O Nama

Korisnikov avatar
bane
Drug Član
Drug Član
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 146 junior 1.4ts
Alfa Romeo 147 1,9jtdm
Lokacija: Novi sad
Lokacija: Novi sad
Postovi: 1929
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 10:10 pm

O Nama

Sre Mar 02, 2016 9:13 pm

Slika

NovaSpeed raspolaže najmodernijom tehnikom i stručnim znanjem u pružanju usluga profesionalnog chip tuninga automobila, motora, kamiona... (EVC, CMD...) Zagarantovan kvalitet rada.

Zašto Chip Tuning?

Danas svako motorno vozilo koristi motorni kompjuter (ECU) za upravljanje, pokretanje, rad i zaštitu motora. Podaci u ovom kompjuteru su obično ubačeni u čip koji se zove EPROM, a program u njemu (firmware) je set instrukcija koji kontroliše rad motora. Ove instrukcije omogućavaju kompjuteru (ECU) prilagođavanje rada motora zavisno od podataka iz raznih ulaznih senzora. Podaci su smešteni u tabelama (mapama) koje upravljaju ubrizgavanjem goriva, ograničavaju broj obrtaja motora, kontrolišu pritisak u turbo kompresoru, regulišu ugao paljenja, itd.

Menjajući ove vrednosti „mapiranjem" u dozvoljenim granicama koje propisuju proizvođači, mi Vam možemo povećati performanse vozila bez narušavanja pouzdanosti i izdržljivosti Vašeg vozila.


Kako radimo?

Na većini vozila podaci se iščitavaju preko OBD (dijagnostičkog) priključka i čuvaju na kompjuter. Nakon toga se specijalnim programima za svaku vrstu vozila, tip motora i na zahtev vlasnika, map e podešavaju i optimizuju, da bi se na kraju, tako dobijeni optimizovani podaci, ponovo učitali u motrni kompjuter (ECU).

Na nekim vozilima, naročito starijim od 10 godina, ovaj način nije moguć i u tom slučaju ECU se mora izvaditi iz vozila i programirati specijalnim programatorima izvan vozila.

EGR KIT OFF FIZICKI I SOFTWERSKI

Slika

DPF i FAP OFF

Sve veci broj uvezenih polovnih vozila ima ugradjen Diesel Particle Filter ili skraceno DPF, koji po prelasku na domace uslove eksploatacije, pocinju da stvaraju glavobolje svojim vlasnicima. Naime DPF filter se zapusi, usled vise faktora medju kojima su i prljavo gorivo, predjena kilometraza, stil voznje itd. Ono sto karakterise vozilo koje ima zapusen partikular filter je drastican gubitak snage sto u mnogome utice na bezbednost u saobracaju. Kako je ciscenje istog samo privremeno resenja a zamena prilazi cifri od 1000e poceli smo da nudimo uslugu gasenja DPF I FAP filtera (trajnog uklanjanja filtera).


Slika
filter cist

Slika

filter zapushen

Filter se ukloni fizicki sa izduvnog sistema, a softver motornog racunara se prilagodi da vise ne obraca paznju na senzore diferencijalnog pritisk'a na ulazu i izlazu iz filtera. Na taj nacin se izbegava mogucnost da auto u voznji padne u "limp home" mod u kojem ima smanjenu snagu.


- CHIPTUNING & REMAP -

*Chiptuning-om se bavimo od 2004. za "civilne" i trkacke potrebe!

*Posedujemo sve alate potrebne za bezbedno menjanje programa u motornom kompjuteru, kako za starija tako i za novija, pa cak i nova vozila: Automobile, Kamione, Motocikle...


Kako se "chipuje":

1. Starije generacije motornih kompjutera program i mape sadrze u eksternoj memoriji u standardnom obliku tipa EPROM ili EEPROM u nekom od ovih ili slicnih kucista.

Slika

Da bi se njihov sadrzaj izmenio, potrebno je skinuti memoriju sa ploce motornog kompjutera i reprogramirati je programatorom, ili pak zameniti novom u slucaju OTP eproma (one time programming) [u retkim slucajevima neophodno je eprom obrisati UV lampom zbog nemogucstva nabavke novog praznog chipa.

Slika

2. Od godine 2000. pa cak i ranije u nekim slucajevima moguce je promeniti mape u motornom kompjuteru putem On Board Diagnostic interfejsa, i za to se koriste specijalne alatke tipa KWP2000, GALLETTO, OptiCan, FlashBooster, WinGal....

Slika

Problem predstavljaju hibridni racunari koji nemaju u sebi eksternu memoriju koja bi se mogla programirati u slucaju greske pri upisu. Isto vazi i za racunare iz kojih nije predvidjeno iscitavanje originalnog programa.

3. Novija generacija racunara recimo od motornog kompjutera bosch edc16 koji je aktivno u upotrebi od 2003. godine (nije precizna informacija) drasticno je zakomplikovan security pristup programskoj memoriji jer su upotrebljeni motorolini kontrleri koji imaju svoju internu memoriju, eksternu memoriju, pa cak i serijske eprome za immo. funkciju. Medjutim motorola od uvek koristi BDM (Backdoor Debugging Mode) programerski ulaz za reprogramiranje. Za BDM programiranje potrebno je skinuti motorni kompjuter i na stolu ga zakaciti za BDM interfejs. Ovo je pored toga sto je najkomplikovaniji i najskuplji, ujedno i najbezbedniji nacin menjanja programa, jer je cak i u slucaju greske pri pisanju UVEK moguce pristupiti memoriji.

Slika

4. Najnoviji trend u oblasti motornih racunara je upotreba Infineon Tricore procesora za ciji reprogram posedujemo ORIGINALNI EVC-ov alat koji garantuje uspeh sa minimalno rizika jer se upotrebom specijalnih sondi izbegava potreba lemljenja po ploci ECU-a i izazivanje eventualnih ostecenja.



TURBO & SUPER CHARGER CONVERSION

Izmedju ostalog NovaSpeed se bavi i preradom atmosferskih motora na nadpunjenje kao i ekstremnim tuningom motora koji vec imaju natpritisak.


DYNOJET

Dinamometar ili u narodu "dyno" zbog americke firme DynoJet koja ih proizvodi, za merenje snage i obrtnog momenta motornih vozila. Nas "dyno" je proizveden po nacrtu americke firme Performance Trends, koja je do sada instrumentalizovala preko 800 dinamometara sirom sveta.Na njemu mozemo da merimo vozila sa dve vuce (do 750ks) ili cetiri vuce (do 1800ks) i brzinama do 330km/h.

Slika

Slika
Lepo je videti da ARCS i dalje diše punim plućima i dokazuje da je jedan od najboljih automobilskih klubova u Srbiji. Ako ne i najbolji…

Povratak na “NovaSpeed Chip Tuning”