Problem na 3000 RPM

Tehnička pitanja i odgovori. Održavanje, servisiranje i eksploatacija za sve modele.
Korisnikov avatar
Djo83
Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 2288
Pridružio se: Sre Nov 26, 2008 4:38 pm

Re: Problem na 3000 RPM

Pet Mar 02, 2012 4:47 pm

da da i ta crevca sto idu sa pierburga oce da ispucaju...
Korisnikov avatar
Sauriann
Drug Član
Drug Član
Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso

ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW
Lokacija: Novi Beograd
Postovi: 4868
Pridružio se: Sub Okt 30, 2010 7:39 am

Re: Problem na 3000 RPM

Pet Mar 02, 2012 9:29 pm

Dovukao sam se nekako do Sapca...Stajao sam dva puta da brisem greske i vracam se iz safe moda. Uskoro cu okaciti slike.
Btw,
paljenje greske sam povezao sa cudnim zvukom kao nekog federa (mislim da je u pitanju neki vakum). Desava mi se od prvog dana da nakon zaustavljanja auta i izlaska iz njega nakon nekoliko sekudni cujem jak zvuk kao nekog federa ili zice koja zabruji. Majstori rekose nije to nista tako da se time nisam bavio. Sto je hladnije vreme to zujanje duze traje tj. sporije se utisava. Veceras sam obrisao gresku dok je auto radio u mestu ali nakon minut se zacuo taj feder i greska se upalila istovremeno. Sada mi se taj zvuk cuje (dok je auto pod greskom) na svakih 30 sekundi ali dosta krace nego kad se cuje po gasenju auta...To definitivno nije ok i mislim da je u pitanju neki vakum. Mozda je taj vakum rezervoar. Kapira li neko o kakvom zvuku pricam i da li se nekom desilo slicno(kao kad bi zategli pa otpustili nadblju zicu na gitari) :scratch:
Korisnikov avatar
Djo83
Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 2288
Pridružio se: Sre Nov 26, 2008 4:38 pm

Re: Problem na 3000 RPM

Pet Mar 02, 2012 9:53 pm

hm... nisam cuo za takav zvuk, mislim da moze da se izmeri pritisak na crevcima pierburga citao sam o tome na HR forumu pa se uporedi sa vrednostima iz eper-a ili tako nesto pa da se vidi da li tu ima nekih odstupanja...

malo razmisljanja:

pritisak u usisu kontrolise MAP senzor tako da mislim da ako pritisak nije u redu MAP je taj koji signalizira potrebu da ide u Safe Mode... e sad kakav feder moze da se cuje to nemam ideju, mozda vakuum rezevoar ima neki sistem otvaranja/zatvaranja pa taj zvuk potice odatle...
trebao bi to da pregleda neko ko je sve to otvarao i rastavljao i ko zna sta sve tu ima od delova, na FCLS forumu ima neki majstor iz BG Miki ili tako nesto zaboravio sam, koji je cistio usis polovini foruma i kapiram da covjek poznaje taj sistem detaljno... mozda da njega kontaktiras... ima tamo par tema o tome...
Korisnikov avatar
Sauriann
Drug Član
Drug Član
Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso

ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW
Lokacija: Novi Beograd
Postovi: 4868
Pridružio se: Sub Okt 30, 2010 7:39 am

Re: Problem na 3000 RPM

Pet Mar 02, 2012 10:25 pm

Hm, evo gresaka i nekih vrednosti mada vidim da su dva Engleza imala problem sa krilcima turbine koja su zaribala...
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... fixed.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Ovo su moje greske:

Slika

Slika

p.s sad sam proverio i to zujanje se cuje samo nakon voznje ili kad je motor zagrejan. Upravo sam upalio auto pred kucom i sedeo u njemu dva tri minuta (pod greskom) i ne cuje se taj zvuk na svakih 30 sec niti je se zacuo po gasenju auta. Znaci samo se nakupi tokom voznje (ako je u pitanju neki pritisak). Moram snimiti sutra da vam okacim.
Poslednja izmena od Sauriann u Pet Mar 02, 2012 10:39 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
Djo83
Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 2288
Pridružio se: Sre Nov 26, 2008 4:38 pm

Re: Problem na 3000 RPM

Pet Mar 02, 2012 10:36 pm

ako je problem do krilaca koja od garezi zaribaju to se rjesava rasklapanjem i ciscenjem, cena ide od 50-70E kako god kojeg majstora...

ima negdje na netu da se skine emanual ili tako je nekako naziv (zaboravio sam) kompletnog manuala za 156 gdje se nalaze sve vrijednosti za sve parametre na autu kakve treba da budu pa da mozes da uporedis, posto sam vec dve godine na MAC-u nemam to vise pa da ti posaljem ali probaj da nadjes na netu pa da skines...

na tvom mestu ja bih zamenio MAP, pa ako imas i dalje problem isao bih na ciscenje komplet usisa, sve da se rasklopi i ocisti od turbine preko intercoolera do katalizatora...
Korisnikov avatar
Sauriann
Drug Član
Drug Član
Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso

ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW
Lokacija: Novi Beograd
Postovi: 4868
Pridružio se: Sub Okt 30, 2010 7:39 am

Re: Problem na 3000 RPM

Pet Mar 02, 2012 10:50 pm

jedino što znam da nije je onaj senzor na veznom limu jer je to sve sto sam stigao kod Deshe da proverim. Stavili nov iz kutije, ja obrnuo krug i opet ista priča.
Korisnikov avatar
Djukacs
Garaža: ex.Alfa 147 1.9JTD
Alfa 159 1.9 JTDM
Lokacija: Pancevo
Postovi: 373
Pridružio se: Pon Nov 14, 2011 2:21 am

Re: Problem na 3000 RPM

Pet Mar 02, 2012 11:01 pm

Ista stvar se i kod mene desavala.
Danas sam stavio novi senzor turbine i vise nemam problema..
Majstor kaze da je vukao falsh vazduh ili tako nesto..
Korisnikov avatar
Sauriann
Drug Član
Drug Član
Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso

ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW
Lokacija: Novi Beograd
Postovi: 4868
Pridružio se: Sub Okt 30, 2010 7:39 am

Re: Problem na 3000 RPM

Pet Mar 02, 2012 11:08 pm

kako izgleda on i gde stoji pod haubom, ajd izgooglaj sliku pa okaci.
sta podrazumevas pod ista stvar, greske i safe mode ili taj zvuk...
Korisnikov avatar
Sauriann
Drug Član
Drug Član
Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso

ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW
Lokacija: Novi Beograd
Postovi: 4868
Pridružio se: Sub Okt 30, 2010 7:39 am

Re: Problem na 3000 RPM

Pet Mar 02, 2012 11:12 pm

nasao...ovo su mi danas probali da ociste i da stave polovan jer sam zurio. Probacu da ga ocistim:
[youtube]tLeTj3759lg[/youtube]
Korisnikov avatar
Djukacs
Garaža: ex.Alfa 147 1.9JTD
Alfa 159 1.9 JTDM
Lokacija: Pancevo
Postovi: 373
Pridružio se: Pon Nov 14, 2011 2:21 am

Re: Problem na 3000 RPM

Pet Mar 02, 2012 11:13 pm

Meni stoji ispod filtera vazduha..
nasao sam samo ovu sliku..
Slika
Korisnikov avatar
Djukacs
Garaža: ex.Alfa 147 1.9JTD
Alfa 159 1.9 JTDM
Lokacija: Pancevo
Postovi: 373
Pridružio se: Pon Nov 14, 2011 2:21 am

Re: Problem na 3000 RPM

Pet Mar 02, 2012 11:15 pm

Meni je slabao vukao preko 2500 obrtaja i jako je dimio..
Nije mogao preko 120 da ide..dodje do 120 i stane..
Prvu su mislili da je otisao protokomer ali se na kraju ispostavilo
da je senzor turbine vukao falsh vazduh..
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Problem na 3000 RPM

Sub Mar 03, 2012 7:11 am

Sauriann napisao:...Ovo su moje greske...
Sad gledam copy drugog ekrana... Ako je to snimak parametara dok motor radi u leru, ima jedna neobična stvar - vrednost pritiska na MAP senzoru od 1182mbar, što je mnogo za ler. Ili je MAP senzor neispravan, možda uzet sa 1.9 JTD 8v motora ili postoji neki problem sa tom instalacijom (konektori, kablovi...) ili je problem sa vakuumom.
Ako nema vakuuma (zapravo podpritiska u sistemu), krilca turbine ostanu u položaju za mali broj obrtaja, auto ide jako dobro do, na primer, 2500-3000o/min, a onda javi grešku...
Ona "pašteta" koju sam spominjao hoće da pušta , pa vakuum ne može da se uspostavi u sistemu. Može bude i zaglavljena ili sa neispravnom oprugom.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Sauriann
Drug Član
Drug Član
Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso

ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW
Lokacija: Novi Beograd
Postovi: 4868
Pridružio se: Sub Okt 30, 2010 7:39 am

Problem na 3000 RPM

Sub Mar 03, 2012 8:47 am

Hvala Dusane, parametri su pod greskom dol motor radi na leru. Danas se bavim Alfom all day :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Korisnikov avatar
erdeljan
BANOVAN
Contact:
Garaža: Beli fijaker
Lokacija: Malmo
Postovi: 9404
Pridružio se: Ned Dec 26, 2010 10:54 am

Re: Problem na 3000 RPM

Sub Mar 03, 2012 9:37 am

Ajde sto pre da sredis to, i da nas naucis Francuski hahaha
Ja imam sve što mi treba: Parče zemlje, komad neba, koru hleba, i nekog' gore što me gleda!
Korisnikov avatar
Sauriann
Drug Član
Drug Član
Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso

ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW
Lokacija: Novi Beograd
Postovi: 4868
Pridružio se: Sub Okt 30, 2010 7:39 am

Problem na 3000 RPM

Sub Mar 03, 2012 5:57 pm

Bio sam kod majstora i potvrdilo se da Alfa ima dusu...greska se ugasila dok sam cekao na red :) a nakon toga nisam mogao da pojurim toliko da bi se upalila greska ponovo. Neverovatno je da sam je 15min vozio kao da me djavo juri i na kraju sam se vratio kod majstora da odlozim za drugi put...Vrhunac svega je da se greska pali kako sam prisao kuci, tacnije dok sam se parkirao. Odlucio sam da ipak snimim (kako ljudi ne bi mislili da tripujem) zujanje pod haubom ali i jos jednu povezanu stvar koju sam otkrio slucajno dok sam sagnut otvarao kapiju...upravo uploadijem dva videa pa bih bio zahvalan da misljenjima.
Sa Alfom nikad dosadno :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Problem na 3000 RPM

Sub Mar 03, 2012 6:28 pm

Snimi i uvlačenje šipke vakuumskog ventila ("paštete")... Neka neko da kontakt, a ti snimaj. Najbolje se vidi kao pomeranje "limiter screw".

Ako je sve u redu (podpritisak je u dozvoljenim granicama - oko 650mbar), trebalo bi da se šipka uvuče 10-12mm ka vakuum cilindru ("pašteti"). Kolega koji je imao problem sa zaglavljivanjem šipke, koristio je WD40.

Slika
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Deki
Garaža: Alfa 156 1.9JTD SW 2005
Lokacija: Zemun
Lokacija: Zemun
Postovi: 234
Pridružio se: Sre Sep 22, 2010 10:49 am

Re: Problem na 3000 RPM

Sub Mar 03, 2012 7:53 pm

Taj zvuk "zujanja" ne treba da te brine ali ti i locira problem.
Kada ugasis auto normalno je da zuji- na pierburg ventilu se izjednacava pritisak koji pravi vakuum -sa strane ventila skini okrugli plasticni poklopac precnika oko 1.5cm, imas prsten od sundjera pa ispod njega zuji membrana dok se ne izjednaci pritisak. Ako to cujes u voznji znaci da naglo gubis vakuum i vent se ponasa kao da je ugasen motor, osovina bez vakuuma izlazi, zakrece krilca i dobijas gresku. U leru pogledaj osovinu na pasteti, oko 1cm do srafa treba da vidis da viri, na ugasen motor oko 4cm- ako je oko 4cm znaci da nemas dovoljan vakuum koji povlaci osovinu i pali gresku. Kad nemas gresku zapamti koliko se vidi osovina na pasteti kad radi i kad ne radi motor pa pogledaj cim je upali. Za svaki slucaj skini donje crevce sa pierburga pa povuci ustima i gledaj osovinu na pasteti-ako se uvlaci glatko ok ako glavi pasteta neces moci da uvuces osovinu tako.
Korisnikov avatar
Sauriann
Drug Član
Drug Član
Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso

ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW
Lokacija: Novi Beograd
Postovi: 4868
Pridružio se: Sub Okt 30, 2010 7:39 am

Re: Problem na 3000 RPM

Sub Mar 03, 2012 7:59 pm

Evo čudnog zvuka čije prvo pojavljivanje pali grešku. Isti zvuk samo dužine par sekundi je onaj o kome sam pričao nakon gašenja auta. Znači Part I obratite zvuk na 3, 16 i 28 sekundi (naravno prvo pojačajte zvučnike ;) )
[youtube]XR5YDJHCZgM[/youtube]
Zvuk br.2 koji dolazi iz auspuha u istom trnutku kada se čuje i u motoru (slučajno sam to otkrio). Obratite pažnju na 10 i 23 sekundu. Aspuh kao da zadrhti. [youtube]FwdK6lusLPw[/youtube]Dajte komentare
:arflag

p.s. mislim da Dušan i Deki pogađaju šta je. Valjda će video da potkrepi njihovu priču.
Korisnikov avatar
Sauriann
Drug Član
Drug Član
Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso

ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW
Lokacija: Novi Beograd
Postovi: 4868
Pridružio se: Sub Okt 30, 2010 7:39 am

Re: Problem na 3000 RPM

Sub Mar 03, 2012 8:23 pm

Znači da bi trebalo da vidim paštetu kad poignem haubu ili moram na kanal?
Slika
Korisnikov avatar
Deki
Garaža: Alfa 156 1.9JTD SW 2005
Lokacija: Zemun
Lokacija: Zemun
Postovi: 234
Pridružio se: Sre Sep 22, 2010 10:49 am

Re: Problem na 3000 RPM

Sub Mar 03, 2012 9:45 pm

Vidis je kad stanes kod pierburga ispred auta, kao na slici koju si postavio, recimo da gledas iz gornjeg desnog ugla slike na turb, pod tim uglom, tacno na mesto gde osovinica ulazi u pastetu. Imas malu maticu na osovini obelezenu farbom ako nije prljava, 30cm ispod pierburga pa pogledas par cm desno uz motor. Imas gornje crevce na pierb. i ono ide ispod poklopca motora i imas donje koje ide nadole do pastete- ulazi u pastetu sa donje strane. Isprati ga i naci ces pastetu sa osovinicom koja izlazi na gore prema tebi. Uzmi bateriju i kad je osvetlis dok je ugasen auto ona treba da viri oko 4cm. To je ujedno i polozaj za visoke obrtaje motora i kad nema vakuma, kad ne radi motor. Skini donje crevce sa pierb. i napravi ustima vakuum cisto da vidis da li osovina ima slobodan hod. Mozes da je naprskas i sa wd40. Pritisni prstom preko matice onda osovinu da je uguras u pastetu, da vidis koliko viri- oko 1,5cm bi trebalo da bude do matice da viri osovina iz pastete. To je pun vakuum polozaj, kad je motor na niskim obrtajima i u leru. Upamti polozaje, ako je osovina uvucena na leru ok je. Ili kad ti upali gresku, sva cetri mig, stani sa strane i baterijom osvetli osovinu da vidis da li je uvucena ili je izasla. Ako neces da se prljas sidji do kola sada sa baterijom i upali auto, osvetli osovinu na pasteti i dok radi motor skini donje crevce sa pierb. -osovina treba da izadje, vrati crevo i osovina treba da se uvuce do kraja. To je hod od 3cm. Isto probas i kad imas gresku. Osovina udje do pola ili ostane gore, krilca u pogresnom polozaju, greska P0235. Mada bi bilo dobro da je potisnes prstom prvo da vidis dokle treba da udje kad je ok sve.
Korisnikov avatar
Deki
Garaža: Alfa 156 1.9JTD SW 2005
Lokacija: Zemun
Lokacija: Zemun
Postovi: 234
Pridružio se: Sre Sep 22, 2010 10:49 am

Re: Problem na 3000 RPM

Sub Mar 03, 2012 10:02 pm

To ti je posao od 5min. Ako se ispostavi da vakuum ne odradjuje posao sa osovinom pogledaj izmedju pozarnog zida i motora crnu plasticnu kocku velicine 10ak cm -stani kod creva usisa i nagni se- to je vakuum rezervoar. Tacno je 30cm ispod egr-a i ne moras da skidas poklopac motora, vidi se. U nju sa strane kabine ulaze vakuum creva a tacno od tebe kako gledas ima jedan crni konektor na rezervoaru. Otkaci ga i wd40, mozda je oksidirao, pa vrati. Ako nije ni to, dok radi auto u leru skini gornje crevce sa pierb. i prisloni na jezik da ga zapusis. Mora jako da vuce vakuum, da saznas da li je puklo crevce od vakuum rezervoara do pierb. Onda skini donje sa pierb i kad je ugasen motor ustima povlaci vakuum i zapusavaj jezikom dok osovina ne udje skroz. Onda zapusis jezikom dok je u uvucenom polozaju i gledas da li stoji tu ili se polako izvlaci. Ako se izvlaci ili uopste ne mozes da je uvuces, puklo je donje crevo pierb-pasteta ili membrana pastete.
Korisnikov avatar
Deki
Garaža: Alfa 156 1.9JTD SW 2005
Lokacija: Zemun
Lokacija: Zemun
Postovi: 234
Pridružio se: Sre Sep 22, 2010 10:49 am

Re: Problem na 3000 RPM

Sub Mar 03, 2012 10:09 pm

Za sve to ti treba 10min i ne rasturas nista, sve se vidi. Eliminises mehanicki deo problema i proverio si creva i pastetu i zaglavljenost krilaca i vakuum a nista ne rasklapas. Ako je sve ok onda elektronika, pierb, map, itd.
Javi sta si uradio ali ja tipujem da je vakuum u problemu, tj da kad ti upali lampicu izgubis vakuum ili on oslabi -dovoljno da ti izadje osovina, pomeri krilca i registruje P0235.
Korisnikov avatar
Deki
Garaža: Alfa 156 1.9JTD SW 2005
Lokacija: Zemun
Lokacija: Zemun
Postovi: 234
Pridružio se: Sre Sep 22, 2010 10:49 am

Re: Problem na 3000 RPM

Sub Mar 03, 2012 10:16 pm

kucam sa tel na poslu pa se izvinjavam ako sam se ponavljao ili gresio u kucanju
Korisnikov avatar
Sauriann
Drug Član
Drug Član
Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso

ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW
Lokacija: Novi Beograd
Postovi: 4868
Pridružio se: Sub Okt 30, 2010 7:39 am

Re: Problem na 3000 RPM

Sub Mar 03, 2012 10:23 pm

Skinuo sam crevce sa ventila koje vodi do paštete ali nema šanse pa pomerim osovinicu za zapečaćenom maticom (bar ne sa mojim kapacitetom pluća). Jbeg nema šanse sada da vidim da li se pomera dovoljno jer vamo držim crevce u ustima a sa druge stranke se borim sa bateriskom lampom :). U vakom slučaju uradio sam seldeće. Krenuao sa autom bez greške i vozao se opet 10 minuta po kraju i to divljački ali opet ko za inate neće da upali grešku. Isto kao i danas, čim sam stao pred kuću pali se greška i počinje melodija sa snimka br1. u pravilnim vremenskim intervalima. Ostavim tako auto da radi na leru sa greškom i pogledam u paštetu a matica sa poluge na 1.5cm od nje i u trnutku kad se čuje zvuk poluga pokušava da izađe napolje (tj. izađe do nekih 3cm) i vrati se nazad i tako u nedeogled. Obrišem grešku i ugasim auto i istričim da vidim položaj poluge a ona lagano mm po mm izlazi iz paštete da bi odjednom naglo iskočila na neka 4cm uz puštanje istog zvuka ali duže i sa rezonancom koja se prenela nege kod hladnjaka (verovatno na neki lim). Sutra cu da isprobam sev ostalo što si mi rekao sa crevima, mada izgleda da je paštetica zaribala mada me čudi kako jer imam šuspleh. Ustvari moguće da je malo radila jer je bilo hladno i klizavo a ja sam mrcvario leden auto sa jedva gasa do posla pa kapiram i da nije bilo naglih dodavanja gasa...
Hvala Deki na objašnjenju sutra ujutru rešavam sve jer me čeka auto put sa letnjom 17" obućom :)
Korisnikov avatar
Deki
Garaža: Alfa 156 1.9JTD SW 2005
Lokacija: Zemun
Lokacija: Zemun
Postovi: 234
Pridružio se: Sre Sep 22, 2010 10:49 am

Re: Problem na 3000 RPM

Sub Mar 03, 2012 10:38 pm

pa to je to. Ako izlazi osovina znaci da gubis vakuum, ne da je zaribala pasteta jer ne bi mogao da je uvuce. U leru osovina mora da je konstantno uvucena skroz. Crevo do pastete je napuklo ili je membrana na pasteti naprsla ili vakuum rezervoar slabije povlaci vakuum sto je najmanje verovatno. Kada vuces ustima ide teze ali mora da mozes da uvuces osovinu iz par puta dodajes a izmedju povlacenja p

Povratak na “Area Servizio”