Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

Tehnička pitanja i odgovori. Održavanje, servisiranje i eksploatacija za sve modele.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

Sre Dec 16, 2009 7:42 pm

Problemi su počeli juče po onoj hladnoći i snegu kada je ujutru board computeru očitan minimalni nivo ulja u motoru (inače "Selenia" Wide Range 5W-40). Dan pre toga je bio maksimalni nivo ulja (opet prema BC). Ovu razliku sam protumačio hladnoćom i nagibom na parkingu (dešavalo se i leti da ovaj davač ulja ima čudna pokazivanja)...
Posle duže gradske vožnje (motor je već imao propisanu radnu temperaturu) počeli su da se čuju čudni zvuci/lupanje iz motora (dum, dum, dum...) naročito kada se oduzme gas, a iz auspuha je izlazilo dosta sivog dima! Onda to privremeno prestane, pa opet počne... Odem na parking da probam u leru malo da turiram da čujem odakle dolaze i kakvi su to čudni zvuci. Posle 2500/o/min skinem nogu sa gasa, a obrtaji ne padnu na ler vrednost (850o/min), već odu na preko 5000 (crvena zona JTD) - očigledno JTD otišao "sam" u obrtaje - iberturaža... Brzo ugasim motor (key off)... Iza auspuha crna površina na snegu i sve smrdi na spaljeno ulje... Posle toga JTD nije hteo više da upali.
Ovo je priča. A sad pitanje: odakle je usisano ulje u motor (turbina je danas rastavljena i pregledana u "TurboNS" servisu u Veterniku i sve je OK). Ima li još neki odušak, separator, oil catch can ili nešto sl. što može da napravi ovo?
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Markoni147
Garaža: Ford Fiesta ST
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 1857
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:22 pm

Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

Sre Dec 16, 2009 11:05 pm

Za ovako nesto sam bas skoro cuo, ali bio je BMW u pitanju i desilo se na autoputu... Jos covek stao sa strane i ugasio auto (izvukao kljuc) ali je auto ostao da radi na maksimalnim obrtajima uz gomilu dima... Raspitacu se sta se kod njega desilo ali mislim da je nesto vezano za turbinu... :scratch:
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4319
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

Sre Dec 16, 2009 11:26 pm

Ulje je usisano iz interkulera. Turbina ti je (verovatno) bila naceta, pa je pocela da troska ulje, to ulje se malo po malo talozilo u interkuleru...i onda se u nekom trenutku desi da turbina usisa ulje umesto vazduha iz interkulera i onda dodje do njegovog zapaljenja.
Steta...uglavnom je velika od remonta turbine (najcesce), pa do generalke motora...pa cak i da se menja motor ako je klip otisao u blok. Ako se nekom velikom srecom desi da si ugasio motor onda kada je sve ulje iz interkulera sagorelo, a nije motor i turbina ostecen onda nema stete, ali mislim (voleo bih da gresim) da to kod tebe nije slucaj jer nisi mogao da upalis motor.
Jedino me buni to sto je turbina rastavljena i sto su ti rekli da je ok...

Inace, ako se desi u voznji, auto treba hitro ugasiti preko kvacila iz pete brzine, na silu, jer lako moze da se izgine.
Acqua-Olio-Benzina
Korisnikov avatar
Markoni147
Garaža: Ford Fiesta ST
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 1857
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:22 pm

Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

Sre Dec 16, 2009 11:40 pm

E bas to se desilo ovom tipu sa BMWom, zvao majstora i ovaj mu rekao "bezi sto dalje..." :eek:
milance
Contact:
Garaža: alfa romeo 147 1.9 jtd 16v
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 561
Pridružio se: Čet Jan 15, 2009 10:12 am

Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

Čet Dec 17, 2009 12:55 am

kako da se izgine?pojasnite malo,da se zna.ozbiljna je to stvar.
Korisnikov avatar
DushanSD
Garaža: Alfa Romeo 156 SW GQ 1.9 JTDm 150hp 2005
Lokacija: 026
Lokacija: SD
Postovi: 2277
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

Čet Dec 17, 2009 12:57 am

milance napisao:kako da se izgine?pojasnite malo,da se zna.ozbiljna je to stvar.
I mene to zanima...
FANTAZ'JA
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4319
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

Čet Dec 17, 2009 1:09 am

Vozite putem i auto nezavisno od volje vozaca navrti obrtaje do maksimuma...kao da neki drugi vozi umesto vas. Nije problem (hajde da ne ispadne da se "lako izgine") da se zaustavite ako se ne upanicite (inace ne uradi to motor bas toliko iznenada, vec daje neke cudne signale, ne prima gas i tako...pre nego sto poludi) ali dok sve to uradite i dok ugasite, motor je najcesce otisao u tri lepe...Eto tako to izgleda, nimalo prijatno, desavale su se nesrece tako.
Kada ode samo turbina moze se reci da je vlasnik dobro prosao.

Inace, cesce se desava cipovanim motorima i vozacima koji vole da potprase dizela...onako benzinski ;)
Acqua-Olio-Benzina
Korisnikov avatar
DushanSD
Garaža: Alfa Romeo 156 SW GQ 1.9 JTDm 150hp 2005
Lokacija: 026
Lokacija: SD
Postovi: 2277
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

Čet Dec 17, 2009 1:16 am

Vrlo zeznuto, pogotovu ako se desi na autoputu pri nekoj vecoj brzini...
FANTAZ'JA
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

Čet Dec 17, 2009 6:04 am

Ovo moje je čipovan dizel i volim malo da ga... "teram", ali stvar se desila posle pola sata umerene vožnje na 40km/h (NS je prekjuče bio zavejan).
Motor vergla ali neće da startuje... Majstoru se čini, po zvuku verglanja, da nije otišlo nešto unutra, ali to je samo po zvuku...
U međuvremenu su skinuti injektori i konstatovano je da su ulošci "spaljeni" sagorevanjem ulja. Danas stavljamo nove uloške i probamo da startujemo motor...

Ali da vidimo zašto je usisano ulje umesto vazduha... Na Alfi imam BMC-CDA filter koji je čišćen pre nekoliko nedelja (tako što je temeljno izduvan od prljavštine)... Moguće je da u uslovima niskih temperatura (sneg, voda, led) filter bude delimično prohodan ili zapušen (zaleđen sloj vode na površini filtera). Kad na većem broju obrtaja usis treba da dobije više vazduha, a filter je zapušen, usisava se sve iz sistema (ulje u intercooleru, uberlaufu, cevima, crevima, kondenz...).
Da mi se ovo ne bi desilo još jedanput (bogami uhvatila me panika tih nekoliko sekundi da će motor da ode u k....) potrebno je sprečiti da u motor uđe ulje. Dodatne informacije i pitanja su:
a) turbina je bila u turbo servisu rastavljena i ocenjena kao OK (inače sam radio remont turbine i kontrolu u junu prošle godine)...
b) da li da se skida iberlauf crevo sa usisa (tj. crevo 5 na slici 1) i pušta da visi u vazduhu? Ovo nije tehnički pravilno, ali će smanjiti rizik od ponavljanja incidenata ovog tipa.
c) kako se čisti na 147ci "oil vapour control" sistem (na slici 2)?
d) Alfa je čipovana i nekoliko puta su spadale šelne i pucala creva (dok nije nabavljeno sve odgovarajuće) - u crevima je bilo ulja ali u tankom filmu (toga ima uvek kod svih)...

Slika

Slika
Alfa je stil... ostalo je status...
testera
Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 170 CV berlina
Lokacija: bg
Lokacija: Beograd
Postovi: 205
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 8:37 pm

Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

Čet Dec 17, 2009 9:22 am

Evo ti tema o Iberturi na Canonu http://cbc.rs/forum/viewtopic.php?f=358 ... t=ibertura
Bio je i interesantan snimak gde BMW-u X5 praktično eksplodira motor, a čovek ništa ne može da uradi. Najbolje pročitaj celu temu.


Iskreno kada sam video temu o tome da skidaš leptir usisa prvo na šta sam pomislio bila je Ibertura. Malo mi je bilo blesavo da fabrika stavi toliki sistem, a da ničemu ne služi. Ne kažem da je došlo do iberture zbog toga, nego znam da auto pod Iberturom može da se ugasi samo ako mu prekineš dotok vazduha, a leptir usisa bi po nekoj logici trebalo baš to da radi.
Pozdrav Ognjen
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4319
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

Čet Dec 17, 2009 10:16 am

U realnom zivotu za prosecnog coveka nema vremena da se izlazi iz kola, otvara hauba, zatvara filter...samo gasenje iz pete pomaze.
Acqua-Olio-Benzina
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

Čet Dec 17, 2009 4:01 pm

Pozdrav za testeru - u pravu si, ali svesno sam prihvatio taj rizik... Međutim, rizik je sve nestandardno što se uradi na motoru. Leptir kod JTDa služi samo za efikasno gašenje. Gumetina i ja smo probali da gasimo sa deaktiviranim leptirom, pa nije bilo problema. Zbog toga sam i skinuo leptir (pre desetak dana) i sve je bilo OK. I motori kod kojih je leptir aktivan imaju problem sa iberturažom. E tu valjda pomaže samo (gašenje iz pete), pa pozdrav i za starca vujadina...
Problem je što se meni iberturaža pojavila zbog ulja u usisu... Meni je sad glavno pitanje šta baca ulje u usis?
Novosti...
Sve je raskačeno i oslobođeno - sva creva, cevi i odušci. Stavio sam reparirane injektore, JTD je upalio, ali ima neravnomerni rad, a iz turbine kaplje ulje. Turbina je ponovo skinuta, pa odneta u turbo servis. Sutra vraćamo turbinu, pa probamo ponovo - poneki put hoće da radi neravnomerno sa tek stavljenim repariranim injektorima...
Ako je turbina problem to će da se sredi, ali ako je u motoru (karteru) suviše veliki pritisak, pa ulje iz turbine ne može da otiče, šta onda?
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

Pet Dec 18, 2009 6:26 pm

Turbina remontovana i ponovo vraćena na JTD - kaplje ponovo ali mnogo manje nego pre remonta/reparacije (kap na 45 sekundi) - može li duvanje motora da bude toliko da ulje iz turbine ne može u karter? Ili ponovo da proverim turbinu?
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

Uto Dec 22, 2009 10:13 am

Evo mene iz servisa - 147ca ozdravila:
a) JTDu nije ništa,
b) injektorima je sve (zamenjeni su ulošci) i
c) turbini je dosta, pa je remontovana (iskorišćen ceo set za reparaciju)
Znajući me, majstor rekao (nekoliko puta) da ne forsiram, dok se ne oporavi... Sledi provera kompresije, pa, ako je sve u redu, idemo dalje...

Sad kada mirnije proanaliziram stvar ovo mi ne liči na klasičnu iberturažu, nego na sledeći scenario: bilo je dakle dosta ulja u intercooleru i ono je ulazilo u usis, sagorevalo i povećavalo temperaturu u cilindrima, temperaturu injektora, klipnjača, klipova, ventila itd, svetli dim na auspuhu i neko lupanje u motoru (ovo mi nije jasno šta je)...

Injektori (a dovoljno je i da je samo jedan) su polako popuštali tj. povećavao se otvor na njihovim ulošcima, pa je gorivo, umesto da se rasprši u obliku spreja, curilo u prostor za sagorevanje... Kada sam stao na parkingu i turirao, (da vidim šta se dešava) mnogo više goriva je isteklo iz već potpuno "otvorenih" injektora i zapravo napravilo iberturažu... Vađenje ključa je ugasilo motor. Kasnije je na dijagnostici nađena greška - preveliki broj obrtaja i prevelika količina usisanog vazduha (na MAFu). Pregoreo je i jedan grejač nafte.

Motor nismo uspeli da startujemo, sve dok nismo reparirali injektore (stavili nove uloške). Pre toga smo mislili da je problem pumpa visokog pritiska, jer u railu nije bilo pritiska, a gorivo je teklo i teklo... Kada spo pozvali g-dina Vilića (Vilić-Diesel servis) odmah je rekao izvadite i donesite injektore...

Alfin motor sada radi prilično ravnomerno i ponaša se u vožnji normalno. Bilo je svetlog dima na početku (valjda dok nije izgorelo svo ulje ili gorivo iz izduva) a sad je OK.
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
Dragon
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: Giulietta 1.4 Distinctive
ex GTV Cup 2.0 TS
ex 156 JTD SP
ex 147 2.0 TS
ex147 1.9JTDm
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 6395
Pridružio se: Uto Maj 26, 2009 6:43 pm

Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

Uto Dec 22, 2009 1:10 pm

Super da nije neka veca havarija. Opet, sigurno te i ovo kostalo...

Koliko te izasla zamena ulozaka na injekotorima, cuo sam da su oko 50 evra po komadu.

Lupanje u motoru...cistio sam usis jos kada sam je kupio, i to su radili sa nekim sredstvom za ciscenje i kad sam dosao po auto, bas su zavrsili i kaze mi majstor da zaverglam.

Kad je pocelo nesto da lupa unutra... :shock: ja odmah u panici ugasio, a ovaj majstor mi kaze da je to normalno posto je ostalo malo te tecnosti. I stvarno, posle par sekundi poceo normalno da radi i nisam posle imao nikakvih problema.
John Lennon - 2600 Sprint, SS, Pope John Paul II - Sei (Alfa 6), Sophia Loren - Duetto, Frank Zappa - 1969 GTV, Ralph Lauren - 8C2900B, Nick Mason - TZ-1, John F. Kennedy - Giulietta Spider, Eric Clapton - 6C 2500 Super Sport, Dragon - GTV Cup.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

Uto Dec 22, 2009 5:41 pm

Pre pola sata bio mi je Gumetina i provozali smo se linijom koja napravi izvesno opterećenje JTDu... Sve je OK i sad stvarno imam utisak da sam imao sreće.
U vezi sa zvukom "lupanja" bio bih oprezan: ako je manje lupanje u kombinaciji sa crnim dimom - injektori puštaju dosta nafte (i ulošci su zreli za zamenu), a ako je jače lupanje sa ne toliko crnim dimom - ima ulja u komori za sagorevanje i ulošci će uskoro postati zreli za zamenu...
Osnovno je da se spreči ulje u usisu... Kontrola čistoće i prohodnosti intercoolera i intercooler creva je sve što treba da se radi. Ako ima dosta ulja - onda provera i eventualni remont turbine.
Alfa je stil... ostalo je status...
impossibleman
Garaža: alfa 147 jtd
Lokacija: Beograd
Postovi: 57
Pridružio se: Pon Maj 24, 2010 2:35 pm

Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

Ned Jul 04, 2010 10:56 am

interesantna tema ,meni se desolo da mi laguna ode u iberturu ,ali odmah sam ubacio u 6 brzinu i stisnuo kocnicu te lagano pustao kvacilo ,nisam dozvolio da mnogo vrti ,jer motor moze da vrisne ,turbina se raspala .
drugo ,citam temu ,imam jtd i usis mi je dosta prljav ,creva sam cistio ,ostao mi jos intercooler ,pitanje cime se moze oprati ,tj odmastiti usis ,i kojim principom se to radi ,jer vreme je da i to ocistim ,e da imam problem ,kad dam jaci gas ima crnog dima ,,inace motor radi lepo ,cini mi se da od velikog servisa ne vuce bas kako je vukao,pozzz
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

Pon Jul 05, 2010 7:05 am

Würth sprej za kočnice odmašćuje odlično male površine, a unutrašnost intercoolera može da se opere od ulja bilo čime što rastvara ulje - aluminijumski intercooler bih ja čistio nekim isparljivim rastvaračem/razređivačem...
Alfa je stil... ostalo je status...
Korisnikov avatar
darko qv
Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Lokacija: Sutomore
Lokacija: Sutomore
Postovi: 4628
Pridružio se: Pet Okt 30, 2009 10:06 am

Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

Pon Jul 05, 2010 11:56 am

Nesto razmisljam...moze li doci do iberturaze na turbo benzincima?
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
mmladen
Garaža: Alfa 156 1,9 jtd SW
Lokacija: Bijeljina
Lokacija: Bijeljina
Postovi: 421
Pridružio se: Uto Apr 12, 2011 9:07 pm

Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

Pet Dec 16, 2011 9:57 pm

dusan147 napisao:Pre pola sata bio mi je Gumetina i provozali smo se linijom koja napravi izvesno opterećenje JTDu... Sve je OK i sad stvarno imam utisak da sam imao sreće.
U vezi sa zvukom "lupanja" bio bih oprezan: ako je manje lupanje u kombinaciji sa crnim dimom - injektori puštaju dosta nafte (i ulošci su zreli za zamenu), a ako je jače lupanje sa ne toliko crnim dimom - ima ulja u komori za sagorevanje i ulošci će uskoro postati zreli za zamenu...
Osnovno je da se spreči ulje u usisu... Kontrola čistoće i prohodnosti intercoolera i intercooler creva je sve što treba da se radi. Ako ima dosta ulja - onda provera i eventualni remont turbine.
Posto sam ja veliki laik sto se tice ovog sto pisete pa bih vas zamolio ako mozete gde iskopati slike od tih creva intelkulera i usisa sto treba ocistiti(odmastiti) jer i ja bih to voleo uradit spreciti ulje u usisu ali neznam gde je sta.Mogu vam reci da sam se dosta zabrinuo citajuci ovu temu mada ja nisam cipovao moj jtd(115 ks)ali nije iskljuceno da bih se i meni moglo slicno desit (daleko bilo) a na satu imam 200000 km i svasta se moze ocekivati.Kako sam samo bio odusevljen ovim motorom citajuci po forumu koliko su izdrzljivi i pouzdani a sad sam pomalo razocaran i zabrinut.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

Pet Dec 16, 2011 10:22 pm

Potrebno je isprati:
a) crevo od turbine do intercoolera,
b) intercooler (on je kritičan kao "rezervoar" ulja iz motora) i
c) crevo od intercoolera do usisa...
d) turbina se proverava tako što se skine crevo a), pusti da JTD radi u leru i posmatra koliko ulja curi iz turbine...
Alfa je stil... ostalo je status...
mmladen
Garaža: Alfa 156 1,9 jtd SW
Lokacija: Bijeljina
Lokacija: Bijeljina
Postovi: 421
Pridružio se: Uto Apr 12, 2011 9:07 pm

Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

Pet Dec 16, 2011 10:42 pm

Super je to ali kad bih ja znao sa sigurnoscu gde je to,mozda nesto i potrefim ali da mi je bas da sam siguran,slike i nije bas moguce naci od ovog pobrojanog jel da
Korisnikov avatar
Dragon
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: Giulietta 1.4 Distinctive
ex GTV Cup 2.0 TS
ex 156 JTD SP
ex 147 2.0 TS
ex147 1.9JTDm
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 6395
Pridružio se: Uto Maj 26, 2009 6:43 pm

Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

Pet Dec 16, 2011 11:36 pm

Sve je moguce...


Slika
John Lennon - 2600 Sprint, SS, Pope John Paul II - Sei (Alfa 6), Sophia Loren - Duetto, Frank Zappa - 1969 GTV, Ralph Lauren - 8C2900B, Nick Mason - TZ-1, John F. Kennedy - Giulietta Spider, Eric Clapton - 6C 2500 Super Sport, Dragon - GTV Cup.
mmladen
Garaža: Alfa 156 1,9 jtd SW
Lokacija: Bijeljina
Lokacija: Bijeljina
Postovi: 421
Pridružio se: Uto Apr 12, 2011 9:07 pm

Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

Sub Dec 17, 2011 12:40 pm

Ovo najduze crevo bi bilo crevo od turbine do interkulera,interkuler bi bio ono dole kao mali hladnjak a ono krace crevo bi bilo crevo od interkulera do usisa e sad ako sam sve u pravu sto sam napisao ostaje mi jedino da to prepoznam na mom motoru ali valjda uspijem.
Drugo pitanje, kako se cisti interkuler jel bih ja to mogao samostalno uraditi zatim jel se ono dugo crevo skine kad se posmatra dal turbina i koliko baca ulja pretpostavljam da je gore turbina? Takodje me intersuje citajuci prvi post od Dusana kad kaze da mu je BC pokazivao manjak ulja a prethodnog dana je bilo na max.pa to se i meni cesto desava ali ja to proverim na mernoj sipci i ulja ima do max pa pitam dal je moguce da su to i kod mene pocetni simptomi ovoga o cemu se raspravlja na ovoj temi ili jednostavno BC nije bas precizan iz neznam ni ja kog razloga.Hvala puno Dragon na postavljenoj slici valjda prepoznam na mom motoru to sto je prikazano na slici ako ne javljam se ponovo.
Korisnikov avatar
dusanGT
Garaža: GT JTDm Q2
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 3809
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 10:18 pm

Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

Sub Dec 17, 2011 1:55 pm

a) intercooler se pere nekim rastvaračem (može i benzin - ispariće), ali prethodno neka iscuri sve što je unutra,
b) šipka za merenje količine ulja je zakon i
c) opreznost je dobra, ali nema razloga za brigu/paniku - nije iberturaža baš svakodnevna pojava.
Alfa je stil... ostalo je status...

Povratak na “Area Servizio”