my C6903 using Tapatalk
Korisnikov avatar
Zika
Garaža: Alfa Romeo
Lokacija: Selo
Postovi: 764
Pridružio se: Pon Mar 20, 2017 9:56 am

Re: 159 Prvi start

Sre Avg 16, 2017 3:35 pm

Alex147 napisao:Sto se kompresije tice vrlo moguce, mada u mom slucaju vrlo tesko da je to problem. Zimus kad je krenulo hladno vreme poceo je da pali lampicu grejaca sto me je smorilo posle nekog vremena te sam ih zamenio sve, ispostavilo se da 2 nisu radila uopste, a auto je palio "na kljuc" celo vreme, tako da tesko da je kompresija.

Meni ovo smrdi na neki senzor, kao da mu nije jasna temperatura, nemam pojma...

Posle toliko razgovora i bajanja najpopularnija teorija je da vraca naftu preko noci, dal na pumpi ili na crevima/filteru, sto ajde moze da bude validan argument tipa kad je hladno materijal se skupi pa ne povuce vazduh a kad malo ugreje onda povuce, ali onda zasto bi opet bilo bolje paljenje na visokim temperaturama.

Sa druge strane kad jednom upali onda pali super ceo dan, cak i kada ga odmah ugasim pa upalim, znaci ne bi trebalo ni da je do nekog senzora.

Nemam pojma, nema smisla uopste :)
Tu razliku u kompresiju upravo peglaju korekcije dizni, kao i ostalo što dovodi do nepravilnosti u radu.
Pumpa u rezervoaru čim daš kontakt nabija pritisak ka pumpi visokog pritiska, tako da i ako je nešto pobeglo brzo ga vrati.
Kreni od tog regulatora pritiska lako se skida.
Slika
Korisnikov avatar
tadicd
Garaža: ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW
Lokacija: Beograd
Postovi: 326
Pridružio se: Sub Nov 16, 2013 12:56 pm

Sre Avg 16, 2017 6:20 pm

Momci, ja moje rešio. Nije izduvna grana nego budalastina. Oblaznuli srafovo na egr, dva su i ispala!

Utegnuto, za 5 minuta, sva 4 nova srafa i DAJ GA NA GAAAAAS :-)

Sent from my C6903 using Tapatalk
ognjen877
Garaža: Alfa Romeo 159 16v
Alfa Romeo 166 2.0 t.s
Lokacija: Beograd
Postovi: 81
Pridružio se: Pon Maj 29, 2017 8:13 pm

Re: 159 Prvi start

Sre Avg 16, 2017 6:56 pm

vodi racuna da ne pretegnes....lako se slomi kuciste(licni primer) :0
Korisnikov avatar
tadicd
Garaža: ex Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW
Lokacija: Beograd
Postovi: 326
Pridružio se: Sub Nov 16, 2013 12:56 pm

Sre Avg 16, 2017 7:31 pm

Hahaha pao si mi na pamet kad je stezao i kad je kazao "sad samo moram da pazim da ga ne pretegnem" :-D odličan majstor samo inače ne pipa ništa osim mečke, na drugarskoj osnovi je uzeo da pregleda granu konstatovao da nije grana i u dva minuta našao krivca :-)

Sent from my C6903 using Tapatalk
Korisnikov avatar
Alex147
Garaža: BMW 318 F31
Alfa Romeo MiTo Multiair 135
Lokacija: Obrenovac
Postovi: 25
Pridružio se: Sre Jul 06, 2016 10:58 pm

Re: 159 Prvi start

Sre Avg 16, 2017 8:48 pm

Cestitam, a paljenje? :)

Povratak na “Area Servizio”