Milioniti put.. koje ulje

Tehnička pitanja i odgovori. Održavanje, servisiranje i eksploatacija za sve modele.
Korisnikov avatar
Djo83
Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 2288
Pridružio se: Sre Nov 26, 2008 4:38 pm

Re: Milioniti put.. koje ulje

Sub Jun 16, 2018 9:25 am

donja oznaka je za hladne temperature, a i tom slucaju je 5... nikakvu razliku nece napraviti, osim sto u obicnom jtd moze da ga malo i potrosi ako se dovoljno km vozi na 90 stepeni zagrejanom motoru jer je previse retko za zazore u tom motoru...
MiloshBg
Garaža: No Alfa, no fun...
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 2450
Pridružio se: Ned Jun 03, 2012 10:28 am

Re: Milioniti put.. koje ulje

Sub Jun 16, 2018 10:41 am

Ja pitam iz razloga jer taj shell mogu nabaviti po ekstra ceni.
Alfa Romeo - The car inside the driver.
Korisnikov avatar
popovicvl
Garaža: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4
Lokacija: Sremska Mitrovica
Postovi: 719
Pridružio se: Pon Okt 03, 2016 7:52 pm

Re: Milioniti put.. koje ulje

Sub Jun 16, 2018 12:46 pm

Samo rokaj i menjaj na vreme. Za turbo motore je zimi bitno da ulje bude "tecno" pri hladnom startu, tu je 5w ili 0w (skuplje). Zimi se ne postizu visoke radne temepature ulja, tako da 30 bi bila dovoljna.

Prolece/leto/jesen nema opasnih hladnih startova, ali kad upekne zvezda ulje dostize vecu temperaturu, tu 30ca potpuno gubi viskozitet i pritisak i lagano podmuklo ubija motor, posebno kad se krene uzbrdo ili peglanje na autoputu natovaren. Za leto treba ici na 40, pa i 50 kao sto sam ja sipao ove sezone. Donja granica je nebitna, moze i 10w, i 15w, ali ta ulja su po pravilu napravljena od losijih sirovina, mada na svakih 10k km nece praviti problem.

Mi kupujemo polovna vozila uglavnom DE, CH, NL, B, sever IT..Tamo je opsta preporuka 0W30 i 5W30, ali kod njih letnja temperatura ne skace vise od +30. Retko kad vise. Zato za iste aute sam gledao preporuke zvanicnih servisa kad auti dolaze iz E, GR, jug IT, ide "deblje" ulje jer tamo leti motri ne mogu da izdrze sa SAE 30.

Mi smo negde izmedju i tako i treba prilagoditi menjaje. Moja preporuka za zdrave turbo dizel motore sa i bez DPFa je zimsko 0W30 i 5W30 do 0W40 i 5W40. Leti 5W40, 10W40, 5W50. Ko menja jednom ulje godisnje 5W40 je cist prosek za nase klimatsko podrucje gde temperature idu 99,9% od -20 do +40.
Korisnikov avatar
bums85
Contact:
Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS
Lokacija: Las Vegas
Lokacija: Kacarevo
Postovi: 4587
Pridružio se: Uto Jan 12, 2010 11:11 am

Re: Milioniti put.. koje ulje

Sub Jun 16, 2018 3:21 pm

Da li je 30 ili 40 temperatura vazduha, nece to mnogo uticati na ulje, jer je temperatura ulja u svakom slucaju mnogo veca. Spoljna temperatura jedino utice na hladan start. Ziveo sam u Las Vegasu jedno vreme, gde temperature vecim delom godine ne padaju ispod 48 stepeni, pa se najvise koristi 5-30 ulje, a u neka Fordova vozila 5-20, jer su to fabricke preporuke i niko nije imao problema sa uljem na paklenim vrucinama. Istina je da su ulja veceg viskoziteta namenjena visim temperaturama, ali ne spoljasnjeg vazduha, vec temperaturi samog motora pri agrasivnijoj voznji, ali ne moze se mnogo odstupati od fabrickih specifikacija.
Ako je motor predvidjen za 5-30, moze se sipati 5-40, dok 5-50 mislim da je previse gusto za taj motor.
Slika
Korisnikov avatar
popovicvl
Garaža: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4
Lokacija: Sremska Mitrovica
Postovi: 719
Pridružio se: Pon Okt 03, 2016 7:52 pm

Re: Milioniti put.. koje ulje

Sub Jun 16, 2018 4:07 pm

Sad je ekspanzija "tankih" ulja zbog ekologije, eto trosi motor manje 2%. Zato ni jedan ne dozivi duboku starost.

Spoljna temperatura utice na temperaturu motora, ne puno, 10-15 stepeni, ali to je dovoljno da SAE30 "pukne" ako dostigne 110-115C, a SAE40 moze i do 130 da podmazuje.
Korisnikov avatar
Zika
Garaža: Alfa Romeo
Lokacija: Selo
Postovi: 764
Pridružio se: Pon Mar 20, 2017 9:56 am

Re: Milioniti put.. koje ulje

Sub Jun 16, 2018 7:16 pm

Nema ni 2% jer samo 5 % otpada na trenje unutar motora. Sve je šarena laža.

Što se tiče temperatura u pravu je bums85, zato i postoji sistem hlađenja da održava temp.motora u određenom opsegu.
Slika
Korisnikov avatar
Djo83
Garaža: Alfa 156 Crosswagon Q4
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 2288
Pridružio se: Sre Nov 26, 2008 4:38 pm

Re: Milioniti put.. koje ulje

Sub Jun 16, 2018 7:48 pm

Pa zasto se onda muce da prave ulja razlicitih gradacija? Ako je temp motora kako god okrenes 90C... Vise x je potvrdjeno da recimo TS trosi manje ulja kad je gornja oznaka 60 u odnosu na 40...
Nisu isti zazori i tolerancije u motorima razlicitih generacija, ortaku Corola ne trosi gram ulja 10-40 a kad je nasuo 10-30 pocela osetno da trosi... Ne moze svako modernije ulje u stariji motor
Korisnikov avatar
Zika
Garaža: Alfa Romeo
Lokacija: Selo
Postovi: 764
Pridružio se: Pon Mar 20, 2017 9:56 am

Re: Milioniti put.. koje ulje

Sub Jun 16, 2018 9:36 pm

Zato postoje one dalje oznake, standardi + gleda se HTHS.
Slika
Korisnikov avatar
ForestGump
Garaža: MB W169 A170
Lokacija: Okolina Grada
Postovi: 461
Pridružio se: Čet Apr 20, 2017 8:01 am

Re: Milioniti put.. koje ulje

Sub Jun 16, 2018 10:09 pm

popovicvl napisao:Sad je ekspanzija "tankih" ulja zbog ekologije, eto trosi motor manje 2%. Zato ni jedan ne dozivi duboku starost.
Ulja su samo jedan od faktora ekologije. Ako je radni vek ulja produžen sa 10 na 30kkm to znači da se u istim uslovima eksploatacije baci 3x manje ulja nego ranije, jel' tako?

Potrošnja goriva: ulje je samo jedan od mnogih faktora koji utiču na smanjenje potrošnje goriva. Na primer ESM (Energy Smart Management), pneumatici, aerodinamika, masa vozila... i da ne nabrajam dalje.

Sad je ekspanzija tankih ulja jer
- su stari motori imali tolerancije dimenzija delova frikcionih površina 1/100 do 1/1000mm a današnji imaju 1/1000 do 1/10000 mm; jedan od razloga zašto se novi motori sve ređe remontuju i sve češće menjaju;
- se promenila tehnologija obrade i kvalitet frikcionih površina novih u odnosu na stare motore. Da li si čuo za DLC ( Dimond-Like-Carbon) tehnologiju ili imao prilike da vidiš neki deo sa takvom završnom obradom? Površina izgleda kao crno staklo i tvrda je toliko da se ne može obrađivati naknadno;
- su se promenile mnoge tehnologije motora u vezi sa ubrizgavanjem goriva, tretmanom izduvnih gasova, kontrolom rada uljne pumpe, kontrolom radne temperature motora itd;
- se promenila tehnologija proizvodnje ulja i kvalitet ulja;

Termička i mehanička stabilnost današnjih ulja je mnogo ispred ulja od pre 10-15 i više godina. Zato se može i mora koristiti ulje tačnih specifikacija za svaki motor, onako kako je propisao proizvođač motora. To je polazna onova, sve dalje je stvar eksperimenta i ličnih iskustava.

Za današnje pojmove normalnih tržišta "duboka starost" je sve preko 10 godina ili 300.000km u segmentu vozila namenjenih običnim smrtnicima. To što većina nas ne može da priušti novi automobil na svakih 5-7 godina i vozimo tuđi otpad nije za ovu temu.

Trenutno vozim Castrol Magnatec 10W40. Litar sada košta oko 800 din. Sa potrošnjom od 1L/7000km na motoru koji je prešao bokte pita koliko preko 200000km koji su na satu, striktno grad i kratke relacije i još na plin - sasvim sam zadovoljan.
Korisnikov avatar
alonso14
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: -
-ex Q2 211cv 3 porta
-ex Rossalinda Challenge Stradale by Nova Speed
-ex Giulietta QV Edizione Corsa 301cv by Nova Speed

- ex GTI PP DSG 317 cv by OnlyRevo

- S3 8v 370 cv by Freaks Motorsport

- MK6 GTI DSG 271 cv by Freaks Motorsport
Lokacija: MG
Postovi: 3354
Pridružio se: Čet Avg 25, 2016 5:45 pm

Re: Milioniti put.. koje ulje

Sub Jun 16, 2018 11:37 pm

@bums Da, ali ti motori koji se vozikaju po USA su jako niskih kompresija, mahom se vrte do 5k... tako da ne ostvaruju neke preterane temperature niti su optereceni, jer su ogromnih zapremina..
Sto ste tice gradacija i nase klime, msm da je @popovicvl ubo poentu. :)
'' Izabran sam zbog suptilnog magnetizma moje licnosti ''
Korisnikov avatar
bums85
Contact:
Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS
Lokacija: Las Vegas
Lokacija: Kacarevo
Postovi: 4587
Pridružio se: Uto Jan 12, 2010 11:11 am

Re: Milioniti put.. koje ulje

Ned Jun 17, 2018 11:18 am

Nisam mislio samo na americke automobile, i u "naše" sipaju isto
Slika
Korisnikov avatar
Zika
Garaža: Alfa Romeo
Lokacija: Selo
Postovi: 764
Pridružio se: Pon Mar 20, 2017 9:56 am

Re: Milioniti put.. koje ulje

Ned Jun 17, 2018 3:38 pm

Bitna stvar što niko nije ubo. Ta 5W30 low saps ulja su uglavnom sa niskim TBN koji sa našim kiselijim gorivom pada kao tikva. Na velikom broju analiza , čak i na smešnim kilometražama TBN pada na veoma niske vrednosti. Preporuka je da se ulje zameni kad TBN padne ispod 50% početne vrednosti.
Slika
Korisnikov avatar
Rik
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: AR 156 1.9 JTD 2005
Renault Clio 1.2 1999
Lokacija: Beograd
Postovi: 1471
Pridružio se: Pet Jun 13, 2014 7:53 pm

Ned Jun 17, 2018 3:51 pm

Kako se meri taj TBN?
Korisnikov avatar
Bojan90
Garaža: 156 1.6ts
Lokacija: Bor-Zagubica
Postovi: 830
Pridružio se: Pon Jan 23, 2012 9:18 pm

Re: Milioniti put.. koje ulje

Ned Jun 17, 2018 7:25 pm

U laboratoriji.
Korisnikov avatar
popovicvl
Garaža: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4
Lokacija: Sremska Mitrovica
Postovi: 719
Pridružio se: Pon Okt 03, 2016 7:52 pm

Re: Milioniti put.. koje ulje

Pon Jun 18, 2018 8:50 am

Kad kupujem ulje, prvo gledam da bude TBN oko 10.
voosaa
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9jtd
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 167
Pridružio se: Uto Jul 26, 2016 10:32 am

Re: Milioniti put.. koje ulje

Pon Jun 18, 2018 10:20 am

Radi li neko kod nas laboratorijsku analizu ulja, i koja je cena, ako radi?
Koliko sam se ja zamajavao sa tom tematikom ,koliko sam video po nekim tekstovima (Stevinim, izmedjuostalog) u zavisnosti od kvaliteta ulja i taj TBN opada rapidno sa kilometrazom kod losijih, dok kod boljih ulja, iako mozda u startu bude nizi, drzi tu pocetnu vrednost veoma dugo.
Inace, bar kod "krstenijih" benzinskih stanica, ne mislim da je gorivo toliko losije od inostranstva, bar po sadrzaju sumpora, da bi drasticno srozavao TBN, bar kod kvalitetnijih ulja (onda bi sve Euro 5 masine imale ogromne probleme zbog goriva).

Licno, ne vidim nikakve prednosti od koriscenja 5W30 zimi (umesto 5W40), dok mi ima donekle svrhe koristiti 5W50 leti (mada, opet, kvalitetno 5W40 nece izgubiti na viskoznosti i kod vece temperature)
Korisnikov avatar
Zika
Garaža: Alfa Romeo
Lokacija: Selo
Postovi: 764
Pridružio se: Pon Mar 20, 2017 9:56 am

Re: Milioniti put.. koje ulje

Pon Jun 18, 2018 11:20 am

Rade samo za firme, i to uglavnom veće. Fizičko lice nema šanse.

Dizelaši su osetljiviji na pad TBN a opet benzinci traže kvalitetno ulje baš zbog većih temperatura u komori za sagorevanje. Nije ni čudo što se brzo začepe uljne karike i onda kreće krug veće potrošnje ulja.
Za benzince bi upravo tražio prava sintetička ulja, ne ova hidrokrekovana ili GTL sranja.
Slika
anel92
Garaža: Alfa Romeo
Lokacija: Sarajevo
Postovi: 19
Pridružio se: Sub Mar 10, 2018 9:44 am

Re: Milioniti put.. koje ulje

Uto Avg 28, 2018 7:01 am

Pozdrav Alfisti,
evo dosao prvi put na red mali servis da se radi kako je auto kod mene pa citam koje ulje da uzmem u 1.9jtd.
Ravenol VDL 5W40
SELENIA WR 5W40
SELENIA K PURE ENERGY MULTI AIR OIL 5W40 2L

ili nesto skroz drugo? I je li moguce da su dijelovi za mali servis 75-80 eura s ugradnjom 100 eura?
voosaa
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9jtd
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 167
Pridružio se: Uto Jul 26, 2016 10:32 am

Re: Milioniti put.. koje ulje

Uto Avg 28, 2018 10:09 am

Selenia WR je fabricki preporuceno ulje, ako ne znas sta bi sipao, sipaj to i ne razmisljaj ( pod uslovom da si siguran da sipas original).
Sto se tice cene servisa, treba ti kantica od 5l ulja, koja prosecno kosta nekih 30-35 evra, filter ulja ~5 evra, filter vazduha ~10 evra, filter goriva ~10-15 evra i filter kabine (ako hoces da ga menjas) ~10 evra. Ovo je za neki standardni kvalitet filtera. Ruke, bar u Srbiji su nekih 10-15 evra za mali servis, pa ti sracunaj. Mnogo mi zvuci 25 evra za ruke za mali servis, pogotovu za BiH.
anel92
Garaža: Alfa Romeo
Lokacija: Sarajevo
Postovi: 19
Pridružio se: Sub Mar 10, 2018 9:44 am

Re: Milioniti put.. koje ulje

Uto Avg 28, 2018 11:54 am

voosaa napisao:Selenia WR je fabricki preporuceno ulje, ako ne znas sta bi sipao, sipaj to i ne razmisljaj ( pod uslovom da si siguran da sipas original).
Sto se tice cene servisa, treba ti kantica od 5l ulja, koja prosecno kosta nekih 30-35 evra, filter ulja ~5 evra, filter vazduha ~10 evra, filter goriva ~10-15 evra i filter kabine (ako hoces da ga menjas) ~10 evra. Ovo je za neki standardni kvalitet filtera. Ruke, bar u Srbiji su nekih 10-15 evra za mali servis, pa ti sracunaj. Mnogo mi zvuci 25 evra za ruke za mali servis, pogotovu za BiH.
Ma nista onda cu Selenia definitivno. Rekao mi je da dijelovi budu oko 75 eura, hajde to nije slagao. Prosli put mi je naplatio zamjenu senzora radilice 25 eura sa dijagnostikom, kasnije sam vidio da sv to mijenjaju za 10 eura. To mi je bio prvi odlazak majstoru, a otisao sam kod njega jer je on odrzavao auto koje sam kupio pa ga najbolje i poznaje.

U svakom slucaju, hvala puno.
Korisnikov avatar
Macola
Garaža: AR 147 1.6 105
Lokacija: Zrenjanin
Postovi: 583
Pridružio se: Ned Okt 16, 2016 4:01 pm

Re: Milioniti put.. koje ulje

Uto Avg 28, 2018 12:27 pm

Moj ovogodišnji mali servis:

filter vazduha 700 din - promenio sam
filter ulja 300 din
ulje ELF 2.200 din
ruke za zamenu ulja 600 din

UKUPNO 3.800 din (32e)

filter klime nisam menjao, menja se na dve godine
filter goriva nemam (košta 600 din). TS nema zaseban filter goriva.

Kad sam majstora pitao koliko traži za zamenu ulja zbunio se - "misliš mali servis?". "Ne, zamena ulja."
Majstor ti je potpuno u pravu, ali ne govori istinu.
Korisnikov avatar
gpendula
Revizor ARCS
Revizor ARCS
Garaža: Giulietta QV
145 QV (wannabe) - Budžet rejs
Lokacija: BG
Postovi: 1584
Pridružio se: Uto Apr 09, 2013 6:57 am

Re: Milioniti put.. koje ulje

Uto Avg 28, 2018 2:42 pm

Poslao sam Stevi/Stalkeru pitanje da li za motor 1750 TBI iz Giuliette odgovara Motul 8100 X - Clean i da li bih trebao da se držim preporuke i Selenie Sport. Evo odgovora:
Mislim da je prelaz na ACEA C3 ulja dobro rešenje. Sprot je o.k. ulje ali C3 ulja su modernija sa manje (ali boljih) aditiva i pre svega manje sulf. pepela. Po zaštiti delova motora nisu inferiorna u odnosu na A3/B4, čak naprotiv (veći su zahtevi za zaštitu od habanja). Stvaraju i manje depozita a i bolja su zimi u odnosu na Selenia Sport (koja ima skromnu tačku tečenja).
Motul X-Clean, Kroon Special Synth, Total INEO MC3 i slična (u 5W-40) su odlična ulja za Vaš motor. Naročito su o.k. ulja sa ACEA C3-12 ili C3-16 ali sva C3 ulja od C3-08 (što je zahtev), preko C3-10 (i pomenuta dva) su o.k. (C3-04 ulja su za manju preporuku iako bi odradila posao).
voosaa
Garaža: Alfa Romeo 156 1.9jtd
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 167
Pridružio se: Uto Jul 26, 2016 10:32 am

Re: Milioniti put.. koje ulje

Uto Avg 28, 2018 3:51 pm

@Macola
TS i JTD nisu bas za poredjenje po pitanju niti cene filtera, a ni tipu/ceni ulja. Filter goriva je obavezan deo malog servisa za JTD (nije za dugorocnu upotrebu kao kod benzinaca) . Mozes i zameniti samo ulje i filter ulja, ali to nije mali servis. Sto se tice filtera klime, i ja sam bio stava da ga menjam na svakom drugom servisu, ali kada sam video na sta je licio posle nekih 12k km, definitivno ga ubuduce menjam na svakom servisu.
Takodje, moze se i uraditi mali servis za JTD da uzimas najjeftinije ulje, najjeftinije filtere, pa da materijal bude i ispod 40 evra, ali mislim da kolega nije na to mislio.
Korisnikov avatar
bums85
Contact:
Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS
Lokacija: Las Vegas
Lokacija: Kacarevo
Postovi: 4587
Pridružio se: Uto Jan 12, 2010 11:11 am

Re: Milioniti put.. koje ulje

Uto Avg 28, 2018 5:46 pm

Svaki majstor ima svoj cenovnik, nije nista cudno ako neko trazi 25e za mali servis, a drugi 10. Pitas unapred pa izaberes gde ces raditi
Slika
Korisnikov avatar
Macola
Garaža: AR 147 1.6 105
Lokacija: Zrenjanin
Postovi: 583
Pridružio se: Ned Okt 16, 2016 4:01 pm

Re: Milioniti put.. koje ulje

Uto Avg 28, 2018 7:17 pm

@voosaa

Nisam zamenio samo ulje i filter ulja već i filter vazduha. Znači nisam uradio mali servis zato što nisam promenio filter klime?

I kad dodaš razliku u ceni preporučenog ulja (Selenia) i filtera za benzin (u autoricambiju 600 din.) dođeš tek na pola cifre (50e) u odnosu na onu koju je čovek naveo da mu traže (100e).

Što se tiče kvaliteta/cene filtera i, uopšte, delova/materijala to je široka tema i potencijalno plodno tle za mistifikacije i zloupotrebe. Većina ljudi koja radi "mali servis" prepušta majstoru izbor, a ja znam da bi moj majstor uzeo iste delove kao i ja.

Zaključak je u mom novom potpisu.
Majstor ti je potpuno u pravu, ali ne govori istinu.

Povratak na “Area Servizio”