Pitanje za gume
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Pitanje za gume
Nemoj da gledaš koliko je uloženo u fabriku, već koliko je uloženo u stvaranje brenda i marketing.
Fabrika može od sutra da krene da porizvodi gume koje bi se prodavale pod drugim imenom.
Ne mislim da samo 4-5 premium proizvođača ume da napravi gumu, ali definitivno postoji razlog zašto jedna guma košta 5 000,a druga 25 000 dinara, a da nije "porez na budale".
Fabrika može od sutra da krene da porizvodi gume koje bi se prodavale pod drugim imenom.
Ne mislim da samo 4-5 premium proizvođača ume da napravi gumu, ali definitivno postoji razlog zašto jedna guma košta 5 000,a druga 25 000 dinara, a da nije "porez na budale".
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- popovicvl
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Post
Re: Pitanje za gume
Moje iskustvo kaže da svet funkcioniše uglavnom na prodaji magle. Pre 10-15 godina osećala se razlika izmedju premium guma i srednje klase, a o budget klasi da ne pričam.
Danas su Conti i Mishelin popravili rezultate svojih guma za 5% jer se ne može dalje, fizika ima limite i važi za sve, a srednja klasa je dostigla taj nivo, sad se lome na ±2%. Što se tiče budget klase, ima guma koje štrče na gore, samo ih treba prepoznati.
Ima mali milion proizvođača koji prave gume za aute sa 1000 KS, i prosto ne mogu biti loše. Dovoljno je otići na sajt Maxxisa, Federal, Gislaved, Viking, Nexen, Toyo...ne šale se. Šteta što ih nema na našem tržištu.
Druga je priča što je kod nas nerazvijeno tržište, znamo samo za Conti, Samsung, Nike. Jaki su, dobri su, ali ima proizvođača koji ih i prevazilaze upola cene. Zato uvek otvorim 4 očiju, isčitam, pipnem, pomirišem pa kupim, moj moto je da tražim najbolje gume za najmanje para i nisam se do sad zajebo.
Samo treba znati šta hoću, sportske gume, putničke gume, SUV gume, gume za biciklo...
Danas su Conti i Mishelin popravili rezultate svojih guma za 5% jer se ne može dalje, fizika ima limite i važi za sve, a srednja klasa je dostigla taj nivo, sad se lome na ±2%. Što se tiče budget klase, ima guma koje štrče na gore, samo ih treba prepoznati.
Ima mali milion proizvođača koji prave gume za aute sa 1000 KS, i prosto ne mogu biti loše. Dovoljno je otići na sajt Maxxisa, Federal, Gislaved, Viking, Nexen, Toyo...ne šale se. Šteta što ih nema na našem tržištu.
Druga je priča što je kod nas nerazvijeno tržište, znamo samo za Conti, Samsung, Nike. Jaki su, dobri su, ali ima proizvođača koji ih i prevazilaze upola cene. Zato uvek otvorim 4 očiju, isčitam, pipnem, pomirišem pa kupim, moj moto je da tražim najbolje gume za najmanje para i nisam se do sad zajebo.
Samo treba znati šta hoću, sportske gume, putničke gume, SUV gume, gume za biciklo...
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Pitanje za gume
Pa razlog je cesto i - "moze im se", imaju stvoren brend na kojem su radili godinama, zasluzili su odredjen status kvalitetom i sad to zesce naplacuju...
- popovicvl
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Post
Re: Pitanje za gume
Uložili su oni puno puno truda da bi stvorili brend, ali već 10-15 godina traje zloupotreba.
Prosto ne verujem da je jedna Conti guma 3 puta bolje jer je 3 puta skuplja od npr Lasse!
Prosto ne verujem da je jedna Conti guma 3 puta bolje jer je 3 puta skuplja od npr Lasse!
Poslednja izmena od popovicvl u Uto Jan 17, 2017 1:38 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
- YUgisa
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
Post
Au kako je Tigar sportski Pogledao sam danas Primu, Syneris i Siguru i sve imaju 240 Temperatura A, Trakcija A Posto imam iskustva sa Primom i Sigurom, tesko mi je poverovati da su samo brojke bitne ili Tigar pise svuda isto
Re: Pitanje za gume
popovicvl napisao:Na gumi piše sve. Ima ljudi koji čitaju Ime i Prezime, ja čitam i tumačim oznake. Prema američkim zakonima gume moraju imati UTQG oznake.
Pored standadnih oznaka, širina-visina-prečnik, imaju indeks brzine i nosivost. Što ima veći brzinski indeks guma je bolje urađena, bolja u balansu, jače tkanje.
Na letnjim gumama stoji treadwear, ide od 200-400-600 i više, što je manja vrednost, mekše su, brže se troše, ali zato imaju dobar grip. Suprotno, ove od 400 imaju mali otpor kotrljanja, duže traju, ali možeš komotno glavu izgubiti na njima pa da su Mishelin ili Conti. Zbog nekog razloga zimske gume nemaju ovu oznaku, one imaju posebne smeše. Recimo Eagle F1 ili slične sportske gume imaju tw 240, Conti Premium 280, to je sad politika kako je zamislila fabrika gumu.
Dalje, oznaka otpornosti na temperaturu pri dugotrajnoj brzoj vožnji, A-B-C.
Traction, AA-A-B-C. Sve je rečeno.
Pored toga gume imaju oznake koliko tkanja imaju u podlozi, lošije imaju 3 sloja, bolje 5 pa i 6, i bočno tkanje 1 do 2 sloja.
Au kako je Tigar sportski Pogledao sam danas Primu, Syneris i Siguru i sve imaju 240 Temperatura A, Trakcija A Posto imam iskustva sa Primom i Sigurom, tesko mi je poverovati da su samo brojke bitne ili Tigar pise svuda isto
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
- popovicvl
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Post
Re: Pitanje za gume
Trakcija bi mogla biti bolja AA, a koliko se sećam tw je 280, osim ako nisu nešto menjali u smeši u medjuvremenu.
- YUgisa
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Pitanje za gume
Mogu slikati, pise 240 Da mogla bi, poenta mog pisanja je da je moje iskustvo takvo da mi je tesko poverovati da Prima i Sigura dolaze od istog proizvodjaca, a kamoli da imaju iste performanse barem po tome sto pise
Takodje na Primi nigde nisam nasao slojeve tkanja To sam bas zapazio na drugim gumama, a tu ne pise, sem ako nisu nesto kroz neke kodove prikazali, na Michelin i Continental sto sam imao je pisalo koliko slojeva i od cega su.
Slozio bih se da su te brojke neke dobre smernice, ali koliko su precizni ti standardi i da li proizvodjaci vole malo da muvaju a znamo da vole jer efektivne mere u dimenzijama guma su daleko od napisanih (recimo pomenute Michelin i Continental su bile u istoj dimenziji a u stvarnosti se precnik tocka razlikovao oko 1.5-2cm) ili primer mog druga koji je kupio gume M+S koje je nemoguce voziti po bilo kakvom snegu i ledu jer je sara cist V dezen sa ogromnim blokovima.
Takodje ono sto ne pise a mislim da je bitno, je koliko su gume otporne na starenje, tako da bih pazljivo potrcao ka nepoznatim brendovima samo na osnovu nastampanih brojki Ali slazem se i da prica koliko para toliko muzike nije bas tako crno bela.
I za kraj preporuka za Primu, Syneris ima istu saru, samo su obicno u vecim dimenzijama u ponudi pod tim imenom, ne znam jel to ima neke veze sa brendiranjem ili su u konstrukciji gume nesto menjali pa je zato. Primu nisam uopste uzimao u razmatranje zbog iskustava sa Sigurom i Winterom dok nisam probao kod prijatelja. Primetio sam jedino da voli vise temperature preko 15 stepeni, sto recimo nije bio nikakav problem sa prethodnim Michelin koje sam imao gde je oznaka za temperaturu bila B, iako se Prima bolje pokazala na stazi, tako da ne bih rekao da je A uvek automatski bolje od B ako se dati primer moze podvesti pod primer tog standarda. Mislim da sam ih solidno testirao posto sam za mozda max 1500km skinuo 2mm sare
Takodje na Primi nigde nisam nasao slojeve tkanja To sam bas zapazio na drugim gumama, a tu ne pise, sem ako nisu nesto kroz neke kodove prikazali, na Michelin i Continental sto sam imao je pisalo koliko slojeva i od cega su.
Slozio bih se da su te brojke neke dobre smernice, ali koliko su precizni ti standardi i da li proizvodjaci vole malo da muvaju a znamo da vole jer efektivne mere u dimenzijama guma su daleko od napisanih (recimo pomenute Michelin i Continental su bile u istoj dimenziji a u stvarnosti se precnik tocka razlikovao oko 1.5-2cm) ili primer mog druga koji je kupio gume M+S koje je nemoguce voziti po bilo kakvom snegu i ledu jer je sara cist V dezen sa ogromnim blokovima.
Takodje ono sto ne pise a mislim da je bitno, je koliko su gume otporne na starenje, tako da bih pazljivo potrcao ka nepoznatim brendovima samo na osnovu nastampanih brojki Ali slazem se i da prica koliko para toliko muzike nije bas tako crno bela.
I za kraj preporuka za Primu, Syneris ima istu saru, samo su obicno u vecim dimenzijama u ponudi pod tim imenom, ne znam jel to ima neke veze sa brendiranjem ili su u konstrukciji gume nesto menjali pa je zato. Primu nisam uopste uzimao u razmatranje zbog iskustava sa Sigurom i Winterom dok nisam probao kod prijatelja. Primetio sam jedino da voli vise temperature preko 15 stepeni, sto recimo nije bio nikakav problem sa prethodnim Michelin koje sam imao gde je oznaka za temperaturu bila B, iako se Prima bolje pokazala na stazi, tako da ne bih rekao da je A uvek automatski bolje od B ako se dati primer moze podvesti pod primer tog standarda. Mislim da sam ih solidno testirao posto sam za mozda max 1500km skinuo 2mm sare
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
- EasyRider
- Garaža: AR GT Q2 1.9 jtdm 16v
Ex AR 159 1750 TBi
Ex AR 156 1.9 mjet 16v
Ex AR 147 1.9 jtdm 16v - Lokacija: Belgrade SouthSide
- Lokacija: South
Post
Re: Pitanje za gume
Mozda je meni logika losa, pa mi se Syneris nikako "ne uzima".
Solidnu gumu kupiti za 5000.
Ako dajem 6000 za istu klasu gume, dacu 7000 i uzeti klasu vise ... Hmm ...
Solidnu gumu kupiti za 5000.
Ako dajem 6000 za istu klasu gume, dacu 7000 i uzeti klasu vise ... Hmm ...
Alfom mojom kuci jurim, autobanom psujem mater
- veljko1
- Garaža: Volvo V50 DRIVe
ex:Alfa Romeo 156 1.8TS - Lokacija: Backi Jarak_NS
Post
Re: Pitanje za gume
treadwear nema veze sa gripom, vec standard za predjenu kilometrazu. temperatura A ili B ili C je u stvari amercki standard, odnosno guma mora da bezbedno ide minimum 30 minuta pri brzini od 85mp/h, po toplom vremenu (koja spoljna temperatura ne znam, ali verovatno je za sve gume ista - laboratorijski uslovi). Oznaka za trakciju podrazumeva kocenje u kontrolisanim uslovima i ne podrazumeva drzanje u krivini. Sad postoje i nove oznake (nalepnica), najinteresantni je kocenje po vlaznom, gde izmedju A i G je prostor od 18 m. ovo za potrosnju goriva uglavnom podrazumeva da sto manje trosi, losije drzi
najbitnije od svega je: drzanje pri kocenju u krivini, na putu za more, sa natovarenim autom.
u prvoj godini su uglavnom sve gume OK, nakon 3 godine se prepoznaje standard. Kupite najbolje sto mozete, i michelin je u Tigar ulozio verovatno jako puno para, ali jos uvek kazete da je Tigar losa, ali ni lassa ili nankang definitivno nisu ni blizu nekog michelina, continentala, goodyear-a, dunlopa, pirellija ili sl. toliko normalnih budget proizvodjaca: fulda, barum, semperit... mante se turaka i kineza
najbitnije od svega je: drzanje pri kocenju u krivini, na putu za more, sa natovarenim autom.
u prvoj godini su uglavnom sve gume OK, nakon 3 godine se prepoznaje standard. Kupite najbolje sto mozete, i michelin je u Tigar ulozio verovatno jako puno para, ali jos uvek kazete da je Tigar losa, ali ni lassa ili nankang definitivno nisu ni blizu nekog michelina, continentala, goodyear-a, dunlopa, pirellija ili sl. toliko normalnih budget proizvodjaca: fulda, barum, semperit... mante se turaka i kineza
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat."
Henry Ford
Henry Ford
- PapaSle
- Garaža: "Il Biscione" 147 JTDm
- Lokacija: Citta di Belgrado
- Lokacija: Cita di Belgado
Post
Ono što je problem Tigra je sve ostalo, kiša, suvo, buka...
Re: Pitanje za gume
EasyRider napisao:Imao sam wintere. Dobre po snegu, po mokrom onako/nekako/nikako. Sad teram Goodrich zimske, mislim da su bolje taman za tu razliku u ceni, po mokrom i bljuzgi ... To je na puntu.
Na Alfi imam Fuldu Kristal Kontrol, ide, prti, vuce, koci, bas sam zadovoljan, samo je malo bucnija rekao bih
Realno, nikad mi se nije desilo da me je Wintera ostavila, doduše, je l ima ovde ikoga koga je bilo koja krštena zimska guma ostavila u gradskom snegu... Da l sam se pentrao po Zlatiboru ili Kopu nisam, ali za nas osnovce je definitivno Tigar dovoljan po gradskom snegiću...Kosovic napisao:Kad smo kod guma, da napišem neko (za sad pozitivno) iskustvo sa Tigar Winter gumama. Neću se obazirati na sve uslove vožnje, već na ovaj konkretan.
Pre 5 dana me je uhvatilo veliko nevreme od Cetinje do Budve a nazad još gore. Bukvalno mećava sa jakim vetrom, a padao je sneg i u samoj Budvi. Na dole prema Budvi sam se nekako spustio, pitao sam se kako ću nazad. Krećem pa šta bude. Ispalo je da sam po tom čistom snegu prošao bez jednog jedinog problema do gore. Frka mi je malo bila jer se najveći deo puta penješ uzbrdo a toliko duva vetar i pada sneg da jedva vidim išta, međutim popeo sam se da ni jednom nisam stao i zaglavljivao. Da li je zato što su još uvek sveže (druga sezona) ili su sasvim korektne po snegu, ne znam, ali sam išao bez problema.
Ono što je problem Tigra je sve ostalo, kiša, suvo, buka...
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Pitanje za gume
Pa koliko dana godišnje se vozi po zavejanim putevima u poređenju sa mokrim, blago zaleđenim, suvim...? Sneg je najmanji problem, da je samo do snega, može se i bez auta tih nekoliko dana godišnje
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- PapaSle
- Garaža: "Il Biscione" 147 JTDm
- Lokacija: Citta di Belgrado
- Lokacija: Cita di Belgado
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
- Super_genije
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003 - Lokacija: Bec Austrija
- Lokacija: Bec Austrija
Post
Re: Pitanje za gume
Upravo. 23.12. -0,5 stepeni. Od Su do Ns 3 karambola, ukupno preko 15 auta jer ovi konji nisu posuli so, a taman se malcice uhvatilo jer je sipila kisa prije toga. A sta je snijeg za ljude hrabre a visprene (sto bi rekao Gandor)?
Assumption is the mother of all fuckups
- popovicvl
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4
- Lokacija: Sremska Mitrovica
- Bojan90
- Garaža: 156 1.6ts
- Lokacija: Bor-Zagubica
Post
Re: Pitanje za gume
Budget gume,Tigar, Lassa, i slicno.
Srednja klasa, a neki od njih su na granici sa premiumom, Fulda, Sepmeprit, Hankook, itd.
Stizu neke slicice kasnije, a i neki video klipovi od danas, mada je jutros bilo znatno gore, jer je duvao jaci vetar. U jednom trenutku je put bio neprohodan.
Srednja klasa, a neki od njih su na granici sa premiumom, Fulda, Sepmeprit, Hankook, itd.
Stizu neke slicice kasnije, a i neki video klipovi od danas, mada je jutros bilo znatno gore, jer je duvao jaci vetar. U jednom trenutku je put bio neprohodan.
- Gruja
- Garaža: Alfa Romeo 75 TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Pitanje za gume
Pošto sam se ovih dana navozao Fabije 1,2 htp (70 konja) na winterama mogu samo da kažem da ko mi ubuduće tvrdi da je to ok guma možemo odmah prekinuti bilo kakvu dalju diskusiju o automobilzmu uopšte...
Da, po snegu radi nekako, bolje nego letnje. I to je to.
Neki buđavi Kleber koji sam imao na 75ici je radio bolje i kočio bolje i na snegu, ovde ABS pali svako malo.
Ukratko q.rac guma, nije nizašta....
Da, po snegu radi nekako, bolje nego letnje. I to je to.
Neki buđavi Kleber koji sam imao na 75ici je radio bolje i kočio bolje i na snegu, ovde ABS pali svako malo.
Ukratko q.rac guma, nije nizašta....
- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
Post
Re: Pitanje za gume
To sam ja pricao za winteru. Kad je suvo, malo pipnem kocnicu i odma se pali abs i vidim kako bez kocenja idem u kanal ili na drugi auto.
- alonso14
- Saradnik Uprave
- Garaža: -
-ex Q2 211cv 3 porta
-ex Rossalinda Challenge Stradale by Nova Speed
-ex Giulietta QV Edizione Corsa 301cv by Nova Speed
- ex GTI PP DSG 317 cv by OnlyRevo
- S3 8v 370 cv by Freaks Motorsport
- MK6 GTI DSG 271 cv by Freaks Motorsport - Lokacija: MG
Post
Re: Pitanje za gume
Au sta vi pisete. Pa ne treba otvoriti ovu temu zbog gluposti. Pipanje kocnice na Winterama i letenje u kanal. Pa vi se salite.
'' Izabran sam zbog suptilnog magnetizma moje licnosti ''
- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
Post
Re: Pitanje za gume
Moje iskustvo je takvo. Burazer ih kupio nove kad je auto bio kod njega. Ni tad se nisu nesto pokazale a tek posle 3 godine necu ni da pricam.
Vozio sam sveze po snegu, kisi, suvom, ledu itd. I vise ih nikad ne stavljam na auto. Pre cu Cordiant ne njih. Auto po suvom nisam smeo da vozim preko 80kmh jer ne znam da li ce da stane ako izleti neko.
Vozio sam sveze po snegu, kisi, suvom, ledu itd. I vise ih nikad ne stavljam na auto. Pre cu Cordiant ne njih. Auto po suvom nisam smeo da vozim preko 80kmh jer ne znam da li ce da stane ako izleti neko.
- TheWickerMan
- Administrator
- Garaža: Alfa Giulietta 1.4 TCT
Lancia Delta III 1.4 T-Jet - Lokacija: Stuttgart-Kraljevo
Post
Re: Pitanje za gume
Shanirani brate, ti si vozio Wintere na +35C . Nije ni čudo što su se tako ponašale.
Sa Winterama zimi nikad nisam imao problema. Za leto nisu.
Sa Winterama zimi nikad nisam imao problema. Za leto nisu.
- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
Post
Re: Pitanje za gume
Bole, zadnju godinu sam ih vozio preko leta. Jer sam planirao da ih bacim. Predhodnu godinu i jos 2 preko toga su vozene samo zimi. Ne pricam ovo napamet. Kupljene su nove i nisu vozene prve 3 godine leti uopste. Kad padne prvi sneg se montiraju i 1 Aprila se skidaju. Tako je bilo.
- Darkoni
- Garaža: Alfa Romeo 164 ts ex,
Alfa Romeo 166 busso - Lokacija: Rio de Borca
- Lokacija: Rio de Borca ;-)
Post
Re: Pitanje za gume
Bre, ja sa vinterom 10.01. na autoputu je bilo pomalo snega, ja 100-110 brzo trakom, srednjom oko 80 svi isli, kad nisam imao nikog blizu, nabodem kocnicu staje, krenem po gasu ubrzava bez nekog kopanja u mesto. Po mokrom asfaltu nisam imao problema. Da li ima veze u izradi samih guma izmedju velicina ,moje su 17"?
- jerotije
- BANOVAN
- Garaža: 164 3.0 V6 24v QV
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Pitanje za gume
Sto se mene tice, Sava Eskimo je za zimu su sasvim ok, menjam ih svake tri godine bez obzira na istrosenost, drze lepo i na suvom i na snegu. Vozio ih i preko 200 iako im je index brzine 170. Cak i na toj brzini se mogu kontrolisati.
Sto se tice letnjih, Michelin Primacy sam do sada koristio i zadovoljan sam. Nisu bas za sportsku voznju jer su rubovi slabi, ali guma odlicno drzi u svim vremenskim (letnjim) uslovima i pri svim brzinama. Ipak, posto su zrele za zamenu, ove godine cu uzeti Pilot Sport ako ih bude bilo jer ih vise ne prave u velicini 16 inca.
Za mene je Miselin top, a vi kako hocete.
Sto se tice letnjih, Michelin Primacy sam do sada koristio i zadovoljan sam. Nisu bas za sportsku voznju jer su rubovi slabi, ali guma odlicno drzi u svim vremenskim (letnjim) uslovima i pri svim brzinama. Ipak, posto su zrele za zamenu, ove godine cu uzeti Pilot Sport ako ih bude bilo jer ih vise ne prave u velicini 16 inca.
Za mene je Miselin top, a vi kako hocete.
- TheWickerMan
- Administrator
- Garaža: Alfa Giulietta 1.4 TCT
Lancia Delta III 1.4 T-Jet - Lokacija: Stuttgart-Kraljevo
Post
Re: Pitanje za gume
Ma znam nego se sećam da si onda pričao u sred leta. Nisu Wintere za leto, posebno kad su potrošene. Zimska je guma i zimska smeša.Shanirani napisao:Bole, zadnju godinu sam ih vozio preko leta. Jer sam planirao da ih bacim. Predhodnu godinu i jos 2 preko toga su vozene samo zimi. Ne pricam ovo napamet. Kupljene su nove i nisu vozene prve 3 godine leti uopste. Kad padne prvi sneg se montiraju i 1 Aprila se skidaju. Tako je bilo.