Potrosnja po ko zna koji put
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Potrosnja po ko zna koji put
ima malo razlike u precniku tocka i sirini gume u korist zimskog seta pa je logicno da sa zimskim setom trosi manje mada mi 2 litra razlike nesto mnogo deluje.
ako meris vise puta i stalno se to desava onda je ta razlika u potrosnji evidentna ali ako si izmerio samo jednom ne mora biti merodavna.
ne mogu reci iz svog iskustva ali iz nekih drugih iskustava obicno su neke minimalne razlike koje se mogu pripisati npr. razlikama u voznji, ne prelazis svaki dan istu relaciju u identicnim uslovima voznje (brzina, guzva, vremenski uslovi, klima radi ili ne...)
gledam po sebi npr. nekad po kruševcu istu deonicu vozim po guzvi sa mnogo vise kreni stani voznje i cekanja a nekad prodjem tecno skoro pa bez stajanja sto znaci da u tom slucaju ne mogu potrositi isto goriva. ali logicnije je da zimi malo poveca potrosnju sto bi se kompenzovalo sa razlikama u velicini tocka i gume pa bi vrv doslo na isto kao leti sa letnjim setom.
to su neke manje razlike koje se u praksi vrv i ne osete nesto znacajno ali na papiru u nekom proracunu sigurno da bi se pokazala razlika u potrosnji samo je pitanje koliko
ako meris vise puta i stalno se to desava onda je ta razlika u potrosnji evidentna ali ako si izmerio samo jednom ne mora biti merodavna.
ne mogu reci iz svog iskustva ali iz nekih drugih iskustava obicno su neke minimalne razlike koje se mogu pripisati npr. razlikama u voznji, ne prelazis svaki dan istu relaciju u identicnim uslovima voznje (brzina, guzva, vremenski uslovi, klima radi ili ne...)
gledam po sebi npr. nekad po kruševcu istu deonicu vozim po guzvi sa mnogo vise kreni stani voznje i cekanja a nekad prodjem tecno skoro pa bez stajanja sto znaci da u tom slucaju ne mogu potrositi isto goriva. ali logicnije je da zimi malo poveca potrosnju sto bi se kompenzovalo sa razlikama u velicini tocka i gume pa bi vrv doslo na isto kao leti sa letnjim setom.
to su neke manje razlike koje se u praksi vrv i ne osete nesto znacajno ali na papiru u nekom proracunu sigurno da bi se pokazala razlika u potrosnji samo je pitanje koliko
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- YUgisa
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Potrosnja po ko zna koji put
Po nekim testiranjima koje sam ja vidjao, kazu da je razlika u sirini gazne povrsine za 1cm u proseku razlika za oko 0.1l u potrosnji za prosecan auto. Posto jel nije isto kad na 145 dodate 1cm ili kad na 355 dodate 1cm. Neke vece razlike najvise poticu od razlike u efektivnoj sirini gazne povrsine. Jer ako pise da je guma 195, ne mora da znaci da je gazna povrsina tolika, naletao sam na gume koje imaju cak i po 20% uzu gaznu povrsinu od deklarisane sto je kod zimskih guma (i kod balonastih) puno izrazenije neko kod letnjih (i ako je nizi profil). Pa iako po natpisu na gumi ima razlike 2-3cm, u praksi moze biti u duplo vise. Druga stvar je sama smesa gume tj koliko trenje ona pravi. I treci razlog je masa samog tocka. Obicno su u sadasnje vreme zimske neke najmanje celicare a alufelne su obicno leti i prilicno pozamasnih dimenzija koje su skupe najcesce ako su neke sportske lagane, a prosecne dostupne vecini su obicno prilicno teske pa nije tesko napraviti kombinaciju da je letnji set i po 50% tezi od zimskog. Mozda se ne cini kao nesto relativno, ali problem je sto je vecina te mase orjentisana u podruciju oboda tocka sto ima veliki uticaj na inerciju. Igra stvar i precnik tocka upravo iz istog razloga, ali obicno vecina preferira slican obim pa nema neke ozbiljne razlike.
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
- Fittipaldi
- Drug Član
- Garaža: KIA Pro Ceed
Z101 mediteran '82 - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Potrosnja po ko zna koji put
Ako stavimo u proporciju, 195 i 225, razlika je oko 15% u širini gazeće površine. Otprilike je toliko i manja potrošnja sa 195.
Takođe, zbog samog dizajna šara zimskih guma, površina kotakta gume sa kolovozom je manja nego kod letnje koja ima praktično samo uzdužne šare, pa je i trenje manje. Predpostavljam da je na toliko smanjenje potrošnje uticala i niža spoljna temperatura jer motor duže radi na benzin. Kada se svi uticaji spoje, a oduzme uticaj povećanja potrošnje plina karakterističan za zimski period, možda je moguće objasniti smanjenje potrošnje nastalo sa montiranjem zimskog seta guma.
Takođe, zbog samog dizajna šara zimskih guma, površina kotakta gume sa kolovozom je manja nego kod letnje koja ima praktično samo uzdužne šare, pa je i trenje manje. Predpostavljam da je na toliko smanjenje potrošnje uticala i niža spoljna temperatura jer motor duže radi na benzin. Kada se svi uticaji spoje, a oduzme uticaj povećanja potrošnje plina karakterističan za zimski period, možda je moguće objasniti smanjenje potrošnje nastalo sa montiranjem zimskog seta guma.
- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: Potrosnja po ko zna koji put
Pa fitipaldi, koliko si se zalio da ti je velika potrosnja leti, tih dva litra manje i nije tako strasno, iliti prevedeno u procente, oko 10-20%...
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
- Fittipaldi
- Drug Član
- Garaža: KIA Pro Ceed
Z101 mediteran '82 - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Potrosnja po ko zna koji put
Ovo posmatram čisto kao fenomen, inače smatram da po Zakonu o održanju energije ni jedan auto od 150KS ne može da ima dobre performanse a da ima nisku potrošnju. Takođe, nikada nebih pristao da mi iko čačka po mapi u cilju smanjenja potrošnje na uštrb performansi. Moje pisanje u ovoj temi je upravo imalo za cilj da iskreno i bez iluzija prikaže kako stoje stvari u uslovima gradske vožnje kroz ekstremnu gužvu.
- Ognjen_HN
- Garaža: ex Alfa Romeo 146 1.7 16v ie, Alfa Romeo 164 2.0 8v Nord
- Lokacija: Herceg-Novi
- Lokacija: Herceg-Novi
Post
Re: Potrosnja po ko zna koji put
Svi pominju 2.0 TS a niko da kaze da li je 16 ili 8v. Razlike ima sigurno i do 2L. Ja sa 15.4L plina(10€) predjem 110-125km strogo gradske voznje. Herceg Novi je mali grad i nema bulevara i ulica da ispucas 5 brzina i da smanjis potrosnju, uglavnom je stani-kreni situacija sa bezbroj sporednih ulica.
Sa tih 15L predjem 110-125km kombinovano, znaci paljenje na benzin, i voznja 1km dok se ne zagrije i ne prebaci na lpg.....sto znaci da nije potrosnja bas tih 13L lpg....
Takoodje sam tocio 15L i vozio SAMO na lpg. Znaci svako paljenje direktno na lpg i tako dok ne nestane plina. 2 puta mjerio i predjem jednom 95km drugi put 105km....prosjek 100km sto znaci 15L na 100km lokala.
A otvoren put je 9L lpg na 100km, mjerio bezbroj puta do sad....meni nema uticaja zimske - ljetne gume ali su iste dimenzije.
Ali kad je gazim na otvoreno hoce ulja da srkne i 0.5L na 1000km mamu joj....
Sa tih 15L predjem 110-125km kombinovano, znaci paljenje na benzin, i voznja 1km dok se ne zagrije i ne prebaci na lpg.....sto znaci da nije potrosnja bas tih 13L lpg....
Takoodje sam tocio 15L i vozio SAMO na lpg. Znaci svako paljenje direktno na lpg i tako dok ne nestane plina. 2 puta mjerio i predjem jednom 95km drugi put 105km....prosjek 100km sto znaci 15L na 100km lokala.
A otvoren put je 9L lpg na 100km, mjerio bezbroj puta do sad....meni nema uticaja zimske - ljetne gume ali su iste dimenzije.
Ali kad je gazim na otvoreno hoce ulja da srkne i 0.5L na 1000km mamu joj....
NE PREKIDAJ ZENU DOK CUTI!
- Fittipaldi
- Drug Član
- Garaža: KIA Pro Ceed
Z101 mediteran '82 - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Potrosnja po ko zna koji put
Automobilski motori rade na smešu pogonskog goriva (benzin, dizel, TNG) i vazduha. Konstruisanje motora koji rade na siromašnu smešu u cilju smanjenja potrošnje je posebna naučna disciplina. Za veliku većinu nas važi jednačina: više snage= više vazduha(veći pritisak turbine)+više goriva. Zato mi nije jasna teza da čipovanjem neko smanjuje potrošnju dizela?
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Potrosnja po ko zna koji put
Ljudi lupaju ili su to culi od tjunere da je posle cipovanja motor "rasterecen" jer ima vise snage i zato manje trosi...
- YUgisa
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Potrosnja po ko zna koji put
Ja moj kako god vozio, doradjivao, koje god gume stavio, svaki put jednako, sve sto sipam potrosi
Moze da se smanji potrosnja jer potrosnja nije usko vezana samo sa vise goriva i vise vazduha jednako vise snage i veca potrosnja, ali po mom misljenju ako neko cipuje da ima vise ks i manje mu trosi, onda pogresno koristi auto
Moze da se smanji potrosnja jer potrosnja nije usko vezana samo sa vise goriva i vise vazduha jednako vise snage i veca potrosnja, ali po mom misljenju ako neko cipuje da ima vise ks i manje mu trosi, onda pogresno koristi auto
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
- djolers4
- Garaža: Ex-Alfa 155 2.0 TS 8v
Alfa 147 mjet 16v - Lokacija: Vrcin
Post
Re: Potrosnja po ko zna koji put
Moja 147-ica je remapovana i trosi isto ili malo vise nego sa fabrickom mapom sa normalnom voznjom,sa ostrijom voznjom trosi vise nego fabrika.Svakako,nisam je remapovao da bih smanjio potrosnju vec zbog snage i rezerve pri preticanjima.Najmanju potrosnju sam zabelezio 4.7L kad smo nas 4-oro isli Bg-Ljig-Visegrad-Sarajevo normalne voznje.Najvisa je 9L,ciljano sam isao u spicu preko gazele,Kneza Milosa,bulevar,Kalenic,V.Ilica i nazad.
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: Potrosnja po ko zna koji put
Toyota Jaris 1.4 d4d,trosi oko 3.8l na otvorenom,pa ko voli neka izvoli.
PUG 206 1.4 HDI,trosi u najgorem slucaju po gradu oko 5,3l
Ja to nikada ne bih mogao da vozim,osecam se kao da sam u automobilcicu na baterije.
PUG 206 1.4 HDI,trosi u najgorem slucaju po gradu oko 5,3l
Ja to nikada ne bih mogao da vozim,osecam se kao da sam u automobilcicu na baterije.
A Man's Got to Know His Limitations...
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Potrosnja po ko zna koji put
ja bih vrlo rado to vozio i sve sam blize tome da alfu zamenim nekim manjim autom posto 90% moje voznje je grad i kratke relacije pa mi alfa u tom slucaju ne odgovara. a sto se tice osecaja u voznji tih manjih automobila jbg slazem se ali nesto mora da se zrtvuje
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: Potrosnja po ko zna koji put
Nazalost, nekad je to tako...
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: Potrosnja po ko zna koji put
Nema brate,kada zena namirise konkurenciju,ima da ga zapali,ako ne uspe da te nagovori da ga prodasOMP napisao:ja bih vrlo rado to vozio i sve sam blize tome da alfu zamenim nekim manjim autom posto 90% moje voznje je grad i kratke relacije pa mi alfa u tom slucaju ne odgovara. a sto se tice osecaja u voznji tih manjih automobila jbg slazem se ali nesto mora da se zrtvuje
A Man's Got to Know His Limitations...
- MiloshBg
- Garaža: No Alfa, no fun...
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Potrosnja po ko zna koji put
Marko, ako hoces da ostanes u jtd familiji, trazi Punta Mk2B sa 1.9JTD (Mjet) motorom od 74kw = 101hp - po tome ces ga prepoznati. Ako budes imao srece mozes natrcati i na hgt verziju takodje sa tim motorom, naravno koji puca od opreme, vozi se fantasticno a potrosnja smeh. Meni je zimi po Bg-u (ne bas uzi centar) trosio 5.6l na 100km. O voznji na otvorenom necu da pricam.OMP napisao:ja bih vrlo rado to vozio i sve sam blize tome da alfu zamenim nekim manjim autom posto 90% moje voznje je grad i kratke relacije pa mi alfa u tom slucaju ne odgovara. a sto se tice osecaja u voznji tih manjih automobila jbg slazem se ali nesto mora da se zrtvuje
Alfa Romeo - The car inside the driver.
- veljko1
- Garaža: Volvo V50 DRIVe
ex:Alfa Romeo 156 1.8TS - Lokacija: Backi Jarak_NS
Post
Re: Potrosnja po ko zna koji put
Kod sledeceg menjanja auta, znam samo da necu dizelasa, suvise su zakomplikovali , pa koliko god da "manje trosi" , nekakv servis pumpi, dizni ili kvacila, ne samo da pojede, nego masakrira, svu uštedu. A sigurno neću nov kupovati ( ne sto ne zelim, nego sto ne mogu )
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat."
Henry Ford
Henry Ford
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Potrosnja po ko zna koji put
ma jok njoj se alfa svidja a i dugo smo zajedno tako da zna za moju strast prema doticnoj (marki naravno)G0XY napisao:Nema brate,kada zena namirise konkurenciju,ima da ga zapali,ako ne uspe da te nagovori da ga prodasOMP napisao:ja bih vrlo rado to vozio i sve sam blize tome da alfu zamenim nekim manjim autom posto 90% moje voznje je grad i kratke relacije pa mi alfa u tom slucaju ne odgovara. a sto se tice osecaja u voznji tih manjih automobila jbg slazem se ali nesto mora da se zrtvuje
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Potrosnja po ko zna koji put
glupo mi da kupim neki mali auto, posebno putno koji mi se generalno nikako ne svidja, i da placam regu ko za alfu, gledao bih nesto do 1400ccm event 1600 ako mi se bas svidi. ma otom potom to su samo razmisljanja, ne opterecujem se previse.MiloshBg napisao:
Marko, ako hoces da ostanes u jtd familiji, trazi Punta Mk2B sa 1.9JTD (Mjet) motorom od 74kw = 101hp - po tome ces ga prepoznati. Ako budes imao srece mozes natrcati i na hgt verziju takodje sa tim motorom, naravno koji puca od opreme, vozi se fantasticno a potrosnja smeh. Meni je zimi po Bg-u (ne bas uzi centar) trosio 5.6l na 100km. O voznji na otvorenom necu da pricam.
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- Ognjen_HN
- Garaža: ex Alfa Romeo 146 1.7 16v ie, Alfa Romeo 164 2.0 8v Nord
- Lokacija: Herceg-Novi
- Lokacija: Herceg-Novi
Post
Re: Potrosnja po ko zna koji put
1.3 mjtd punto 90ks na lanac motor, ubija kako ide, potrosnja groteskno smijesna
NE PREKIDAJ ZENU DOK CUTI!
- djolers4
- Garaža: Ex-Alfa 155 2.0 TS 8v
Alfa 147 mjet 16v - Lokacija: Vrcin
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Potrosnja po ko zna koji put
i stari tip ima lanac
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- Ognjen_HN
- Garaža: ex Alfa Romeo 146 1.7 16v ie, Alfa Romeo 164 2.0 8v Nord
- Lokacija: Herceg-Novi
- Lokacija: Herceg-Novi
Post
Re: Potrosnja po ko zna koji put
Ima i mk2. A grande punto je prica za sebe, sjutra bi ga kupio da mi treba gradski auto.
NE PREKIDAJ ZENU DOK CUTI!
- Fittipaldi
- Drug Član
- Garaža: KIA Pro Ceed
Z101 mediteran '82 - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Potrosnja po ko zna koji put
Grande Punto je stvarno lep auto. Naravno dizeli. Benzinci 1.2 i 1.4 su dosta anemični (Nisam probao 1.4 od 95KS).
- giska
- Garaža: Alfa Romeo 33 Boxer 16v. QV
Alfa Romeo 146.1.4 T.S. - Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Potrosnja po ko zna koji put
Moja Alfa 1.4 TS troši oko 12l-13l benzina
Sad pitanje.,nekih mesec dana sam vozio samo na plin pošto mi je pumpa za gorivo zaribala.
Posle zamene pumpe sam odma stavio i druge dizne od Opel Vectre 2.0 i nisam baš siguran ali deluje mi kao da auto ide malo bolje nego pre,dal je moguće ?
Sad pitanje.,nekih mesec dana sam vozio samo na plin pošto mi je pumpa za gorivo zaribala.
Posle zamene pumpe sam odma stavio i druge dizne od Opel Vectre 2.0 i nisam baš siguran ali deluje mi kao da auto ide malo bolje nego pre,dal je moguće ?
- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: Potrosnja po ko zna koji put
Moze biti da dizne daju nesto vise goriva, pa eto i vise konjica i momenta
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”