Stranica 3 od 6

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Čet Sep 13, 2012 7:43 am
od starac vujadin
Ne vija samo Fiat nego svi te norme zbog brzeg zagrevanja motora. Kod nekih VW motora tolerancija je 800ml na 1000km.

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Pon Okt 29, 2012 9:26 am
od Darko_NS
Da li ima neko iskustva sa Modrica optima sport 10w60? ili mobil 1 extended life 10w60

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Pon Apr 08, 2013 5:55 pm
od Alfa Romeo 164ts
Pozdrav drugari,

Jeste malo zastarela tema ali da ne bi otvarao novu u vezi potrosnje ulja na TS, da ovde podelim sta su Holandjani uradili na TS da smanje potrosnju ulja na minimum.
Treba izbusiti rupe u klipu ispod uljane karike za odvod ulja u karter.

Da ne pisem mnogo evo slika i linka ka njihovom forumu:

Original klip:
Slika

Izbusen klip:
Slika

Slika

Evo i linka na holandskom jeziku:
http://www.alfa147club.nl/forum/viewtop ... 57&start=0

Pozdrav :arflag

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Pon Apr 08, 2013 6:48 pm
od Dragon
Pokusao sam da prevedem preko googlea. Taj lik se posle nije javljao da kaze kolika mu je potrosnja ulja posle ove intervencije.

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Uto Apr 09, 2013 7:00 pm
od Alfa Romeo 164ts
Ovde ima ljudi koji su to uradili i kazu da se smanjila potrosnja ulja. Na primer:

Java001:

Any experience of oil usage after running-in period?

Ran motor in on a Shell Helix Diesel HX5 15W-40 oil known for its detergent qualities. Wanted to do only 1000 km before oil and filter change, but ended up doing about 1700km in one trip where I kept revs below 3500 rpm. Oil level per dipstick with engine cold i.e. as much oil in sump as possible, dropped by about 2mm!

All drained and new oil and filter fitted. I was so excited about the oil consumption that I became "brave" and filled with Shell Helix Ultra 5w-40 full synthetic and so far NO oil usage at all after about 1000km.



http://www.alfaowner.com/Forum/engines- ... rhaul.html

:arflag

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Uto Apr 09, 2013 7:08 pm
od Dragon
Super. Samo treba dobrovoljac... :)

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Uto Apr 09, 2013 10:05 pm
od delic
Da li mislite da su inzinjeri u Italiji toliko glupi da posle vise od 100 god. pravljenja motora problem potrosnje ulja im resi neki "mali Mica" tako sto izbusi rupe u klipovima na uljnim karikama?
Mene interesuje recimo kolike pritiske ce imati taj motor i koliko ce preci 100kkm,200kkm...,do tada ovde izbacena potrosnje ulja nema nikakav znacaj ako to utice na vek motora ili ako kompresiona i brisuca karika nemaju na vecim obrtajima dovoljno ulja.

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Pet Apr 12, 2013 6:54 am
od Alfa Romeo 164ts
Neznam koliko ce to uticati na vek motora ali moje misljenje je da nece uticati uopste. Samo ce visak ulja vracati u karter.

Otvorio sam do sada minimum 50 motora, sto dizelasa sto benzinaca, sto dvotaktnih, i jos nisam video da klip koji ima uljanu kariku da nema ove rupice za odvod viska ulja u karter, koje se nalaze u kanalu uljane karike.

A da ulje ostane dovoljno za to se brinu one izukrstane linijice na cilindru motora.

Ovo je moje misljenje, sto ne znaci da sam 100% u pravu.

Pozdrav.

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Pet Apr 12, 2013 9:56 am
od black_orion
Jel moze neko ko ima iskustva da mi napise da li je za Alfu 147 TS dobro koristiti full syntetic Mobile 10w-40.......Posto se ne razumem bas u te oznake niti znam sta znace, da li moze neko da predlozi onda ulje za pomenutu Alfu, a da nije Selenia....Hvala puno !!1

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Pet Apr 12, 2013 12:08 pm
od Dragon
Za tvoju Alfu ful sintetika 10-60, eventualno 10-50...

Selenia Racing. Castrol Edge 10-60...to je skuplje...

Syntium Racer X1...jeftinije. Q8 F1 ako nadjes, to je 10-50

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Pet Apr 12, 2013 5:33 pm
od darko qv
Shell Helix ultra racing.Posle Castrola RS i Selenije Racing,cini mi se ovaj Shell bolji.Mnogo tise radi motor.Ranije mi se cuo neki hidropodizac,za sad sa ovim Shellom nema nikakvih zvukova.Moja preporuka.Kod nas je 10.5e litar.Selenija 14,Castrol 15-16e.

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Pon Apr 15, 2013 7:53 am
od black_orion
Dragon napisao:Za tvoju Alfu ful sintetika 10-60, eventualno 10-50...

Selenia Racing. Castrol Edge 10-60...to je skuplje...

Syntium Racer X1...jeftinije. Q8 F1 ako nadjes, to je 10-50
Hvala za savete...Samo jos jedno pitanje...Koliko da kupim ulja za mali servis...Posto cu da pitam jednog drugara da mi zameni ulje i filter, koliko ulja da kupim, koliko se stavlja kad se radi servis? Hvala !

Jel bi ti stavio pre Castro Edge ili Selenia...Nema veze do cene, bitan mi je kvalitet....

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Pon Apr 15, 2013 9:15 am
od Dragon
Kazu da je Castrol kvalitetnije, ali da je moguce da ga trosi malo vise od Selenije. U svakom slucaju nema greske, kao ni sa gore pomenutim Shell Helix Ultra Racing ili Q8 F1...

Po fabrici, tebi staje 4,4 litra ulja. Dakle 5 litara je dovoljno za mali servis, ali ne znam koliko ti motor trosi ulja na 1.000 km, tako da moras da imas i u rezervi odredjenu kolicinu. :)

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Pon Apr 15, 2013 11:19 am
od Presretach
Pre neki dan predložili su mi Motorex ulje 10/60 sintetiku.
Valja li?

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Uto Apr 23, 2013 7:57 am
od black_orion
Iskustva ljudi sa drugih foruma je da pljuju Seleniju i kazu da je ona uzrok zasto se motori kvare na Alfama...Za Castrol se prica da je izvikan brand, te da je i BMW hteo da raskine saradnju sa njima, pa otuda uvodjenje Castrol Edge i Sport verzije...Mnogi savetuju da treba ulje odabrati po nivou ester-a u njemu, koji dolazi do izrazaja prilikom velikih temperatura...Ovde u Australiji je tesko nabaviti neke brendove iz Evrope poput Fuchs Silkolene Pro-S, kazu da je jedno od boljih za TS motore, zatim Redline i Motul...Sve ostalo je marketinki trik i djubre...E sad kome verovati...Taj Fuchs je nemacka firma, a takodje savetuju i LIQUI-MOLY isto tako nemacka firma...

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Uto Apr 23, 2013 9:43 am
od dekideki
Pokusaj da se nadje neko ulje za TS a da nije Selenia, plus da bude kvalitetno, original i ako bi moglo - jeftinije, u Srbiji je teska misija. Moje iskustvo sa Selenijom je odlicno. Nisam bio nesto zadovoljan kako se ponasa 20k Alfa Romeo, koliko mora da se doliva, kako (ne) drzi pritisak na velikim temperaturama i koliko je kratak period zamene i, na savetovanje nekoliko majstora, probao sam Selenia Racing i ne trazim dalje, ja sam prezadovoljan. Kupujem ga u Kit Komercu i imam puno poverenje u njih. Ne ubedjujem nikoga da je to odlican izbor i za njega, ovo pisem jer mi je neverovatno da Alfisti koji inace ne robuju pricama i srpskim predrasudama bas o Seleniji pisu toliko lose, a nisam do sad procitao necije licno iskustvo.

Sent from my ZX Spectrum

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Uto Apr 23, 2013 11:38 am
od mali radojica
kakav je sintium racer po pitanju drzanja pritiska kad je ulje vruce? ja nemam manometar na satu, pa ne mogu to da pratim.

inace kolega iz makedonije kaze da ima odlicna iskustva sa ovim uljem na 155 2.0 16v ali nije izneo vise detalja.

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Pet Sep 13, 2013 8:13 pm
od Markoxxx
Da ne otvaram novu temu, interesuje me koja je kolicina ulja na sipci meraca od min do max (147 2.0TS). da li je to 1L.

Na nekih 500 km je potrosio oko 5-6mm, sutra cu da dospem pa cu videti, nego me interesuje okvirno ;)

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Pon Sep 16, 2013 9:03 am
od alfamen
Ne mogu da garantujem ali mislim da je uvek u pitanju 1 litar od max do min!

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Čet Sep 19, 2013 6:37 am
od alfa&omega
Tacno, od min do max meri 1 litar

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Pon Feb 03, 2014 11:22 pm
od Flavio
Treba da menjam ulje u 156.
Razmisljam sta da sipam, Seleniu Racing, mozda 20K for AR ili pak Syntium pandane.

Po prici prethodnog vlasnika, zadnjih 80k km je sipan Racing i potrosnja je bila oko 1 Lit na 10k km. Na zadnjoj zameni (200k km na satu) sipan je Syntium 1000 10W40 (sad je na satu 209k km, voznja na TNG).

Pitam jer ocekujem da predjem svega 6 do 8k km do sledece zamene (za godinu dana), vise lokalne nego voznje na otvorenom. Mnogo cesce na nekim srednjim obrtajima nego nekog przenja.

Da budem jasan, nije mi cilj da ustedim po svaku cenu ali opet, obzirom na ocekivane zahteve, mozda i Synthium zadovoljava (1067 vs 724 din/lit) .
Sta predlazete ??

Nisam strogo zaslepljen Seleniom al racunam da ne experimentisem i razmisljam previse gde i sta kupujem.

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Pon Feb 03, 2014 11:27 pm
od Shanirani
ja sam sipao syntetium 10w60 do sad se dobro pokazao.. dosipao sam 1 litar od zadnje zamene, a presao sam preko 2500 km.

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Uto Feb 04, 2014 12:04 am
od delic
Alfa romeo 164:
Tek sad vidim odgovor,mislim da je razlog tanka karika i tolerancija klip cilindar,jure euro norme u emisiji cadji tako sto drndaju po starim motorima da bi izbegli troskove konstruisanja novih.A mislim da im je potrosnja ulja zbog vecih temperatura u cilindru usled posne smese i to je kod svih proizvodjaca koji motore sa pocetka 2000 god. guraju do euro 4.
Imam licni experiment na jednoj 156 1.8 od mog drugara,kome su preprodavci uvalili pakovan motor.
Blok iz euro 2
Glava ,usisna i izduvna grana euro 3
Klipovi popucali pa su stavljeni mislim od 155 sa visim celom,pa je morao deblji diht.glave a karike su sa brava 1.4 12v
Auto ne trosi ulje,razlog deblje karike.
Ovo nije predlog za budzenje niti resenje za popravku,u tom trenutku je bilo dostupno i jako mali budzet a greota coveka ostaviti bez kola.
Kad i ako auto umre ponovo dobijate detaljne informacije. :)

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Uto Feb 04, 2014 12:24 am
od Dragon
Flavio, prati, pa ako ti je potrosnja Syntiuma OK, zasto bi ga menjao? Nekima, a i meni ga je trosila vise od Racinga. Ali, gumice ventila su mi bile bas lose, tako da to nije merodavno. Vratio sam se na Racing, pa cu da vidim.

Re: Twin Spark & Motor Oil...

Poslato: Uto Feb 04, 2014 12:36 am
od Flavio
Zadnjih 9.000 je Synthium 10W40 u motoru i msm da je vreme za zamenu. Sad je na 1/3 meracha. Dal je dolivano od zamene ... nisam siguran.
Tokom 80.000 pre ovih zadnjih 9k, sipan je Selenia Racing.

Synthium 10W60 mi se cini kao zadovoljavajuci kompromis :scratch: ...


@Shanirani, 0,4L /1000 km deluje prihvatljivo.