Pozdrav svima!
U pitanju je AR 147 1.6ts od 120 konja, 2001 godiste.
Verujem da je ova tema sazvakana 1000 puta, elem u ovom slucaju je situacija malo specificna, trazio sam slican slucaj sto na nasim sto na stranim forumima ali bez uspeha.
Naime, auto trosi 1 litar ulja na 100-150 kilometara.
Auto je skoro kupljen, a znali smo da ovi motori hoce da stradaju usled loseg odrzavanja i zapostavljanja pa smo zaista vodili racuna i trazili uobicajene znake loseg motora ali ih nije bilo. Presao je kod nas oko 1500 kilometara do sad i situacija je sledeca:
- auto ide odlicno, osetno je snazniji od verzije sa 105 konja
- apsolutno nimalo dima na auspuhu nema, cak ni pri ostrim ubrzavanjima
- apsolutno nikakav dim na cepu ulja (ili meracu) ne izlazi, niti duva
- naravno, ne curi nigde ulje (videlo bi se u garazi, posebno ta kolicina)
- mali servis je uradjen neposredno posle kupovine, bez razlike u potrosnji ulja pre i posle (10w-40 ulje)
- auto se ne pregreva niti gubi razhladnu tecnost
- potrosnja benzina je u principu normalna (10-tak litara, polugradska voznja - kratke relacije)
- kompresija je izmerena juce (na hladnom motoru) i fabricka je na svim cilindrima (veliko iznenadjenje)
Sa druge strane:
- auto ima obicaj da izbaci odredjenu kolicinu belog dima pri prvom jutarnjem paljenju ako se odmah nakon paljenja stisne papucica gasa
- nekad ne upali odmah vec iz drugog puta (odmah se javi da upali ali se ugasi, iz drugog puta upali) i to iskljucivo vezano za prvo jutarnje paljenje, u toku dana bez problema
- jutros po prvi put sam prisustvovao trenutku kada je iz auspuha izletela bukvalno kap ulja i naravno ostala je fleka na betonu, da je ranije kapljalo videlo bi se
- auto je svetlo siv i posle svake voznje gepek ostane isprskan sitnim crnim kapljicama sto mi govori da ocigledno izbacuje zivo ulje kroz auspuh
Dakle auto trosi neverovatnu kolicinu ulja ali dima i uobicajenih pokazatelja nema, na prvi pogled zaista je sve ok. Po svim izgledima reklo bi se da izbacuje zivo nesagorelo ulje. Ima li neko ideju sta meze da bude problem?
Potrosnja ulja 1.6ts
- Alex147
- Garaža: BMW 318 F31
Alfa Romeo MiTo Multiair 135 - Lokacija: Obrenovac
- Pepe012
- Garaža: Alfa Romeo 156 3.0 V6
BMW E63 645Ci
Fiat Punto II 1.9 8v Multijet
Hyundai Santa Fe 4WD 2.4 GLS
ex: Alfa Romeo GT 2.0 JTS
ex: Alfa Romeo 156 2.5 V6
ex: Alfa Romeo 156 1.9 16v Facelift - Lokacija: Veliko Gradiste
Post
Re: Potrosnja ulja 1.6ts
Imas tu kod tebe u Obrenovcu majstora Nikolu Macka koji je jedan od sponzora kluba,najbolje idi kod njega neka ti to pogleda i znaces na cemu si viewforum.php?f=112
- moth3
- Garaža: d(-_-)b
- Lokacija: Beograd
- TheWickerMan
- Administrator
- Garaža: Alfa Giulietta 1.4 TCT
Lancia Delta III 1.4 T-Jet - Lokacija: Stuttgart-Kraljevo
Post
Re: Potrosnja ulja 1.6ts
ovo je čest problem na 1.6 TS , ima tema i na forumu. Nema veze sa potrošnjom ulja pošto se i meni ovo dešava, a potrošnja ulja je 1l na 10000 km ( Selenia Racing 10W60 ). Inače , ovaj problem se dešava kad je temperatura vazduha 15-25 C, ispod i preko toga nikad. Dizne čišćene, proveravan pritisak pumpe,regulator pritiska, sve ok. Startuješ motor, on se zatrese i ugasi. Startuješ odmah opet i nema problema. Mislio sam da je do TNGa ali nije ni to jer sam vozio sa zavrnutom bocom i opet se dešava, a ima ljudi koji nemaju TNG a imaju ovaj problem.Alex147 napisao: - nekad ne upali odmah vec iz drugog puta (odmah se javi da upali ali se ugasi, iz drugog puta upali) i to iskljucivo vezano za prvo jutarnje paljenje, u toku dana bez problema
- Dragon
- Saradnik Uprave
- Garaža: Giulietta 1.4 Distinctive
ex GTV Cup 2.0 TS
ex 156 JTD SP
ex 147 2.0 TS
ex147 1.9JTDm - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Potrosnja ulja 1.6ts
moth3 napisao:Gumice ventila...
John Lennon - 2600 Sprint, SS, Pope John Paul II - Sei (Alfa 6), Sophia Loren - Duetto, Frank Zappa - 1969 GTV, Ralph Lauren - 8C2900B, Nick Mason - TZ-1, John F. Kennedy - Giulietta Spider, Eric Clapton - 6C 2500 Super Sport, Dragon - GTV Cup.
- Alex147
- Garaža: BMW 318 F31
Alfa Romeo MiTo Multiair 135 - Lokacija: Obrenovac
Post
Re: Potrosnja ulja 1.6ts
Hvala svima na odgovorima.
Dakle mislite da moze da potrosi 1l/100km samo zbog gumica (mozda i vodjica) ventila? Naravno sumlja pada na njih zbog jutarnjeg dima ali nisam verovao da bi samo gumice mogle da prouzrokuju toliku potrosnju.
Razume se da ce u svakom slucaju motor morati da se otvara ali nekako je lakse ovako da utvrdim odakle da se pocne i eventualno mozda ne baci novac na stvari koje nisu potrebne da se diraju.
Dakle mislite da moze da potrosi 1l/100km samo zbog gumica (mozda i vodjica) ventila? Naravno sumlja pada na njih zbog jutarnjeg dima ali nisam verovao da bi samo gumice mogle da prouzrokuju toliku potrosnju.
Razume se da ce u svakom slucaju motor morati da se otvara ali nekako je lakse ovako da utvrdim odakle da se pocne i eventualno mozda ne baci novac na stvari koje nisu potrebne da se diraju.
- mali radojica
- Garaža: alfa romeo 147 jtdm
- Lokacija: novi beograd
- Lokacija: NBG
Post
Re: Potrosnja ulja 1.6ts
malo je velika količina ulja samo za gumice. a ako se skida glava obavezno izvaditi i proveriti klipove. drugar je tako uradio glavu i smanjio potrošnju ulja dok mu klipnjača nije izašla napolje na putu za grčku.
- flojd
- Garaža: Giulietta 1.4 TB
EX alfa romeo 33 1.7 IE Imola
EX alfa romeo 33 1.7 IE
EX Alfa Romeo 156 1.8TS 2001g - Lokacija: Pirot
- Lokacija: Pirot
Post
Re: Potrosnja ulja 1.6ts
Nemoj da radis glavu a da ne zamenis karike i lezajeve pokajaces se sigurno.
Verovatno su pored gumica stradale mazajuce karike cest slucaj kod 16V TS motora
Verovatno su pored gumica stradale mazajuce karike cest slucaj kod 16V TS motora
- Flavio
- Uprava ARCS
- Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 120 TS
Stilo 80 JTD
Felicia Combi 75 I.E. - Lokacija: Srbistan
- Lokacija: Požarevac
Post
Re: Potrosnja ulja 1.6ts
1 Litar na STO kilometara kažeš !?!
Živim uljem pofajtan zadnji branik, živo ulje izbacuje na auspuh, ... kao što rekoše kolege, gumice ali verujem i vođice i ... možda čak negde naprsla i glava.
Najpametnije bi bilo rastaviti ceo motor i uraditi sve lepo. Jeste akcija i investicija ali, bićeš miran na duge staze onda
Živim uljem pofajtan zadnji branik, živo ulje izbacuje na auspuh, ... kao što rekoše kolege, gumice ali verujem i vođice i ... možda čak negde naprsla i glava.
Najpametnije bi bilo rastaviti ceo motor i uraditi sve lepo. Jeste akcija i investicija ali, bićeš miran na duge staze onda
- Fittipaldi
- Drug Član
- Garaža: KIA Pro Ceed
Z101 mediteran '82 - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Može biti svašta,ali prvo glavu dole i odraditi komplet. Klipove možeš izvući bez vadjenja motora pa u glavnom sve komponente možeš proveriti i vizeti u kakvom stanju su cilindri. Kod mene konkretno (2.0ts)je bio problem što su dva klipa bila puknuta izmedju kompresionih karika ali još uvek je trošio "samo" 1.5 l na 1000km i naravno ni traga bilo kakvog dima. Kad se povade klipovi bilo bi dobro zameniti i leteće i ležeće ležajeve,ne koštaju puno.
Sent from maj el dži ge-2 manji
Sent from maj el dži ge-2 manji
- Alex147
- Garaža: BMW 318 F31
Alfa Romeo MiTo Multiair 135 - Lokacija: Obrenovac
Post
Re: Potrosnja ulja 1.6ts
Reseno je da se komplet uradi glava (oko 16k je cena, to bi trebalo da je kao kompletna obrada, zamena gumica, vodjica itd) da se zamene karike i lezajevi. Ja se nadam da su cilindri dobri posto je kompresija dobra, nadam se samo da nije neki klip pukao, elem videcemo kad se otvori.
Javljam ovde sta je bilo cisto ako neko bude imao slican problem.
Javljam ovde sta je bilo cisto ako neko bude imao slican problem.
- Flavio
- Uprava ARCS
- Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 120 TS
Stilo 80 JTD
Felicia Combi 75 I.E. - Lokacija: Srbistan
- Lokacija: Požarevac
- Alex147
- Garaža: BMW 318 F31
Alfa Romeo MiTo Multiair 135 - Lokacija: Obrenovac
Post
Re: Potrosnja ulja 1.6ts
Eh, malo sam zakasnio sa odgovorom, bolje ikad nego nikad
Uradjena je komplet glava. Zamenjene su karike i leteci lezajevi.
Kada je motor otvoren ventili su imali lufta, klipovi i cilindri su bili OK ali svejedno kad je vec otvoreno zamenjene su i karike. Zbog bojazni da kompresija sad ne bude jaca (zbog karika) zamenjeni su i leteci lezajevi i to je to.
Steta, sa sve rukama, je izasla 51000.
Auto posle ovoga trosi oko 50-100g na 1000km, sto je u principu odlicno.
Uradjena je komplet glava. Zamenjene su karike i leteci lezajevi.
Kada je motor otvoren ventili su imali lufta, klipovi i cilindri su bili OK ali svejedno kad je vec otvoreno zamenjene su i karike. Zbog bojazni da kompresija sad ne bude jaca (zbog karika) zamenjeni su i leteci lezajevi i to je to.
Steta, sa sve rukama, je izasla 51000.
Auto posle ovoga trosi oko 50-100g na 1000km, sto je u principu odlicno.
- Zika
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Selo
Post
Re: Potrosnja ulja 1.6ts
I gde je završilo svo ono ulje ?
Ventili imali luft u vođicama ? Nije bilo naslaga na njima ?
Kako su izgledali klipovi i karike , naročito uljna ?
Ventili imali luft u vođicama ? Nije bilo naslaga na njima ?
Kako su izgledali klipovi i karike , naročito uljna ?
- Alex147
- Garaža: BMW 318 F31
Alfa Romeo MiTo Multiair 135 - Lokacija: Obrenovac
Post
Re: Potrosnja ulja 1.6ts
Ne secam se bas svega tacno, znam da su svecice bile koksirale totalno, majstor se cudio kako je radio uopste. Klipovi i karike su na oko izgledali dobro, ali to ne znaci bas mnogo. Ventili, pa samo cu ti reci da se culo kuckanje kad se rukom cimnu malo:)
Ulje je po popularnoj teoriji progutao katalizator, posto nije skinut pa zato nije dimio.
To je to, nista drugo nije radjeno, auto ide super.
Ulje je po popularnoj teoriji progutao katalizator, posto nije skinut pa zato nije dimio.
To je to, nista drugo nije radjeno, auto ide super.
- Zika
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Selo
Post
Re: Potrosnja ulja 1.6ts
Da sada taj katalizator ne napravi začepljenje. Sigurno je dobro nafilovan uljem.