Problem na 3000 RPM

Tehnička pitanja i odgovori. Održavanje, servisiranje i eksploatacija za sve modele.
Xtc23H
Garaža: Alfa Romeo 156 2.4 JTD 140 HP
Lokacija: Doboj
Postovi: 11
Pridružio se: Ned Nov 27, 2011 9:25 pm

Problem na 3000 RPM

Ned Nov 27, 2011 10:06 pm

Pozdrav,
Imam problem sa mojoj Alfom 156 SW 2.4 JTD 103 KWh 2001 god, kada je u toku voznje prvi puta dignem preko 3000 RPM upali se lampica za check engine i onda se za 1 do 2 sekunde ugasi nakon toga joj mogu raditi sta mi je volja i vise se ta lampica ne pali i nikako ne mogu dokuciti sta to prouzrokuje?
Na autu je uradjen veliki servis, zamijenjen je set kvacila, nova turbina GT2256V, bilo je puknuto crijevo od intercoolera do usisne grane pa sam stavio od inoxa. Na dijagnostici nema nijednu gresku ali opet ponekad pokaze tu gresku u toku voznje, pa ako neko ima neku ideju sta bi mogao da bude uzrok bio bih veoma zahvalan.
I jos jedna sitnica me muci, a to je kada je motor hladan malo teze ubacuje u 1 i 2 brzinu, dok su sve ostale OK, a kada se malo zagrije motor taj se problem vise ne javlja? Nije do ulja u mjenjacu jer je mijenjano kod zamjene seta kvacila.
Unaprijed zahvalan :arflag :djparty :love:
Korisnikov avatar
dovlax2
Garaža: 156 2.4jtd
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 275
Pridružio se: Ned Jan 10, 2010 10:50 pm

Re: Problem na 3000 RPM

Pon Nov 28, 2011 12:31 pm

bilo je već reči o ovome na forumu, potraži malo da bi se detaljnije informisao.
ovako na brzinu da te utešim nije ništa jako strašno :D
ima tri razloga zašto se to dešava:
1. prljava ti krilca od promenjive geometrije na turbini
2. ne ispravan onaj pirburg ventil( nalazi se na gore na veznom limu)
3. zaboravi sam jbg. :D :D :D

:arflag :arflag :arflag :arflag :arflag

zaboravih da ti kažem da očitaš na dijagnostici koji kod piše
p.s. to se dešava kada prepunjava turbina
Slika
Korisnikov avatar
Djo83
Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 2288
Pridružio se: Sre Nov 26, 2008 4:38 pm

Re: Problem na 3000 RPM

Pon Nov 28, 2011 2:51 pm

pa s obzirom da je turbina nova moguce je da je neki od ventila/senzora - MAF,MAP,Pierburg.

sto se tice menjaca to se i kod mene po nekada desava dok je hladno auto, kontam da je to jednostavno od habanja zupcanika i sklopova u samom mjenjacu i da se sa time treba pomiriti.


btw kako si nabavio turbinu? cisto ako nekad zatreba da znam :)
Xtc23H
Garaža: Alfa Romeo 156 2.4 JTD 140 HP
Lokacija: Doboj
Postovi: 11
Pridružio se: Ned Nov 27, 2011 9:25 pm

Re: Problem na 3000 RPM

Uto Nov 29, 2011 5:39 pm

dovlax2 napisao:bilo je već reči o ovome na forumu, potraži malo da bi se detaljnije informisao.
ovako na brzinu da te utešim nije ništa jako strašno :D
ima tri razloga zašto se to dešava:
1. prljava ti krilca od promenjive geometrije na turbini
2. ne ispravan onaj pirburg ventil( nalazi se na gore na veznom limu)
3. zaboravi sam jbg. :D :D :D

:arflag :arflag :arflag :arflag :arflag

zaboravih da ti kažem da očitaš na dijagnostici koji kod piše
p.s. to se dešava kada prepunjava turbina
Turbina je nova,a dijagnostika nista ne izbacuje, u servisu mi kaze prijatelj da je to zbog crijeva koje ide sa intercoolera do motora koje sam ja napravio od inox-a, jer mi je gumeno puklo.Pa navodno vise nema duvanja crijeva koje je se desavalo kod gumenog, u svakom slucaju kazu da nije nista strasno. :drink
Xtc23H
Garaža: Alfa Romeo 156 2.4 JTD 140 HP
Lokacija: Doboj
Postovi: 11
Pridružio se: Ned Nov 27, 2011 9:25 pm

Re: Problem na 3000 RPM

Uto Nov 29, 2011 5:42 pm

DjomlaN napisao:pa s obzirom da je turbina nova moguce je da je neki od ventila/senzora - MAF,MAP,Pierburg.

sto se tice menjaca to se i kod mene po nekada desava dok je hladno auto, kontam da je to jednostavno od habanja zupcanika i sklopova u samom mjenjacu i da se sa time treba pomiriti.


btw kako si nabavio turbinu? cisto ako nekad zatreba da znam :)
Turbo servis u Sarajevu, ljudi narucili iz Svedske i za 24 sata je isporucena, cijena 1000 € :arflag
Korisnikov avatar
ilija156
Contact:
Garaža: alfa GT
Lokacija: Bgd
Lokacija: BGD
Postovi: 408
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 3:07 pm

Re: Problem na 3000 RPM

Uto Nov 29, 2011 11:20 pm

Meni se pali dizna na 3500 kada posle jedno minut dva drzim konstantno na tim ili vecim obrtajima ali ne primecujem nikakve promene u toku voznje...ugasi se kad se ohladi motor....(dizne ciscene)
Minketa
Garaža: 156 SportWagon 1.9JTD 2004.
Lokacija: Zrenjanin
Postovi: 135
Pridružio se: Ned Sep 26, 2010 1:09 am

Re: Problem na 3000 RPM

Sre Nov 30, 2011 1:05 am

Probaj da pitanje postaviš na Hrvatskom forumu, Sebastijanu. Ima svoj thread, "Pitajte Seba".
Korisnikov avatar
losdokosti
Garaža: 166 2.4 jtd-m ; ex164 2.0 v6 turbo super
Lokacija: sabac
Lokacija: sabac - monfalcone
Postovi: 338
Pridružio se: Ned Jul 17, 2011 5:03 pm

Re: Problem na 3000 RPM

Sre Nov 30, 2011 1:20 am

sigurno ti brljavi neki senzor zato lepo na dijagnostiku zakaci je i kreni da vozis (znaci dijagnostika u voznji) i kad tvoj ECU izbaci gresku pojavice se i na dijagnostici
prosto. da li ste gledali egr ventil i pripadajuci senzor

:wave: :arflag :arflag
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Problem na 3000 RPM

Sre Nov 30, 2011 6:19 am

Ako je turbina nova, krilca su čista i lako rotiraju, pa nema zaglavljivanja.
A zašto je menjana turbina?
Overboost ventil je verovatniji uzrok, jer greška se ne pojavljuje posle nekog vremena, kad se on "razradi" (zagreje). To se i meni dešavalo (posebno u hladnim danima i na početku vožnje), pa sam promenio ventil i rešio problem.
Mogao bi majstor da pogleda i MAP senzor u usisnoj grani koja je verovatno prljava, jer je Alfa iz 2001.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
dovlax2
Garaža: 156 2.4jtd
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 275
Pridružio se: Ned Jan 10, 2010 10:50 pm

Re: Problem na 3000 RPM

Sre Nov 30, 2011 10:46 am

@ilija

proveri kontakte na diznama
Slika
Xtc23H
Garaža: Alfa Romeo 156 2.4 JTD 140 HP
Lokacija: Doboj
Postovi: 11
Pridružio se: Ned Nov 27, 2011 9:25 pm

Re: Problem na 3000 RPM

Sre Nov 30, 2011 10:19 pm

losdokosti napisao:sigurno ti brljavi neki senzor zato lepo na dijagnostiku zakaci je i kreni da vozis (znaci dijagnostika u voznji) i kad tvoj ECU izbaci gresku pojavice se i na dijagnostici
prosto. da li ste gledali egr ventil i pripadajuci senzor

:wave: :arflag :arflag
Hvala na prijedlogu.
Ventili i senzori ispitani sve OK.
Uzrok je metalna cijev umjesto gumene (rucni rad), ali to nije nista uznemiravajuce nema nikakvih gubitaka performansi u toku voznje. Samo sto mene iritira kada se nesto bespotrebno upali.
Xtc23H
Garaža: Alfa Romeo 156 2.4 JTD 140 HP
Lokacija: Doboj
Postovi: 11
Pridružio se: Ned Nov 27, 2011 9:25 pm

Re: Problem na 3000 RPM

Sre Nov 30, 2011 10:23 pm

dusan147 napisao:Ako je turbina nova, krilca su čista i lako rotiraju, pa nema zaglavljivanja.
A zašto je menjana turbina?
Overboost ventil je verovatniji uzrok, jer greška se ne pojavljuje posle nekog vremena, kad se on "razradi" (zagreje). To se i meni dešavalo (posebno u hladnim danima i na početku vožnje), pa sam promenio ventil i rešio problem.
Mogao bi majstor da pogleda i MAP senzor u usisnoj grani koja je verovatno prljava, jer je Alfa iz 2001.
Stara se turbina raspala u toku voznje, pa sam je morao zamijeniti.
Svi su mi senzori OK.
Najvjerovatniji uzrok metalna cijev od intercoolera do usisa.
Korisnikov avatar
Djo83
Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 2288
Pridružio se: Sre Nov 26, 2008 4:38 pm

Re: Problem na 3000 RPM

Čet Dec 01, 2011 9:41 am

to gornje crijevo uopste nije skupo, pogledaj ovde viewtopic.php?f=64&t=51566, jedino oko isporuke za BiH kontam da je cimanje... mislim da za tu cijenu nema svrhe zezat se sa pravljenjem crijeva od inoxa...
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Problem na 3000 RPM

Čet Dec 01, 2011 10:16 pm

Xtc23H napisao:Najvjerovatniji uzrok metalna cijev od intercoolera do usisa.
Zašto?
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
losdokosti
Garaža: 166 2.4 jtd-m ; ex164 2.0 v6 turbo super
Lokacija: sabac
Lokacija: sabac - monfalcone
Postovi: 338
Pridružio se: Ned Jul 17, 2011 5:03 pm

Re: Problem na 3000 RPM

Pet Dec 02, 2011 1:45 am

ubacivanjem metalnih cevi samo mozes da poboljsas odziv auta na gas nikako da ti izbacuje greske (ako si sve lepo stegao-nemas fals vazduh), sto su cevi tvrdje to je njihovo naduvavanje manje i odziv "turba" brzi

i dalje imas neki kvar resenje je dijagnostika u pokretu veruj mi znam o cemu govorim

:wave: :arflag :arflag :arflag :arflag
Xtc23H
Garaža: Alfa Romeo 156 2.4 JTD 140 HP
Lokacija: Doboj
Postovi: 11
Pridružio se: Ned Nov 27, 2011 9:25 pm

Re: Problem na 3000 RPM

Ned Dec 04, 2011 7:50 pm

losdokosti napisao:ubacivanjem metalnih cevi samo mozes da poboljsas odziv auta na gas nikako da ti izbacuje greske (ako si sve lepo stegao-nemas fals vazduh), sto su cevi tvrdje to je njihovo naduvavanje manje i odziv "turba" brzi

i dalje imas neki kvar resenje je dijagnostika u pokretu veruj mi znam o cemu govorim

:wave: :arflag :arflag :arflag :arflag
Imas li neki prijedlog koji interfejs da nabavim za dijagnostiku ( da imam za licnu upotrebu, tj koji je se najbolje pokazao)
Xtc23H
Garaža: Alfa Romeo 156 2.4 JTD 140 HP
Lokacija: Doboj
Postovi: 11
Pridružio se: Ned Nov 27, 2011 9:25 pm

Re: Problem na 3000 RPM

Ned Dec 04, 2011 8:03 pm

DjomlaN napisao:to gornje crijevo uopste nije skupo, pogledaj ovde viewtopic.php?f=64&t=51566" onclick="window.open(this.href);return false;, jedino oko isporuke za BiH kontam da je cimanje... mislim da za tu cijenu nema svrhe zezat se sa pravljenjem crijeva od inoxa...
Pa mene je opet ovo od inox-a izaslo jeftinije nekih 20 eura.
I to mi je trajno rijesenje.
Hvala za link.
Korisnikov avatar
losdokosti
Garaža: 166 2.4 jtd-m ; ex164 2.0 v6 turbo super
Lokacija: sabac
Lokacija: sabac - monfalcone
Postovi: 338
Pridružio se: Ned Jul 17, 2011 5:03 pm

Re: Problem na 3000 RPM

Pon Dec 05, 2011 2:08 am

Xtc23H napisao:
losdokosti napisao:ubacivanjem metalnih cevi samo mozes da poboljsas odziv auta na gas nikako da ti izbacuje greske (ako si sve lepo stegao-nemas fals vazduh), sto su cevi tvrdje to je njihovo naduvavanje manje i odziv "turba" brzi

i dalje imas neki kvar resenje je dijagnostika u pokretu veruj mi znam o cemu govorim

:wave: :arflag :arflag :arflag :arflag
Imas li neki prijedlog koji interfejs da nabavim za dijagnostiku ( da imam za licnu upotrebu, tj koji je se najbolje pokazao)

bilo je ovde na forumu reci vec o interfejsima mislim da neko sa foruma i prodaje komplet dijagnostiku ja sam mislio za sebe da nabavim neki sa ELM 327-USB.... mislim da je to sasvim ok ali haj bolje da pretrazis bilo je bas puno diskusije koja dijagnostika, koja cena, mogucnosti....
:wave: :arflag
Xtc23H
Garaža: Alfa Romeo 156 2.4 JTD 140 HP
Lokacija: Doboj
Postovi: 11
Pridružio se: Ned Nov 27, 2011 9:25 pm

Re: Problem na 3000 RPM

Ned Dec 11, 2011 11:57 am

losdokosti napisao:ubacivanjem metalnih cevi samo mozes da poboljsas odziv auta na gas nikako da ti izbacuje greske (ako si sve lepo stegao-nemas fals vazduh), sto su cevi tvrdje to je njihovo naduvavanje manje i odziv "turba" brzi

i dalje imas neki kvar resenje je dijagnostika u pokretu veruj mi znam o cemu govorim

:wave: :arflag :arflag :arflag :arflag
Hvala na sugestiji, ipak je bio problem sa Pierburg ventil.
Vise ne javlja gresku. :beerchug: :arflag :arflag :arflag :arflag
Korisnikov avatar
dovlax2
Garaža: 156 2.4jtd
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 275
Pridružio se: Ned Jan 10, 2010 10:50 pm

Re: Problem na 3000 RPM

Pon Dec 12, 2011 8:36 pm

:drink
Slika
Korisnikov avatar
Sauriann
Drug Član
Drug Član
Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso

ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW
Lokacija: Novi Beograd
Postovi: 4868
Pridružio se: Sub Okt 30, 2010 7:39 am

Re: Problem na 3000 RPM

Pet Mar 02, 2012 11:24 am

Xtc23H napisao: Hvala na sugestiji, ipak je bio problem sa Pierburg ventil.
Vise ne javlja gresku. :beerchug: :arflag :arflag :arflag :arflag
Sa istim problemom se borim od jutros. Još nisam rešio problem a kapiram da je jedan od dva senzora. Overboost ventilsenzor na veznom limu je sigurno ispravan (stavili nov i sa njim mi se isto pali greška kad se potpoi do daske) i nekim mali senzor blizu EGR-u koji je očišćen ali opet se upalila greška.

Da sve bude gore iscimao sam Deshu jer žurim na put da mi to na brzinu reši ali nisam mogao da čekam...Jedino šta znam da je taj na veznom limu ispravan. Problem je što sam i crevo interkulera krpio ali ono ne pišti. To mi sve otežava dijagnostiku ali ću videti da to prekopam polako za vikend pa ako ništa onda kod majstora da ostavim auto...
Korisnikov avatar
Djo83
Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 2288
Pridružio se: Sre Nov 26, 2008 4:38 pm

Re: Problem na 3000 RPM

Pet Mar 02, 2012 11:45 am

to kod EGR-a je MAP senzor (manifold air pressure), nije skup - oko 2000din sam platio pre 2 god i mozes ga sam zameniti ima konektor i jedan sraf samo... unutra ima osetljiva membrana koja moze da se osteti kad se cisti, tako da mislim da je najbolja varijanta da kupis nov i zamenis...
Korisnikov avatar
Sauriann
Drug Član
Drug Član
Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso

ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW
Lokacija: Novi Beograd
Postovi: 4868
Pridružio se: Sub Okt 30, 2010 7:39 am

Re: Problem na 3000 RPM

Pet Mar 02, 2012 12:05 pm

Hvala,
pokušaću da promenim sam za vikend ako ga nađem novog u Ša...
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Problem na 3000 RPM

Pet Mar 02, 2012 1:28 pm

Proveri i "paštetu". Ako je malo korodirala (jer si pokupio sneg idući unazad) i zaglavljuje u položaju za mali broj obrtaja, kod remapovanih motora javlja grešku...
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Deki
Garaža: Alfa 156 1.9JTD SW 2005
Lokacija: Zemun
Lokacija: Zemun
Postovi: 234
Pridružio se: Sre Sep 22, 2010 10:49 am

Re: Problem na 3000 RPM

Pet Mar 02, 2012 3:09 pm

Isprati crevo vakuuma dolazno na pierburg vent do vakuum rezervoara. Imas na njemu jedan konektor pa pogledaj da nije on u pitanju. Mozda popusti vakuum pa brljave i krilca. Kreni od pocetka da pregledas.

Povratak na “Area Servizio”