Akumulator!
Post
Re: Koji akumulator izabrati za 159-ku?
Hvala vam puno na savetima . Javljam danas sta sam uradio.
Ucinilo mi se da je slab, jer nekad teze upali kad se auto ne vozi par dana. Moguce da je vec bio pri kraju pa se to desavalo....
Ucinilo mi se da je slab, jer nekad teze upali kad se auto ne vozi par dana. Moguce da je vec bio pri kraju pa se to desavalo....
"...owning an Alfa is a portal through which all petrolheads must pass if they genuinely want to know what it is that differentiates a car from a toaster or a washing machine" by Jeremy Clarckson (da je srbin zvao bi se Jeremija)
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: Koji akumulator izabrati za 159-ku?
Nema veze to sa kapacitetom akumulatora..."idi na tehniku, ne na snagu"
Acqua-Olio-Benzina
Post
Re: Koji akumulator izabrati za 159-ku?
Uzeo sam Exide Premium 77Ah 760mA montirao, upalio je ko mina . Sad cemo videti kako ce se ponasati sa jacom baterijom...
"...owning an Alfa is a portal through which all petrolheads must pass if they genuinely want to know what it is that differentiates a car from a toaster or a washing machine" by Jeremy Clarckson (da je srbin zvao bi se Jeremija)
- Dewillex
- Garaža: Alfa Romeo 147 selespeed
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Koji akumulator izabrati za 159-ku?
Mislis na 77Ah 760A. Nisi valjda ubacio bateriju za mobilni?
Post
Re: Koji akumulator izabrati za 159-ku?
, pa malo je vece od baterije za mobilni
"...owning an Alfa is a portal through which all petrolheads must pass if they genuinely want to know what it is that differentiates a car from a toaster or a washing machine" by Jeremy Clarckson (da je srbin zvao bi se Jeremija)
- Dewillex
- Garaža: Alfa Romeo 147 selespeed
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Koji akumulator izabrati za 159-ku?
Vidim da si kupio veći. Gde uđe veći, mali nema šta da traži.
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Koji akumulator izabrati za 159-ku?
Zaboravices na akumulator i sve u vezi s njim Odlican izbor!
- alfaholic
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 146 ti '97. ex
Alfa Romeo 156 1.8 TS '05. - Lokacija: Pancevo
Post
Akumulator!
Mnogo puta je pisano, ali nigde nisam video da smo se dotakli odredjenih stvari vezanih za odabir baterije, a koje su bitnije od informacija koje svi znaju i koje se najcesce pominju.
Pre nedelju dana je poceo moj relativno novi White Horse da gubi struju i skoro svaki dan mi je trebala pomoc da bi startovao motor.
Garancija je tri godine, a proslo je oko 13 meseci, sto je svakako prerano da bi akumulator pokazao znakove dotrajalosti, a opet nije imao nikakve shokove i nepravilnosti prilikom koriscenja koje bi objasnile gubitak struje za samo par sati tokom noci.
Bilo je dosta price o tome koji akumulator uzeti, na kraju se svelo sve na ime proizvodjaca, bez nekih realnih i konkretnih objasnjenja, cifara i karakteristika.
Konkretno, akumulator u mom autu je White Horse 56 Ah snage 480 ampera, pritom ono sto niko ne govori je kolika mu je udarna snaga, sto je za ovaj akumulator 215 ampera.
Po svim specifikacijama, za Alfa Romeo 146 2.0 TS potreban je akumulator od 56 Ah, pa cak i manje snage, gde niko ne pominje da je akumulator koji dolazi u fabrickoj ugradnji nudi cak i do 30 ampera vise udarne snage.
Vazna stvar je da se prilikom testiranja akumulatora konktrolise upravo ova cifra od 215 ampera za ovaj akumulator o 56 Ah, gde mora da izdrzi toliku udarnu snagu u trajanju od 15 sekundi, kako bi se simuliralo startovanje motora.
Konkretno kod Alfe 146 sa 2.0 TS udarna snaga koju starter elektromotor povlaci je tacno tih 215 ampera, sto je knap za ovaj auto i ovaj akumulator, cak i malo ako se uzme u obzir da alternator nije isto sto i punjac, kao i to da vozimo pod svetlima i drugim potrosacima, narocito zimi, a opet uzimajuci u obzir da se svaki put kad pokrenemo motor potrosi struje koja se regenerise alternatorom minimum za deset minuta voznje..
Na prvu kad mi je rekao da je akumulator mali za ovaj auto, pomislio sam da hoce da me slaze i otpise garanciju, ali kako sam se naplacao taksistima vec nedelju dana unazad da mi pomognu sa kablovima, bio sam prilicno naostren, pa su me maksimalno ispostovali i objasnili sve sto sam pitao.
E sad, ja nisam nikakav strucnjak, prenosim samo ono sto sam shvatio u prici sa ovlascenim serviserima, ali mogao bi neko ko ovo poznaje bolje da dopuni i da neke konkretnje informacije koje ce pomoci ljudima prilikom odabira adekvatne baterije.
Pre nedelju dana je poceo moj relativno novi White Horse da gubi struju i skoro svaki dan mi je trebala pomoc da bi startovao motor.
Garancija je tri godine, a proslo je oko 13 meseci, sto je svakako prerano da bi akumulator pokazao znakove dotrajalosti, a opet nije imao nikakve shokove i nepravilnosti prilikom koriscenja koje bi objasnile gubitak struje za samo par sati tokom noci.
Bilo je dosta price o tome koji akumulator uzeti, na kraju se svelo sve na ime proizvodjaca, bez nekih realnih i konkretnih objasnjenja, cifara i karakteristika.
Konkretno, akumulator u mom autu je White Horse 56 Ah snage 480 ampera, pritom ono sto niko ne govori je kolika mu je udarna snaga, sto je za ovaj akumulator 215 ampera.
Po svim specifikacijama, za Alfa Romeo 146 2.0 TS potreban je akumulator od 56 Ah, pa cak i manje snage, gde niko ne pominje da je akumulator koji dolazi u fabrickoj ugradnji nudi cak i do 30 ampera vise udarne snage.
Vazna stvar je da se prilikom testiranja akumulatora konktrolise upravo ova cifra od 215 ampera za ovaj akumulator o 56 Ah, gde mora da izdrzi toliku udarnu snagu u trajanju od 15 sekundi, kako bi se simuliralo startovanje motora.
Konkretno kod Alfe 146 sa 2.0 TS udarna snaga koju starter elektromotor povlaci je tacno tih 215 ampera, sto je knap za ovaj auto i ovaj akumulator, cak i malo ako se uzme u obzir da alternator nije isto sto i punjac, kao i to da vozimo pod svetlima i drugim potrosacima, narocito zimi, a opet uzimajuci u obzir da se svaki put kad pokrenemo motor potrosi struje koja se regenerise alternatorom minimum za deset minuta voznje..
Na prvu kad mi je rekao da je akumulator mali za ovaj auto, pomislio sam da hoce da me slaze i otpise garanciju, ali kako sam se naplacao taksistima vec nedelju dana unazad da mi pomognu sa kablovima, bio sam prilicno naostren, pa su me maksimalno ispostovali i objasnili sve sto sam pitao.
E sad, ja nisam nikakav strucnjak, prenosim samo ono sto sam shvatio u prici sa ovlascenim serviserima, ali mogao bi neko ko ovo poznaje bolje da dopuni i da neke konkretnje informacije koje ce pomoci ljudima prilikom odabira adekvatne baterije.
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Akumulator!
koliko se secam, elektropokretac trazi oko 700W, sto prostom matematikom izlazi da mu je potrebno za kontinualno verglanje minimum 700:12=58,33A. ako elektropokretacu treba minimum 215A, to znaci da on vuce 215*12=2580W. nisam bas siguran da takav elektropokretac ugradjuju u putnicko vozilo.
elektropokretacu ne treba veca snaga od 700W jer ima planetarne zupcanike koji prenose ozbiljnu snagu na zamajac.
akumulator koji ja koristim (Exide, nekada fabricki za Alfe, u prevodu - prva ugradnja koju pominjes) je predvidjen za ekstremne hladnoce (u italijanskom zargonu to je sve ispod nule ), zaro sam i uzeo Premium a ne obican jer je obican neupotrebljiv ispod 0C. nije marka u pitanju, vec bas karakteristike (53Ah, 540A, 60A vise od tvog). nisam imao nikakvih problema a palim svaki dan vise puta i vozim kratke relacije, ponekad i na -13...
elektropokretacu ne treba veca snaga od 700W jer ima planetarne zupcanike koji prenose ozbiljnu snagu na zamajac.
akumulator koji ja koristim (Exide, nekada fabricki za Alfe, u prevodu - prva ugradnja koju pominjes) je predvidjen za ekstremne hladnoce (u italijanskom zargonu to je sve ispod nule ), zaro sam i uzeo Premium a ne obican jer je obican neupotrebljiv ispod 0C. nije marka u pitanju, vec bas karakteristike (53Ah, 540A, 60A vise od tvog). nisam imao nikakvih problema a palim svaki dan vise puta i vozim kratke relacije, ponekad i na -13...
Poslednja izmena od dekideki u Sre Mar 09, 2011 8:54 am, izmenjeno 1 put ukupno.
- Dora
- honorable
- Contact:
- Garaža: FIAT :(
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Akumulator!
Početna struja kod startovanja ume da bude i veća od tih 215 ampera, samo kratko traje na sreću sem ako je nešto neispravno a onda vidiš kako se žice prvo puše a posle tope....
Kad pokrene motor, struja se smanjuje na normalu, tu koju si opisao i tako je dok ne upali auto.
Kad pokrene motor, struja se smanjuje na normalu, tu koju si opisao i tako je dok ne upali auto.
- Ducero
- Contact:
- Garaža: 145 Bomber,ostatak garaze zauzimaju bicikle
- Lokacija: gargantua
- Lokacija: Kraljevo
Post
Re: Akumulator!
mmm ja sam jutros dosao u neprijatnu situaciju da su 2 kom black horsa bila prazna
Auto se vozi svaki dan,i jutros nije imao struje ni za kontakt.A drugi akumulator koji stoji u gepeku za ne daj boze,je bio napunjen pre 3 dana.Njega stavim,uspeo samo da zavrti 1 krug alanser i tu je i njemu bio kraj...
Jedan akumulator je star 2 godine,a ovaj drugi 1 god.Svake zime ja muku mucim sa tim akumulatorima,dok leti nemam nikakvih problema(auto mi je stajao mesec dana na parkingu,i upalio je iz prve)jacina je 55ah
Uglavnom,ne verujem da cu vise da kupujem black horse....
Auto se vozi svaki dan,i jutros nije imao struje ni za kontakt.A drugi akumulator koji stoji u gepeku za ne daj boze,je bio napunjen pre 3 dana.Njega stavim,uspeo samo da zavrti 1 krug alanser i tu je i njemu bio kraj...
Jedan akumulator je star 2 godine,a ovaj drugi 1 god.Svake zime ja muku mucim sa tim akumulatorima,dok leti nemam nikakvih problema(auto mi je stajao mesec dana na parkingu,i upalio je iz prve)jacina je 55ah
Uglavnom,ne verujem da cu vise da kupujem black horse....
I like big, fat men like you. When they fall, they make more noise. And sometimes they never get up.
https://www.facebook.com/pages/Ducero-C ... 409?ref=hl
https://www.facebook.com/pages/Ducero-C ... 409?ref=hl
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Akumulator!
video sam test sa osciloskopom gde se pokazalo da desktop komp prilikom ukljucenja cimne 120A (220V) iz mreze, ali toliko kratko da ne stigne nijedan osigurac da odreaguje, interval je bio oko 2ms, ako se dobro secam. posle toga se vraca na normalu.
kad bendiks opali po kontaktima naravno da ce u tom trenutku struja biti i veca od 215A, Dora je sasvim u pravu. ali ne kako Boki prica 15 sekundi i slicno...
tako da bi i tih 480A trebalo da bude dovoljno dobra garancija za startovanje, ukratko.
nesto drugo tu ne valja. slabo punjenje alternatora, kratke relacije sa svim zivim ukljucenim (grejanje, grejaci, svetla, muzika...), plus lep minus koji vlada u Pancevu rano ujutro
naime, u punom olovnom akumulatoru, hemijski gledano, nalazi se 99% destilovana voda. a takva menja agregatno stanje (koliko se secam) kad stegne na parkingu... sad, kako hemija funkcionise kad nema dobrog kontakta unutar akumulatora, molekuli se krecu nekoliko puta sporije...
moje iskustvo sa BH je takvo da je izdrzao garantni rok super i zveknuo sasvim nenajavljeno dve nedelje kasnije... to jutro palio ko mina tri puta na -5C i kad je trebalo cetvrti put - samo se sve pogasilo u trenutku kad je trebalo da vergla. MRTAV, zalepio, tecnost se zamutila u celijama, zvekete, dovidjenja prijatno.
Delta, Exide Premium, i evo preko tri godine osmeh na licu
kad bendiks opali po kontaktima naravno da ce u tom trenutku struja biti i veca od 215A, Dora je sasvim u pravu. ali ne kako Boki prica 15 sekundi i slicno...
tako da bi i tih 480A trebalo da bude dovoljno dobra garancija za startovanje, ukratko.
nesto drugo tu ne valja. slabo punjenje alternatora, kratke relacije sa svim zivim ukljucenim (grejanje, grejaci, svetla, muzika...), plus lep minus koji vlada u Pancevu rano ujutro
naime, u punom olovnom akumulatoru, hemijski gledano, nalazi se 99% destilovana voda. a takva menja agregatno stanje (koliko se secam) kad stegne na parkingu... sad, kako hemija funkcionise kad nema dobrog kontakta unutar akumulatora, molekuli se krecu nekoliko puta sporije...
moje iskustvo sa BH je takvo da je izdrzao garantni rok super i zveknuo sasvim nenajavljeno dve nedelje kasnije... to jutro palio ko mina tri puta na -5C i kad je trebalo cetvrti put - samo se sve pogasilo u trenutku kad je trebalo da vergla. MRTAV, zalepio, tecnost se zamutila u celijama, zvekete, dovidjenja prijatno.
Delta, Exide Premium, i evo preko tri godine osmeh na licu
- Santino
- potenziato
- Garaža: 155 scary fast
- Lokacija: BG-Zvezdara
Post
Re: Akumulator!
a zasto ne uzeti jednu stepenicu veci akumulator? ima mesta za toliko...
kod mene je stao 76... sto je dva broja vece...
kod mene je stao 76... sto je dva broja vece...
- freedom
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm2 140KS
ex Alfa Romeo 146 1.6 TS - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Akumulator!
Ja sam akumulator dobio uz auto i evo treća zima završava bez problema.
(da kucnem u drvo)
Exide!
(da kucnem u drvo)
Exide!
ПОТПИС?! Ма не потписујем ништа!
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Akumulator!
veci od preporucenog?
mozda nece praviti nikakvih problema, a mozda ce se konstantno prazniti sve dok te jedno jutro ne proda. odnosno - nece ga alternator, koji je slabiji i predvidjen za manji akumulator, moci napuniti vec ce stalno biti poluprazan. a ako stavis jaci alternator, imas vece opterecenje na motoru.
to je to, cela poenta: nema nikakve potrebe za tim!
mozda nece praviti nikakvih problema, a mozda ce se konstantno prazniti sve dok te jedno jutro ne proda. odnosno - nece ga alternator, koji je slabiji i predvidjen za manji akumulator, moci napuniti vec ce stalno biti poluprazan. a ako stavis jaci alternator, imas vece opterecenje na motoru.
to je to, cela poenta: nema nikakve potrebe za tim!
- cirko83
- Garaža: AR 147 1.6 ts
ex AR 33. 1.5
ex AR 156 1.8ts
Ford Mondeo 2.0 benz - Lokacija: Knjazevac
Post
Jeste bolje za startovanje, ali ne valja pogotovo za one, recimo kao ja, koji voze većinom kraće relacije i alternator ne stigne nikada da ga napuni dovoljno, pa se isprazni.
Re: Akumulator!
Jeste bolje za startovanje, ali ne valja pogotovo za one, recimo kao ja, koji voze većinom kraće relacije i alternator ne stigne nikada da ga napuni dovoljno, pa se isprazni.
potpis
- alfaholic
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 146 ti '97. ex
Alfa Romeo 156 1.8 TS '05. - Lokacija: Pancevo
Post
Re: Akumulator!
Deki, nisam u mogucnosti da se izrazim strucno jer sam ovo sto sam napisao pokupio za oko pola sata razgovora sa tim serviserima, ali kad sam pomenuo 15 sekundi, mislio sam na testiranje, sto je u prirodi verovatno drugacije kako i sam kzes.
Ipak, u pravu si, kratke relacije, zima, grejanje i sve ostalo, verujem da je to dosta uticalo. Pored toga, pre oko mesec dana na veoma hladnom vremenu bilo je 4 dana kako se auto nije vozio i tada se prvi put ispraznio, nakon cega je bio punjen samo voznjom i to uglavnom tako kratkom po gradu, sto je na kraju rezultiralo ovim praznjenjem i ne odrzavanjem struje na kraju.
Upravo je ta razlika izmedju onoga sto potencira proizvodjac Ah i snaga akumulatora A bitna i ne secam se da smo om tome kada pricali kada je bilo pitanja o akumulatorima.
Eto taj od 53 Ah je "slabiji" od mog koji je 56 Ah, a ima 60 Ampera vise, sto je kljucno kad je stabilnost u radu u pitanju i problemi koji se javljaju zimi.
Deki, mozda bi mogao da napises neku listu bitnih stvari prilikom izbora baterije, kao i neke tehnicke karakteristike Black Horse, White Horse, Exide, Varta, Bosch i ostalih, da napravimo malo objasnjenje odnosa izmedju Ah, A, okvirne cene, garancije i ostalih parametara pa da okacimo temu kao Sticky...
Ipak, u pravu si, kratke relacije, zima, grejanje i sve ostalo, verujem da je to dosta uticalo. Pored toga, pre oko mesec dana na veoma hladnom vremenu bilo je 4 dana kako se auto nije vozio i tada se prvi put ispraznio, nakon cega je bio punjen samo voznjom i to uglavnom tako kratkom po gradu, sto je na kraju rezultiralo ovim praznjenjem i ne odrzavanjem struje na kraju.
Upravo je ta razlika izmedju onoga sto potencira proizvodjac Ah i snaga akumulatora A bitna i ne secam se da smo om tome kada pricali kada je bilo pitanja o akumulatorima.
Eto taj od 53 Ah je "slabiji" od mog koji je 56 Ah, a ima 60 Ampera vise, sto je kljucno kad je stabilnost u radu u pitanju i problemi koji se javljaju zimi.
Deki, mozda bi mogao da napises neku listu bitnih stvari prilikom izbora baterije, kao i neke tehnicke karakteristike Black Horse, White Horse, Exide, Varta, Bosch i ostalih, da napravimo malo objasnjenje odnosa izmedju Ah, A, okvirne cene, garancije i ostalih parametara pa da okacimo temu kao Sticky...
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Akumulator!
ukratko (i razumljivo za laike), ono sto me je kupilo kod Exide sto sam video origigi akumulator (jos uvek ispravan) u jednoj 75 malo sam potrazio po netu i video da su medju prva tri najjaca svetska brenda za automobilske akumulatore, sa godisnjom produkcijom od 2.000.000 proizvedenih jedinica.
bio sam veliki fan domace proizvodnje ali sam posle licnog iskustva i, vidim i drugih u Srbiji, shvatio da BH i WH traju garantni rok plus par dana preko i - cao. Prema Varti i Bosch-u generalno imam averziju jer znaju da stoje predugo na lageru u maloprodaji, a zna se da olovni akumulator kad se formira mora da se proda za 6 meseci inace se vraca u fabriku na reciklazu, takav je zakon ili neko unutrasnje pravilo u fabrikama. nepotvrdjeno (ogradjujem se), postoji cak i ruzna praksa koja se vise puta otkrila na razlicitim proizvodima u srbiji - preetiketiranje, a najvise se naime primenjivala na dva pomenuta brenda. rec je o menjanju datuma proizvodnje ili cak nudjenje posteno, uz ogromne popuste, akumulatora neskriveno starih po 7-12 meseci i smanjenu garanciju (sta ce Srbin, novo je ipak novo). e, pa, sto se akumulatora tice novo nije uvek novo. mozda se pokvarilo i samo sto nije crklo. a jeftinije je 400-500 dinara u odnosu na Exide koji sam kupio u Delti.
elem, na sta treba obratiti paznju:
1. datum proizvodnje
*sto noviji akumulator, to bolje po vas
2. model
*2a. trazite akumulatore sa zatvorenim sistemom koji ne traze ikakvo odrzavanje, cak ne treba ni nivo tecnosti proveravati. Exide ima bunar sa vidljivom drecavo zelenom kuglicom u dnu koja se udavi kad se akumulator isprazni, prosto.
*2b. trazite modele koji rade bez ikakvih problema na velikom minusu, verujte trebace vam.
3. odgovarajuca velicina u Ah
*ako imate fabricki projektovan alternator koji snabdeva kola strujom i puni odgovarajuci akumulator, poremeticete ceo sistem ako ubacite akumulator veceg kapaciteta a ostavite isti alternator a akumulator ce biti stalno poluprazan. ako povecate alternator, onda je sve ok ponovo, ali nemojte da kukate gde su vam otisla 2-3 konja i povecala vam se potrosnja. dakle, ePER ili bilo kakvo uputstvo u ruke i pogledajte koliki vam kapacitet treba. ako pise 45Ah - kupite slican ili prvi veci. ne treba vam 77Ah, prosto je. zapitajte se zasto sve trkalice imaju minijaturne akumulatore i alternatore.
4. maksimalna struja koju u piku moze aku da izbaci
*ovo jedino moze da se podvede pod SH V T B (shto vece, to bolje!).
malo elektrotehnike na brzaka za kraj:
***Ah je izvedena jedinica kojom se odredjuje kapacitet akumulatora. primer: ako aku ima 53Ah on bi (u idealnim uslovima) mogao 5 pozicija od 5W da drzi upaljenim ~31h.
5*5W=20W
20W/12V=1.67A
53Ah/1.67A=31,73h
***snaga alternatora je struja koju konstantno moze pri odredjenoj obrtazi <2000rpm da izbaci, na primer 45A. regler na alternatoru sluzi da visak energije baci na masu da ne bi izgoreli strujni sklopovi u kolima. inace izbacuje oko 14,5V.
***snaga anlasera iliti elektropokretaca je energija koja mu je potrebna da se pokrene. izrazava se u vatima (W). da biste izracunali koliko struje vuce anlaser od 700W primenite zakon 1A*1V=1W(VA). 700W/12V(napon akumulatora)=58,33A
ako nekome nesto nije jasno nek pita
primer za kraj: ako vam zvekne prekidac koji gasi sijalicu u gepeku, necete ni znati da vam se prazni akumulator i ako kola redovno vozite necete to ni osetiti. ali, ako ostane na parkingu nekoliko dana, ispraznice se skroz. 12W vuce 1A sto ce reci da ako imate u kolima pun akumulator 77Ah teoretski moze da vam stoji 77h dok se totalno ne isprazni... ovo sve pricam u idealnim uslovima, auto regularno vuce non stop i cak ugasen na parkingu preko svega toga jos oko 0.1-0.2A struju koja napaja sat, alarm, memoriju za radio...
pozZ
bio sam veliki fan domace proizvodnje ali sam posle licnog iskustva i, vidim i drugih u Srbiji, shvatio da BH i WH traju garantni rok plus par dana preko i - cao. Prema Varti i Bosch-u generalno imam averziju jer znaju da stoje predugo na lageru u maloprodaji, a zna se da olovni akumulator kad se formira mora da se proda za 6 meseci inace se vraca u fabriku na reciklazu, takav je zakon ili neko unutrasnje pravilo u fabrikama. nepotvrdjeno (ogradjujem se), postoji cak i ruzna praksa koja se vise puta otkrila na razlicitim proizvodima u srbiji - preetiketiranje, a najvise se naime primenjivala na dva pomenuta brenda. rec je o menjanju datuma proizvodnje ili cak nudjenje posteno, uz ogromne popuste, akumulatora neskriveno starih po 7-12 meseci i smanjenu garanciju (sta ce Srbin, novo je ipak novo). e, pa, sto se akumulatora tice novo nije uvek novo. mozda se pokvarilo i samo sto nije crklo. a jeftinije je 400-500 dinara u odnosu na Exide koji sam kupio u Delti.
elem, na sta treba obratiti paznju:
1. datum proizvodnje
*sto noviji akumulator, to bolje po vas
2. model
*2a. trazite akumulatore sa zatvorenim sistemom koji ne traze ikakvo odrzavanje, cak ne treba ni nivo tecnosti proveravati. Exide ima bunar sa vidljivom drecavo zelenom kuglicom u dnu koja se udavi kad se akumulator isprazni, prosto.
*2b. trazite modele koji rade bez ikakvih problema na velikom minusu, verujte trebace vam.
3. odgovarajuca velicina u Ah
*ako imate fabricki projektovan alternator koji snabdeva kola strujom i puni odgovarajuci akumulator, poremeticete ceo sistem ako ubacite akumulator veceg kapaciteta a ostavite isti alternator a akumulator ce biti stalno poluprazan. ako povecate alternator, onda je sve ok ponovo, ali nemojte da kukate gde su vam otisla 2-3 konja i povecala vam se potrosnja. dakle, ePER ili bilo kakvo uputstvo u ruke i pogledajte koliki vam kapacitet treba. ako pise 45Ah - kupite slican ili prvi veci. ne treba vam 77Ah, prosto je. zapitajte se zasto sve trkalice imaju minijaturne akumulatore i alternatore.
4. maksimalna struja koju u piku moze aku da izbaci
*ovo jedino moze da se podvede pod SH V T B (shto vece, to bolje!).
malo elektrotehnike na brzaka za kraj:
***Ah je izvedena jedinica kojom se odredjuje kapacitet akumulatora. primer: ako aku ima 53Ah on bi (u idealnim uslovima) mogao 5 pozicija od 5W da drzi upaljenim ~31h.
5*5W=20W
20W/12V=1.67A
53Ah/1.67A=31,73h
***snaga alternatora je struja koju konstantno moze pri odredjenoj obrtazi <2000rpm da izbaci, na primer 45A. regler na alternatoru sluzi da visak energije baci na masu da ne bi izgoreli strujni sklopovi u kolima. inace izbacuje oko 14,5V.
***snaga anlasera iliti elektropokretaca je energija koja mu je potrebna da se pokrene. izrazava se u vatima (W). da biste izracunali koliko struje vuce anlaser od 700W primenite zakon 1A*1V=1W(VA). 700W/12V(napon akumulatora)=58,33A
ako nekome nesto nije jasno nek pita
primer za kraj: ako vam zvekne prekidac koji gasi sijalicu u gepeku, necete ni znati da vam se prazni akumulator i ako kola redovno vozite necete to ni osetiti. ali, ako ostane na parkingu nekoliko dana, ispraznice se skroz. 12W vuce 1A sto ce reci da ako imate u kolima pun akumulator 77Ah teoretski moze da vam stoji 77h dok se totalno ne isprazni... ovo sve pricam u idealnim uslovima, auto regularno vuce non stop i cak ugasen na parkingu preko svega toga jos oko 0.1-0.2A struju koja napaja sat, alarm, memoriju za radio...
pozZ
- Santino
- potenziato
- Garaža: 155 scary fast
- Lokacija: BG-Zvezdara
Post
Re: Akumulator!
@deki, jel ti mozes da punis pun akumulator? siguran sam da ne mozes!
svaki auto ima alternator koji je predimenzionisan u odnosu na komplet potrosnju svih potrosaca u autu, a da ne pricam o tome da je cesto ume da bude i do 50% snazniji od same baterije...
primer je 164 3.0 24v koja ima alternator od 120A i fabricki bateriju od 66-77A
ovim primerom teorija o polupraznom akumulatoru pada u vodu, zapravo da, sve dok ne stavis bateriju koja je snaznija od punjaca - alternatora...
takodje prica o vecem opterecenju nema smisla... primera radi, kod jednog paljenja se potrosi jednaka kolicina energije sa baterijom od 53A i od 66A. punjac to nadomesti u potpuno istom intervalu sve dok ne zatrazis vise nego sto on moze da isporuci...
zaviri ispod svoje haube i videces da imas alternator od 100A!!!
jedan broj veci akumulator samo moze pomoci u teskim uslovima velikih minusa pogotovo ako je potrebno duze verglanje. svi znamo da se tada motor teze zavrti nego kad je zagrejan pa nece svaki auto da upali 'iz prve'.
p.s. vozim vec 4 godine vartinu 76-icu i nema nikakvih problema...
svaki auto ima alternator koji je predimenzionisan u odnosu na komplet potrosnju svih potrosaca u autu, a da ne pricam o tome da je cesto ume da bude i do 50% snazniji od same baterije...
primer je 164 3.0 24v koja ima alternator od 120A i fabricki bateriju od 66-77A
ovim primerom teorija o polupraznom akumulatoru pada u vodu, zapravo da, sve dok ne stavis bateriju koja je snaznija od punjaca - alternatora...
takodje prica o vecem opterecenju nema smisla... primera radi, kod jednog paljenja se potrosi jednaka kolicina energije sa baterijom od 53A i od 66A. punjac to nadomesti u potpuno istom intervalu sve dok ne zatrazis vise nego sto on moze da isporuci...
zaviri ispod svoje haube i videces da imas alternator od 100A!!!
jedan broj veci akumulator samo moze pomoci u teskim uslovima velikih minusa pogotovo ako je potrebno duze verglanje. svi znamo da se tada motor teze zavrti nego kad je zagrejan pa nece svaki auto da upali 'iz prve'.
p.s. vozim vec 4 godine vartinu 76-icu i nema nikakvih problema...
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Akumulator!
ne mogu da punim pun akumulator. a gde sam napisao da mogu?
ne pricam da ce neko s*ebati kola ako stave veci akumulator. neeeece bre...
samo kazem da, u realnim uslovima, nema (skoro) nikakve potrebe za tim.
zao mi je kad ljudi kupe najveci sto mogu po dimenzijama, a - manji (i laksi), tehnoloski noviji za dve generacije, kosta isto ako ne i manje, mozda ima mnogo vise prednosti od obicnog olovnog, preskoce u izboru, maltene ga ne pogledaju.
samo to
dodatak price o polupraznom akumulatoru:
ako vam auto pali na pola kljuca i vozite bar desetak km nakon toga, najmanji i najjeftijiji ce vas sluziti ceo garantni rok bez ikakvih problema. a ako vas zeza motor pa verglate 5 minuta svaki put, nema ni Varte ni Exide koji bi vas spasli...
dakle, da zakljuci(a)mo temu:
1. poravite prekidac za svetlo u gepeku
2. sredite paljenje da pali motor na pola kljuca
3. izmerite stalak i kupite najveci akumulator koji moze da stane
ne pricam da ce neko s*ebati kola ako stave veci akumulator. neeeece bre...
samo kazem da, u realnim uslovima, nema (skoro) nikakve potrebe za tim.
zao mi je kad ljudi kupe najveci sto mogu po dimenzijama, a - manji (i laksi), tehnoloski noviji za dve generacije, kosta isto ako ne i manje, mozda ima mnogo vise prednosti od obicnog olovnog, preskoce u izboru, maltene ga ne pogledaju.
samo to
dodatak price o polupraznom akumulatoru:
ako vam auto pali na pola kljuca i vozite bar desetak km nakon toga, najmanji i najjeftijiji ce vas sluziti ceo garantni rok bez ikakvih problema. a ako vas zeza motor pa verglate 5 minuta svaki put, nema ni Varte ni Exide koji bi vas spasli...
dakle, da zakljuci(a)mo temu:
1. poravite prekidac za svetlo u gepeku
2. sredite paljenje da pali motor na pola kljuca
3. izmerite stalak i kupite najveci akumulator koji moze da stane
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
b) kako srediti paljenje na JTD?
c) kako se u vožnji "čuje" alternator koji je dotrajao?
Re: Akumulator!
a) koliko je lakši taj novije generacije i ima li još neke prednosti?dekideki napisao:...manji (i laksi), tehnoloski noviji za dve generacije...
...sredite paljenje da pali motor na pola kljuca...
b) kako srediti paljenje na JTD?
c) kako se u vožnji "čuje" alternator koji je dotrajao?
Alfa je stil... ostalo je status...
- ilija156
- Contact:
- Garaža: alfa GT
- Lokacija: Bgd
- Lokacija: BGD
Post
Re: Akumulator!
Nisam za to da se kupi najveci akumulator koji moze da stane iz dosadasnjeg iskustva ti akumulatori veci od propisanih neuporedivo su mi krace trajali....
- Milan 166
- Garaža: Alfa Romeo 166 2.0ts 2002god
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Akumulator!
Zamenio bi akumulator u mojoj 166 2.0 TS, jos uvek je fabricki Exide ali malo je oslabio posle 9 godina, pa ne bi cekao zimu sa njim. Ono sto me zbunjuje je da je od 100ah a samo 470A svi akumulatori u ponudi od 100ah su uglavnom duplo vece amperaze. Da li je ispravno staviti nesto ovako:
http://www.unlimited.rs/shop/67-exide-77-r-1324.html
http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index ... t_id=42540
pozzz
http://www.unlimited.rs/shop/67-exide-77-r-1324.html
http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index ... t_id=42540
pozzz
- Milan 166
- Garaža: Alfa Romeo 166 2.0ts 2002god
- Lokacija: Beograd
- Milan 166
- Garaža: Alfa Romeo 166 2.0ts 2002god
- Lokacija: Beograd