Pozdrav ljudi, imam problem sa turbinom na alfi 156. U pitanju je 1.9 jtd 16v 140ks.
Na autu su ispucala ona vakum creva sa onog solenoida na veznom limu, auto je lose isao na malim obrtajima na vecim je bacao dim ali povlacio solidno.
Nakon zamene creva auto ide dobro, povlaci iz malih obrtaja, ne dimi i nema nikakve greske na dijagnostici.
Ali se sad pojavilo zvizdanje (kao sirena) na manjim obrtajima, zvizdanje se gubi preko 2500 obrtaja, isto se cuje i pri padanju obrtaja.
Poverena creva na usisu, nisu pukla, na izduvu otisla pletenica ali nakon zamene nema neke razlike.
Inace turbo deluje da ne baca ulje, creva su masna od isparenja nema uljnih naslaga. Osovinu nisam uspeo lepo da proverim ali na brzinu mi se cini da nema puno lufta.
Da li moze da bude problem varijabilnom geometrijom na turbini jer su ta vakum creva verovatno odavno pukla pa su se zakrilca zaprljalja pa zaglavljuju, ili tad nije punila na manjim obrtajima pa nije ni bilo zvizdanja.
Koliko je to alarmanto, video sam po netu da mnogi imaju slican problem.
Ne znam da li bi pomoglo ciscenje turbine ili ipak zamena-remont?
Zvizdi turbina
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Zvizdi turbina
Ako je turbo dobar moze da zvizdi ako ne dihtuje dobro na izduvnoj grani, takodje moze da bude prva faza otkazivanja iako sve deluje ok, ali ce tako jos dugo da se cuje dok ne bude za popravku.
- Zlo
- Garaža: Alfa Romeo GT
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Zvizdi turbina
Zdravo, da ne otvaram novu temu. Slao sam turbinu na remont, i majstor koji ju je skidao mi je javio da je filter na dovodu ulja turbine, bio zapusen. Probusio ga je, i kaze da ce to sada tako da radi, k'o bombona. Ovo me malo plasi, jer ne bi bio filter tu da ne treba, pa me zanima kakva su vasa iskustva, sa pomenutim filterom, i zna li neko gde moze da se kupi i kako se zove to sokocalo?
- voosaa
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9jtd
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Zvizdi turbina
viewtopic.php?f=71&t=56128&start=50
U pitanju je holender na turbini. Vecina preporucuje komplet izbacivanje, jer pravi vise stete nego koristi.
U pitanju je holender na turbini. Vecina preporucuje komplet izbacivanje, jer pravi vise stete nego koristi.
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Zvizdi turbina
Koliko znam to sluzi da se smanji pritisak ulja koje ide u turbinu i ne preporucuje se busenje ili vadjenje
- Zlo
- Garaža: Alfa Romeo GT
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Zvizdi turbina
Hvala za odgovore i link. I dalje nisam pametan, a svuda citam razlicita misljenja. Za sada cu poslusati savet majstora, ostaviti ga probusenog / uklonjenog, sta mu je vec uradio, i redovno menjati ulje i filtere.
- voosaa
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9jtd
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Zvizdi turbina
Koliko sam negde procitao, tj. cuo, pored EGR-a, taj filter na tom holenderu je jedna od stavki koje je fabrika navela kao problematicne delove za JTD i cak mislim da su predlagali njegovo izbacivanje, koliko vidim svi su ga bacali, jer je suvisan. Ne verujem da ima ikakve veze sa pritiskom ulja ( cist zakon fizike, ako se suzava korisan presek (povrsina), a sila koja deluje ostaje ista, pritisak ce se povecati, ne smanjiti, tako da eventualno moze samo povecati pritisak).
Takodje, koliko sam citao, jedan od problema koji su ti filteri imali su da se ta plastika bukvalno raspadne, a rezervni se potencijalno tesko i nalazi, tako da je bolje izbaciti, nego ostaviti da se raspadne i zapusi kanale na turbini i izazove bespotreban remont. Tako da, ako mozes da nadjes rezervni, zameni, pa ga cisti na svakoj drugoj-trecoj zameni ulja, ili ga izbaci totalno i zaboravi na njega i potencijalne probleme.
Takodje, koliko sam citao, jedan od problema koji su ti filteri imali su da se ta plastika bukvalno raspadne, a rezervni se potencijalno tesko i nalazi, tako da je bolje izbaciti, nego ostaviti da se raspadne i zapusi kanale na turbini i izazove bespotreban remont. Tako da, ako mozes da nadjes rezervni, zameni, pa ga cisti na svakoj drugoj-trecoj zameni ulja, ili ga izbaci totalno i zaboravi na njega i potencijalne probleme.
- PetarP
- Garaža: nemam garažu
- Lokacija: Novi Beograd
Post
Re: Zvizdi turbina
Pritisak ulja ti određuje prečnik rupica na šrafu. Više nego dovoljne su dve rupice od po 1mm. Mrežica ti ne treba, ostavi tako slobodno.
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Zvizdi turbina
Nisu dovoljne 2x1mm, ni blizu. U zavisnosti od generacije turbine, potrebno je manje ili više ulja, odnosno, manji ili veći pritisak. Sasvim je u redu izbaciti sito, ali bilo kakvo smanjivanje protočnosti reducira prouzrokovaće kvar turbine.
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- PetarP
- Garaža: nemam garažu
- Lokacija: Novi Beograd
Post
Re: Zvizdi turbina
Znam da neke, ne baš male, benz. turbine imaju rupice od 1-1.5mm za dovod ulja. Jesam to kategorizovao (greška vrv). Ipak nisam dao savet da ih smanjuje, već da ostavi kako jeste navođenje malih prečnika za dovod ulja je bilo u kontekstu: "nema šta da brineš".
- Orlovic Lazar
- Garaža: Alfa Romeo GT 1.9 JTD 110KW
- Lokacija: Prokuplje
- voosaa
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9jtd
- Lokacija: Novi Sad