Pozdrav svima,
nedavno sam pazario 159-ku, ali je prethodni vlasnik u Italiji stavio neke sportske opruge i ozbiljno je spustio, a pošto su felne 16ice po našim putevima (sem autoputa) je vrlo problematična za vožnju, pa sam hteo da pitam da li neko ima iskustva sa zamenom i cenom opruga i amortizera.
Unapred hvala!
Alfa 159 1.9 JTDm 8v (amortizeri i prednje opruge!
- Kovacs83
- rookie
- Garaža: MasterUnion
- Lokacija: Novi Sad
- Sauriann
- Drug Član
- Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso
ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW - Lokacija: Novi Beograd
Post
Re: Alfa 159 1.9 JTDm 8v (amortizeri i prednje opruge!
Kolega, prodaćeš ih za dan. Samo stavi oglas da daješ glavu za glavu i da "kupac" snosi toškove demotaže/montaže.
Ja kad sam spuštao svoju Alfu nisam mogao da nađem nekog kao ti
Ja kad sam spuštao svoju Alfu nisam mogao da nađem nekog kao ti
- Gianni
- Garaža: AR 147 1.9Jtd GTA look ex
AR 159 1.9JtdM sw ex
AR 156 1.9Jtd16v restyling ex
AR 147 1.9Jtd Q2 wanna be ex
AR 147 1.9JTDm q2.
AR Giulietta 2.0 tct Sportiva. - Lokacija: Zemun
Post
Re: Alfa 159 1.9 JTDm 8v (amortizeri i prednje opruge!
Znas li mozda koja je marka opruga?
Mozda nesto i mozemo da zavrsimo
Mozda nesto i mozemo da zavrsimo
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Re: Alfa 159 1.9 JTDm 8v (amortizeri i prednje opruge!
Imam ja opruge koje sam skinuo sa moje Alfe, fabričke, ali ih je prethodni vlasnik malo spuštao, oko 1cm. Zadnje su dobre, prednje mi se ne dopada kako je urađeno, ali možda ti može pomoći da prezimiš. Ja nisam imao nekih problema sa njima, uzeo sam Eibach i baš lepo spustio moju. Šteta što se ranije nisi javio, mogli smo dobar posao da napravimo, svakako planiram da tapnem opruge vrlo povoljno.
- gox1
- Garaža: Alfa Romeo 159 jtdm, Chevrolet Lacetti 1.4, Fiat Punto 1.2
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa 159 1.9 JTDm 8v (amortizeri i prednje opruge!
Nidzo nisam bas upoznat sa tom tematikom, sta si u principu dobio stavljajuci Eibach opruge... Spustio jos 30, 35 mm i napred i nazad?
Kakve su jos prednosti, ok verovatno se oseca u voznji, u krivinama itd... Vidim da je to investicija od 150 evra pa me interesuje sta donosi
Kolko sam citao ove opruge mogu i na standardne amortizere i na sportsku varijantu...
Kakve su jos prednosti, ok verovatno se oseca u voznji, u krivinama itd... Vidim da je to investicija od 150 evra pa me interesuje sta donosi
Kolko sam citao ove opruge mogu i na standardne amortizere i na sportsku varijantu...
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Re: Alfa 159 1.9 JTDm 8v (amortizeri i prednje opruge!
Ništa drastično se ne dobija, možda auto bude za mrvu udobniji, koliko god to apsurdno izgledalo. :-) Estetski se dosta dobija i sigurno bolje leži, ali to nije nešto što treba rešavati kao problem na 159.
Sa druge strane, niži auto zahteva i odgovorniju vožnju.
Sa druge strane, niži auto zahteva i odgovorniju vožnju.
- YUgisa
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Alfa 159 1.9 JTDm 8v (amortizeri i prednje opruge!
Moze da bude i mrvu udobniji jer eibach za dosta vozila izradjuje progresivnu oprugu na taj nacin da napravi jedan kraj bas mekan (cesto kao fabricki ili jedva nesto tvrdji) koji sluzi za te manje neravnine da lepo upije i da se vozi a drugi kraj je ono sto je tvrdje od fabricke koji sluzi da se manje naginje... E sad za razliku od fabrickih, mozda je onaj meksi kraj kod eibach malo veci pa se cini udobnijim pri manjim neravninama.
Sto se tice tih vanstandardnih opruga koje se ugradjuju na fabricke amortizere, najcesce su samo 20-30% tvrdje, retki su slucajevi da su 35 ili 40% tvrdje. To je ograniceno usustini zbog konstrukcije amortizera, kad bi napravili tvrdje onda bi bile prekratke za fabricki amortizer kada bi se zahtevalo spustanje koje je vec obicno 30-35mm. A ta dodatna tvrdoca nece doneti neke drasticne razlike u osobinama vozila ni po pitanju performansi ni po pitanju udobnosti To pri manjim brzinama se cini sportskije jer su manje sile koje deluju na opruge pa se manje sabijaju opruge koje trpe sad malo vece sile pa se cini stabilniji auto ali kad krenete da izvlacite maksimum iz auta, razlika nije drasticna... Ako je nekome vozilo drasticno tvrdje i neudobnije posle tih opruga, moze u 99% slucajeva da bude siguran da te opruge ipak ne mogu na fabricke amortizere jer dolazi do slucaja da se amortizer sabije skroz tj da udara u odbojnu gumu. U nekim slucajevima tu odbojnu gumu je moguce skratiti (ja sam samo u par slucajeva video da proizvodjac uz oprugu zaista i da kracu odbojnu gumu amortizera) pa se na taj nacin produzi hod amortizera. Naravno onda ce se mnogi razocarati kad krene da kaci guma o rub
Kad su u pitanju opruge, pravo oslanjanje za sportske namene krece najcesce sa barem 100-150% tvrdjim oprugama od standardnih ali cesce i sa 200%...
Sto se tice tih vanstandardnih opruga koje se ugradjuju na fabricke amortizere, najcesce su samo 20-30% tvrdje, retki su slucajevi da su 35 ili 40% tvrdje. To je ograniceno usustini zbog konstrukcije amortizera, kad bi napravili tvrdje onda bi bile prekratke za fabricki amortizer kada bi se zahtevalo spustanje koje je vec obicno 30-35mm. A ta dodatna tvrdoca nece doneti neke drasticne razlike u osobinama vozila ni po pitanju performansi ni po pitanju udobnosti To pri manjim brzinama se cini sportskije jer su manje sile koje deluju na opruge pa se manje sabijaju opruge koje trpe sad malo vece sile pa se cini stabilniji auto ali kad krenete da izvlacite maksimum iz auta, razlika nije drasticna... Ako je nekome vozilo drasticno tvrdje i neudobnije posle tih opruga, moze u 99% slucajeva da bude siguran da te opruge ipak ne mogu na fabricke amortizere jer dolazi do slucaja da se amortizer sabije skroz tj da udara u odbojnu gumu. U nekim slucajevima tu odbojnu gumu je moguce skratiti (ja sam samo u par slucajeva video da proizvodjac uz oprugu zaista i da kracu odbojnu gumu amortizera) pa se na taj nacin produzi hod amortizera. Naravno onda ce se mnogi razocarati kad krene da kaci guma o rub
Kad su u pitanju opruge, pravo oslanjanje za sportske namene krece najcesce sa barem 100-150% tvrdjim oprugama od standardnih ali cesce i sa 200%...
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
- Kovacs83
- rookie
- Garaža: MasterUnion
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Alfa 159 1.9 JTDm 8v (amortizeri i prednje opruge!
Ljudi hvala vam na informacijama. U petak idem kod majstora da mi kaže koja je marka opruga na autu i u kakvom su stanju, pa ako su ok opruge videću da radim neku zamenu. Pretpostavljam da bi na 17-icama ove opruge i bile ok, ali je ovako prenizak, pa se bojim da ću zimi raditi ko grtalica :-)
p.s. Da li neko zna koja bi opcija novih opruga bila najbolja (Kayaba, Kilen...)?
p.s. Da li neko zna koja bi opcija novih opruga bila najbolja (Kayaba, Kilen...)?
- sErGiO
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156SW 1.8TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa 159 1.9 JTDm 8v (amortizeri i prednje opruge!
Nema to veze da li su na autu 16" ili 17" felne jer je prečnik točka približno isti. Što se tiče amortizera među najboljima su Kayaba ali su i najskuplji.
Purezza di linea e prefezione del meccanismo - Alfa Romeo
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
- YUgisa
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Alfa 159 1.9 JTDm 8v (amortizeri i prednje opruge!
Treba videti i Bilstein amortizere, za neka vozila B4 (gasni) su jeftiniji nego KYB uljni
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
- dejan_ns
- Garaža: '04 156 restyle MJet
- Lokacija: Novi Sad
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
- dejan_ns
- Garaža: '04 156 restyle MJet
- Lokacija: Novi Sad
- Relja
- Uprava ARCS
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 159Ti
Alfa Romeo 147Ti
Alfa Romeo MiTo QV
Alfa Romeo GTV 1750 - Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Alfa 159 1.9 JTDm 8v (amortizeri i prednje opruge!
Upravo tako, prednji kostaju oko 5800din komad, dok KYB kosta oko 11000dinYUgisa napisao:Treba videti i Bilstein amortizere, za neka vozila B4 (gasni) su jeftiniji nego KYB uljni